Shame Sex

Shame Sex Facebook Twitter
0

ΤΟ SHAME γυρίστηκε πολύ εύκολα. Διασκεδάσαμε πολύ στα γυρίσματα. Νομίζω ότι, όταν φτιάχνεις μια τέτοιου είδους ταινία, χρειάζεσαι κάτι για να ξεφεύγεις. Κάποιος μου είπε ότι όταν κάνεις μια κωμωδία, τα γυρίσματα είναι φρικτά, ενώ όταν κάνεις μια σοβαρή, δραματική ταινία, είναι αστεία. Αυτό νομίζω ότι έγινε και με μας. Περάσαμε φοβερά, δεθήκαμε πολύ μεταξύ μας. Κάναμε κάτι που θεωρούσαμε ενδιαφέρον, οπότε όλοι ήμασταν συγκεντρωμένοι.

ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΕΙΝΑΙ ΓΡΑΜΜΕΝΟ από μένα και τον συγγραφέα Abi Morgan (The Iron Lady). Στην αρχή είπαμε να βρεθούμε για μια ώρα, αλλά καταλήξαμε τρεις ώρες αργότερα να κάνουμε διάφορες συζητήσεις. Καταλήξαμε στο ίντερνετ και το σεξ. Και μας ήρθε η ιδέα για έναν χαρακτήρα εθισμένο στο σεξ. Τότε -τρία χρόνια πριν- το θέμα δεν ήταν τόσο της μόδας. Οπότε αυτό που με ενδιέφερε αρχικά ήταν να το ερευνήσω. Πήγαμε στις ΗΠΑ. Μιλήσαμε με έναν ψυχαναλυτή που έχει πελάτες ανθρώπους εθισμένους στο σεξ καθώς και με τους ίδιους τους σεξομανείς. Ήταν μια έρευνα σε βάθος. Και μέσω αυτής της έρευνας, αμφισβητείς την ίδια σου την ψυχοσύνθεση. Υπεισέρχεσαι στη συμπεριφορά αυτών των ατόμων. Αυτά τα άτομα κάνουν «σεξ-δραπετεύσεις». Περνούν όλη τη μέρα στο ίντερνετ. Στην αυτοϊκανοποίηση, στον πληρωμένο έρωτα, παντού, παίρνουν τα πιο απίθανα ρίσκα. Και τι γίνεται μετά; Αφού επιστρέψουν από τη «σεξ-δραπέτευσή» τους, νιώθουν τεράστια ντροπή. Όλοι ανεξαιρέτως το επιβεβαιώνουν αυτό. Και τι κάνουν φυσικά για να το καλύψουν όλο αυτό; Το κάνουν ξανά. Στην αρχή ήμουν όπως όλοι. Εντάξει, χαμογελάς στην ιδέα ενός σεξομανή. Είναι όπως με τον τύπο που πίνει πολύ. «Α, έχει πλάκα μεθυσμένος. Τον θυμάσαι στο τελευταίο χριστουγεννιάτικο πάρτι; Χα, χα!». Αλλά, όταν το ποτό αρχίζει να αυξάνεται, όταν αρχίζει να γίνεται αναγκαίο για να επιβιώσει κάποιος, τότε βεβαίως μετατρέπεται σε πρόβλημα και κάπως έτσι είναι και με τον εθισμό στο σεξ. Μια ατάκα που μας έμεινε από τον ψυχαναλυτή είναι ότι ο εθισμός στο σεξ έχει τόσο σχέση με την επιθυμία για σεξ, όσο ο αλκοολισμός με το αίσθημα της δίψας.

ΚΑΙ ΟΙ ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ των χαρακτήρων προήλθαν από πολύ εκτεταμένη έρευνα. Θυμάμαι ότι κάποιος με ρώτησε: «Γιατί δεν έκανες μια ταινία για κάποιον που του αρέσει το σεξ;». Λοιπόν, δεν θέλω να κάνω μια ταινία για ένα μουνί! Ενδιαφέρομαι για τους ανθρώπους και για τον λόγο που κάνουν κάποια πράγματα. Όλοι έχουμε ένα παρελθόν. Όταν έχεις ένα background, κάνεις πράγματα εξαιτίας του. Είναι όπως όταν παίρνεις έναν καφέ - γιατί να το κάνεις με το πουλί σου έξω;

ΣΤΗ ΣΚΗΝΗ ΤΟΥ ΕΡΩΤΙΚΟΥ ΤΡΙΓΩΝΟΥ ήθελα να κάνω κάτι διαφορετικό. Το σκέφτηκα πάρα πολύ. Τι συμβαίνει όταν βλέπεις πορνό ή γενικά ερωτικές σκηνές; Είναι πολύ απεικονιστικές και αδιάφορες. Πώς πλησιάζεις;  Ήθελα να είναι τετράδα, οι τρεις τους και η κάμερα. Ήθελα να το πάω ακριβώς εκεί, όσο πιο κοντά γίνεται.

