Το σατανικό βλέμμα της Billie Whitelaw

Το σατανικό βλέμμα της Billie Whitelaw Facebook Twitter
0

Το σατανικό βλέμμα της Billie Whitelaw Facebook Twitter
Twisted Nerve

 

Μπορεί να ήταν η επί 25 χρόνια μούσα - με όλη την έννοια της λέξης - του Ιρλανδού θεατρικού συγγραφέα Samuel Beckett, μπορεί ακόμη να έλαχε να πεθάνουν την ίδια μέρα με απόσταση 25 χρόνων (22/12/1989 έφυγε ο Beckett, 21/12/2014, προχθές δηλαδή, έφυγε αυτή), γεγονός είναι όμως πως η Βρετανίδα σπουδαία ηθοποιός Billie Whitelaw υπήρξε στα 70s αδιαφιλονίκητη horror queen! Κι ας έπαιξε σε λίγες ταινίες τρόμου, δυο-τρεις για την ακρίβεια. Επρόκειτο για ταινίες που έμειναν κλασικές στο είδος τους και ειδικά για τη μία, όπως θα δούμε παρακάτω, η Whitelaw τιμήθηκε με το βραβείο "Evening Standard British Film Award"!

Γεγονός είναι πως η Βρετανίδα σπουδαία ηθοποιός Billie Whitelaw υπήρξε στα 70s αδιαφιλονίκητη horror queen! Κι ας έπαιξε σε λίγες ταινίες τρόμου, δυο-τρεις για την ακρίβεια.

 

Η αρχή έγινε με το ψυχολογικό θρίλερ "Twisted Nerve" (1968) του Roy Boulting. Η ερμηνεία της Billie Whitelaw ως σέξι μητέρα της νεαρής Hayley Mills, αντικείμενο του αρρωστημένου πόθου ενός ψυχωτικού νέου, της έδωσε το δεύτερο μεγάλο βραβείο BAFTA στην καριέρα της. Το πρώτο τό'χε κερδίσει ένα χρόνο πριν για τη συμμετοχή της στο ''Charlie Bubbles'' του Albert Finney. Πολύ δυνατό θρίλερ το ''Twisted Nerve'', απ' αυτά που οι Άγγλοι έχουν παράδοση!

 

Το σατανικό βλέμμα της Billie Whitelaw Facebook Twitter
Frenzy

 

Αυτή την ταινία είδε ο Alfred Hitchcock, του άρεσε κι έτσι τσίμπησε για τη δική του επόμενη δουλειά δύο από τους ηθοποιούς της: τον Barry Foster και τη Billie Whitelaw. Επρόκειτο για το αστυνομικό θρίλερ ''Frenzy'' του 1972 με την ιστορία ενός παρανοηκού βιαστή - στραγγαλιστή που τρομοκρατούσε το Λονδίνο. Στο ''Frenzy'', η Whitelaw είχε "καλό" ρόλο: Της Hetty Poter, φίλης του πρωταγωνιστή John Finch, που τον περιέθαλψε πιστεύοντας στην αθωότητα του. Χαρακτηριστική και η παρουσία της στο εν λόγω χιτσκοκικό θρίλερ που προβλήθηκε στο Φεστιβάλ των Κανών του ΄72 εκτός συναγωνισμού.

 

 

Το 1976, όμως, έρχεται η συμμετοχή της στην ''Προφητεία'' του Richard Donner δίπλα στον Gregory Peck και τη Lee Remick. Εδώ πια το μοναδικό σατανικό της βλέμμα αξιοποιείται στο έπακρο και σκορπάει ρίγη στους θιασώτες του είδους διεθνώς! Η Bille Whitelaw είναι η Μις Baylock, η γκουβερνάντα του μικρού Αντίχριστου Damien Thorn και αφεντικίνα του κατάμαυρου ροτβάιλερ από την Κόλαση. Ιδανικότερη μουσική επένδυση για το προαναφερθέν σατανικό βλέμμα της, το κομμάτι ''Ave Satani'', για το οποίο ο συνθέτης Jerry Goldsmith τιμήθηκε με το μοναδικό Όσκαρ στη μεγάλη καριέρα του. Αλλά και η Billie δεν έμεινε παραπονεμένη από την παρουσία της σε μία ταινία υπερφυσικού τρόμου που έγραψε ιστορία: Απέσπασε το σημαντικό βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμηνείας ''Evening Standard British Film Award''. Το ίδιο ακριβώς διάστημα με την ''Προφητεία'', εμφανίζεται στο Θέατρο της Βασιλικής Αυλής του Λονδίνου στο ''Footfalls'', ακόμη ένα έργο του Beckett γραμμένο γι' αυτήν.

 

Τα τελευταία χρόνια η Billie Whitelaw ζούσε σε λονδρέζικο οίκο ευγηρίας, όπου και απεβίωσε σε ηλικία 82 ετών. Η τελευταία κινηματογραφική της εμφάνιση πραγματοποιήθηκε στην ταινία ''Hot Fuzz'' το 2007.

Το σατανικό βλέμμα της Billie Whitelaw Facebook Twitter
H Προφητεία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«I love Lucy»: Οργή, αλκοόλ, χρήμα, ξύλο και απιστίες πίσω από το πιο διάσημο οικογενειακό σόου του κόσμου

Σαν σήμερα / Λουσίλ Μπολ: Η πιο αξιολάτρευτη νοικοκυρά της Αμερικής ήταν μια απάτη

Σαν σήμερα το 1989 πεθαίνει η Αμερικανίδα ηθοποιός Λουσίλ Μπολ, πρωταγωνίστρια της διάσημης τηλεοπτικής σειράς «I love Lucy». Αν και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, η πραγματικότητα πίσω από το «Καλύτερο τηλεοπτικό σόου όλων των εποχών» ήταν γεμάτη βία, αλκοόλ και απιστίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