Ανταπόκριση από τη Βενετία: Τζιν Σίμπεργκ, παρανοϊκή ή οσιομάρτυρας;

Ανταπόκριση από τη Βενετία: Τζιν Σίμπεργκ, παρανοϊκή ή οσιομάρτυρας; Facebook Twitter
Η Κρίστεν Στιούαρτ δεν χρειάστηκε να κάνει πολλά περισσότερα από το να προσαρμόσει το look της στη συννεφιασμένη ανεμελιά μιας κοπέλας που ρίσκαρε χωρίς να πολεμήσει ανοιχτά.
0

Η περίπτωση της Τζιν Σίμπεργκ υπήρξε μυστηριώδης, τραγική και τελείως ανακόλουθη με τη λαμπερή, παιδιάστικη εικόνα που ανέδιδε. Τα κοντοκουρεμένα, ξανθά μαλλιά της, πολύ πριν τη διάσημη κουπ της Μία Φάροου χρόνια αργότερα, και το στρογγυλό προσωπάκι που έγινε παγκόσμια γνωστό με τη χαριτωμένη Αμερικανίδα του Γκοντάρ στο Με Κομμένη την Ανάσα, στο πλευρό του Ζαν Πολ Μπελμοντό, γεννήθηκε από την προσπάθεια του κοριτσιού από την επαρχιακή Αμερική να κάνει τη διαφορά όταν έφτασε στο Χόλιγουντ.

Η ταινία Seberg του Μπένεντικτ Άντριους, πολιτικό θρίλερ και ακαδημαϊκή βιογραφία ταυτόχρονα, ξεκινά με το περίφημο πλάνο της ηθοποιού να καίγεται, κυριολεκτικά, στην πυρά του προβοκάτορα σκηνοθέτη Ότο Πρέμιντζερ, όταν στο γύρισμα της Ιωάννας της Λορένης, οι φλόγες την άρπαξαν κατά λάθος και της άφησαν ένα σημάδι που αργότερα θα μεταφερόταν στην ψυχή της, εκτός από τις προφανείς ουλές.

Το πρόβλημα με την Τζιν Σίμπεργκ ήταν ότι είχε συνείδηση, αλλά και την επίγνωση των κοινωνικών αναταράξεων που συνέβαιναν στο περιθώριο της ήσυχης καριέρας της, κολλώντας από νωρίς το γαλλικό μικρόβιο. Μοιράζοντας τη ζωή της ανάμεσα στην ευρύχωρη έπαυλή της στο Λος Άντζελες και το διαμέρισμα στο Παρίσι, όπου ζούσε με τον συγγραφέα Ρομέν Γκαρί και τον γιο τους, προσέφερε δωρεές στους Μαύρους Πάνθηρες και γνώρισε έναν μαύρο ακτιβιστή, με τον οποίο σύναψε ερωτική σχέση. Οι μυστικές υπηρεσίες θορυβήθηκαν και μαζί με τους επαναστάτες, η μπάλα πήρε και την ενζενί με τις παράξενες για το «είδος» της ανησυχίες.

Δεν θα μάθουμε ποτέ αν η Σίμπεργκ καταδιώχτηκε όσο πίστευε ή μεγαλοποίησε περιστατικά εγκαταλείποντας τον εαυτό της στην παράνοια και, ενδεχομένως, τη μανιοκατάθλιψη. Το «Seberg» τάσσεται με την πρώτη εκδοχή.

Ποια νόμιζε πως ήταν η μικροσκοπική gamine που μπέρδεψε το εναλλακτικό lifestyle με την υπονομευτική συμπεριφορά; Το Χόλιγουντ είχε ξεκινήσει την απρόθυμη παραδοχή της σκυταλοδρομίας προς μια νέα εποχή, αλλά μια βολεμένη μοιχός που έμεινε έγκυος από έναν μαύρο μουσουλμάνο και χρηματοδοτούσε επικίνδυνες οργανώσεις ποζάροντας με τη γροθιά υψωμένη, παραπήγαινε.

