Γιατί οι N.Y.Times μειώνουν δραματικά τις κριτικές κινηματογράφου

Γιατί οι N.Y.Times μειώνουν δραματικά τις κριτικές κινηματογράφου Facebook Twitter
0

Οι New York Times ανακοίνωσαν την αλλαγή της πολιτικής τους για τις κριτικές ταινιών, δηλώνοντας πως θα μειωθεί σημαντικά ο αριθμός τους.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσιεύματα του ξένου Τύπου οι New York Times αποφάσισαν να μειώσουν τον αριθμό κριτικών τους, εξαιτίας του υπερβολικά μεγάλου αριθμού νέων ταινιών που παράγονται κάθε χρόνο. Σύμφωνα με τις δηλώσεις – οι οποίες κοινοποιήθηκαν με email προς τα ξένα ΜΜΕ- του επικεφαλής των κριτικών ταινίας της εφημερίδας, A.O Scott «λόγω του αυξανόμενου αριθμού νέων ταινιών που προβάλλονται ετησίως, δεν θα μπορούμε πια να εγγυηθούμε κριτικές για όλες». Παράλληλα, συμπλήρωσε πως η απόφαση αυτή έχει ληφθεί εδώ και αρκετό διάστημα από την εφημερίδα και δεν πρόκειται για πρόσφατο γεγονός.

Ο Scott τόνισε, ακόμη, πως οι ΝΥΤ θα εξακολουθούν να δημοσιεύουν κριτικές για συγκεκριμένα φιλμς, και εκείνα που ανακοινώνονται ως υποψήφια για Όσκαρς. Σε μια από τις συνεντεύξεις που έδωσε ανέφερε πως η ομάδα του θα εξακολουθεί να βλέπει πολύ σινεμά - όσο περισσότερο μπορεί - και πως τα σημαντικότερα φιλμς θα έχουν πάντα μια θέση στην εφημερίδα.


Παρά την, δικαιολογημένη, για πολλούς απόφαση των N.Y.Times να περιορίσουν τις κριτικές για νέες κυκλοφορίες, φαίνεται πως δημιουργείται πρόβλημα για ορισμένες –μικρές- κατηγορίες των Όσκαρς.

Αυτή η αλλαγή πολιτικής δυσκολεύει τα ντοκιμαντέρ και τις ταινίες μικρού κόστους που βασίζονται στις κριτικές των N.Y.Times και των L.A.Times ώστε να αυξήσουν τη φήμη τους και να διεκδικήσουν μια υποψηφιότητα. Σύμφωνα επίσης με τους ισχύοντες κανονισμούς των Όσκαρ για τις κατηγορίες ντοκιμαντέρ θα πρέπει απαραίτητα να υπάρχει κριτική σε κάποια ή και στις δύο αυτές μεγάλες εφημερίδες.

Εκπρόσωπος της Αcademy of Motion Picture Arts & Sciences σημείωσε πως αυτή η αλλαγή «δεν θα προκαλέσει καμία αλλαγή στους ισχύοντες κανόνες», καθώς μπορεί να περιοριστούν οι κριτικές από τους N.Y.Times αλλά θα εξακολουθούν να υπάρχουν στο L.A.Times. Μάλιστα, για το συγκεκριμένο γεγονός ο Scott δήλωσε πως "δεν ήταν δικιά μας επιλογή να ανήκουμε στη βασική επιτροπή για τις κριτικές."

Βέβαια, υπάρχουν και εκείνοι που δεν εκδηλώνουν καμία ανησυχία για αυτή την αλλαγή. Ο πρόεδρος της Magnolia Pictures, Eamonn Bowles δηλώνει πως «περισσότερο αυτό ανησυχεί τις μικρές παραγωγές, οι οποίες κατά πάσα πιθανότητα δεν πρόκειται να βοηθηθούν σε μεγάλο βαθμό από την κριτική των N.Y.Times».

Ο Scott τόνισε πως από την ημέρα που ξεκίνησε αυτή η αλλαγή, όπως αποδεικνύεται είναι πολύ μικρός ο αριθμός των φιλμς που δεν λαμβάνουν, τελικά, κάποια κριτική από την εφημερίδα. «Ανακοινώνονται διαρκώς πολλές κυκλοφορίες, οι οποίες μπορεί να κυκλοφορήσουν κατευθείαν σε DVDs. Έχουμε τρεις κριτικούς και πολλούς εξωτερικούς συνεργάτες, αλλά χρειάζεται πολύ χρόνο και κοστίζει αρκετά να γίνεται κριτική για τόσες πολλές ταινίες».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KINDS OF KINDNESS

