ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

«El Camino: Α Breaking Bad Movie»: Άξιος κινηματογραφικός επίλογος μιας θρυλικής σειράς (όχι spoilers)

«El Camino: Α Breaking Bad Movie»: Άξιος κινηματογραφικός επίλογος μιας θρυλικής σειράς (όχι spoilers) Facebook Twitter
Η βασική διαφορά με την σειρά είναι όχι τόσο η ατμόσφαιρα και το ύφος όσο ο τόνος της ταινίας, επειδή δεν έχει να κάνει με τα ηθικά ψευδοδιλήμματα του κυρίου Γουάιτ, αλλά αποκλειστικά με την αγωνία του Τζέσι να τη βγάλει καθαρή καθώς τον καταδιώκει ο Νόμος, οι αμαρτίες και οι εφιάλτες του.
0

Για όσους επιθυμούν να φρεσκάρουν τη μνήμη ή για όσους δεν έχουν δει ποτέ το Breaking Bad (άγνωστο γιατί), το Netflix προσφέρει πριν την δίωρη ταινία El Camino: A Breaking Bad Movie και μια δίλεπτη σύνοψη (recap) της θρυλικής σειράς του Βινς Γκίλιγκαν, της οποίας αποτελεί ένα sequel τρόπον τινά.

Στο κολάζ αυτό με σκηνές από τους πέντε κύκλους της σειράς, υπάρχει κι ένας διάλογος ανάμεσα στους δύο κεντρικούς χαρακτήρες της σειράς – τον πρώην μεσήλικα μικροαστό καθηγητή με τα χαμένα όνειρα και νυν παρασκευαστή και «ναρκοβαρόνο» crystal meth, κύριο Γουάιτ και τον πρώην μαθητή του και νυν συνεργάτη και protégé (και εν τέλει θύμα) του, Τζέσι Πίνκμαν:

«Τελικά», ρωτάει ο Τζέσι, μετά από τα χιλιάδες κύματα που έχουν περάσει μαζί στην ταραχώδη επαγγελματικά και συναισθηματικά σχέση τους, ανακαλώντας μια παλιότερη τους κουβέντα. «θα έλεγες ότι είμαστε στην "μπίζνα του meth" ή στην "μπίζνα του χρήματος";»

«Σε καμία από τις δύο» αναφωνεί ο δύσθυμος και κυκλοθυμικός Γουόλτερ Γουάιτ σε μια σπάνια κρίση μεγαλοπρέπειας (ή ψευδαίσθησης μεγαλείου): «Είμαστε στην μπίζνα της αυτοκρατορίας».


Και με την έναρξη της ταινίας – που έχει να κάνει αποκλειστικά με την μοίρα του Τζέσι και ξεκινά ακριβώς από το τέλος της σειράς – έχουμε έναν άλλο κρίσιμο διάλογο για την ψυχοδυναμική του σύμπαντος του Breaking Bad σ΄ ένα από τα πολλά φλασμπάκ του El Camino.

Βλέπουμε τον Τζέσι με τον συχωρεμένο τον Μάικ στις όχθες ενός ποταμού να συζητάνε τις προοπτικές άλλης μιας απέλπιδας απόδρασης του πρώτου, από τον εαυτό του κυρίως. Μονολογεί λοιπόν ο Τζέσι και ονειρεύεται να φύγει από κάπου μακριά. «Να ξεκινήσω από την αρχή». «Αυτό μπορεί να γίνει», του λέει ο Μάικ. «Να διορθώσω τα πράγματα», συνεχίζει ο Τζέσι για να πάρει την εξής απόκριση: «Λυπάμαι μικρέ, αλλά αυτό είναι το μοναδικό πράγμα που δεν μπορείς ποτέ να κάνεις».

