«Showbiz Kids»: Το ντοκιμαντέρ του HBO για τα πρώην παιδιά-θαύματα του Χόλιγουντ

«Showbiz Kids»: Το ντοκιμαντέρ του HBO για τα πρώην παιδιά-θαύματα του Χόλιγουντ Facebook Twitter
Έβαν Ρέιτσελ Γουντ, ο πρόωρα χαμένος Κάμερον Μπόις, Χένρι Τόμας («το αγοράκι του "E.T."»), Γουίλ Γουίτον (ο κεντρικός χαρακτήρας του «Στάσου πλάι μου»).
0



ΑΜΕΤΡΗΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ
των «παιδιών-θαυμάτων» στην ιστορία του Χόλιγουντ (και του κόσμου του θεάματος γενικώς), τα περισσότερα εκ των οποίων είδαν το νήμα μιας λαμπρής καριέρας να κόβεται απότομα όταν ο ερχομός της άχαρης εφηβείας ή της πρώτης νεότητας τους στέρησε τα τρισχαριτωμένα και αγγελικά χαρακτηριστικά που τους είχαν χαρίσει την πρόωρη φήμη.

Το νέο ντοκιμαντέρ του Άλεξ Γουίντερ με τίτλο «Showbiz Kids» που έκανε πρεμιέρα πριν από λίγες μέρες στην πλατφόρμα του HBO, εξετάζει κάποιες από αυτές τις περιπτώσεις, παρουσιάζοντας τις προσωπικές μαρτυρίες πρώην λιλιπούτειων σταρ της οθόνης, μερικοί/-ές εκ των οποίων κατόρθωσαν να σταθούν στη «δουλειά» και ως ενήλικες, σπανίως όμως χωρίς μπόλικα τραύματα.

Γνωρίζει, άλλωστε, και ο ίδιος ο σκηνοθέτης καλά το θέμα της ταινίας του, αφού κι εκείνος στο ίδιο σύστημα γαλουχήθηκε ως παιδί, έγινε γνωστός όμως αργότερα στον ρόλο του Μπιλ στη σειρά ταινιών «Bill & Ted», πλάι στον Κιάνου Ριβς (αναμένεται φέτος, μετά από τριάντα σχεδόν χρόνια, η τρίτη ταινία) για να αφοσιωθεί στη συνέχεια στη σκηνοθεσία ντοκιμαντέρ αναγνωρίζοντας ότι ήταν πολύ πιο λειτουργικός πίσω από την κάμερα.

Η ταινία ξεκινά με την εξής σημείωση να διασχίζει επιγραμματικά την οθόνη: «Κάθε χρόνο, πάνω από 20.000 παιδιά-ηθοποιοί συμμετέχουν σε διάφορες οντισιόν για ρόλους στο σύστημα του Χόλιγουντ. Το 95% εξ αυτών δεν κλείνει καμιά δουλειά».

Μια από τις πιο εξαιρετικές περιπτώσεις που παρουσιάζονται στην ταινία είναι αυτή της Νταϊάνα Σέρα Κάρι, η οποία γεννήθηκε το 1918 με το όνομα Πέγκι-Τζιν Μοντγκόμερι και τεσσάρων χρονών ήταν ήδη σταρ του σινεμά ως «Baby Peggy». Στα επτά της όμως, βρέθηκε σε μια μέρα εκτός show business και αργότερα άλλαξε το όνομά της, τερματίζοντας κάθε σύνδεση με τον παιδικό χαρακτήρα που την έκανε διάσημη.

«Showbiz Kids»: Το ντοκιμαντέρ του HBO για τα πρώην παιδιά-θαύματα του Χόλιγουντ Facebook Twitter
Η Νταϊάνα Σέρα Κάρι, που είχε γίνει διάσημη πριν από έναν αιώνα σχεδόν ως «Baby Peggy», πέθανε τον περασμένο Φεβρουάριο σε ηλικία 102 ετών.

