Ανταπόκριση από τη Βενετία: Ο Μπραντ Πιτ ταξιδεύει στ' αστέρια

Ανταπόκριση από τη Βενετία: Ο Μπραντ Πιτ ταξιδεύει στ' αστέρια Facebook Twitter
Το «Ad Astra» πλοηγείται και στα χωρικά ύδατα του «Δέντρου της Ζωής», φυσικά πολύ γνώριμου έργου στον Μπραντ Πιτ.
1

Ξεκινώντας με ένα ξαφνικό ατύχημα που κοστίζει πολλές ανθρώπινες ζωές, σε έναν διαστημικό σταθμό κοντά στη Γη, το Ad Astra προσκαλεί τους θεατές σε αυτόματη σύγκριση με το Gravity του Αλφόνσο Κουαρόν, που είχε επίσης κάνει την απόλυτα επιτυχημένη του πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Βενετίας. Και η συνέχεια της ταινίας του Τζέιμς Γκρέι (ο οποίος ειδικεύεται σε είδη θεαματικά αντίθετα από την επιστημονική φαντασία), με τον Μπραντ Πιτ να ψάχνει τον πατέρα του, αλλά κυρίως τον εαυτό του, σε μια υπαρξιακή περιπέτεια με πολλά εμπόδια, συνεχίζει να μοιάζει με το ταξίδι της Σάντρα Μπούλοκ από μπουκαπόρτες σε ακάτους, και από τα απόβλητα του διαστήματος στις καταιγίδες του μυαλού – κι ένα πένθος που δεν ξεπέρασε ποτέ, μέχρι την τελική λυτρωση στα πάτρια, γήινα εδάφη.

Το Ad Astra πλοηγείται και στα χωρικά ύδατα του Δέντρου της Ζωής, φυσικά πολύ γνώριμου έργου στον Μπραντ Πιτ, ο οποίος έπαιξε τον κατά Τέρενς Μάλικ πατέρα, σε μια αναζήτηση φιλοσοφική, πνευματικά πολύ πιο κοντινή στο σινεμά του Τζέιμς Γκρέι – αν αφαιρέσουμε τον ποιητικό μυστικισμό από την εξίσωση.

Για αλλαγή του male αφηγήματος μίλησε ο Μπραντ Πιτ στη συνέντευξη τύπου της ταινίας, και δεν έχει άδικο. Μόνο που η ταινία το υπονοεί αχνά, σα να εξατμίζεται το νόημα στα αστέρια και την απεραντοσύνη της κλίμακας.

Πίσω από την παρακινδυνευμένη, έκτακτη αποστολή του Ρόι Μακμπράιντ στις εσχατιές του ηλιακού μας συστήματος για να εντοπίσει τον εδώ και δεκαετίες αγνοούμενο, ήρωα πατέρα του, μετά από μια σειρά από φονικές εκρήξεις ακτινοβολίας που μπορεί να προέρχονται από εκείνον, κρύβεται η εξερεύνηση της ανδρικής ψυχοσύνθεσης και, πιο συγκεκριμένα, αν και με αλληγορικούς όρους, ο ρόλος των «αρσενικών» σχέσεων στην κοινωνία του κοντινού μέλλοντος.

Δεν είναι τυχαία η καίρια παρέμβαση μιας γυναίκας, της Ρουθ Νέγκα, σε μια στιγμή που όλα δείχνουν πως οι άνδρες που λαμβάνουν τις αποφάσεις, ως συνήθως, αρνούνται ή αδυνατούν να δουν την πολύπλοκη κατάσταση αλτρουιστικά και μακροσκοπικά, παίζοντας μοιραία παιχνίδια εξουσίας που βασίζονται στην έλλειψη ειλικρινούς συνεννόησης.

Για αλλαγή του male αφηγήματος μίλησε ο Μπραντ Πιτ στη συνέντευξη τύπου της ταινίας, και δεν έχει άδικο. Μόνο που η ταινία το υπονοεί αχνά, σα να εξατμίζεται το νόημα στα αστέρια και την απεραντοσύνη της κλίμακας.

