Shame Sex

Shame Sex Facebook Twitter
0

ΤΟ SHAME γυρίστηκε πολύ εύκολα. Διασκεδάσαμε πολύ στα γυρίσματα. Νομίζω ότι, όταν φτιάχνεις μια τέτοιου είδους ταινία, χρειάζεσαι κάτι για να ξεφεύγεις. Κάποιος μου είπε ότι όταν κάνεις μια κωμωδία, τα γυρίσματα είναι φρικτά, ενώ όταν κάνεις μια σοβαρή, δραματική ταινία, είναι αστεία. Αυτό νομίζω ότι έγινε και με μας. Περάσαμε φοβερά, δεθήκαμε πολύ μεταξύ μας. Κάναμε κάτι που θεωρούσαμε ενδιαφέρον, οπότε όλοι ήμασταν συγκεντρωμένοι.

ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΕΙΝΑΙ ΓΡΑΜΜΕΝΟ από μένα και τον συγγραφέα Abi Morgan (The Iron Lady). Στην αρχή είπαμε να βρεθούμε για μια ώρα, αλλά καταλήξαμε τρεις ώρες αργότερα να κάνουμε διάφορες συζητήσεις. Καταλήξαμε στο ίντερνετ και το σεξ. Και μας ήρθε η ιδέα για έναν χαρακτήρα εθισμένο στο σεξ. Τότε -τρία χρόνια πριν- το θέμα δεν ήταν τόσο της μόδας. Οπότε αυτό που με ενδιέφερε αρχικά ήταν να το ερευνήσω. Πήγαμε στις ΗΠΑ. Μιλήσαμε με έναν ψυχαναλυτή που έχει πελάτες ανθρώπους εθισμένους στο σεξ καθώς και με τους ίδιους τους σεξομανείς. Ήταν μια έρευνα σε βάθος. Και μέσω αυτής της έρευνας, αμφισβητείς την ίδια σου την ψυχοσύνθεση. Υπεισέρχεσαι στη συμπεριφορά αυτών των ατόμων. Αυτά τα άτομα κάνουν «σεξ-δραπετεύσεις». Περνούν όλη τη μέρα στο ίντερνετ. Στην αυτοϊκανοποίηση, στον πληρωμένο έρωτα, παντού, παίρνουν τα πιο απίθανα ρίσκα. Και τι γίνεται μετά; Αφού επιστρέψουν από τη «σεξ-δραπέτευσή» τους, νιώθουν τεράστια ντροπή. Όλοι ανεξαιρέτως το επιβεβαιώνουν αυτό. Και τι κάνουν φυσικά για να το καλύψουν όλο αυτό; Το κάνουν ξανά. Στην αρχή ήμουν όπως όλοι. Εντάξει, χαμογελάς στην ιδέα ενός σεξομανή. Είναι όπως με τον τύπο που πίνει πολύ. «Α, έχει πλάκα μεθυσμένος. Τον θυμάσαι στο τελευταίο χριστουγεννιάτικο πάρτι; Χα, χα!». Αλλά, όταν το ποτό αρχίζει να αυξάνεται, όταν αρχίζει να γίνεται αναγκαίο για να επιβιώσει κάποιος, τότε βεβαίως μετατρέπεται σε πρόβλημα και κάπως έτσι είναι και με τον εθισμό στο σεξ. Μια ατάκα που μας έμεινε από τον ψυχαναλυτή είναι ότι ο εθισμός στο σεξ έχει τόσο σχέση με την επιθυμία για σεξ, όσο ο αλκοολισμός με το αίσθημα της δίψας.

