Οι Beatles στο σινεμά: δέκα ταινίες που αξίζει να αναζητήσετε

Οι Beatles στο σινεμά: δέκα ταινίες που αξίζει να αναζητήσετε Facebook Twitter
1

Όπως και το είδωλό τους, ο Έλβις, οι Beatles δεν άργησαν να αδράξουν την πρόσκληση του σινεμά, σε μια σειρά από αστραπιαία exploitations, που ταυτόχρονα με τη μουσική παραγωγικότητα και τις απανωτές τους εμφανίσεις, τους εξουθένωσαν σε τέτοιο βαθμό, που εγκατέλειψαν τα πλατό όσο γρήγορα τα άλωσαν, εκεί γύρω στα μέσα των '60s. 5 είναι οι ταινίες όπου πρωταγωνιστούν, είτε ως μασκαρεμένη αλληγορία της μετεωρικής φήμης και του καλόκαρδου παραλογισμού τους, είτε σαν μαρτυρία της καλλιτεχνικής φιλοδοξίας και του πολύ βρετανικού χιούμορ της.

Ένα υπέροχο φιλμ κινουμένων σχεδίων και το ντοκιμαντέρ που εξιστορεί την αποδόμησή τους κλείνει τον σύντομο κύκλο τους μπροστά στο φακό. Ακόμη 5 ταινίες, που γυρίστηκαν μετά τη διάλυσή τους τριγυρνάνε τη ζωή και τα τραγούδια τους, χωρίς πάντα να τα συμπεριλαμβάνουν, ενώ το φρέσκο Yesterday των Ντάνι Μπόιλ και Ρίτσαρντ Κέρτις ανανεώνει το ενδιαφέρον στο νόημα της μουσικής τους.

A Hard Day's Night (1964)

 

Το εκτόπισμα του εμβληματικού ντεμπούτου των Beatles, στο απόγειο της Beatlemania, το 1964, ένα jukebox μιούζικαλ με τραγούδια να πετάγονται μέσα από τις σκηνές, είναι τεράστιο, επηρεάζοντας οτιδήποτε συναφές ακολούθησε, από το δικό μας, άφαντο πλέον, Περιπέτειες με τους Φόρμινξ, και το Spice World, μέχρι το Rock Of Ages και το πρόσφατο Rocketman. Στο A Hard Day's Night, τα Σκαθάρια υποδύονται τους εαυτούς τους και σατιρίζουν τη μανία των οπαδών τους, όταν ήδη από το ξεκίνημα προσπαθούν να ξεφύγουν από τις ορδές των κοριτσιών, με ηθοποιούς να ενσαρκώνουν συγγενείς και entourage, σε μια περιοδεία του συγκροτήματος.

Το σάουντρακ είναι γεμάτο από επιτυχίες και ο σκηνοθέτης, ο Αμερικανός Ρίτσαρντ Λέστερ, απλικάρισε ό,τι οπτικό gag υπήρχε διαθέσιμο, για μια παλαβή ταινία στο άναρχο πνεύμα των αδελφών Μαρξ. Η ταινία σημείωσε τρομακτική επιτυχία, εκατονταπλασιάζοντας το κόστος της, προτάθηκε για Όσκαρ σεναρίου, καθώς και μουσικού σκορ, επαινέθηκε από την κριτική, λατρεύτηκε από τους θεατές, και διακρίθηκε για τον αυτοσαρκασμό και τη φρεσκάδα της. Ο πολιτογραφημένος Βρετανός Λέστερ, με θητεία στην τηλεόραση, στάμπαρε τα swinging '60s, απέσπασε Χρυσό Φοίνικα για το Knack, γύρισε από στιλάτα δράματα (Petulia) ως τον δεύτερο και τον τρίτο Superman, και έκλεισε την καριέρα του με το ντοκιμαντέρ Get Back, το 1991, κινηματογραφώντας μια συναυλία του φίλου του Πολ Μακάρτνεϊ.

Help! (1965)

 

Έγχρωμο, ακριβότερο, εξίσου επιτυχημένο εμπορικά, σκηνοθετημένο και πάλι από τον Ρίτσαρντ Λέστερ, το Help! του 1965 είναι πιο αστείο και πιο φιλόδοξο από το A Hard Day's Night – μια παρωδία κατασκοπίας και περιπέτειας με πρωταγωνιστές τους Beatles, που προσπαθούν να ηχογραφήσουν έναν δίσκο και ταυτόχρονα να προστατεύσουν τον Ρίνγκο από μια αίρεση!