Ο Γκρέι δεν αποφεύγει την πλοκή, μειώνει τα στοιχεία της επιστημονικής φαντασίας προς όφελος της λυρικής περιπέτειας στο διάστημα, λογίζει τον Μπραντ Πιτ, στο ρόλο του εγκρατούς, μοναχικού αστροναύτη και πονεμένου survivor ενός αμφιλεγόμενου πατέρα, ως συνδημιουργό (εκτός από συμπαραγωγός, είναι ενεργά παρών σε κάθε καρέ της ταινίας), και προχωρά χωρίς έμπνευση στον διάλογο, ή φαντασία στην εικόνα, σε μια συνετή, αν και αργή ανάπτυξη χαρακτήρα στο επίκεντρο ενός κολοσσιαίου, συμπαντικού στοιχήματος.

Ανταπόκριση από τη Βενετία: Ο Μπραντ Πιτ ταξιδεύει στ' αστέρια Facebook Twitter
Οι πρωταγωνιστές Λιβ Τάιλερ, Μπραντ Πιτ και Ρουθ Νέγκα και ο σκηνοθέτης Τζέιμς Γκρέι στο photocall του «Ad Astra» στο 76ο Φεστιβάλ Βενετίας. Φωτο: Tristan Fewings/Getty Images
 

Ad Astra trailer

Οθόνες
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία - «Marriage Story»: Το πικρό φινάλε μιας ιστορίας γάμου

Οθόνες / Ανταπόκριση από τη Βενετία - «Marriage Story»: Το πικρό φινάλε μιας ιστορίας γάμου

Στην εξαιρετική νέα του ταινία, με πρωταγωνιστές τον Άνταμ Ντράιβερ και τη Σκάρλετ Τζοχάνσον, ο Νόα Μπάουμπακ ακτινογραφεί ένα μακρύ διαζύγιο ενσωματώνοντας προσωπικά βιώματα
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ανταπόκριση από τη Βενετία για τη νέα ταινία της Κατρίν Ντενέβ: Η «αλήθεια» έχει πάντα δύο όψεις

Οθόνες / Ανταπόκριση από τη Βενετία για τη νέα ταινία της Κατρίν Ντενέβ: Η «αλήθεια» έχει πάντα δύο όψεις

Μετά τον Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες για το Shoplifters, ο Ιάπωνας master Χιροκάζου Κορε-έντα ανοίγει το φεστιβάλ Βενετίας με μια ευχάριστη, πολύπλοκη δραματική κομεντί για το αμφιλεγόμενο συναίσθημα μιας μεγάλης ηθοποιού.
Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΚΑΤΡΙΝ ΝΤΕΝΕΒ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Οθόνες / 21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Από μια σπουδαία στιγμή του σκορσεζικού σινεμά ως την ψηφιακή επανάσταση της Ανιές Βαρντά κι από το συγκλονιστικό δίπτυχο του Τζόσουα Οπενχάιμερ ως τη μεγάλη φιλμική «σκανταλιά» του Banksy, αυτοί είναι 21 σταθμοί του σύγχρονου σινεμά τεκμηρίωσης που πρέπει να έχει δει κάθε σινεφίλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Οθόνες / «Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Με αφορμή τη δεύτερη απονομή των βραβείων Stratos, που τιμούν το ελληνικό animation, o πρόεδρος της ASIFA HELLAS Κωνσταντίνος Κακαρούντας μιλά για την άνθηση της σκηνής, τις προκλήσεις και για το πώς η Ελλάδα μπορεί να πετύχει μια παραγωγή οσκαρικού επιπέδου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
 «Εσύ, θείο, δεν θα φύγεις, θα μείνεις εδώ μαζί μου!» ή Γιάννα Δεληγιάννη: «Βρίσκω την ουσία μόνο στο να στηρίζει ο ένας τον άλλον». ή Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής.

Οθόνες / Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής

Η κινηματογραφίστρια και πρόεδρος της Cinemathesis μιλά για την πρωτοβουλία της να υλοποιεί κινηματογραφικά εργαστήρια για παιδιά σε απομακρυσμένα δημοτικά σχολεία της άγονης γραμμής, το όραμα και το αποτύπωμα της δράσης της, για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε και για το τι λείπει από την τυπική εκπαίδευση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Pulp Fiction / Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Είναι η τεχνική αρτιότητα μιας αστυνομικής σειράς με επίκαιρο κοινωνικό θέμα που της χαρίζει τόσο μεγάλο αντίκτυπο στο κοινό; Ή μήπως η πραγματική δύναμη πηγάζει από τον φόβο των γονιών για τις εγκληματικές παραλείψεις και, κυρίως, για την άγνοιά τους απέναντι στα κρυφά σημάδια του ψηφιακού κόσμου;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Οθόνες / Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Ο γιος της ηθοποιού Σάρα Μάιλς ήταν τεσσάρων ετών όταν βρέθηκε νεκρός ο μάνατζερ και πρώην εραστής της μητέρας του. Οι υποψίες είχαν πέσει τότε πάνω στον συμπρωταγωνιστή της Μπαρτ Ρέινολντς. 51 χρόνια αργότερα, ο Μπολτ προσπαθεί να θυμηθεί τι συνέβη.
LIFO NEWSROOM
Το Παιδί Τραύμα επιλέγει τις 10 αγαπημένες του ταινίες