Στις υπόλοιπες δύο ώρες της ταινίας, ο Τζέσι περνά από μια κόλαση (λες και δεν είχε περάσει από αρκετές στους πέντε κύκλους της σειράς κάνοντας μας να νιώθουμε ότι μπορεί κανείς να επιζήσει ακόμα και στην κόλαση ή να υπερβεί προσωρινά την καταραμένη μοίρα του όσο 'loser' ή 'fuck up' κι αν είναι εκ της συστάσεως του) για να οδηγηθεί στο ίδιο συμπέρασμα. Μέχρι να συμβεί αυτό, το El Camino: A Breaking Bad Movie, κάνει το καλύτερο για να απαντήσει στο ερώτημα των φίλων της σειράς όταν έπεσαν οι τίτλοι του τελευταίου επεισοδίου πριν από έξι χρόνια: «Και τι έγινε μετά;» Ή μάλλον: «Και τι απέγινε ο Τζέσι;»

 

Μεγάλη κουβέντα το αν είναι απαραίτητα τέτοια prequel ή sequel μνημόσυνα υπό τη μορφή μεγάλου μήκους ταινίας αρκετά χρόνια συνήθως από το τέλος επιφανών σειρών (θυμίζουμε ότι προηγήθηκε η ταινία του Deadwood και του χρόνου θα προβληθεί η ταινία των Sopranos) για να αναπαυθεί η ψυχή των χαρακτήρων και να χαριστεί ένα οριστικό συναισθηματικό «κλείσιμο» στους θεατές.

Αν το ζήτημα πάντως είναι πιο πολύ «τεχνικό», το El Camino, με κινηματογραφικούς όρους, δικαιολογεί το μεγαλοπρεπές "Movie" που συνοδεύει τον τίτλο του. Πρόκειται σαφώς για ταινία, και όχι μόνο εξαιτίας σκηνών σαφώς επηρεασμένων από το κοντινά πλάνα αντιπαράθεσης και τις πανοραμικές βίστες του Λεόνε. Όπως και στη σειρά, το - εξωγήινης απεραντοσύνης και απόκοσμων ορεινών σχηματισμών στον ορίζοντα της ερήμου - φυσικό σκηνικό στο Νέο Μεξικό, αποτελεί ένα από τα βασικά ατού του αφηγηματικού σύμπαντος της ταινίας.

Η βασική διαφορά με την σειρά είναι όχι τόσο η ατμόσφαιρα και το ύφος (κι εδώ εξακολουθούμε να βρισκόμαστε στο πεδίο ενός σύγχρονου νουάρ-γουέστερν με σαφείς όμως κοινωνικές και ψυχολογικές αναφορές και αντίστοιχους προβληματισμούς) όσο ο τόνος της ταινίας, επειδή δεν έχει να κάνει με τα ηθικά ψευδοδιλήμματα του κυρίου Γουάιτ, αλλά αποκλειστικά με την αγωνία του Τζέσι να τη βγάλει καθαρή καθώς τον καταδιώκει ο Νόμος, οι αμαρτίες και οι εφιάλτες του.

«El Camino: Α Breaking Bad Movie»: Άξιος κινηματογραφικός επίλογος μιας θρυλικής σειράς (όχι spoilers) Facebook Twitter
Ιδανική τελευταία υπόκλιση για τον Ρόμπερτ Φόρστερ το El Camino: Α Breaking Bad Movie που έσκασε στο Netflix συγχρόνως με τον θάνατό του

Αρκετοί είναι οι δεύτεροι χαρακτήρες της σειράς που κάνουν την εμφάνισή τους στην ταινία (εκτός από τα φλασμπάκ), με προεξέχοντες τον Skinny Pete και τον Bagger, τους δύο κολλητούς του Τζέσι (και αιώνια λιώματα) και τον Εντ τον «πωλητή ηλεκτρικών σκουπών» τυπικά και από μηχανής θεό, ουσιαστικά, τον οποίο υποδύεται ο Ρόμπερτ Φόρστερ.

Μάλιστα, οι περιστάσεις της ζωής και το timing «εξόδου» της ταινίας στο Netflix, τα έφεραν έτσι ώστε το El Camino που κατά σύμπτωση έκανε πρεμιέρα συγχρόνως με την αναγγελία του θανάτου του Ρόμπερτ Φόρστερ, να λειτουργεί και ως ιδανική τελευταία υπόκλιση για αυτόν τον τόσο αγαπητό «δευτερόπρωτο» σταρ της μεγάλης και της μικρής οθόνης.