Δεν θα μάθουμε ποτέ αν η Σίμπεργκ καταδιώχτηκε όσο πίστευε ή μεγαλοποίησε περιστατικά εγκαταλείποντας τον εαυτό της στην παράνοια και, ενδεχομένως, τη μανιοκατάθλιψη. Το Sebergτάσσεται με την πρώτη εκδοχή. Είναι πιο κινηματογραφική. Και σίγουρα πιο εύκολη.

Η ταινία σαφώς βασίστηκε σε πραγματικά γεγονότα και προφανώς δραματοποίησε άλλα τόσα, δημιουργώντας μια ημι-επινοημένη σχέση μεταξύ της Σίμπεργκ και ενός από τους πράκτορες που χάκαραν κάθε της κίνηση, νόμιμη ή παράτυπη – ο ανελέητος Έντγκαρ Χούβερ την είχε συμπεριλάβει στους εχθρούς του έθνους.

Η Κρίστεν Στιούαρτ δεν χρειάστηκε να κάνει πολλά περισσότερα από το να προσαρμόσει το look της στη συννεφιασμένη ανεμελιά μιας κοπέλας που ρίσκαρε χωρίς να πολεμήσει ανοιχτά, όπως μια Τζέιν Φόντα για παράδειγμα. Αντίθετα, κούμπωσε τον ρόλο στη δική της περσόνα, που ούτως ή άλλως μοιράζει τα χαρακτηριστικά της ανάμεσα στη δική της παιδική ηλικία, στο Χόλιγουντ, και τη Γαλλία, που είναι πλέον η χώρα που την έχει αγκαλιάσει σαν δική της.

Ανταπόκριση από τη Βενετία: Τζιν Σίμπεργκ, παρανοϊκή ή οσιομάρτυρας; Facebook Twitter
Η Τζιν Σίμπεργκ στην «Ιωάννα της Λορένης» του Ότο Πρέμιντζερ
Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

40 χρόνια μετά τον τραγικό θάνατό της, η Τζιν Σίμπεργκ ξαναζεί στην οθόνη με τη μορφή της Κρίστεν Στιούαρτ

Οθόνες / 40 χρόνια μετά τον τραγικό θάνατό της, η Τζιν Σίμπεργκ ξαναζεί στην οθόνη με τη μορφή της Κρίστεν Στιούαρτ

Στο προσεχές Φεστιβάλ της Βενετίας θα κάνει πρεμιέρα η ταινία “Seberg” με θέμα τη ζωή της Αμερικανίδας ηθοποιού που έγινε έμβλημα του Γαλλικού Νέου Κύματος και στη συνέχεια υπήρξε θύμα εκστρατείας δυσφήμησης από το FBI με τραγικές συνέπειες.
Ανταπόκριση από τη Βενετία - «Marriage Story»: Το πικρό φινάλε μιας ιστορίας γάμου

Οθόνες / Ανταπόκριση από τη Βενετία - «Marriage Story»: Το πικρό φινάλε μιας ιστορίας γάμου

Στην εξαιρετική νέα του ταινία, με πρωταγωνιστές τον Άνταμ Ντράιβερ και τη Σκάρλετ Τζοχάνσον, ο Νόα Μπάουμπακ ακτινογραφεί ένα μακρύ διαζύγιο ενσωματώνοντας προσωπικά βιώματα
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Η Λάιζα Μινέλι σήμερα δηλώνει ευτυχισμένη. ή Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης.