Ο ντράμερ έσβησε τις υποκριτικές του φιλοδοξίες με μια εμφάνιση δίπλα στον Πίτερ Σέλερς στο Magic Christian, το 1971, ενώ ο Τζον Λένον έπαιξε έναν μικρό ρόλο στην αντιπολεμική κομεντί How I Won the War, με σκηνοθέτη και πάλι τον Λέστερ. Στο Help!, οι Beatles φαίνονταν για τελευταία φορά ανέμελοι και αβίαστα μονιασμένοι μπροστά στην κάμερα.

Magical Mystery Tour (1967)

 

Ο Πολ έχει πάρει τα ηνία και προτείνει ένα special για τη βρετανική τηλεόραση, βασισμένο σε περιηγήσεις με λεωφορείο, σκετς, αυτοσχεδιασμούς, εκκεντρικές ιδέες, πλάκες και μπόλικη αυτοαναφορικότητα. Και οι 4 Beatles συμφώνησαν στο project, που τελικά μοιάζει ασύνδετο, γύρω από μια ντουζίνα τραγούδια, και απέτυχε στην πρώτη του μετάδοση, αφού οι θεατές και οι κριτικοί δεν έπιασαν το νόημα και κυρίως, το είδαν ασπρόμαυρο (μόνο 200 χιλιάδες έγχρωμες συσκευές είχαν πωληθεί μέχρι τα Χριστούγεννα του 1967), ενώ είχαν χρησιμοποιηθεί ειδικά χρωματικά στο γύρισμα και την επεξεργασία του 52λεπτου show. Θεωρείται η πρώτη καλλιτεχνική αποτυχία του συγκροτήματος.

Yellow Submarine (1968)

 

Απογοητευμένοι από το Help!, οι Beatles δεν ήθελαν να εμφανιστούν ξανά στον κινηματογράφο, αν και ήταν νομικά δεσμευμένοι από τη United Artists για τρεις ταινίες. Με μια σύντομη εμφάνισή τους στο φινάλε του Yellow Submarine, ικανοποιούν τον όρο του συμβολαίου τους, αλλά τελικά, δεν έκαναν αγγαρεία: το υπέροχο, εστέτ, προχωρημένο, ψυχεδελικό κινούμενο σχέδιο φαντασίας των Ντάνινγκ-Μπάλζερ και του designer Χανζ Άιντελμαν τους άρεσε τόσο πολύ που το τίμησαν με την παρουσία τους στην παγκόσμια πρεμιέρα στο Λονδίνο, το καλοκαίρι του '68.

Let It Be (1970)

 

Το Let it Be παραμένει ένα μοναδικό ντοκουμέντο, και ταυτόχρονα ένα ασυνήθιστο ντοκιμαντέρ: χωρίς να βάζουν τις φωνές ή να δημιουργούν δράμα, παρακολουθούμε επί 80 λεπτά τον Τζον, τον Πολ, τον Τζορτζ και τον Ρίνγκο να τσακώνονται με την ιδέα και την ίδια την ύπαρξη των Beatles! Μετά την εξουθενωτική, μακρά διαδικασία των ηχογραφήσεων του αριστουργηματικού White Album, η ταινία του Μάικλ Λίντζεϊ Χογκ καταγράφει τις πρόβες για το Let it Be, το επικείμενο άλμπουμ που παράτησαν για να προχωρήσουν άμεσα στο Abbey Road.

Ανάμεσα σε ψιθυριστές κουβέντες, δοκιμές και κλασικές πρόβες μουσικών που δεν χρειάζεται να πουν πολλά για να καταλάβουν τι πρέπει να παίξουν, προκύπτουν εμβόλιμες εντάσεις, με αποκορύφωμα την απάντηση του Χάρισον σε μια παρατήρηση του Μακάρτνεϊ: «Θα παίξω ό,τι μου ζητήσεις ή και τίποτε αν θες. Ό,τι σε κάνει να αισθάνεσαι καλύτερα, θα το κάνω για να σε ικανοποιήσω». Είναι φανερό πως ο Πολ διευθύνει, ο Τζορτζ κάνει υπομονή, έχοντας πνευματικά αποχωρήσει, ο Ρίνγκο μένει απαθής και λυπημένος και ο Τζον απλώς παρευρίσκεται κάνοντας μηχανικές κινήσεις και ασκήσεις αυτοσυγκράτησης, με τη Γιόκο Όνο συνεχώς (και εκνευριστικά) στο πλευρό του.