Μυθολογίες / «Το Festen έχει επηρεάσει τους στίχους μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Παιδιού Τραύματος

Χάνεκε αλλά και Αγγελόπουλος, «Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους» αλλά και «Aftersun», το Παιδί Τραύμα επιλέγει 10 ταινίες που κυμαίνονται από τον ωμό ρεαλισμό και τη βία μέχρι τον θρίαμβο της ποίησης και της τρυφερότητας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Netflix

Οθόνες / 10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Netflix

Το Netflix έχει γίνει ο παράδεισος της εύκολης ψυχαγωγίας, αλλά για τους πραγματικούς σινεφίλ κρύβει και έναν άλλο κόσμο. Αυτή είναι μια λίστα με ταινίες που απαιτούν προσοχή και αφοσίωση, που αξίζουν τον κόπο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Movies

Οθόνες / Η Χιονάτη και 8 καλύτεροι λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένα υποψήφιο για Όσκαρ animation για ενήλικες, το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Αριάν Λαμπέντ και μια τολμηρή ταινία για την προσφυγική εμπειρία, γυρισμένη στην Αθήνα, είναι μερικές από τις προτάσεις της εβδομάδας που θα σας αποζημιώσουν.
THE LIFO TEAM
Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Daily / Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Συμπονά κανείς όχι μόνο τους γονείς που μετά την παρακολούθηση της δραματικής μίνι σειράς του Netflix θα ψάχνουν μάταια απαντήσεις στα «ιερογλυφικά» μηνύματα που κρύβονται στα κινητά των παιδιών τους, αλλά και τα ίδια τα παιδιά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Σε μια άγνωστη χώρα»: Μια τολμηρή ταινία, γυρισμένη στην Αθήνα

Οθόνες / «Πιστεύει κανείς ότι οι Παλαιστίνιοι θα ξεχάσουν και θα συμβιβαστούν με την απώλεια;»

Ωμή, διεισδυτική, αφτιασίδωτη, η ταινία «To a land unknown» εστιάζει στο προσφυγικό και ιδιαίτερα στους Παλαιστίνιους πρόσφυγες στην Ελλάδα. Ο σκηνοθέτης Μαντί Φλάιφελ μίλησε στη LifO για όλα τα ζητήματα που θίγει η εξαιρετική και με έντονο ελληνικό «χρώμα» ταινία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θα ήθελα να ήμουν στα γυρίσματα του Pulp Fiction»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Δημήτρη Νάκου

Μυθολογίες / «Θα ήθελα να ήμουν στα γυρίσματα του Pulp Fiction»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Δημήτρη Νάκου

Ο σκηνοθέτης που μόλις παρουσίασε την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, το «Κρέας», μοιράζεται μια λίστα που περιλαμβάνει από ρουμάνικο νέο κύμα μέχρι την ταινία με το πιο αταίριαστο ζευγάρι στην ιστορία του κινηματογράφου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Η Εύα Κοταμανίδου μιλά για τα γυρίσματα του «Θιάσου» και για το μεγαλείο του Θόδωρου Αγγελόπουλου

Σαν Σήμερα / Εύα Κοταμανίδου: «Όλοι είχαμε μια έγνοια, ότι γυρίζοντας την ταινία αυτή κάναμε μια ουσιαστική αντίσταση»

Η ηθοποιός που γεννήθηκε σαν σήμερα το 1936 είχε καταγράψει τις αναμνήσεις της από την ιστορική ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου στην οποία πρωταγωνιστούσε.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

1 σχόλια
Περιμενα να δω σοβαρη ταινια επιστημονικης φαντασιας και οχι τον αντρικο ρολο στην κοινωνία του κοντινού μέλλοντος. Ελπιζω να ειναι καλη.