Μαθητές από τη Θεσσαλονίκη στην 1η θέση του Διεθνούς μαθητικού διαγωνισμού ταινιών μικρού μήκους!

Μαθητές από τη Θεσσαλονίκη στην 1η θέση του Διεθνούς μαθητικού διαγωνισμού ταινιών μικρού μήκους! Facebook Twitter
Από τα γυρίσματα της ταινίας/LIFO
0
Μαθητές από τη Θεσσαλονίκη στην 1η θέση του Διεθνούς μαθητικού διαγωνισμού ταινιών μικρού μήκους! Facebook Twitter
Από τα γυρίσματα της ταινίας/LIFO

Η πρωινή κίνηση προς το κέντρο τα πρωινά της Δευτέρας συγκαταλέγεται σε ένα από τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα για τους κατοίκους της Ανατολικής Θεσσαλονίκης. Με τον Παναγιώτη συναντηθήκαμε στο λεωφορείο, ως χρόνια γείτονες, ενώ ο Δημήτρης μας περίμενε υπομονετικά στα παγκάκια του Λευκού Πύργου. Στον «Περίπατο» που ακολούθησε προστέθηκε και ο Γιώργος, ο μικρότερος της παρέας, ο οποίος απολαμβάνει ήδη τις διακοπές του σχολείου. Το μαγνητόφωνο έγραφε.

«O 2ος Διεθνής Μαθητικός Διαγωνισμός Ταινιών Μικρού Μήκους 2015-16 «Ένας πλανήτης μια ευκαιρία» διοργανώθηκε από το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας & Θρησκευμάτων, τη Δ/νση Π.Ε. Σερρών, το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας, την ΕΡΤ Α.Ε. και την Πρεσβεία της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ελλάδα. Απευθυνόταν στους μαθητές Δημοτικών Σχολείων (τάξεις Δ'- Ε'-ΣΤ'), Γυμνασίων και Λυκείων της Ελλάδας, της Κύπρου και της Ομογένειας και η συμμετοχή ήταν εντυπωσιακή, καθώς διαγωνίστηκαν 168 ταινίες. Αποτελεί, μάλιστα, τον σημαντικότερο κινηματογραφικό διαγωνισμό στην Ελλάδα!

Τελικά το στοίχημα κερδήθηκε γρήγορα και η πιθανή για εμάς δυσκολία έγινε δώρο που έδωσε μοναδική ώθηση στην ομάδα. Η σχέση αυτών των παιδιών σήμερα, καθώς και η ασταμάτητη δημιουργικότητα τους σε πολλαπλά μέτωπα, θεωρώ πως είναι η αληθινή τους επιτυχία. Εμείς απλά δώσαμε τα ερεθίσματα», προσθέτει και στέκεται στο αγαπημένο του πλάνο από την ταινία.

Σκοπός του διαγωνισμού ήταν να δοθεί στους μαθητές η ευκαιρία να εκφραστούν καλλιτεχνικά, να γίνουν δημιουργοί, να εξοικειωθούν με τη «γλώσσα» της κινηματογραφικής αφήγησης και να αποκτήσουν δεξιότητες οπτικοακουστικής αγωγής. Η συνολική διοργάνωση ήταν εξαιρετική με τη δημιουργία κλίματος συνεργασίας και ανατροφοδότησης σε όλη τη διάρκεια του διαγωνισμού, ενώ οι ταινίες που διακρίθηκαν βραβεύθηκαν σε ειδικές εκδηλώσεις στην Αθήνα και τη Λευκωσία και αναρτήθηκαν στην πλατφόρμα www.i-create.gr της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης», αναφέρει ο καθηγητής των παιδιών Δημήτρης Χατζάκης.