Οθόνες / Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης

Gay icon, μια χαρισματικά αφοσιωμένη performer, αλλά και αντικείμενο χλεύης. Το ντοκιμαντέρ του Μπρους Ντέιβιντ Κλάιν «Liza: A Truly Terrific, Absolutely True Story» σίγουρα δεν αφηγείται την ιστορία ενός τυπικού nepo baby.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
τομ χάρντι

Οθόνες / 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε την άνοιξη

Από τη μεγάλη επιστροφή του «The Last of Us» σε εκείνη του «Αστερίξ» και από τη σεξουαλική αναζήτηση της Μισέλ Ουίλιαμς σε μια απολαυστική ματιά στον κόσμο του σύγχρονου μπαλέτου, αυτές είναι οι σειρές που θα μας κρατήσουν καθηλωμένους στη μικρή οθόνη το επόμενο διάστημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Μυθολογίες / «Οι εικόνες του Ζβιάγκιντσεφ είναι υπνωτιστικές»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Στην κινηματογραφική λίστα της τραγουδοποιού, η σιωπή λέει περισσότερα από τα λόγια, οι εικόνες αποκαλύπτουν κρυμμένα συναισθήματα, οι κόσμοι είναι γεμάτοι αβεβαιότητες και συγκρούσεις, και η μουσική έχει μια ιερή διάσταση.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Οθόνες / 21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Από μια σπουδαία στιγμή του σκορσεζικού σινεμά ως την ψηφιακή επανάσταση της Ανιές Βαρντά κι από το συγκλονιστικό δίπτυχο του Τζόσουα Οπενχάιμερ ως τη μεγάλη φιλμική «σκανταλιά» του Banksy, αυτοί είναι 21 σταθμοί του σύγχρονου σινεμά τεκμηρίωσης που πρέπει να έχει δει κάθε σινεφίλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Οθόνες / «Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Με αφορμή τη δεύτερη απονομή των βραβείων Stratos, που τιμούν το ελληνικό animation, o πρόεδρος της ASIFA HELLAS Κωνσταντίνος Κακαρούντας μιλά για την άνθηση της σκηνής, τις προκλήσεις και για το πώς η Ελλάδα μπορεί να πετύχει μια παραγωγή οσκαρικού επιπέδου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
 «Εσύ, θείο, δεν θα φύγεις, θα μείνεις εδώ μαζί μου!» ή Γιάννα Δεληγιάννη: «Βρίσκω την ουσία μόνο στο να στηρίζει ο ένας τον άλλον». ή Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής.

Οθόνες / Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής

Η κινηματογραφίστρια και πρόεδρος της Cinemathesis μιλά για την πρωτοβουλία της να υλοποιεί κινηματογραφικά εργαστήρια για παιδιά σε απομακρυσμένα δημοτικά σχολεία της άγονης γραμμής, το όραμα και το αποτύπωμα της δράσης της, για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε και για το τι λείπει από την τυπική εκπαίδευση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Pulp Fiction / Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Είναι η τεχνική αρτιότητα μιας αστυνομικής σειράς με επίκαιρο κοινωνικό θέμα που της χαρίζει τόσο μεγάλο αντίκτυπο στο κοινό; Ή μήπως η πραγματική δύναμη πηγάζει από τον φόβο των γονιών για τις εγκληματικές παραλείψεις και, κυρίως, για την άγνοιά τους απέναντι στα κρυφά σημάδια του ψηφιακού κόσμου;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Οθόνες / Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Ο γιος της ηθοποιού Σάρα Μάιλς ήταν τεσσάρων ετών όταν βρέθηκε νεκρός ο μάνατζερ και πρώην εραστής της μητέρας του. Οι υποψίες είχαν πέσει τότε πάνω στον συμπρωταγωνιστή της Μπαρτ Ρέινολντς. 51 χρόνια αργότερα, ο Μπολτ προσπαθεί να θυμηθεί τι συνέβη.
LIFO NEWSROOM
Το Παιδί Τραύμα επιλέγει τις 10 αγαπημένες του ταινίες

Μυθολογίες / «Το Festen έχει επηρεάσει τους στίχους μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Παιδιού Τραύματος

Χάνεκε αλλά και Αγγελόπουλος, «Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους» αλλά και «Aftersun», το Παιδί Τραύμα επιλέγει 10 ταινίες που κυμαίνονται από τον ωμό ρεαλισμό και τη βία μέχρι τον θρίαμβο της ποίησης και της τρυφερότητας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