Γιατί οι N.Y.Times μειώνουν δραματικά τις κριτικές κινηματογράφου

Γιατί οι N.Y.Times μειώνουν δραματικά τις κριτικές κινηματογράφου Facebook Twitter
0

Οι New York Times ανακοίνωσαν την αλλαγή της πολιτικής τους για τις κριτικές ταινιών, δηλώνοντας πως θα μειωθεί σημαντικά ο αριθμός τους.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσιεύματα του ξένου Τύπου οι New York Times αποφάσισαν να μειώσουν τον αριθμό κριτικών τους, εξαιτίας του υπερβολικά μεγάλου αριθμού νέων ταινιών που παράγονται κάθε χρόνο. Σύμφωνα με τις δηλώσεις – οι οποίες κοινοποιήθηκαν με email προς τα ξένα ΜΜΕ- του επικεφαλής των κριτικών ταινίας της εφημερίδας, A.O Scott «λόγω του αυξανόμενου αριθμού νέων ταινιών που προβάλλονται ετησίως, δεν θα μπορούμε πια να εγγυηθούμε κριτικές για όλες». Παράλληλα, συμπλήρωσε πως η απόφαση αυτή έχει ληφθεί εδώ και αρκετό διάστημα από την εφημερίδα και δεν πρόκειται για πρόσφατο γεγονός.

Ο Scott τόνισε, ακόμη, πως οι ΝΥΤ θα εξακολουθούν να δημοσιεύουν κριτικές για συγκεκριμένα φιλμς, και εκείνα που ανακοινώνονται ως υποψήφια για Όσκαρς. Σε μια από τις συνεντεύξεις που έδωσε ανέφερε πως η ομάδα του θα εξακολουθεί να βλέπει πολύ σινεμά - όσο περισσότερο μπορεί - και πως τα σημαντικότερα φιλμς θα έχουν πάντα μια θέση στην εφημερίδα.


Παρά την, δικαιολογημένη, για πολλούς απόφαση των N.Y.Times να περιορίσουν τις κριτικές για νέες κυκλοφορίες, φαίνεται πως δημιουργείται πρόβλημα για ορισμένες –μικρές- κατηγορίες των Όσκαρς.

Αυτή η αλλαγή πολιτικής δυσκολεύει τα ντοκιμαντέρ και τις ταινίες μικρού κόστους που βασίζονται στις κριτικές των N.Y.Times και των L.A.Times ώστε να αυξήσουν τη φήμη τους και να διεκδικήσουν μια υποψηφιότητα. Σύμφωνα επίσης με τους ισχύοντες κανονισμούς των Όσκαρ για τις κατηγορίες ντοκιμαντέρ θα πρέπει απαραίτητα να υπάρχει κριτική σε κάποια ή και στις δύο αυτές μεγάλες εφημερίδες.

Εκπρόσωπος της Αcademy of Motion Picture Arts & Sciences σημείωσε πως αυτή η αλλαγή «δεν θα προκαλέσει καμία αλλαγή στους ισχύοντες κανόνες», καθώς μπορεί να περιοριστούν οι κριτικές από τους N.Y.Times αλλά θα εξακολουθούν να υπάρχουν στο L.A.Times. Μάλιστα, για το συγκεκριμένο γεγονός ο Scott δήλωσε πως "δεν ήταν δικιά μας επιλογή να ανήκουμε στη βασική επιτροπή για τις κριτικές."

Βέβαια, υπάρχουν και εκείνοι που δεν εκδηλώνουν καμία ανησυχία για αυτή την αλλαγή. Ο πρόεδρος της Magnolia Pictures, Eamonn Bowles δηλώνει πως «περισσότερο αυτό ανησυχεί τις μικρές παραγωγές, οι οποίες κατά πάσα πιθανότητα δεν πρόκειται να βοηθηθούν σε μεγάλο βαθμό από την κριτική των N.Y.Times».

