Γιατί οι N.Y.Times μειώνουν δραματικά τις κριτικές κινηματογράφου

Γιατί οι N.Y.Times μειώνουν δραματικά τις κριτικές κινηματογράφου Facebook Twitter
0

Οι New York Times ανακοίνωσαν την αλλαγή της πολιτικής τους για τις κριτικές ταινιών, δηλώνοντας πως θα μειωθεί σημαντικά ο αριθμός τους.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσιεύματα του ξένου Τύπου οι New York Times αποφάσισαν να μειώσουν τον αριθμό κριτικών τους, εξαιτίας του υπερβολικά μεγάλου αριθμού νέων ταινιών που παράγονται κάθε χρόνο. Σύμφωνα με τις δηλώσεις – οι οποίες κοινοποιήθηκαν με email προς τα ξένα ΜΜΕ- του επικεφαλής των κριτικών ταινίας της εφημερίδας, A.O Scott «λόγω του αυξανόμενου αριθμού νέων ταινιών που προβάλλονται ετησίως, δεν θα μπορούμε πια να εγγυηθούμε κριτικές για όλες». Παράλληλα, συμπλήρωσε πως η απόφαση αυτή έχει ληφθεί εδώ και αρκετό διάστημα από την εφημερίδα και δεν πρόκειται για πρόσφατο γεγονός.

Ο Scott τόνισε, ακόμη, πως οι ΝΥΤ θα εξακολουθούν να δημοσιεύουν κριτικές για συγκεκριμένα φιλμς, και εκείνα που ανακοινώνονται ως υποψήφια για Όσκαρς. Σε μια από τις συνεντεύξεις που έδωσε ανέφερε πως η ομάδα του θα εξακολουθεί να βλέπει πολύ σινεμά - όσο περισσότερο μπορεί - και πως τα σημαντικότερα φιλμς θα έχουν πάντα μια θέση στην εφημερίδα.


Παρά την, δικαιολογημένη, για πολλούς απόφαση των N.Y.Times να περιορίσουν τις κριτικές για νέες κυκλοφορίες, φαίνεται πως δημιουργείται πρόβλημα για ορισμένες –μικρές- κατηγορίες των Όσκαρς.

Αυτή η αλλαγή πολιτικής δυσκολεύει τα ντοκιμαντέρ και τις ταινίες μικρού κόστους που βασίζονται στις κριτικές των N.Y.Times και των L.A.Times ώστε να αυξήσουν τη φήμη τους και να διεκδικήσουν μια υποψηφιότητα. Σύμφωνα επίσης με τους ισχύοντες κανονισμούς των Όσκαρ για τις κατηγορίες ντοκιμαντέρ θα πρέπει απαραίτητα να υπάρχει κριτική σε κάποια ή και στις δύο αυτές μεγάλες εφημερίδες.

Εκπρόσωπος της Αcademy of Motion Picture Arts & Sciences σημείωσε πως αυτή η αλλαγή «δεν θα προκαλέσει καμία αλλαγή στους ισχύοντες κανόνες», καθώς μπορεί να περιοριστούν οι κριτικές από τους N.Y.Times αλλά θα εξακολουθούν να υπάρχουν στο L.A.Times. Μάλιστα, για το συγκεκριμένο γεγονός ο Scott δήλωσε πως "δεν ήταν δικιά μας επιλογή να ανήκουμε στη βασική επιτροπή για τις κριτικές."

Βέβαια, υπάρχουν και εκείνοι που δεν εκδηλώνουν καμία ανησυχία για αυτή την αλλαγή. Ο πρόεδρος της Magnolia Pictures, Eamonn Bowles δηλώνει πως «περισσότερο αυτό ανησυχεί τις μικρές παραγωγές, οι οποίες κατά πάσα πιθανότητα δεν πρόκειται να βοηθηθούν σε μεγάλο βαθμό από την κριτική των N.Y.Times».

Ο Scott τόνισε πως από την ημέρα που ξεκίνησε αυτή η αλλαγή, όπως αποδεικνύεται είναι πολύ μικρός ο αριθμός των φιλμς που δεν λαμβάνουν, τελικά, κάποια κριτική από την εφημερίδα. «Ανακοινώνονται διαρκώς πολλές κυκλοφορίες, οι οποίες μπορεί να κυκλοφορήσουν κατευθείαν σε DVDs. Έχουμε τρεις κριτικούς και πολλούς εξωτερικούς συνεργάτες, αλλά χρειάζεται πολύ χρόνο και κοστίζει αρκετά να γίνεται κριτική για τόσες πολλές ταινίες».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«I love Lucy»: Οργή, αλκοόλ, χρήμα, ξύλο και απιστίες πίσω από το πιο διάσημο οικογενειακό σόου του κόσμου

Σαν σήμερα / Λουσίλ Μπολ: Η πιο αξιολάτρευτη νοικοκυρά της Αμερικής ήταν μια απάτη

Σαν σήμερα το 1989 πεθαίνει η Αμερικανίδα ηθοποιός Λουσίλ Μπολ, πρωταγωνίστρια της διάσημης τηλεοπτικής σειράς «I love Lucy». Αν και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, η πραγματικότητα πίσω από το «Καλύτερο τηλεοπτικό σόου όλων των εποχών» ήταν γεμάτη βία, αλκοόλ και απιστίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