Οθόνες
0

ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Οθόνες / Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Ξεκίνησε ως εφηβικό είδωλο στα ’80s, πρωταγωνίστησε σε δύο εμβληματικές ταινίες του Κόπολα και έχτισε την καριέρα του επιλέγοντας ταινίες με γνώμονα τα ενδιαφέροντά του. Στα 60 του έχει συνδεθεί με μερικές από τις πιο αγαπημένες καλτ ταινίες διεθνώς, δηλώνει ζωγράφος και διατηρεί σημαντική συλλογή τέχνης. Έρχεται στη Θεσσαλονίκη για να παραλάβει έναν τιμητικό Χρυσό Αλέξανδρο. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οθόνες / Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οι κατηγορίες εναντίον του Φράνκο για σεξουαλική κακοποίηση έβαλαν στον γύψο όχι μόνο την καριέρα του στο Χόλιγουντ αλλά και τη στενή φιλία του με τον επί εικοσαετίας κολλητό και συνεργάτη του.
THE LIFO TEAM
15 highlights του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Οθόνες / 15 highlights του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Πάμελα Άντερσον, Αριάν Λαμπέντ, Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη, σινεφίλ τέρατα και όλη η νέα ελληνική κινηματογραφική παραγωγή της χρονιάς στην 65η διοργάνωση που για δέκα μέρες (31/10-10/11) θα μεταμορφώσει τη Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Teri Garr (1944-2024): Το χιούμορ τής έσωσε τη ζωή

Απώλειες / Teri Garr (1944-2024): Το χιούμορ τής έσωσε τη ζωή

Αστεία και ανθρώπινη, η αξιαγάπητη, υπερταλαντούχα Τέρι Γκαρ, που απολαύσαμε στο «Young Frankenstein» και το «Τούτσι» και αγαπήσαμε από τις εμφανίσεις της στο βραδινό talk show του Ντέιβιντ Λέτερμαν, ήταν μια από τις πιο λαμπερές σουμπρέτες του αμερικανικού σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Paul Morrissey (1938-2024)

Απώλειες / Ο Paul Morrissey (1938-2024) έδωσε φωνή στα «ανθρώπινα σκουπίδια»

Ο εμβληματικός σκηνοθέτης της cult τριλογίας «Flesh» - «Trash» - «Heat» ταυτίστηκε με τον Άντι Γουόρχολ και το νεοϋορκέζικο αβανγκάρντ των ’60s, ως ο πιο ανεξάρτητος από τους ανεξάρτητους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 κινηματογραφικά διαμάντια που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix

Οθόνες / 10 κινηματογραφικά διαμάντια που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix

Δέκα ταινίες που εξασφαλίζουν δέκα ξεχωριστές προβολές, απαραίτητες για κάθε σινεφίλ, από συγκινητικά δράματα και γαλλικά policier μέχρι καλαίσθητα ντοκιμαντέρ και ατμοσφαιρικά θρίλερ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Παντελής Βούλγαρης: «Δεν έγινα ποτέ κατεστημένο ούτε κατά παραγγελία σκηνοθέτης»

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Παντελής Βούλγαρης: «Δεν έγινα ποτέ κατεστημένο ούτε κατά παραγγελία σκηνοθέτης»

Ένας από τους μεγαλύτερους εν ζωή σκηνοθέτες μας σε μια χορταστική συνέντευξη για τη ζωή, το έργο και τις εμπειρίες που έχει αποκομίσει εδώ και έξι δεκαετίες πίσω από την κάμερα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Τζον Λένον πίστεψε ότι είναι ο Τσε Γκεβάρα

Οθόνες / Όταν ο Τζον Λένον πίστεψε ότι είναι ο Τσε Γκεβάρα

Ένα νέο ντοκιμαντέρ ρίχνει για πρώτη φορά φως στους 18 μήνες που ο πρώην Beatle και η Γιόκο Όνο εγκαταστάθηκαν σ΄ ένα ταπεινό διαμέρισμα στη Νέα Υόρκη, στο οποίο συνέβαιναν καθημερινά έντονες ριζοσπαστικές ζυμώσεις.
THE LIFO TEAM
«Ρουφιανεύοντας τον εαυτό μου»: Τα απομνημονεύματα του Αλ Πατσίνο

Βιβλίο / «Ρουφιανεύοντας τον εαυτό μου»: Τα απομνημονεύματα του Αλ Πατσίνο

Ο 84χρονος ηθοποιός κοιτάζει προς τα πίσω και βλέπει τα δύσκολα παιδικά χρόνια, την καταθλιπτική μητέρα του, τον Τσέχoφ, τις σχέσεις που δεν έφτασαν ποτέ στον γάμο, τις έντονες αναταράξεις μιας πολυκύμαντης διαδρομής.
THE LIFO TEAM