Το Cairo Modern είναι η έκθεση στο Κέντρο Αρχιτεκτονικής της Νέας Υόρκης που παρουσιάζει έργα Αιγύπτιων μοντερνιστών από τη δεκαετία του 1920 έως τη δεκαετία του 1970, μέσα σε μισό αιώνα πλούσιας αρχιτεκτονικής παραγωγής που εμπλέκεται και στη σημερινή μας αντίληψη για τον παγκόσμιο μοντερνισμό. Η έκθεση παρουσιάζει στο κοινό βασικούς αρχιτέκτονες της περιόδου, όπως ο Sayed Karim καθώς και παραδείγματα έργων τους που παραγγέλθηκαν από το κράτος και την ανερχόμενη αστική τάξη της πόλης.
Ο μοντερνισμός στο Κάιρο αντανακλούσε τις φιλοδοξίες των νέων τάξεων που σχηματίστηκαν μετά την Επανάσταση του 1919 στην Αίγυπτο, οι οποίες αγκάλιασαν το σπίτι ή το διαμέρισμα του Μοντερνισμού υλοποίηση των νέων εννοιών της τάξης, της ταυτότητας και του νεωτερισμού.είκοσι κατεδαφισμένα, σωζόμενα αλλά και έργα που είχαν προταθεί για το Κάιρο από τη δεκαετία του 1930 έως τη δεκαετία του 1970 και ρίχνει φως στην καταστροφική ανοικοδόμηση που απειλεί τη μοντέρνα αρχιτεκτονική στην Αίγυπτο και αλλού.
Αν και γνωστό κυρίως για τα αρχαία αιγυπτιακά μνημεία και τους χιλιάδες μιναρέδες, το Κάιρο είναι επίσης μια πόλη εκλεκτικών σύγχρονων κτιρίων, κρατικών ή ιδιωτικών που σχεδιάστηκαν από Αιγύπτιους αρχιτέκτονες όπως οι Sayed Karim, Charles Ayrout και Mahmoud Riad.
Ο συγγραφέας του τόμου, γεννημένος στην Αλεξάνδρεια, ανεξάρτητος επιμελητής MohamedElshahed, συγγραφέας του «Cairo From 1900: An Arcctural Guide», της πρώτης ολοκληρωμένης έρευνας των σύγχρονων κατασκευών της πόλης γράφει ότι ο μοντερνισμός έχει και φυλετικά χαρακτηριστικά και παρεξηγημέναμέείναι συνδεδεμένος με τη λευκότητα των αρχιτεκτόνων που ήταν γνωστοί στους Ευρωπαίους και Αμερικανούς ιστορικούς, οι οποίοι δεν είχαν ιδέα τι συνέβαινε πέρα από τον κύκλο των φίλων τους αρχιτεκτόνων».
Αν και γνωστό κυρίως για τα αρχαία αιγυπτιακά μνημεία και τους χιλιάδες μιναρέδες, το Κάιρο είναι επίσης μια πόλη εκλεκτικών σύγχρονων κτιρίων, κρατικών ή ιδιωτικών που σχεδιάστηκαν από Αιγύπτιους αρχιτέκτονες όπως οι Sayed Karim, Charles Ayrout και Mahmoud Riad. Μαζί με τα κτίρια στην έκθεση παρουσιάζεται και το σχέδιο για το αιγυπτιακό περίπτερο που δεν χτίστηκε ποτέ για την Παγκόσμια Έκθεση της Νέας Υόρκης το 1939, καθώς και το εξώφυλλα του περιοδικού Al Emara (1939-59). Πιστεύεται ότι είναι το πρώτο αραβόφωνο περιοδικό για τη σύγχρονη αρχιτεκτονική, τόσο τοπικά όσο και διεθνώς.
Ο επιμελητής της έκθεσης λέει ότι η σύγχρονη κληρονομιά της Αιγύπτου απειλείται σε πολλά μέτωπα εδώ και πολλά χρόνια. Η κατεδάφιση σύγχρονων κτιρίων στο Κάιρο ξεκίνησε τη δεκαετία του 1970, «με τον ρυθμό να αυξάνεται προοδευτικά τη δεκαετία του 1990 και να γίνεται σχεδόν «τερατώδης» τη δεκαετία του 2010. Οι αρχιτέκτονες που έχουν διαμαρτυρηθεί έχουν παραγκωνιστεί εδώ και δεκαετίες. Ήταν μια σταθερή, κατηφορική πορεία από την προεδρία του Σαντάτ όσον αφορά τις αστικές υποθέσεις.
Ο Elshahed είναι μελετητής της αρχιτεκτονικής της Αιγύπτου και της Μέσης Ανατολής και ο επιμελητής του του νικητηρίου περιπτέρου της Αιγύπτου, Modernist Indignation, στη Μπιενάλε Design του Λονδίνου 2018. Το 2019, το περιοδικό Apollo τον κατέταξε ανάμεσα στους 40 κάτω από 40 σημαντικούς στοχαστές και καλλιτέχνες στη Μέση Ανατολή.