ΚΑΙ ΟΙ ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ των χαρακτήρων προήλθαν από πολύ εκτεταμένη έρευνα. Θυμάμαι ότι κάποιος με ρώτησε: «Γιατί δεν έκανες μια ταινία για κάποιον που του αρέσει το σεξ;». Λοιπόν, δεν θέλω να κάνω μια ταινία για ένα μουνί! Ενδιαφέρομαι για τους ανθρώπους και για τον λόγο που κάνουν κάποια πράγματα. Όλοι έχουμε ένα παρελθόν. Όταν έχεις ένα background, κάνεις πράγματα εξαιτίας του. Είναι όπως όταν παίρνεις έναν καφέ - γιατί να το κάνεις με το πουλί σου έξω;

ΣΤΗ ΣΚΗΝΗ ΤΟΥ ΕΡΩΤΙΚΟΥ ΤΡΙΓΩΝΟΥ ήθελα να κάνω κάτι διαφορετικό. Το σκέφτηκα πάρα πολύ. Τι συμβαίνει όταν βλέπεις πορνό ή γενικά ερωτικές σκηνές; Είναι πολύ απεικονιστικές και αδιάφορες. Πώς πλησιάζεις;  Ήθελα να είναι τετράδα, οι τρεις τους και η κάμερα. Ήθελα να το πάω ακριβώς εκεί, όσο πιο κοντά γίνεται.

ΕΙΜΑΙ ΗΘΙΚΟΛΟΓΟΣ, σίγουρα, όπως όλοι. Αλλά και πάλι, δεν συνεχίζουμε να κάνουμε αυτά που κάνουμε; Αλλά είμαι ηθικολόγος μ’ έναν τρόπο που να μπορώ να εξετάζω τι συμβαίνει γύρω μου. Όχι ότι είμαι κανένας άγιος ή ιερέας. Είμαι πολύ μακριά από αυτά. Αλλά, ως καλλιτέχνης, νιώθεις την ανάγκη να προβληματίζεσαι για κάτι που έχει την έννοια του επείγοντος και του πάθους. Αυτό είναι και ο κινηματογράφος, έτσι δεν είναι; Ή έτσι πρέπει να είναι. Ο κινηματογράφος μπορεί να γίνει αναγκαιότητα, το αρχικό σημείο μιας συζήτησης. Μπορεί να γίνει ένα παντοδύναμο μέσο. Και αυτό είναι που θέλω να κάνω εγώ. Ταινίες στις οποίες θα ήθελα να συμμετέχω. Νομίζω ότι το μέσο πεθαίνει. Χάνουμε κοινό. Η νεολαία δεν πρόκειται να δει ένα δράμα εποχής, έτσι δεν είναι;

ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΓΙΑΤΙ ΤΟΣΟΙ ΠΟΛΛΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ασχολούνται τελευταία με τον κινηματογράφο. Προσωπικά, από την πρώτη μέρα ήμουν καλλιτέχνης. Ήθελα να πειραματιστώ και να παίξω με την αφήγηση μιας ιστορίας. Και αυτό ήταν όλο, στ’ αλήθεια. Τόσο απλό. Καμιά μεγάλη ιδέα. Ήθελα απλώς να παίξω με την αφήγηση μιας ιστορίας. Ο κινηματογράφος είναι πολύ θελκτικός, ψέματα; Ακόμα και ο γείτονάς μου ξέρει με τι ασχολούμαι τώρα. Πριν δεν ήξερε.

ΜΕΡΙΚΕΣ ΦΟΡΕΣ δεν θέλεις η τέχνη σου να αλληλεπιδρά με το σινεμά σου. Σκεφτόμουν να βάψω τα μαλλιά μου πορτοκαλί μετά την ολοκλήρωση αυτής της ταινίας, μόνο και μόνο για να ξεφύγω λίγο απ’ τον εαυτό μου. Είναι πολύ δύσκολο. Εκείνη τη στιγμή το βρήκα πολύ δύσκολο. Ίσως επειδή είμαι ακριβώς εκεί μέσα και διάφορα πράγματα έρχονται στο μυαλό μου. Δεν ήταν ποτέ δύσκολο για μένα στο παρελθόν. Ίσως επειδή αυτή η διαδικασία διαρκεί πολύ καιρό, πρέπει να κάνεις ένα διάλειμμα και μετά να επιστρέψεις. Αλλά, σκέφτομαι στ’ αλήθεια να βάψω πορτοκαλί τα μαλλιά μου, ώστε να μην είμαι ο εαυτός μου και να βγω λίγο έξω από αυτό!