ΕΙΜΑΙ ΗΘΙΚΟΛΟΓΟΣ, σίγουρα, όπως όλοι. Αλλά και πάλι, δεν συνεχίζουμε να κάνουμε αυτά που κάνουμε; Αλλά είμαι ηθικολόγος μ’ έναν τρόπο που να μπορώ να εξετάζω τι συμβαίνει γύρω μου. Όχι ότι είμαι κανένας άγιος ή ιερέας. Είμαι πολύ μακριά από αυτά. Αλλά, ως καλλιτέχνης, νιώθεις την ανάγκη να προβληματίζεσαι για κάτι που έχει την έννοια του επείγοντος και του πάθους. Αυτό είναι και ο κινηματογράφος, έτσι δεν είναι; Ή έτσι πρέπει να είναι. Ο κινηματογράφος μπορεί να γίνει αναγκαιότητα, το αρχικό σημείο μιας συζήτησης. Μπορεί να γίνει ένα παντοδύναμο μέσο. Και αυτό είναι που θέλω να κάνω εγώ. Ταινίες στις οποίες θα ήθελα να συμμετέχω. Νομίζω ότι το μέσο πεθαίνει. Χάνουμε κοινό. Η νεολαία δεν πρόκειται να δει ένα δράμα εποχής, έτσι δεν είναι;

ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΓΙΑΤΙ ΤΟΣΟΙ ΠΟΛΛΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ασχολούνται τελευταία με τον κινηματογράφο. Προσωπικά, από την πρώτη μέρα ήμουν καλλιτέχνης. Ήθελα να πειραματιστώ και να παίξω με την αφήγηση μιας ιστορίας. Και αυτό ήταν όλο, στ’ αλήθεια. Τόσο απλό. Καμιά μεγάλη ιδέα. Ήθελα απλώς να παίξω με την αφήγηση μιας ιστορίας. Ο κινηματογράφος είναι πολύ θελκτικός, ψέματα; Ακόμα και ο γείτονάς μου ξέρει με τι ασχολούμαι τώρα. Πριν δεν ήξερε.

ΜΕΡΙΚΕΣ ΦΟΡΕΣ δεν θέλεις η τέχνη σου να αλληλεπιδρά με το σινεμά σου. Σκεφτόμουν να βάψω τα μαλλιά μου πορτοκαλί μετά την ολοκλήρωση αυτής της ταινίας, μόνο και μόνο για να ξεφύγω λίγο απ’ τον εαυτό μου. Είναι πολύ δύσκολο. Εκείνη τη στιγμή το βρήκα πολύ δύσκολο. Ίσως επειδή είμαι ακριβώς εκεί μέσα και διάφορα πράγματα έρχονται στο μυαλό μου. Δεν ήταν ποτέ δύσκολο για μένα στο παρελθόν. Ίσως επειδή αυτή η διαδικασία διαρκεί πολύ καιρό, πρέπει να κάνεις ένα διάλειμμα και μετά να επιστρέψεις. Αλλά, σκέφτομαι στ’ αλήθεια να βάψω πορτοκαλί τα μαλλιά μου, ώστε να μην είμαι ο εαυτός μου και να βγω λίγο έξω από αυτό!

ΚΑΘΕ ΣΥΖΗΤΗΣΗ με τους ηθοποιούς είναι διαφορετική. Κάθε προσέγγιση είναι διαφορετική. Είμαι χαρούμενος που πολλοί άνθρωποι θέλουν να δουν την ταινία, γιατί πολλοί μου έλεγαν: «Δεν μπορείς να κάνεις αυτή την ταινία. Δεν πρέπει να κάνεις αυτή την ταινία». Οπότε, είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος που το κοινό ανταποκρίνεται με τον τρόπο που το κάνει. Αισθάνομαι ευχαρίστηση γιατί φαίνεται να υπάρχει κοινό εκεί έξω που θέλει να βλέπει σοβαρές ταινίες.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«I love Lucy»: Οργή, αλκοόλ, χρήμα, ξύλο και απιστίες πίσω από το πιο διάσημο οικογενειακό σόου του κόσμου

Σαν σήμερα / Λουσίλ Μπολ: Η πιο αξιολάτρευτη νοικοκυρά της Αμερικής ήταν μια απάτη

Σαν σήμερα το 1989 πεθαίνει η Αμερικανίδα ηθοποιός Λουσίλ Μπολ, πρωταγωνίστρια της διάσημης τηλεοπτικής σειράς «I love Lucy». Αν και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, η πραγματικότητα πίσω από το «Καλύτερο τηλεοπτικό σόου όλων των εποχών» ήταν γεμάτη βία, αλκοόλ και απιστίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