Δίπλα του ο αεικίνητος Παναγιώτης Κουντουράς, σκηνοθέτης της ταινίας, μας αφηγείται την πλοκή της, αλλά και τη διαδικασία παραγωγής δίπλα στους μικρούς μαθητές. «Σε μια δυστοπική μεταπολεμική χώρα, η δημόσια εκπαίδευση έχει καταρρεύσει. Στην προσπάθεια του να ανασυνταχθεί, το κράτος παρέχει επιλεκτικά τη γνώση στους εκπροσώπους της κάποτε μαθητικής κοινότητας, ενώ ένα ακραίο ψυχολογικό πείραμα με το όνομα «Περίπατος» καθορίζει τους λίγους που θα έχουν πρόσβαση στη μόρφωση. Μετά από πρόσκληση του κράτους, πέντε μαθητές θα βρεθούν αντιμέτωποι με το σύστημα αφού καταφέρουν και περάσουν τις πύλες του Περιπάτου. Νικητής θα είναι μόνο ένας.


Δουλέψαμε δυο μήνες και περάσαμε από την προ παραγωγή στο γύρισμα και έπειτα στο post production. Σημαντικό μέρος των γυρισμάτων πραγματοποιήθηκε σε location εντός του σχολείου. Η σκηνή του πειράματος συμβαίνει στον χώρο του θεάτρου ενώ το φινάλε στη βιβλιοθήκη του σχολείου. Ομολογώ πως τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν με το εξωτερικό γύρισμα στην πρώτη πράξη της ταινίας. Μια παλιά στρατιωτική βάση μας έδωσε τη φθορά, την αίσθηση της δυστοπίας. Ιδανική είσοδος στον χώρο του Περιπάτου και ιδιαίτερη πρόκληση για τους μαθητές σε ένα εξωτερικό γύρισμα υψηλών απαιτήσεων. Η ομάδα αυτή ποτέ δε σταματά να με εκπλήσσει με τον ταλέντο, το πείσμα, την ευρηματικότητα και κυρίως το ήθος.

Μαθητές από τη Θεσσαλονίκη στην 1η θέση του Διεθνούς μαθητικού διαγωνισμού ταινιών μικρού μήκους! Facebook Twitter
Από τα γυρίσματα της ταινίας/LIFO


Η εμπειρία παραγωγής μιας ολοκληρωμένης ταινίας μικρού μήκους αποτελεί, άλλωστε, ένα από τα βασικά κεφάλαια του κινηματογραφικού εργαστηρίου που δημιουργήσαμε φέτος στα Εκπαιδευτήρια Μαντουλίδη. Καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τον κόσμο της 7ης τέχνης τόσο θεωρητικά όσο και πρακτικά. Έγιναν σκηνοθέτες, σεναριογράφοι, διευθυντές φωτογραφίας, μοντέρ, ηθοποιοί και αποτύπωναν ασταμάτητα τον κόσμο μέσα από τη ματιά τους. Όταν έφτασε η στιγμή της ταινίας ο κάθε μαθητής επέλεξε τον δημιουργικό του ρόλο, μπροστά ή πίσω από τις κάμερες. Τα θέματα που συζητήθηκαν ήταν δεκάδες. Τα παιδιά σκέφτονται, παρατηρούν, αξιολογούν. Η δική τους ανάγκη για ένα κοινωνικό σχόλιο δημιούργησε τον κεντρικό άξονα της ιστορίας. Η ομάδα σεναρίου δούλεψε πάνω στην ιδέα, αναπτύξαμε τους χαρακτήρες, τα θέλω τους και έπειτα θέσαμε τα εμπόδια.

Με τον κύριο Χατζάκη στην αρχή νομίζαμε πως η μεγαλύτερη δυσκολία θα ήταν το να καλλιεργήσουμε την έννοια της ομαδικότητας αλλά και της πειθαρχίας που ένα τέτοιο project απαιτεί. Ο κινηματογράφος είναι ένα ομαδικό άθλημα, μια αλυσίδα ανθρώπων και ιδεών που έχουν τη δύναμη του μέσου, την ευκαιρία να αφηγηθούν απίστευτες ιστορίες όπως αυτοί επιθυμούν. Τελικά το στοίχημα κερδήθηκε γρήγορα και η πιθανή για εμάς δυσκολία έγινε δώρο που έδωσε μοναδική ώθηση στην ομάδα. Η σχέση αυτών των παιδιών σήμερα, καθώς και η ασταμάτητη δημιουργικότητα τους σε πολλαπλά μέτωπα, θεωρώ πως είναι η αληθινή τους επιτυχία. Εμείς απλά δώσαμε τα ερεθίσματα», προσθέτει και στέκεται στο αγαπημένο του πλάνο από την ταινία.