Στα 101 της, η Κάρι θυμάται για πρώτη φορά μετά από πολλές δεκαετίες εκείνα τα χρόνια και μιλώντας στην κάμερα του Γουίντερ, λέει χαρακτηριστικά: «Δεν ήξερα πώς είναι να είσαι κανονικό παιδί επειδή δεν είχα καθόλου φίλους... Δεν ήξερα ότι υπήρχε ένας άλλος κόσμος εκεί έξω για τα παιδιά, η ζωή ενός παιδιού δεν ήταν η δική μου ζωή».

Η Νταϊάνα Σέρα Κάρι έφυγε από τη ζωή μετά την ολοκλήρωση των γυρισμάτων του ντοκιμαντέρ, υπερπλήρης ημέρων, αντίθετα με την τραγική περίπτωση του νεαρού σταρ του Disney Channel, Κάμερον Μπόις, ο οποίος επίσης μιλάει στην ταινία σφύζοντας από ζωή και φιλοδοξία. Πριν από έναν χρόνο, ο 20χρονος Μπόις πέθανε στον ύπνο του. Σύμφωνα με την αυτοψία, ο θάνατός του προκλήθηκε από επιληπτική κρίση.

  

Ανάμεσα στις υπόλοιπες μαρτυρίες πρώην παιδιών-σταρ που φιλοξενούνται στην ταινία, ξεχωρίζουν οι περιπτώσεις του Χένρι Τόμας («το αγοράκι του E.T.»), του Γουίλ Γουίτον (το ευαίσθητο αγόρι του «Στάσου πλάι μου»), της Μίλα Γιόβοβιτς (που ξεκίνησε την καριέρα της ως το «απόλυτο νυμφίδιο-μοιντέλο των '80s), της Μάρα Γουίλσον («εκείνο το γλυκό κοριτσάκι στη 'Ματίλντα" και στην "Κυρία Ντάουτφάιρ") και της Έβαν Ρέιτσελ Γουντ, η οποία ανήκει στις σπάνιες εκείνες περιπτώσεις όπου συντελέστηκε (όχι χωρίς προβλήματα) η μετάβαση από τον ρόλο του «παιδιού-θαύματος» στην κατηγορία της καταξιωμένης ενήλικης σταρ.

  

«Showbiz Kids»: Το ντοκιμαντέρ του HBO για τα πρώην παιδιά-θαύματα του Χόλιγουντ Facebook Twitter
Η Μίλα Γίοβοβιτς στο «Showbiz Kids».
«Showbiz Kids»: Το ντοκιμαντέρ του HBO για τα πρώην παιδιά-θαύματα του Χόλιγουντ Facebook Twitter
Η Μίλα Γιόβοβιτς ως «μικρή Λολίτα» στα '80s.

Η Γιόβοβιτς –κόρη αστέρων του σοβιετικού σινεμά που εγκατέλειψαν τη χώρα τους για μια εξαιρετικά αμφίβολη νέα καριέρα στην Αμερική– θυμάται με δέος και τρόμο τον τρόπο με τον οποίο είχε σεξουαλικοποιηθεί η εικόνα της σε πολύ μικρή ηλικία, φορώντας «τόνους μακιγιάζ», ως ραγδαία ανερχόμενο σούπερ μόντελ: «Έμοιαζα αρκετά μεγαλύτερη από την ηλικία μου... Νόμιζα ότι έμοιαζα με τέρας. Ήμουν αυτή η μικρή Λολίτα... Ήταν τόσο παράξενο και τολμηρό. Με τίποτα δεν θα μπορούσε να είναι αποδεκτό σήμερα».

Όσο για τον Γουίλ Γουίτον, οι πικρίες του έχουν να κάνουν κυρίως με τη διαχείριση της καριέρας του από τους γονείς του, και ειδικά από τη μητέρα του: «Ήταν η μάνατζερ μου, αλλά οι αποφάσεις που έπαιρνε για λογαριασμό μου αφορούσαν το δικό της συμφέρον και όχι το δικό μου».