ΚΑΘΕ ΣΥΖΗΤΗΣΗ με τους ηθοποιούς είναι διαφορετική. Κάθε προσέγγιση είναι διαφορετική. Είμαι χαρούμενος που πολλοί άνθρωποι θέλουν να δουν την ταινία, γιατί πολλοί μου έλεγαν: «Δεν μπορείς να κάνεις αυτή την ταινία. Δεν πρέπει να κάνεις αυτή την ταινία». Οπότε, είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος που το κοινό ανταποκρίνεται με τον τρόπο που το κάνει. Αισθάνομαι ευχαρίστηση γιατί φαίνεται να υπάρχει κοινό εκεί έξω που θέλει να βλέπει σοβαρές ταινίες.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Movies

Οθόνες / Οι ταινίες της εβδομάδας: «Mickey 17» και 7 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μαζί με τον Μπονγκ Τζουν-Χο που επιστρέφει δυναμικά μετά τα «Παράσιτα», αυτή την εβδομάδα στις αίθουσες προβάλλεται ένα καλοδουλεμένο θρίλερ, και ένα ντοκιμαντέρ που θα μιλήσει στην καρδιά των Αθηναίων – και δη των Εξαρχειωτών και των σκακιστών.
THE LIFO TEAM
15 επιλογές από το 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, 6-16/3/25

Οθόνες / 15 πολύ καλά ντοκιμαντέρ που έρχονται στο 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Το φεστιβάλ-θεσμός επιστρέφει από τις 6 έως τις 16 Μαρτίου με μια ποικιλία από συναρπαστικά ντοκιμαντέρ, που καλύπτουν επίκαιρα και διαχρονικά κοινωνικά ζητήματα, καθώς και προσωπικές ιστορίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Daredevil: Born again»: Σαν να μην πέρασε μια μέρα

Οθόνες / «Daredevil: Born again»: Σαν να μην πέρασε μια μέρα

Παρά τη μεταγραφή της στη Disney από το Netflix, η σειρά διατηρεί τον βλοσυρό τόνο και τα αιματοβαμμένα set-pieces, επιχειρώντας, παράλληλα, να μιλήσει για κάτι πέρα από το είδος της – σπάνιο αυτό για δημιουργία της Marvel.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Θέλουμε να φαινόμαστε δυνατοί και άτρωτοι, πιστεύοντας ότι έτσι θα επιβιώσουμε»

Οθόνες / «Θέλουμε να φαινόμαστε δυνατοί και άτρωτοι, πιστεύοντας ότι έτσι θα επιβιώσουμε»

Γοητεύτηκε ξαφνικά από το θέατρο και διάβαζε γι' αυτό ενώ εργαζόταν σε ένα περίπτερο. Όταν, δίχως να ξέρει τι τον περιμένει, ο Γιάννης Καράμπαμπας βρέθηκε μπροστά από την κάμερα της Πέννυς Παναγιωτοπούλου στο «Wishbone», διακρίθηκε με το βραβείο του πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Oι δέκα αγαπημένες ταινίες μυστηρίου της Ευτυχίας Γιαννάκη

Οθόνες / Oι δέκα αγαπημένες ταινίες μυστηρίου της Ευτυχίας Γιαννάκη

«Αν δεν ξέρεις το όνομα Keyser Söze, τότε έχεις ένα σοβαρό κινηματογραφικό κενό» - Είναι δυνατόν μια συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων να μην ξέρει από ατμόσφαιρα που κόβει την ανάσα και σασπένς; Αποκλείεται.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
H μεγάλη βραδιά της Ανόρα