«Τεχνικά είμαι υπερήφανος για τις υποκριτικές τους επιδόσεις στη σκηνή της πρώτης δοκιμασίας. Ένα απαιτητικό μονοπλάνο άνω των δυο λεπτών το οποίο κατέκτησαν με επιμονή και όμορφες ιδέες. Όμως σαν θεατής δεν κρύβω ότι κάθε φορά συγκινούμαι από την τελευταία σκηνή της ταινίας, το ηθικό δίλημμα της Λυδίας και την αλήθεια στο βλέμμα της χαρισματικής Φένιας Λαμπριανίδου. Είναι δώρο και «σχολείο» να δουλεύεις με τα παιδιά. Γιατί πολύ απλά βλέπουν τον κόσμο μέσα από ένα δικό τους μεγεθυντικό φακό, αξιοποιούν την κριτική τους σκέψη και οδηγούνται στα συμπεράσματα. Δε σταματώ να μαθαίνω από τους μαθητές μου και αρνούμαι να πιστέψω πως μια κοινωνία υπερπληροφόρησης είναι ο λόγος που το μυαλό τους τρέχει σε άλλες ταχύτητες. Δουλεύω χρόνια με παιδιά πάνω στο θέατρο και τον κινηματογράφο. Η συγκεκριμένη ομάδα είναι ένα πανέμορφο κομμάτι της ζωής μου και η φετινή χρονιά ήταν μόνο η αρχή», τονίζει με νόημα.

Μαθητές από τη Θεσσαλονίκη στην 1η θέση του Διεθνούς μαθητικού διαγωνισμού ταινιών μικρού μήκους! Facebook Twitter
Από τα γυρίσματα της ταινίας/LIFO


Απέναντί μας κάθεται ο Γιώργος Μιχαηλίδης, πρωταγωνιστής της ταινίας και μαθητής του γυμνασίου. Χαμογελάει καθ' όλη τη διάρκεια της συνέντευξης και κάνει νοήματα στον Παναγιώτη, μιμούμενος σκηνές της ταινίας. Τα γέλια στην παρέα δυναμώνουν όλο και περισσότερο.

«Η αγαπημένη μου στιγμή από όλη την ταινία είναι τη στιγμή που η Λυδία, ενώ της δίνεται η ευκαιρία της μόρφωσης, εκείνη την αρνείται, βάζοντας ως προτεραιότητα στη ζωή της, την οικογένειά της. Γενικότερα, όλες οι στιγμές από τα γυρίσματα θα μου μείνουν ειλικρινά αξέχαστες, αλλά αν έπρεπε να επιλέξω μόνο μια, θα ήταν σίγουρα η σκηνή που απαιτούσε από έναν από τους καθηγητές μας να πάρει πολύ σοβαρό ύφος και να μας μοιράσει τους φακέλους. Ήταν αδύνατο σε εκείνες τις στιγμές των γυρισμάτων να μην γελάσουν όλοι οι συντελεστές, εφόσον, τον συγκεκριμένο καθηγητή τον έχουμε συνηθίσει σε πολύ αστείες καταστάσεις.

Η αλήθεια είναι πως πριν ξεκινήσουμε να γράφουμε το σενάριο, δεν είχα πειστεί στην ιδέα της δημιουργίας μιας ταινίας με κύριους συντελεστές αποκλειστικά την κινηματογραφική μας ομάδα. Η εμπειρία της προετοιμασίας της ταινίας καθώς και των γυρισμάτων πιστεύω είναι μια μνήμη που έχει χαραχτεί ανεξίτηλα στο μυαλό μου. Εκτός από την εμπειρία απέκτησα επίσης και άλλες γνώσεις σχετικές με το αντικείμενο, που λειτούργησαν σαν κλειδί και μου επέτρεψαν να ξεκλειδώσω κρυμμένες πτυχές της προσωπικότητάς μου», αναφέρει ο μικρός μαθητής και στέκεται στη στιγμή της βράβευσης.