Η ταινία ξεκινά με την εξής σημείωση να διασχίζει επιγραμματικά την οθόνη: «Κάθε χρόνο, πάνω από 20.000 παιδιά-ηθοποιοί συμμετέχουν σε διάφορες οντισιόν για ρόλους στο σύστημα του Χόλιγουντ. Το 95% εξ αυτών δεν κλείνει καμιά δουλειά».

Ανάμεσα στις συνεντεύξεις με τους επώνυμους (ξεχασμένους και μη) σταρ, το «Showbiz Kids» ακολουθεί ένα νεαρό αγόρι που το τρέχουν οι γονείς του σε μια σειρά από ακροάσεις και μαθήματα υποκριτικής χωρίς αποτέλεσμα, ενώ δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι ο μικρός διαθέτει όχι μόνο το ταλέντο αλλά ούτε καν τη διάθεση να εκπληρώσει τα όνειρα των γονιών του, οι οποίοι είναι προφανές ότι βλέπουν μια πιθανή καριέρα του ως τη μοναδική τους διέξοδο από την οικονομική επισφάλεια.

«Showbiz Kids»: Το ντοκιμαντέρ του HBO για τα πρώην παιδιά-θαύματα του Χόλιγουντ Facebook Twitter
Η Μάρα Γουίλσον ήταν «εκείνο το γλυκό κοριτσάκι στη "Ματίλντα" και στην "Κυρία Ντάουτφάιρ"»
«Showbiz Kids»: Το ντοκιμαντέρ του HBO για τα πρώην παιδιά-θαύματα του Χόλιγουντ Facebook Twitter
Ο Χένρι Τόμας στον «E.T.».
«Showbiz Kids»: Το ντοκιμαντέρ του HBO για τα πρώην παιδιά-θαύματα του Χόλιγουντ Facebook Twitter
Ο Γουίλ Γουίτον (δεξιά) με τον Ρίβερ Φίνιξ στο «Stand by Me».
 

Το τρέιλερ της ταινίας

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Γίνε σαν το νερό»: Η ιλιγγιώδης ακροβασία του Μπρους Λι ανάμεσα σε δύο κόσμους

Οθόνες / «Γίνε σαν το νερό»: Η ιλιγγιώδης ακροβασία του Μπρους Λι ανάμεσα σε δύο κόσμους

Το νέο εξαιρετικό ντοκιμαντέρ “Be Water” εστιάζει στην πορεία προς την καταξίωση και την δόξα ενός υπερβατικού αστέρα που ήταν υπερβολικά Ασιάτης για την αμερικανική κοινωνία (και ειδικά για το Χόλιγουντ) και συγχρόνως παραήταν «Αμερικανάκι» για την πατρίδα του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Χαρισματικός ή κοινωνιοπαθής; Η «αεροστεγής» ιδιοφυΐα κάποιου σαν τον Μάικλ Τζόρνταν

Στήλες / Χαρισματικός ή κοινωνιοπαθής; Η «αεροστεγής» ιδιοφυΐα κάποιου σαν τον Μάικλ Τζόρνταν

Το τέλος της σειράς ντοκιμαντέρ «The Last Dance», του πιο δημοφιλούς παγκοσμίως τηλεοπτικού θεάματος μέσα στην πανδημία, αφήνει πίσω του συμπτώματα στέρησης και ερωτηματικά για τον διάσημο πρωταγωνιστή του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Mr Bates vs The Post Office»: Όταν οι Βρετανοί έχασαν την εμπιστοσύνη τους στη Δικαιοσύνη

Οθόνες / «Mr Bates vs The Post Office»: Όταν οι Βρετανοί έχασαν την εμπιστοσύνη τους στη Δικαιοσύνη

