Γιατί η Apple πετάει τόσα πολλά χρήματα σε παραγωγές που δεν βλέπει σχεδόν κανείς;

Γιατί η Apple πετάει τόσα πολλά χρήματα σε παραγωγές που δεν βλέπει σχεδόν κανείς; Facebook Twitter
Θυμάται κανείς τη Μέριλ Στριπ στο φουτουριστικό οικολογικό δράμα «Extrapolations»; Μάλλον όχι.
0

ΤO APPLE TV+ ΔΙΑΝΥΕΙ ΕΝΑΝ πολυάσχολο Μάρτιο. Ο «Ναπολέων» του Ρίντλεϊ Σκοτ ξεκινά την πορεία του στην πλατφόρμα, ενώ έκαναν πρεμιέρα δύο πολύ φιλόδοξες σειρές, η κομεντί Palm Royale με την Κρίστεν Γουίγκ και τη Λόρα Ντερν, και το ιστορικό δράμα εποχής Manhunt, μια σειρά που θα μπορούσε να εμφανιστεί μόνο στο Apple TV+, με θέμα την καταδίωξη του δολοφόνου του Προέδρου Λίνκολν, Τζον Γουίλκς Μπουθ.

Είχε προηγηθεί τον Φεβρουάριο η πρεμιέρα στην πλατφόρμα της ταινίας του Μάρτιν Σκορσέζε «Οι δολοφόνοι του ανθισμένου φεγγαριού», η οποία ήταν υποψήφια για πολλά Όσκαρ, αλλά δεν κέρδισε κανένα – μια ταινία που απέφερε 137 εκατομμύρια δολάρια έναντι προϋπολογισμού 200 εκατομμυρίων δολαρίων.

Για τα περισσότερα στούντιο, αυτή θα ήταν μια στιγμή βαθιάς περισυλλογής. Αλλά στις αρχές Φεβρουαρίου, τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου της Apple είδαν την εταιρεία να σημειώνει έσοδα ύψους 119,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αυξημένα κατά 2% σε σχέση με πέρυσι. Η εταιρεία διαθέτει 162 δισεκατομμύρια δολάρια στην τράπεζα και σήμερα η αξία της εκτιμάται στα 2,7 τρισεκατομμύρια δολάρια. Με τόσα χρήματα, μπορεί να απορροφήσει τον πόνο από τις ζημιές.

Αστέρες και δημιουργοί κάνουν ουρά για να συνεργαστούν μαζί τους, όπως ακριβώς έκαναν με το HBO τη δεκαετία του 2010. Πρόκειται για ένα ασφαλές, μη παρεμβατικό και εξαιρετικά προσοδοφόρο σπίτι. Η εταιρεία δαπανά 1 δισεκατομμύριο δολάρια ετησίως για ταινίες που προορίζονται για τους κινηματογράφους και 6,5 δισεκατομμύρια δολάρια για τηλεοπτικό πρόγραμμα. Η Apple αγοράζει επίσης παραγωγές που άλλοι δεν μπορούν πλέον να αντέξουν οικονομικά. Το Masters of the Air βρισκόταν στο HBO από το 2013, αλλά το 2019 η Apple το απέκτησε όταν το HBO δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στο κόστος των 250 εκατομμυρίων δολαρίων που απαιτούσε η παραγωγή της σειράς.

Αστέρες και δημιουργοί κάνουν ουρά για να συνεργαστούν μαζί τους, όπως ακριβώς έκαναν με το HBO τη δεκαετία του 2010. Πρόκειται για ένα ασφαλές, μη παρεμβατικό και εξαιρετικά προσοδοφόρο σπίτι.

Για φέτος, μεταξύ πολλών άλλων, έχουν προγραμματιστεί να προβληθούν παραγωγές όπως το Franklin με τον Μάικλ Ντάγκλας, ένα πολυτελές δράμα εποχής με θέμα τις προσπάθειες του Μπέντζαμιν Φράνκλιν να πείσει τη Γαλλία να αναγνωρίσει τις νεοσύστατες ΗΠΑ, ένα θρίλερ περιωπής που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Αλφόνσο Κουαρόν με την Κέιτ Μπλάνσετ, τον Κέβιν Κλάιν και τον Σάσα Μπάρον Κόεν, μια αστυνομική σειρά μυστηρίου με τον Κόλιν Φάρελ, ένα νομικό δράμα με τον Τζέικ Γκίλενχαλ.