Μαθητές από τη Θεσσαλονίκη στην 1η θέση του Διεθνούς μαθητικού διαγωνισμού ταινιών μικρού μήκους! Facebook Twitter
Από τα γυρίσματα της ταινίας/LIFO

«Η πανελλήνια διάκριση της ομάδας μου στον διαγωνισμό ταινιών μικρού μήκους ήταν για μένα κάτι πέρα από τις φιλοδοξίες μου, μια απρόσμενη εξέλιξη που με χαροποίησε. Αν και πίστευα στις ικανότητες της ομάδας, η διάκριση αυτή, μας επιβράβευσε για τον επαγγελματισμό μας (παρά το νεαρό της ηλικίας μας), την συνοχή αλλά ταυτόχρονα την διαφορετικότητα του καθενός από εμάς, που συντέλεσαν σε ένα αξιόλογο αποτέλεσμα.


Όταν, μάλιστα, έμαθα για την κατάκτηση του πρώτου βραβείου, τα συναισθήματα που με κατέκλυσαν ήταν απερίγραπτα και πρωτόγνωρα. Συναισθήματα επιβράβευσης που με οδηγούν σε συνέχεια των προσπαθειών μου για κάτι ανάλογο στο μέλλον», τονίζει ο μικρός μαθητής, με τον δάσκαλό του να του χαρίζει μία μεγάλη αγκαλιά και να προσθέτει: «Το σχολείο πρέπει να γίνει χώρος δημιουργίας και χαράς για όλους τους μαθητές σεβόμενο τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του καθενός. Ο εμπλουτισμός του προγράμματος με καλλιτεχνικές δράσεις, η στελέχωση του σχολείου με νέες ειδικότητες και νέους ανθρώπους και η ενθάρρυνση των μαθητών να συμμετέχουν σε Πανελλήνιους και Διεθνείς διαγωνισμούς για να εκφραστούν με τον δικό τους μοναδικό τρόπο, θα πρέπει να αποτελέσουν βασικούς άξονες σε οποιαδήποτε προσπάθεια για ένα «Νέο» σχολείο».

Δείτε την ταινία εδώ:

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε το δρόμο για τα Όσκαρ 

Daily / Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε τον δρόμο για τα Όσκαρ

Υποψήφια για το βραβείο καλύτερης ταινίας ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους είναι αυτή η εκπληκτική ταινία που εκθέτει με αποκαλυπτικό τρόπο τη μεταχείριση της αφρόκρεμας της τζαζ μουσικής ως «βιτρίνας» για την καθαίρεση και τη δολοφονία του ηγέτη της ανεξαρτησίας του Κογκό, Πατρίς Λουμούμπα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
125 λεπτά με την Πόπη Διαμαντάκου/ Πόπη Διαμαντάκου: «Δεν με αγγίζουν οι επιθέσεις, δεν κάνω δημόσιες σχέσεις, δεν γλείφω»

Media / «Δεν υπάρχει τηλεκριτική σήμερα, όλα είναι δημόσιες σχέσεις»

Η γνωστή τηλεκριτικός Πόπη Διαμαντάκου μιλά στη LiFO για τη μακρά επαγγελματική της διαδρομή, την τηλεόραση του χθες και του σήμερα και απαντά για πρώτη φορά στα επικριτικά σχόλια που προκαλούν κατά καιρούς τα κείμενα της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Capétte

Μυθολογίες / «Όταν είδα το "Climax", δεν μπορούσα να συνέλθω για ώρες»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Capétte

Τι συνδέει τον Αρονόφσκι με τον Αλμοδόβαρ και τον Λάνθιμο με τον Βούλγαρη; Ο μουσικός Capétte φτιάχνει τη δική του αγαπημένη κινηματογραφική δεκάδα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
the last showgirl