Ο Scott τόνισε πως από την ημέρα που ξεκίνησε αυτή η αλλαγή, όπως αποδεικνύεται είναι πολύ μικρός ο αριθμός των φιλμς που δεν λαμβάνουν, τελικά, κάποια κριτική από την εφημερίδα. «Ανακοινώνονται διαρκώς πολλές κυκλοφορίες, οι οποίες μπορεί να κυκλοφορήσουν κατευθείαν σε DVDs. Έχουμε τρεις κριτικούς και πολλούς εξωτερικούς συνεργάτες, αλλά χρειάζεται πολύ χρόνο και κοστίζει αρκετά να γίνεται κριτική για τόσες πολλές ταινίες».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Οθόνες / Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Ξεκίνησε ως εφηβικό είδωλο στα ’80s, πρωταγωνίστησε σε δύο εμβληματικές ταινίες του Κόπολα και έχτισε την καριέρα του επιλέγοντας ταινίες με γνώμονα τα ενδιαφέροντά του. Στα 60 του έχει συνδεθεί με μερικές από τις πιο αγαπημένες καλτ ταινίες διεθνώς, δηλώνει ζωγράφος και διατηρεί σημαντική συλλογή τέχνης. Έρχεται στη Θεσσαλονίκη για να παραλάβει έναν τιμητικό Χρυσό Αλέξανδρο. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οθόνες / Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οι κατηγορίες εναντίον του Φράνκο για σεξουαλική κακοποίηση έβαλαν στον γύψο όχι μόνο την καριέρα του στο Χόλιγουντ αλλά και τη στενή φιλία του με τον επί εικοσαετίας κολλητό και συνεργάτη του.
THE LIFO TEAM
15 highlights του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Οθόνες / 15 highlights του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Πάμελα Άντερσον, Αριάν Λαμπέντ, Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη, σινεφίλ τέρατα και όλη η νέα ελληνική κινηματογραφική παραγωγή της χρονιάς στην 65η διοργάνωση που για δέκα μέρες (31/10-10/11) θα μεταμορφώσει τη Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Teri Garr (1944-2024): Το χιούμορ τής έσωσε τη ζωή

Απώλειες / Teri Garr (1944-2024): Το χιούμορ τής έσωσε τη ζωή

Αστεία και ανθρώπινη, η αξιαγάπητη, υπερταλαντούχα Τέρι Γκαρ, που απολαύσαμε στο «Young Frankenstein» και το «Τούτσι» και αγαπήσαμε από τις εμφανίσεις της στο βραδινό talk show του Ντέιβιντ Λέτερμαν, ήταν μια από τις πιο λαμπερές σουμπρέτες του αμερικανικού σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Paul Morrissey (1938-2024)

Απώλειες / Ο Paul Morrissey (1938-2024) έδωσε φωνή στα «ανθρώπινα σκουπίδια»

Ο εμβληματικός σκηνοθέτης της cult τριλογίας «Flesh» - «Trash» - «Heat» ταυτίστηκε με τον Άντι Γουόρχολ και το νεοϋορκέζικο αβανγκάρντ των ’60s, ως ο πιο ανεξάρτητος από τους ανεξάρτητους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 κινηματογραφικά διαμάντια που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix

Οθόνες / 10 κινηματογραφικά διαμάντια που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix

Δέκα ταινίες που εξασφαλίζουν δέκα ξεχωριστές προβολές, απαραίτητες για κάθε σινεφίλ, από συγκινητικά δράματα και γαλλικά policier μέχρι καλαίσθητα ντοκιμαντέρ και ατμοσφαιρικά θρίλερ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Παντελής Βούλγαρης: «Δεν έγινα ποτέ κατεστημένο ούτε κατά παραγγελία σκηνοθέτης»

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Παντελής Βούλγαρης: «Δεν έγινα ποτέ κατεστημένο ούτε κατά παραγγελία σκηνοθέτης»

Ένας από τους μεγαλύτερους εν ζωή σκηνοθέτες μας σε μια χορταστική συνέντευξη για τη ζωή, το έργο και τις εμπειρίες που έχει αποκομίσει εδώ και έξι δεκαετίες πίσω από την κάμερα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