OSCARS 2025 / H μεγάλη βραδιά της Ανόρα

Ο Σον Μπέικερ έσπασε τα κοντέρ κερδίζοντας 4 προσωπικά Όσκαρ για την άγρια κωμικοτραγική κινηματογραφική του χειροτεχνία. Η Μάϊκι Μάντισον χάλασε το πάρτι της Ντέμι Μουρ. Και η ιστορία της σεξεργάτριας, έδωσε ηχηρό μήνυμα για την ανάγκη του σινεμά να φτιάχνει ταινίες θαρραλέες και αυθεντικές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
11 ταινίες για οσκαρικό binge-watching

Οθόνες / 11 ταινίες για οσκαρικό binge-watching (και πού να τις δείτε)

Καθώς πλησιάζει η 97η απονομή των Όσκαρ, επιλέγουμε 11 νικήτριες του Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας που μπορείτε να βρείτε σε streaming πλατφόρμες και στη συνδρομητική τηλεόραση, για να κάνετε προθέρμανση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
CHECK Gene Hackman 1930-2025

Απώλειες / Τζιν Χάκμαν (1930-2025): Ο πιο ευαίσθητος σκληρός του αμερικανικού σινεμά

Ήθελε να τον θυμούνται ως τίμιο ηθοποιό, που έντυσε με ειλικρίνεια τους χαρακτήρες που υποδύθηκε. Ο Τζιν Χάκμαν πέτυχε πολύ περισσότερα, αφού κατάφερε να γίνει ο σπουδαιότερος καρατερίστας του αμερικανικού σινεμά από την εποχή του Σπένσερ Τρέισι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στην καρδιά του ταύρου - στην κοιλιά του καλλιτέχνη

Οθόνες / «Η καρδιά του ταύρου»: Ένα ντοκιμαντέρ για την πίστη στην ψευδαίσθηση

Σε παραγωγή Onassis Culture, η Εύα Στεφανή επιχειρεί μια κατάδυση στον σαγηνευτικό κόσμο του Δημήτρη Παπαϊωάννου και της προετοιμασίας της παράστασής του «Εγκάρσιος Προσανατολισμός».
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Oscar stories: Οι «ξένοι» στα Όσκαρ

Pulp Fiction / Οι «ξένοι» στα Όσκαρ

Από το αριστούργημα του Ζαν Ρενουάρ μέχρι τη σαρωτική διάκριση της Εμίλια Πέρεζ με τις 13 υποψηφιότητες, η πορεία των ξενόγλωσσων ταινιών στα Όσκαρ είναι γεμάτη από σταθμούς που αμφισβητούν και αναμορφώνουν τα όρια του κινηματογράφου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μετά τα 35 κατάλαβα τον Αντονιόνι»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Βεσλεμέ

Μυθολογίες / «Μετά τα 35 κατάλαβα τον Αντονιόνι»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Βεσλεμέ

Παραγνωρισμένα διαμάντια, ένας Σουηδός ημίθεος και χαρακτήρες που ξεπερνούν τα βιβλία από τα οποία γεννήθηκαν: ο σκηνοθέτης μοιράζεται τις ταινίες που τον σημάδεψαν καθώς και την αγαπημένη του αφίσα για καθεμιά από αυτές.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
12 ταινίες κάτω των 90 λεπτών για streaming

Οθόνες / 12 ταινίες κάτω των 90 λεπτών για streaming

Για όσους δεν έχουν αρκετό χρόνο, αλλά θέλουν να τηρήσουν τη σινεφιλική τους δίαιτα, και για παραπονούμενους ότι η διάρκεια των ταινιών «έχει μεγαλώσει πολύ», ξεψαχνίσαμε τις πλατφόρμες και τους καταλόγους τους και παρουσιάζουμε 12 ταινίες που δεν υπερβαίνουν τη μιάμιση ώρα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Sly Lives!: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκηπα

Daily / «Sly Lives!»: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκιπα

Ένα εξαιρετικό μουσικό ντοκιμαντέρ στο Disney+ για τη διαστημική άνοδο και την αργόσυρτη πτώση του ιδιοφυούς Sly Stone, ηγέτη της πιο εντυπωσιακά πολυμορφικής μπάντας όλων των εποχών, τόσο ηχητικά όσο και εμφανισιακά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