Malcolm & Marie: Συμφορά από το πολύ πρεστίζ

Malcolm & Marie: Συμφορά από το πολύ πρεστίζ Facebook Twitter
Δύο λαμπεροί και σαγηνευτικοί πρωταγωνιστές: Ο Τζον Ντέιβιντ Ουάσιγκτον στον ρόλο του Μάλκολμ και η σταρ του «Euphoria», Zendaya (σκέτο), στον ρόλο της Μαρί.
0



ΓΕΝΙΚΑ ΘΑ ΕΛΕΓΑ ότι δεν έχω πρόβλημα με τις ταινίες που χαρακτηρίζονται εξεζητημένες, δήθεν, επιτηδευμένες, ματαιόδοξες, επιδεικτικές – «pretentious», που λένε. Ίσα-ίσα. Συχνά πρόκειται για άνισες ενδεχομένως αλλά τολμηρές (που τολμούν δηλαδή) δημιουργίες υψηλής αισθητικής και υπερβατικού χαρακτήρα. Απλά δεν είναι για όλους. Κι αυτήν εδώ την στιλάτη και καίρια υποτίθεται παραγωγή που γυρίστηκε σε «πειραματικές» συνθήκες lockdown, με τέτοιου είδους θετική προδιάθεση την περίμενα.


Όλα τα στοιχεία έμοιαζαν ενθαρρυντικά. Η ιδέα μια ταινίας που γυρίστηκε σε πρωτόγνωρες συνθήκες περιορισμού και έχει να κάνει με το συναισθηματικό lockdown μιας σχέσης – κάτι σαν σύγχρονο mash-up του «Ποιος φοβάται την Βιρτζίνια Γουλφ» με το σινεμά του Κασαβέτη. Ένας ανερχόμενος σκηνοθέτης (ο hipster στυλίστας Σαμ Λέβινσον) που μετά την –τολμηρή αλλά περιέργως κενόδοξη– τηλεοπτική σειρά «Euphoria», που αν μη τι άλλο παρουσίαζε την χρήση ουσιών με ειλικρινές βλέμμα, επιχειρεί να κατοχυρωθεί στη μεγάλη κατηγορία με ένα φιλόδοξο, σύγχρονο δράμα σχέσεων – ασπρόμαυρο κιόλας, με το κομψά υποβλητικό στυλ του διευθυντή φωτογραφίας Marcell Rév.

Δύο λαμπεροί και σαγηνευτικοί πρωταγωνιστές: Ο Τζον Ντέιβιντ Ουάσιγκτον στον ρόλο του Μάλκολμ και η σταρ του «Euphoria», Zendaya (σκέτο), στον ρόλο της Μαρί. Ένα (και μοναδικό) σκηνικό: Το εντυπωσιακό σπίτι του ζεύγους που μοιάζει σα να το έχει σχεδιάσει ο Frank Lloyd Wright, ένας λαβύρινθος σκιών, αντανακλάσεων και γωνιών όπου μέσα του τρώει το ζεύγος τις σάρκες του σε όλη την διάρκεια της ταινίας. Εκείνος, ανερχόμενος σκηνοθέτης. Εκείνη, η αποτραβηγμένη μούσα του.

Σε κάθε περίπτωση, είναι βλάσφημο να αναφέρεται επί ματαίω το όνομα του Κασαβέτη, ο οποίος με 30 εκατομμύρια δολάρια (ναι, τόσα κόστισε αυτό το «δράμα δωματίου») θα γύριζε δέκα ταινίες γνήσιας έντασης και φοβερών διαλόγων. 


Όλα αυτά θα μπορούσαν να αποτελούν συστατικά μιας ενδιαφέρουσας ή γοητευτικής ή ακόμα και συναρπαστικής ταινίας, παρά τη φούρια που έχει ο δημιουργός της να μιλήσει, μέσω των πρωταγωνιστών του, για ένα σωρό καυτά ζητήματα: «σχεσιακά», κοινωνικά, έμφυλα, φυλετικά. Και μάλιστα συγχρόνως, συχνά στην ίδια σκηνή.