Από την άλλη πλευρά όμως, το κοινό δεν φαίνεται ιδιαίτερα θερμό. Ενώ η Apple δεν έχει δημοσιεύσει επίσημους αριθμούς συνδρομητών από το 2019, οι εκτιμήσεις για τις ΗΠΑ κάνουν λόγο για περίπου 15 με 20 εκατομμύρια σε σύγκριση με τα 80 εκατομμύρια του Netflix. Υπάρχει επίσης πρόβλημα αναγνωρισιμότητας του εμπορικού σήματος της πλατφόρμας, όπως κατέστη σαφές από μια έρευνα του 2023 που διεξήγαγε ο ιστότοπος Puck, ο οποίος ασχολείται με εμπιστευτικές πληροφορίες του κλάδου, διαπιστώνοντας ότι πάνω από το 20% των τηλεθεατών που παρακολούθησαν το Ted Lasso δεν είχαν ιδέα ποιος το έφτιαξε.

Αυτό δεν οφείλεται στο ότι φτιάχνει κακές σειρές. Ωστόσο, παρά την ποιότητα, η συντριπτική πλειονότητα των τίτλων του Apple TV+ δεν έχει εισχωρήσει στο σύγχρονο zeitgeist. Θυμάται κανείς το Roar με τη Νικόλ Κίντμαν; Τον Τομ Χανκς να γράφει και να πρωταγωνιστεί στο Greyhound, ως ένας διοικητής του Πολεμικού Ναυτικού που έχει αναλάβει να υπερασπιστεί τα συμμαχικά πλοία από τα γερμανικά υποβρύχια; Τι λέτε για το The Crowded Room, με πρωταγωνιστή τον Τομ Χόλαντ ως ασθενή με διαταραχή πολλαπλής προσωπικότητας; Ή τον Τομ Χίντλεστον στο λογοτεχνικό θρίλερ εποχής The Essex Serpent; Τη Μέριλ Στριπ στο φουτουριστικό οικολογικό δράμα Extrapolations; Μάλλον όχι. Το Suspicion με την Ούμα Θέρμαν; Αυτό ακυρώθηκε μετά τον πρώτο του κύκλο, τον οποίο δεν είδε σχεδόν κανείς. Το High Desert από την άλλη, με την Πατρίσια Αρκέτ, κόπηκε λίγες μέρες μετά την πρεμιέρα του.

Γιατί η Apple πετάει τόσα πολλά χρήματα σε παραγωγές που κανείς σχεδόν δεν βλέπει; Facebook Twitter
Η Ούμα Θέρμαν στο «Suspicion», που ακυρώθηκε μετά τον πρώτο του κύκλο, τον οποίο δεν είδε σχεδόν κανείς.

Αυτή θα μπορούσε να αποτελεί μια κλασική στρατηγική που εφαρμόζουν οι υπηρεσίες streaming – ξεκινάς με μια προσφορά υψηλού επιπέδου και στη συνέχεια μειώνεις την ποιότητα καθώς μεγαλώνεις σε περιεχόμενο. Είναι στο DNA της τηλεόρασης αυτή η μέθοδος, για προφανείς λόγους, υποστηρίζει ο Alan Wolk, συνιδρυτής της νεοϋορκέζικης εταιρείας αναλύσεων μέσων ενημέρωσης TVREV, ανακαλώντας και μια διάσημη συμβουλή που είχε λεχθεί κάποια στιγμή προς το Netflix: «σταματήστε να κάνετε παραγωγές υψηλού κύρους που κανείς δεν θέλει να δει».