Με την κάμερα να παρακολουθεί αθόρυβα, σα να μη θέλει να ενοχλήσει, υπάρχει μια μυστικιστική ηρεμία στις πρόβες, σα να έρχεται η αποδόμηση μιας άλλοτε αγαπημένης οικογένειας που δεν βλέπει την ώρα να ακολουθήσει χωριστούς δρόμους. Σα να ήθελαν να ξορκίσουν το πολύκροτο διαζύγιο του μεγαλύτερου συγκροτήματος όλων των εποχών, τα Όσκαρ πρότειναν το song score του Let It Be, οι Beatles κέρδισαν, φυσικά δεν ήταν παρόντες στην απονομή και ο Κουίνσι Τζόουνς, ευτυχής, παρέλαβε το βραβείο αντ' αυτών.

Το ντοκιμαντέρ έκλεισε με πολύ πιο ζωντανή νότα, με το γκρουπ να εμφανίζεται στην ταράτσα του στούντιο ηχογράφησης, χωρίς προαναγγελία, ξαφνιάζοντας τους περαστικούς που δεν άργησαν να καταλάβουν ποιοι παίζουν και μαζεύτηκαν επευφημώντας, μαζί με τον Μπίλι Πρέστον στα πλήκτρα, λίγους τυχερούς και τους τεχνικούς, που τους πλαισίωναν, για να παίξουν ζωντανά πέντε καινούρια κομμάτια τους. Ο Χογκ απαθανάτισε την ύστατη δημόσια εμφάνισή τους, και μαζί την αποχαιρετιστήρια ατάκα του πιο ροκ απ' όλους Λένον, ο οποίος έκλεψε την παράσταση από τον αρχηγικό Μακάρτνεϊ, λέγοντας απνευστί: «I'd like to say "thank you" on behalf of the group and ourselves, and I hope we passed the audition!». Η ταινία αναμένεται να ξανακυκλοφορήσει με διαφορετικό, πιο διαφωτιστικό μοντάζ, από τον Πίτερ Τζάκσον.

I Wanna Hold Your Hand (1978)

 

Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Ρόμπερτ Ζεμέκις, πίσω στο 1978, προσπάθησε να συνδυάσει τη μπιτλομανία που ήρθε και στις ΗΠΑ τη δεκαετία του '60 με ένα ταξίδι πρώιμης ενηλικίωσης, χωρίς να ξεφεύγει από το είδος της νεανικής κωμωδίας. Η ταινία του τοποθετείται χρονικά στην ιστορική εμφάνιση του γκρουπ στο Ed Sullivan Show το 1964 και την περιπέτεια 6 νέων παιδιών από το Νιου Τζέρσεϊ που, χωρίς να έχουν εισιτήριο, ξεκινούν όχι μόνο με τη σιγουριά ότι θα μπουν στο show αλλά και ότι θα γνωρίσουν από κοντά τα νέα τους είδωλα.

Η Νάνσι Άλεν ξαναπάει σχολείο, 2 χρόνια μετά το Carrie, και ο Ζεμέκις παίζει έξυπνα με τον μύθο του συγκροτήματος, χωρίς να το εμφανίζει κυριολεκτικά αλλά φροντίζοντας να αποτελεί την αναπνοή της ταινίας, με τόνους από αφίσες, memorabilia και δίσκους να βρίσκονται παντού.

Backbeat (1994)

 

Η διετής περίοδος του Αμβούργου, της πόλης όπου οι Beatles έμαθαν να παίζουν σε club και άρχισαν να διαχειρίζονται την ιδέα πως μπορούν να σταδιοδρομήσουν μέσω της μουσικής τους, γίνεται θέμα της ταινίας του Λονδρέζου Ίαν Σόφτλεϊ που τουλάχιστον στα '90s υπέργραψε μια σειρά από αξιόλογες δουλειές. Παράλληλα, το Backbeat αφιερώνει πολύ χρόνο στον χαρακτήρα του Στιούαρτ Σάτκλιφ, μπασίστα τότε του γκρουπ που άφησε τη μουσική γιατί αποφάσισε να συνεχίσει τις σπουδές του πάνω στη ζωγραφική, πριν πεθάνει πρόωρα, και της Άστριντ Κίρχερ, της γυναίκας που έπαιξε σημαντικό ρόλο σε αυτή την απόφαση.

Χωρίς να ξεφεύγει ιδιαίτερα από τον πληροφοριακό της χαρακτήρα, η ταινία του Σόφτλεϊ επωφελείται της ορμής των νεαρών πρωταγωνιστών της, κυρίως του ανερχόμενου τότε Στίβεν Ντορφ που έχει τον ρόλο του Σάτκλιφ. Fun fact πως ο Ίαν Χαρτ υποδύεται τον Τζον Λένον για δεύτερη φορά στην καριέρα του, τρία χρόνια μετά το The Hours and Times.