Μια σειρά τεσσάρων επεισοδίων υπενθυμίζει μία από τις μεγαλύτερες δικαστικές αδικίες στη βρετανική ιστορία, όταν εκατοντάδες αθώοι υπεύθυνοι ταχυδρομείων κατηγορήθηκαν για κλοπή και απάτη εξαιτίας ενός ελαττωματικού πληροφοριακού συστήματος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Λόρεν Γκρίνφιλντ: «Μόλις αποκτήσουμε ξανά χρήματα, επιστρέφουμε στις ίδιες συμπεριφορές»

Οθόνες / «Είμαστε εθισμένοι, θέλουμε παραπάνω χρήματα, παραπάνω ομορφιά, παραπάνω νιότη»

Με αφορμή το αφιέρωμα του 27ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης στο έργο της, μια δημιουργός που ξέρει πώς να φτιάχνει σωστά crowdpleasers, η Λόρεν Γκρίνφιλντ μιλά στη LiFO για την απροθυμία μας να διδαχτούμε από τις οικονομικές κρίσεις και εξηγεί γιατί βλέπει τις ταινίες τεκμηρίωσης ως μηχανές ενσυναίσθησης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
‘CHAOS: The Manson Murders’: Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Daily / «CHAOS: The Manson Murders». Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Το νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Έρολ Μόρις επιχειρεί ένα διαφορετικό προφίλ του «σατανικού μεσσία», φωτίζοντας κάποιες από τις λιγότερο ίσως προβεβλημένες εκδοχές, αιτιάσεις και εικασίες γύρω από μια υπόθεση που μοιάζει με σταυροδρόμι του Κακού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bong Joon Ho: «Δεν με συναρπάζουν οι υπερήρωες, προτιμώ να σώσω έναν απλό άνθρωπο που παλεύει στο χάος»

Μπονγκ Τζουν-Χο / «Δεν με συναρπάζουν οι υπερήρωες, προτιμώ να σώσω έναν απλό άνθρωπο που παλεύει στο χάος»

Μετά τα πολυβραβευμένα «Παράσιτα», ο Μπονγκ Τζουν-Χο επιστρέφει με το «Mickey 17», μια σάτιρα επιστημονικής φαντασίας, και μιλά στη LiFO για τις ιστορίες που επιλέγει να αφηγείται.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«To Magnolia με κάνει να νιώθω ότι η καρδιά μου θα εκραγεί»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Κατσή

Μυθολογίες / «To Magnolia με κάνει να νιώθω ότι η καρδιά μου θα εκραγεί»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Κατσή

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης μοιράζεται μια λίστα με ταινίες που έχει δει δεκάδες φορές και του έχουν προκαλέσει έντονα συναισθήματα, όπως εκείνη που κάνει τη ζωή του πιο υποφερτή και αυτή που τον έφερε αντιμέτωπο με τη φθορά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Movies

Οθόνες / Οι ταινίες της εβδομάδας: «Mickey 17» και 7 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μαζί με τον Μπονγκ Τζουν-Χο που επιστρέφει δυναμικά μετά τα «Παράσιτα», αυτή την εβδομάδα στις αίθουσες προβάλλεται ένα καλοδουλεμένο θρίλερ, και ένα ντοκιμαντέρ που θα μιλήσει στην καρδιά των Αθηναίων – και δη των Εξαρχειωτών και των σκακιστών.
THE LIFO TEAM
15 επιλογές από το 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, 6-16/3/25

Οθόνες / 15 πολύ καλά ντοκιμαντέρ που έρχονται στο 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Το φεστιβάλ-θεσμός επιστρέφει από τις 6 έως τις 16 Μαρτίου με μια ποικιλία από συναρπαστικά ντοκιμαντέρ, που καλύπτουν επίκαιρα και διαχρονικά κοινωνικά ζητήματα, καθώς και προσωπικές ιστορίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Daredevil: Born again»: Σαν να μην πέρασε μια μέρα