Έχει κανείς την αίσθηση ότι ο Λέβινσον προσπαθεί να χωρέσει τα πάντα. Από τη ζήλια ως τον εθισμό και από την ασχετοσύνη των κριτικών κινηματογράφου για την οποία γκρινιάζει (σε σημείο εμμονής) ο Μάλκολμ μέχρι την εξουσιαστική ψυχοδυναμική της σχέσης καλλιτέχνη-μούσας που έχει εμφανώς τραυματίσει την αυτοπεποίθηση της Μαρί.

Malcolm & Marie: Συμφορά από το πολύ πρεστίζ Facebook Twitter
Μπορεί να ήταν η κακιά η ώρα (που έβαλα να δω την ταινία), μου φάνηκε όμως εξουθενωτική η παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο αυτής της ατέρμονης βιτριολικής αναμέτρησης των δύο χαρακτήρων.


Μπορεί να ήταν η κακιά η ώρα (που έβαλα να δω την ταινία), μου φάνηκε όμως εξουθενωτική η παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο αυτής της ατέρμονης βιτριολικής αναμέτρησης των δύο χαρακτήρων, και επίσης μου φάνηκαν fake (δεν μπορώ να βρω άλλη λέξη) οι φωνές, οι βρισιές, τα μουρμουρητά, οι κραυγές και οι ψίθυροι που ώρες-ώρες θύμιζαν περισσότερο πυροτεχνικές ασκήσεις υποκριτικής ή αυτοσχεδιασμού παρά εκφραστικά μέσα προς ένα δραματικό κρεσέντο. Τα ρούχα και των δύο πάντως είναι πολύ ωραία, όσο και οι ίδιοι.


Σε κάθε περίπτωση, είναι βλάσφημο να αναφέρεται επί ματαίω το όνομα του Κασαβέτη, ο οποίος με 30 εκατομμύρια δολάρια (ναι, τόσα κόστισε αυτό το «δράμα δωματίου») θα γύριζε δέκα ταινίες γνήσιας έντασης και φοβερών διαλόγων.

«Το μόνο βέβαιο είναι ότι τίποτα παραγωγικό δεν θα ειπωθεί απόψε» λέει στην αρχή της ταινίας η Μαρί στον Μάλκολμ ο οποίος έχει ήδη ξεκινήσει το παραλήρημά του. Αρκετή ώρα αργότερα, του φωνάζει: «Δεν αντέχω άλλο αυτή την αντιδικία!». Την ίδια σκέψη κάναμε.

 
Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«50m2»: Η νέα τουρκική σειρά του Netflix επιβεβαιώνει τη φόρμα στην οποία βρίσκονται οι γείτονες

TV & Media / «50m2»: Η νέα τουρκική σειρά του Netflix επιβεβαιώνει τη φόρμα στην οποία βρίσκονται οι γείτονες

Όπως και ο κεντρικός χαρακτήρας του «Lupin», o ήρωας του «50m2» είναι κάτι σαν high end κακοποιός - σούπερ ήρωας, αλλάζει διαρκώς ταυτότητα, κουβαλά ένα μυστηριώδες και τραυματικό παρελθόν. Όλα αυτά με φόντο τις μεγαλειώδεις αντιφάσεις της σύγχρονης Κωνσταντινούπολης.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Οθόνες / Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Ξεκίνησε ως εφηβικό είδωλο στα ’80s, πρωταγωνίστησε σε δύο εμβληματικές ταινίες του Κόπολα και έχτισε την καριέρα του επιλέγοντας ταινίες με γνώμονα τα ενδιαφέροντά του. Στα 60 του έχει συνδεθεί με μερικές από τις πιο αγαπημένες καλτ ταινίες διεθνώς, δηλώνει ζωγράφος και διατηρεί σημαντική συλλογή τέχνης. Έρχεται στη Θεσσαλονίκη για να παραλάβει έναν τιμητικό Χρυσό Αλέξανδρο. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οθόνες / Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οι κατηγορίες εναντίον του Φράνκο για σεξουαλική κακοποίηση έβαλαν στον γύψο όχι μόνο την καριέρα του στο Χόλιγουντ αλλά και τη στενή φιλία του με τον επί εικοσαετίας κολλητό και συνεργάτη του.
THE LIFO TEAM