Across the Universe (2007)

 

Οι περισσότερες μεγάλες μπάντες «πρωταγωνίστησαν» με τη μουσική τους σε κάποιο μιούζικαλ αφιερωμένο σε αυτές, κάτι τέτοιο όμως ήταν σύνηθες να συμβαίνει πρώτα στη σκηνή ενός θεάτρου. Αντιθέτως, η Τζούλι Τέιμορ αποφάσισε να κάνει τη μπιτλιάδα της απευθείας στη μεγάλη οθόνη, εκεί όπου θα έβρισκε την ευκαιρία να πειραματιστεί με ψυχεδελικά εφέ και να δώσει τη δική της οπτική στο παραμύθι του να είσαι νέος στα τέλη της δεκαετίας του 60.


Όπως όμως οι ιδέες της πέρασαν κάποια στιγμή σε δεύτερη μοίρα, πίσω από τις 20 και πλέον διασκευές τραγουδιών του συγκροτήματος που συνόδευαν το ταξίδι αυτογνωσίας των Ίβαν Ρέιτσελ Γουντ και Τζιμ Στέρτζες που είχαν τους πρωταγωνιστικούς ρόλους – ο δεύτερος ως φτωχός καλλιτέχνης από το Λίβερπουλ. Οι κριτικοί σφύριξαν αδιάφορα βλέποντας ένα μεγάλο κενό κάτω από την επιφάνεια, οι fans όμως πέρασαν ένα από τα καλύτερα δίωρα της ζωής τους σε κινηματογραφική αίθουσα.

Nowhere Boy (2009)

 

Κλείνοντας το μάτι στο τραγούδι Nowhere Man, η ταινία που έφερε κοντά τη Σαμ Τέιλορ Γουντ με τον πρωταγωνιστή της Άαρον Τζόνσον, εμβάθυνε χρονικά στις απαρχές, δηλαδή στη γνωριμία των μελλοντικών Beatles μέσα στους δρόμους του Λίβερπουλ. Το βασικό αντικείμενο μελέτης εδώ είναι ο ίδιος ο Λένον, οι εικόνες και οι σχέσεις που δημιούργησε ως μικρό παιδί, κυρίως με τη θεία του Μίμι που τον μεγάλωσε αλλά και την επιρροή που άφησε πάνω του η διαρκής απουσία της μητέρας του.

Η γνωριμία με Μακάρτνεϊ και Χάρισον φέρνει την απαραίτητη απόδραση από ενοχές και εφιάλτες και οι πρώτες νότες ηχούν ως απόδειξη για κάτι σπουδαίο που έρχεται. Η λέξη Beatles δεν ακούγεται πουθενά, άλλωστε το όνομα προέκυψε αργότερα, με το φιλμ να τελειώνει εκεί που ουσιαστικά αρχίζει το Backbeat, στο ταξίδι στο Αμβούργο, με τις 2 ταινίες να αποτελούν ένα ιδανικό double bill για φανατικούς τους συγκροτήματος.

Living Is Easy with Eyes Closed (2013)

 

To 1966 o Λένον άφηνε για λίγο τους Beatles ταξιδεύοντας στη Βόρεια Ισπανία για να πρωταγωνιστήσει στη μαύρη κωμωδία του φίλου του Ρίτσαρντ Λέστερ, How I Won the War. Το ταξίδι του αυτό ξεκινά την ιδέα της ταινίας του νεότερου των αδερφών Τρουέμπα, Φερνάντο, για ένα road movie με ήρωα έναν μεσήλικα καθηγητή αγγλικών που μαθαίνει τους στίχους του συγκροτήματος στους μαθητές του και φαντασιώνεται μια συνάντηση από κοντά με τον Λένον.

Με τίτλο που προέρχεται από το Strawberry Fields Foreverκαι με τον Χαβιέ Καμάρα να χτίζει ένα υπόδειγμα καλόψυχου και αλτρουιστή χαρακτήρα, ο Τρουέμπα φτιάχνει μια αταίριαστη παρέα τριών ατόμων, καθώς ο πρωταγωνιστής παίρνει μαζί του 2 άτομα με οτοστόπ, μεταφέροντάς τους την αγωνία που έχει για την επικείμενη συνάντηση. Θρίαμβος στα Goya της χρονιάς, με βραβεία σε 6 κατηγορίες, ανάμεσα και αυτήν της καλύτερης ισπανικής ταινίας.