Οθόνες / Πρεμιέρα προσεχώς: 10 ταινίες που θα ξεχωρίσουν το επόμενο δίμηνο

Η επιστροφή του Βάλτερ Σάλες, ένας στοχαστικός Κώστας Γαβράς, τα φαντάσματα του Γιώργου Ζώη, ο Ντίλαν κατά τον Τιμοτέ Σαλαμέ, το βάπτισμα της Πάμελα Άντερσον στην υποκριτική, ένα χαμηλόφωνο διαμάντι από την Ινδία και η μεγαλόπνοη αλληγορία του Μπρέιντι Κόρμπετ είναι μερικές από τις ταινίες που θα μας απασχολήσουν τον χειμώνα του 2025.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Phyllis Dalton (1925-2025): Η κορυφαία ενδυματολόγος της κινηματογραφικής ιστορίας

Pulp Fiction / Phyllis Dalton (1925-2025): Η κορυφαία ενδυματολόγος της κινηματογραφικής ιστορίας

Πέθανε στα 99 της χρόνια η Βρετανή ενδυματολόγος που έντυσε χιλιάδες πρωταγωνιστές και κομπάρσους, πάντα με το βλέμμα στραμμένο στην αναπαραγωγή της αυθεντικότητας και στην αντίληψη της δραματικότητας του σεναρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το υπερβατικό σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς διέρρηξε δια παντός την πραγματικότητα

Απώλειες / Το υπερβατικό σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς διέρρηξε διά παντός την πραγματικότητα

Το όνομα του Ντέιβιντ Λιντς (1946-2025) έγινε επιθετικός προσδιορισμός και οι ταινίες του μας προσκάλεσαν να βλέπουμε και να αισθανόμαστε αλλιώς τον κόσμο: με τα μάτια μιας απόκοσμης ψευδαίσθησης και την ψυχή της υπέροχης εμμονής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Αχιλλέα ΙΙΙ

Μυθολογίες / «Μετά το “Blues Brothers” φορούσα μαύρα γυαλιά στην τάξη»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Αχιλλέα ΙΙΙ

Έχοντας συμπεριλάβει στη λίστα του από τους αδελφούς Μαρξ μέχρι μια ταινία με τον Θανάση Βέγγο, o συγγραφέας πιστεύει πως το τραγικό και το γελοίο συναντιούνται σε κάποιο σημείο, το οποίο δεν είναι πάντα ευδιάκριτο.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
pamela anderson

Οθόνες / H όψιμη δικαίωση της Πάμελα Άντερσον

Μια γυναίκα που επί δεκαετίες αντιμετωπιζόταν από τον πλανήτη ως αντικείμενο (ηδονής και χλεύης) βρίσκει στο «Last Showgirl» την ευκαιρία να αποδείξει ότι υπάρχει θέση γι’ αυτήν και σε άλλους ρόλους από εκείνους που της φόρεσε η βιομηχανία του θεάματος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Movie Galaxy: Το βιντεοκλάμπ που κρατάνε ανοιχτό οι σινεφίλ Εξαρχιώτες

Οθόνες / Movie Galaxy: Το βιντεοκλάμπ που κρατάνε ανοιχτό οι σινεφίλ Εξαρχειώτες

Ο Λευτέρης Τζώρτζης έχει συγκεντρώσει 50.000 τίτλους. Το όνομά του έχει αναφερθεί σε έργο της Κιτσοπούλου, «ξεπουλάει» Ταρκόφσκι και έχει ζήσει επικούς καβγάδες για ταινίες - πιο πρόσφατα για τα «Μαγνητικά Πεδία».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βαγγέλης Μουρίκης: «Tι σχέση έχω εγώ με τον Ντε Νίρο;»

Οθόνες / Βαγγέλης Μουρίκης: «Tι σχέση έχω εγώ με τον Ντε Νίρο;»

Λίγο πριν από την κυκλοφορία του «Arcadia» του Γιώργου Ζώη στις αίθουσες, ο Βαγγέλης Μουρίκης μιλάει στη LiFO για τον τρόπο με τον οποίο δουλεύει έναν ρόλο, για τον Οικονομίδη, τον Γραμματικό, τα spoilers και τη χαμένη αρετή τού να ακούμε.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