Chapel of the Holy Cross, Arizona, USA

Facebook Twitter
4

Χτισμένο το 1956 στην περιοχή Sedona της πολιτείας της Αριζόνα, το Παρεκκλήσι του Τιμίου Σταυρού αποτελεί από τότε ένα κτίσμα που συνδυάζει εξόχως την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική, την φυσική ομορφιά του τοπίου και την απλότητα ενός θρησκευτικού κτιρίου.

Σχεδιασμένο από την γλύπτρια Marguerite Brunswig Staude, με την καθοδήγηση-όπως λένε οι φήμες-του Frank Lloyd Wright, το μικρό αυτό παρεκκλήσι στέκεται τολμηρά πάνω στους κόκκινους βράχους με μία σαγηνευτική λιτότητα. Η κατασκευή του φανερώνει τόσο σεβασμό όσο και φαντασία, χωρίς να προδίδει την μυστικιστική ατμόσφαιρα ενός θρησκευτικού χώρου.

Το εντυπωσιακότερο χαρακτηριστικό του, είναι το ότι είναι χτισμένο και θεμελιωμένο στον κόκκινο βράχο της Σεντόνα, με τρόπο που μοιάζει ν' αναδύεται από τα σπλάχνα του, καταλήγοντας να φαίνεται ένα οργανικό κομμάτι του τοπίου.

Ο σταυρός, ύψους σχεδόν 30 μέτρων, που μοιάζει καρφωμένος στον βράχο, εξουσιάζει τον χώρο ως το κυρίαρχο μορφολογικό στοιχείο του κτιρίου, ταυτόχρονα υποστηρίζοντας στατικά την γυάλινη όψη του.

Η Marguerite, αν και ρωμαιο-καθολική στο θρήσκευμα, δήλωσε πως "οι πόρτες του παρεκκλησίου θα είναι πάντα ανοιχτές στον καθένα, ανεξαρτήτως θρησκεύματος, γιατί ο Θεός μπορεί να έρθει στη ζωή στις ψυχές όλων των ανθρώπων".

Το παρεκκλήσι, που κέρδισε το Τιμητικό Βραβείο του Αμερικάνικου Ινστιτούτου Αρχιτεκτονικής το 1957, είναι αξιοσημείωτα σύγχρονο χάρη στις καθαρές γραμμές του και την ογκολογική του απλότητα, χωρίς αυτός ο σχεδιασμός να του στερεί την ταπεινή ταυτότητα ενός χώρου λατρείας.

 

 

 

 

 

Design
4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM
H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θέλει να ζήσει στην Αθήνα

Design / H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θα ήθελε να ζήσει στην Αθήνα

 H προσωπικότητα της αρχιτεκτόνισας και designer Paola Navone είναι πληθωρική, όσο και η ιστορία της ζωής της. Λίγο πριν εμφανιστεί ως ομιλήτρια το Σάββατο 5 Οκτωβρίου στο συνέδριο Hotel Experience στο Ωδείο Αθηνών μας μιλάει με πάθος για ένα πρόσφατο πρότζεκτ που υπέγραψε.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

2 σχόλια
Α ναι, τώρα το παρατήρησα, είχα απλά συνδέσει την Slinkachu εικόνα. Ε τότε σε ευχαριστώγια το +fav στο δικό μου tumblr (από εκεί δεν μπορώ να πω πολλά)! :)))