Αλλά το Apple TV+ δεν είναι μια απλή πλατφόρμα streaming. «Η Apple είναι βασικά μια εταιρεία παραγωγής τηλεφώνων και η ανάπτυξή της προήλθε από την πώληση iPhone, όλο και περισσότερων και πιο ακριβών iPhone, μέχρι που πριν από μερικά χρόνια συνειδητοποίησε ότι το ένα δισεκατομμύριο των πλουσιότερων ανθρώπων στον κόσμο έχουν iPhone», εξηγεί ο Tom Harrington, αναλυτής της Enders Analysis. «Έχουν χτυπήσει ταβάνι δηλαδή και πρέπει να αναζητήσουν αλλού την ανάπτυξη, οπότε η επόμενη μεγάλη κίνησή τους έχει να κάνει με το πώς θα αξιοποιήσουν αυτήν τη βάση. Αποφάσισαν λοιπόν ότι η απάντηση βρίσκεται στην παροχή υπηρεσιών σ’ αυτό το δισεκατομμύριο των ανθρώπων».

Γιατί η Apple πετάει τόσα πολλά χρήματα σε παραγωγές που κανείς σχεδόν δεν βλέπει; Facebook Twitter
Ο Τομ Χόλαντ στο «The Crowded Room».

Η στρατηγική της Apple με το Apple TV+ είναι διττή και μερικές φορές οι άνθρωποί της προσπαθούν να επικεντρωθούν στη μία ή την άλλη πλευρά. Από τη μία πλευρά, με την ύπαρξη συνδρομών για τηλεόραση, μουσική ή παιχνίδια, ο στόχος είναι να πουλήσει περισσότερα iPhone. Όμως οι πωλήσεις iPhone και iPad έχουν επιβραδυνθεί εδώ και χρόνια και οι πελάτες κρατάνε τα κινητά τους τηλέφωνα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, οπότε ο δεύτερος στόχος είναι η δημιουργία εσόδων από συνδρομές.

Το Apple TV+ είναι διαθέσιμο στην εφαρμογή Apple TV. Αυτό περιλαμβάνει επίσης τα Prime Video, Disney+, ITVX, Now, Paramount+ και BFI Player, μεταξύ άλλων, καθώς και την ενοικίαση και αγορά ταινιών iTunes. Η Apple φέρεται να λαμβάνει το 30% από κάθε συνδρομή που καταβάλλεται σε άλλους παρόχους streaming, εάν κλικάρει κανείς μέσω της εφαρμογής Apple TV. Το Apple TV+ είναι αυτό που παρέχει αποκλειστικό περιεχόμενο και αποτελεί έναν στρατηγικό λόγο για να παραμείνει ο πελάτης στην Apple και την Apple One. Για να το πετύχει αυτό όμως, η πλατφόρμα πρέπει να έχει ελκυστικό για το κοινό περιεχόμενο.

Ο αναλυτής της Barclays, Tim Long πιστεύει ότι το Apple TV+ συνεισφέρει το 2% των εσόδων της Apple από υπηρεσίες. Η εταιρεία έχει την οικονομική ευχέρεια να δοκιμάζει και να μαθαίνει. Αλλά τα στελέχη της Apple θα πρέπει, κάποια στιγμή, να δικαιολογήσουν στους ιθύνοντες της Γουόλ Στριτ γιατί συνεχίζουν να επενδύουν σε ακριβό και premium περιεχόμενο, όταν ένα στοίχημα αξίας 250 εκατομμυρίων δολαρίων στην ταινία του Σκορσέζε δεν απέδωσε ούτε ένα Όσκαρ.

Με στοιχεία από The Telegraph

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Η Λάιζα Μινέλι σήμερα δηλώνει ευτυχισμένη. ή Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης.

