Ο βραζιλιάνικος κινηματογράφος είναι λίγο πολύ άγνωστος στη χώρα μας - με εξαίρεση ίσως την υπέροχη Πόλη του Θεού του Φερνάντο Μεϊρέγες, που βγήκε στις αίθουσες το 2003. Στην Εβδομάδα Βραζιλιάνικου Κινηματογράφου που γίνεται στην Ταινιοθήκη σε συνεργασία με την πρεσβεία της Βραζιλίας θα δούμε ταινίες που προβάλλονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Tα συστατικά της βραζιλιάνικης κουλτούρας θα είναι όλα εκεί: σάμπα, πόδοσφαιρο, καποέιρα, γαστρονομία, ζωές ξεχωριστών ανθρώπων. Από ντοκιμαντέρ για τη ζωή του διάσημου Βραζιλιάνου αρχιτέκτονα Οσκάρ Νιεμάγιερ (Η ζωή είναι μια ανάσα) αλλά και γύρω από τη μαγική ζωή στην παραλία (Λωρίδα Άμμου). Πολλές από τις ταινίες, επ' ευκαιρία της ανάληψης της διοργάνωσης των Ολυμπιακών Αγώνων του 2016, είναι αφιερωμένες στο Ρίο. Δεν λείπουν τα ντοκιμαντέρ, είτε αφορούν τους μουσικούς του Ρίο (θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε το Νοέλ, ο ποιητής της σάμπα, αφιερωμένο στον Νοέλ Σάμπα, έναν από τους σημαντικότερους Βραζιλιάνους μουσικούς της σάμπα) αλλά και το ποδόσφαιρο (Γκαρρίνσα, μοναχικό αστέρι, μια κινηματογραφική βιογραφία του διασημου ποδοσφαιριστή Μανέ Γκαρρίνσα).
Από τις υπόλοιπες ταινίες ξεχωρίσαμε την πολυβραβευμένη Μαντάμ Σατανάς. H ταινία του Καρίμ Αϊνούζ βασίζεται στην αληθινή ιστορία του Ζοάο Φρανσίσκο ντος Σάντος, που γεννήθηκε στο Ρίο ντε Ζανέιρο το 1900 και πέθανε το 1976, έχοντας περάσει 27 σχεδόν χρόνια στη φυλακή. Καβγατζής, κλέφτης, ομοφυλόφιλος και φημισμένη drag queen, παρουσίαζε τα σόου του ως Madame Satã, όνομα που πήρε από το μιούζικαλ Madam Satan του Cecil B. De Mille. Ας μην ξεχνάμε, βέβαια, και τα κλασικά αριστουργήματα. Στο πλαίσιο των 100+1 χρόνων από τη γέννηση του Μάριο Πεϊχιότο, θα προβληθεί η βωβή και μοναδική του ταινία του ταινία Όριο (Limite, 1930), το «άγνωστο αριστούργημα» κατά τον Ζορζ Σαντούλ, που θεωρείται από πολλούς η καλύτερη ταινία του βραζιλιάνικου κινηματογράφου που γυρίστηκε ποτέ. Θα προβληθεί, επίσης, η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Γκλάουμπερ Ρόσα, το ντοκιμαντέρ Βarravento, «ένα κινηματογραφικό δοκίμιο, μια εμπειρία μύησης», κατά τον ίδιο.
σχόλια