Οθόνες
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι Beatles στην Ελλάδα, τέτοιες μέρες πριν 50 χρόνια, τον Ιούλιο του 1967

Retronaut / Οι Beatles στην Ελλάδα, τέτοιες μέρες πριν 50 χρόνια, τον Ιούλιο του 1967

Το απόλυτο γεγονός του ελληνικού Summer of Love, μια συνέντευξη των Σκαθαριών για το ελληνικό φως και τη θάλασσα και το συντηρητικό Φεστιβάλ Αθηνών του τότε που ούτε που σκέφτηκε να τους προσκαλέσει
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Πόσο θα τα έσπαγε/γαμάτη θα ήταν μια θρησκεία με θεό τον Νίκολας Κέιτζ»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Ναταλίας Σουίφτ / «Αν μοιραστώ μαζί σου την ταινία που αγαπάω, μόνο αγάπη έχω να σου δώσω»

Μυθολογίες / «Φαντάζεστε μια θρησκεία με θεό τον Κέιτζ;»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Ναταλίας Σουίφτ

Από το After Hours του Σκορσέζε, που την απελευθέρωσε, μέχρι τη Γλυκιά Συμμορία του Νικολαΐδη, που τη σημάδεψε με τη μουσική της, η ηθοποιός μοιράζεται μια ετερόκλητη κινηματογραφική λίστα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Η νέα ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η νέα ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το ακαταμάχητο ντεμπούτο της Λουίζ Κουρβουαζιέ που σάρωσε εισπρακτικά στη Γαλλία και η επίσημη πρόταση της Τσεχίας για το περσινό Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας ξεχωρίζουν αυτή την κινηματογραφική εβδομάδα.
THE LIFO TEAM
Πότε ανοίγουν οι θερινοί κινηματογράφοι της Αθήνας;

Οθόνες / Πότε ανοίγουν οι θερινοί κινηματογράφοι της Αθήνας;

Οι Αθηναίοι σινεφίλ δεν θα χρειαστεί να περιμένουν πολύ για να εξασκήσουν την αγαπημένη τους καλοκαιρινή συνήθεια. Συγκεντρώσαμε όλες τις ημερομηνίες που έχουν γίνει γνωστές για την έναρξη λειτουργίας των θερινών σινεμά της πρωτεύουσας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Στα εννιά μου προσπαθούσα να καταλάβω τι σχέση είχε το λεωφορείο με την Μπλανς Ντιμπουά» / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Μυθολογίες / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Η κινηματογραφική λίστα του Έλληνα συγγραφέα είναι συγκινησιακά φορτισμένη και γεμάτη παιδικές αναμνήσεις όπως και τα βιβλία του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
«I love Lucy»: Οργή, αλκοόλ, χρήμα, ξύλο και απιστίες πίσω από το πιο διάσημο οικογενειακό σόου του κόσμου

Σαν σήμερα / Λουσίλ Μπολ: Η πιο αξιολάτρευτη νοικοκυρά της Αμερικής ήταν μια απάτη

Σαν σήμερα το 1989 πεθαίνει η Αμερικανίδα ηθοποιός Λουσίλ Μπολ, πρωταγωνίστρια της διάσημης τηλεοπτικής σειράς «I love Lucy». Αν και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, η πραγματικότητα πίσω από το «Καλύτερο τηλεοπτικό σόου όλων των εποχών» ήταν γεμάτη βία, αλκοόλ και απιστίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Οι 10+1 αγαπημένες ταινίες του Σπύρου Στάβερη

Μυθολογίες / «Μου αρέσουν οι ιστορίες εκδίκησης στο σινεμά»: Οι 10+1 αγαπημένες ταινίες του Σπύρου Στάβερη

Από το φιλιππινέζικο σινεμά και τον Ζακ Τατί, μέχρι μια ταινία με μαχητές kung-fu που εξεγείρονται ενάντια στη γραφειοκρατία -και μία που τον ώθησε να ζητήσει από τη Marthe Keller να τον κάνει φίλο στο Facebook- η λίστα του φωτογράφου είναι γεμάτη εκπλήξεις.
ΣΠΥΡΟΣ ΣΤΑΒΕΡΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

1 σχόλια
A must see ,κατά τη γνώμη μου είναι το εκπληκτικό και βραβευμένο με Emmy "Living in a material world,by Martin Scorsese.Tαινία ντοκυμαντερ που αφορά στη ζωή ,του πλέον ψαγμένου και σύνθετου ως προσωπικότητα Beatle ,George Harrison.Ολο το πρώτο μερος αφορά στους Beatles,ενώ το δεύτερο στη ζωή και solo carrier του George.