Οθόνες / Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης

Gay icon, μια χαρισματικά αφοσιωμένη performer, αλλά και αντικείμενο χλεύης. Το ντοκιμαντέρ του Μπρους Ντέιβιντ Κλάιν «Liza: A Truly Terrific, Absolutely True Story» σίγουρα δεν αφηγείται την ιστορία ενός τυπικού nepo baby.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
τομ χάρντι

Οθόνες / 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε την άνοιξη

Από τη μεγάλη επιστροφή του «The Last of Us» σε εκείνη του «Αστερίξ» και από τη σεξουαλική αναζήτηση της Μισέλ Ουίλιαμς σε μια απολαυστική ματιά στον κόσμο του σύγχρονου μπαλέτου, αυτές είναι οι σειρές που θα μας κρατήσουν καθηλωμένους στη μικρή οθόνη το επόμενο διάστημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Μυθολογίες / «Οι εικόνες του Ζβιάγκιντσεφ είναι υπνωτιστικές»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Στην κινηματογραφική λίστα της τραγουδοποιού, η σιωπή λέει περισσότερα από τα λόγια, οι εικόνες αποκαλύπτουν κρυμμένα συναισθήματα, οι κόσμοι είναι γεμάτοι αβεβαιότητες και συγκρούσεις, και η μουσική έχει μια ιερή διάσταση.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Οθόνες / 21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Από μια σπουδαία στιγμή του σκορσεζικού σινεμά ως την ψηφιακή επανάσταση της Ανιές Βαρντά κι από το συγκλονιστικό δίπτυχο του Τζόσουα Οπενχάιμερ ως τη μεγάλη φιλμική «σκανταλιά» του Banksy, αυτοί είναι 21 σταθμοί του σύγχρονου σινεμά τεκμηρίωσης που πρέπει να έχει δει κάθε σινεφίλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Οθόνες / «Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Με αφορμή τη δεύτερη απονομή των βραβείων Stratos, που τιμούν το ελληνικό animation, o πρόεδρος της ASIFA HELLAS Κωνσταντίνος Κακαρούντας μιλά για την άνθηση της σκηνής, τις προκλήσεις και για το πώς η Ελλάδα μπορεί να πετύχει μια παραγωγή οσκαρικού επιπέδου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
 «Εσύ, θείο, δεν θα φύγεις, θα μείνεις εδώ μαζί μου!» ή Γιάννα Δεληγιάννη: «Βρίσκω την ουσία μόνο στο να στηρίζει ο ένας τον άλλον». ή Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής.

Οθόνες / Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής

Η κινηματογραφίστρια και πρόεδρος της Cinemathesis μιλά για την πρωτοβουλία της να υλοποιεί κινηματογραφικά εργαστήρια για παιδιά σε απομακρυσμένα δημοτικά σχολεία της άγονης γραμμής, το όραμα και το αποτύπωμα της δράσης της, για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε και για το τι λείπει από την τυπική εκπαίδευση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Pulp Fiction / Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Είναι η τεχνική αρτιότητα μιας αστυνομικής σειράς με επίκαιρο κοινωνικό θέμα που της χαρίζει τόσο μεγάλο αντίκτυπο στο κοινό; Ή μήπως η πραγματική δύναμη πηγάζει από τον φόβο των γονιών για τις εγκληματικές παραλείψεις και, κυρίως, για την άγνοιά τους απέναντι στα κρυφά σημάδια του ψηφιακού κόσμου;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Οθόνες / Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Ο γιος της ηθοποιού Σάρα Μάιλς ήταν τεσσάρων ετών όταν βρέθηκε νεκρός ο μάνατζερ και πρώην εραστής της μητέρας του. Οι υποψίες είχαν πέσει τότε πάνω στον συμπρωταγωνιστή της Μπαρτ Ρέινολντς. 51 χρόνια αργότερα, ο Μπολτ προσπαθεί να θυμηθεί τι συνέβη.
LIFO NEWSROOM
Το Παιδί Τραύμα επιλέγει τις 10 αγαπημένες του ταινίες

Μυθολογίες / «Το Festen έχει επηρεάσει τους στίχους μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Παιδιού Τραύματος

Χάνεκε αλλά και Αγγελόπουλος, «Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους» αλλά και «Aftersun», το Παιδί Τραύμα επιλέγει 10 ταινίες που κυμαίνονται από τον ωμό ρεαλισμό και τη βία μέχρι τον θρίαμβο της ποίησης και της τρυφερότητας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