Ανταπόκριση / «Ιστορίες Καλοσύνης»: Το σινεμά του Λάνθιμου είναι πλέον ένα είδος από μόνο του

Τρεις ιστορίες που στάζουν καλοσυνάτο φαρμάκι η μία στην άλλη και παρακολουθούν στενά, δαιμονικά και κοενικά την ανθρώπινη ανάγκη για τυραννικό έλεγχο και επώδυνη αλληλεξάρτηση. Pure Lanthimos, wicked fun.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Megalopolis

Ανταπόκριση / Megalopolis: Ο Κόπολα μετέτρεψε τη Νέα Υόρκη του 21ου αιώνα σε αρχαία Ρώμη

Η ελληνορωμαϊκή προειδοποίηση του Φράνσις Φορντ Κόπολα για τη σύγχρονη διαφθορά των αξιών εξάπτει το ενδιαφέρον, αλλά συντρίβεται από το ντελιριακό και ειλικρινές άγχος του να χωρέσει τα πάντα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Pulp Fiction: Οι Κάννες, το mega-σκάνδαλο που βράζει και η υπέροχη Μέριλ Στριπ

Pulp Fiction / Οι Κάννες, το mega-σκάνδαλο που βράζει και η υπέροχη Μέριλ Στριπ

Στις υπεραστυνομευόμενες Κάννες ένα τσουνάμι αποκαλύψεων σκιάζει το κλίμα που ο διευθυντής, Τιερί Φρεμό, επιθυμεί διακαώς να διαφυλάξει σε κινηματογραφικό πλαίσιο, ενώ στην τελετή έναρξης πρυτάνευσε η οσκαρική λογική. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
‘Spacey Unmasked’: Δεν έχει τέλος το κατηγορητήριο εναντίον του Κέβιν Σπέισι

Οθόνες / Spacey Unmasked: Δεν έχει τέλος το κατηγορητήριο εναντίον του Κέβιν Σπέισι

Νέες καταγγελίες για σεξουαλικές επιθέσεις στο αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ για τον Κέβιν Σπέισι, με τον αδελφό του ηθοποιού να δηλώνει ότι ο πατέρας τους ήταν ένας αρνητής του Ολοκαυτώματος που διοργάνωνε ναζιστικές συναντήσεις στο σπίτι τους.
THE LIFO TEAM
Ρότζερ Κόρμαν (1926-2024)

Απώλειες / Ρότζερ Κόρμαν (1926-2024): Ο βασιλιάς των b-movies και του απενοχοποιημένου exploitation

Κόπολα, Σκορσέζε, Νίκολσον, Μπογκντάνοβιτς, Χάουαρντ, Κάμερον αλλά και όλο το ανεξάρτητο αμερικανικό σινεμά έχουν λόγο ύπάρξης χάρη στον Αμερικανό σκηνοθέτη που πέθανε πριν από λίγες μέρες στα 98 του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ινδία, Νεπάλ, Μπουτάν: Καταγράφοντας τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής, την τεχνητή νοημοσύνη και όσα πρεσβεύει η «γκουρού» Βαντάνα Σίβα

Οθόνες / Δύο Έλληνες κινηματογραφιστές ψάχνουν στην Ινδία μια απάντηση για το μέλλον του πλανήτη

Ο Χρόνης Πεχλιβανίδης και η Μαρία Γιαννούλη ξεκίνησαν μια έρευνα σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη και την «έξυπνη γεωργία», ταξίδεψαν σε Ινδία, Νεπάλ και Μπουτάν και συζήτησαν με τη διάσημη περιβαλλοντική ακτιβίστρια, Βαντάνα Σίβα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Επιτέλους, ξανά Cine Paris

Οθόνες / Επιτέλους, ξανά Cine Paris

Η ωραιότερη θερινή κινηματογραφική αίθουσα-ταράτσα της Πλάκας είναι έτοιμη να υποδεχθεί το κοινό έπειτα από τέσσερα χρόνια απουσίας υπό τη νέα διαχείριση του Cinobo με ένα προσεκτικά σχεδιασμένο πρόγραμμα προβολών για όλο το καλοκαίρι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Οθόνες / Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Όταν μια μέρα συναντήθηκαν τυχαία στον δρόμο, ο Παπατάκης ήταν νηστικός δύο ημέρες. Ο Ζενέ έβγαλε από το πορτοφόλι του και του έδειξε, με περιφρόνηση, μια δεσμίδα χαρτονομισμάτων. Ο Παπατάκης θέλησε να του ρίξει μια γροθιά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