Οθόνες / «Daredevil: Born again»: Σαν να μην πέρασε μια μέρα

Παρά τη μεταγραφή της στη Disney από το Netflix, η σειρά διατηρεί τον βλοσυρό τόνο και τα αιματοβαμμένα set-pieces, επιχειρώντας, παράλληλα, να μιλήσει για κάτι πέρα από το είδος της – σπάνιο αυτό για δημιουργία της Marvel.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Θέλουμε να φαινόμαστε δυνατοί και άτρωτοι, πιστεύοντας ότι έτσι θα επιβιώσουμε»

Οθόνες / «Θέλουμε να φαινόμαστε δυνατοί και άτρωτοι, πιστεύοντας ότι έτσι θα επιβιώσουμε»

Γοητεύτηκε ξαφνικά από το θέατρο και διάβαζε γι' αυτό ενώ εργαζόταν σε ένα περίπτερο. Όταν, δίχως να ξέρει τι τον περιμένει, ο Γιάννης Καράμπαμπας βρέθηκε μπροστά από την κάμερα της Πέννυς Παναγιωτοπούλου στο «Wishbone», διακρίθηκε με το βραβείο του πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Oι δέκα αγαπημένες ταινίες μυστηρίου της Ευτυχίας Γιαννάκη

Οθόνες / Oι δέκα αγαπημένες ταινίες μυστηρίου της Ευτυχίας Γιαννάκη

«Αν δεν ξέρεις το όνομα Keyser Söze, τότε έχεις ένα σοβαρό κινηματογραφικό κενό» - Είναι δυνατόν μια συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων να μην ξέρει από ατμόσφαιρα που κόβει την ανάσα και σασπένς; Αποκλείεται.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
H μεγάλη βραδιά της Ανόρα

OSCARS 2025 / H μεγάλη βραδιά της Ανόρα

Ο Σον Μπέικερ έσπασε τα κοντέρ κερδίζοντας 4 προσωπικά Όσκαρ για την άγρια κωμικοτραγική κινηματογραφική του χειροτεχνία. Η Μάϊκι Μάντισον χάλασε το πάρτι της Ντέμι Μουρ. Και η ιστορία της σεξεργάτριας, έδωσε ηχηρό μήνυμα για την ανάγκη του σινεμά να φτιάχνει ταινίες θαρραλέες και αυθεντικές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
11 ταινίες για οσκαρικό binge-watching

Οθόνες / 11 ταινίες για οσκαρικό binge-watching (και πού να τις δείτε)

Καθώς πλησιάζει η 97η απονομή των Όσκαρ, επιλέγουμε 11 νικήτριες του Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας που μπορείτε να βρείτε σε streaming πλατφόρμες και στη συνδρομητική τηλεόραση, για να κάνετε προθέρμανση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
CHECK Gene Hackman 1930-2025

Απώλειες / Τζιν Χάκμαν (1930-2025): Ο πιο ευαίσθητος σκληρός του αμερικανικού σινεμά

Ήθελε να τον θυμούνται ως τίμιο ηθοποιό, που έντυσε με ειλικρίνεια τους χαρακτήρες που υποδύθηκε. Ο Τζιν Χάκμαν πέτυχε πολύ περισσότερα, αφού κατάφερε να γίνει ο σπουδαιότερος καρατερίστας του αμερικανικού σινεμά από την εποχή του Σπένσερ Τρέισι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στην καρδιά του ταύρου - στην κοιλιά του καλλιτέχνη

Οθόνες / «Η καρδιά του ταύρου»: Ένα ντοκιμαντέρ για την πίστη στην ψευδαίσθηση

Σε παραγωγή Onassis Culture, η Εύα Στεφανή επιχειρεί μια κατάδυση στον σαγηνευτικό κόσμο του Δημήτρη Παπαϊωάννου και της προετοιμασίας της παράστασής του «Εγκάρσιος Προσανατολισμός».
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