Το εμπνευσμένο σπίτι της Georgia O'Keeffe στο Νέο Μεξικό Facebook Twitter

Το εμπνευσμένο σπίτι της Georgia O'Keeffe στο Νέο Μεξικό

2

Η Αμερικανίδα καλλιτέχνης Georgia O'Keeffe επισκέφθηκε για πρώτη φορά το Νέο Μεξικό το 1929 με την φίλη της Rebecca Strand James. Γοητεύτηκε από την άγρια και λιτή ομορφιά του τοπίου του Τέξας και τους περίεργους σχηματισμούς της ερήμου η οποία σχεδόν άμεσα διείσδυσε στο έργο της. Η καλλιτέχνης επέστρεφε στο Νέο Μεξικό ξανά και ξανά. Ζούσε το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου με τον σύζυγό της φωτογράφο Alfred Stieglitz στη Νέα Υόρκη αλλά περνούσε τα καλοκαίρια της σε μία καλλιτεχνική κοινότητα στο Taos ( The Mabel Dodge Luhan House) την οποία χρηματοδοτούσε η εύπορη Αμερικανίδα  Mabel Dodge Luhan. Ο Stieglitz δεν την ακολούθησε ποτέ στο καλοκαιρινό προσκύνημά της αλλά ενθάρρυνε την ανεξαρτησία της και απολάμβανε τα τρόπαιά της -με τα οποία επέστρεφε κάθε χρόνο- από τις περιηγήσεις της στην έρημο. Μετά τον θάνατο του Stieglitz το 1946 η O'Keeffe αγόρασε ένα αποικιακού ρυθμού σπίτι στο Abiquiuν όπου και εγκαταστάθηκε μόνιμα. 

Το σπίτι του Abiquiu μετά από κάποιες ανακαινίσεις μετατράπηκε σε έναν νεωτεριστικό παράδεισο. Χρησιμοποιήθηκαν φυσικά υλικά (ξύλο και αργιλόπλινθος) και ουδέτεροι χρωματικοί τόνοι που δημιούργησαν ένα καθησυχαστικο, ειρηνικό σκηνικό ενώ η πανοραμική θέα από τα παράθυρα του σπιτιού αποκάλυπτε τις τεράστιες εκτάσεις του πολύχρωμου ορεινού τοπίου στο βάθος. Η διακόσμηση εμπλουτίστηκε με στοιχεία σε έντονα χρώματα όπως μια κόκκινη πολυθρόνα Eames, πολύχρωμα χαλιά των Ναβάχο και μαξιλάρια ενώ διάσπαρτα στο σπίτι βρίσκονταν και μερικά έργα τέχνης: κάποιοι πίνακες - δικοί της φυσικά -και ένα έργο (χωρίς τίτλο) του φίλου της - καλλιτέχνη Alexander Calder του οποίου η αισθητική ταίριαζε απόλυτα με το σαλόνι της.

Όπως είχε δηλώσει κάποτε η O'Keeffe :«Είναι μόνο μέσω της επιλογής, της αφαίρεσης και της έμφασης ο τρόπος που μπορούμε να φτάσουμε στη αληθινή έννοια των πραγμάτων» - μια δήλωση που συνοψίζει και την οργανική κομψότητα του σπιτιού της. Παρουσιάζουμε μερικές φωτογραφίες της κατοικίας O'Keeffe από το βιβλίο How They Decorated: Inspiration from Great Women of the Twentieth Century που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Rizzoli το οποίο αποτελεί μια μελέτη των χώρων που δημιούργησαν κι έζησαν 16 συναρπαστικές γυναίκες (Georgia O'Keeffe, Bunny Mellon, Babe Paley, Lady Diana Cooper, Pauline de Rothschild, Elsa Schiaparelli, Fleur Cowles και Dominique de Menil μεταξύ άλλων). 

Το εμπνευσμένο σπίτι της Georgia O'Keeffe στο Νέο Μεξικό Facebook Twitter
© Balthazar Korab, Courtesy Rizzoli
Το εμπνευσμένο σπίτι της Georgia O'Keeffe στο Νέο Μεξικό Facebook Twitter
© Balthazar Korab, Courtesy Rizzoli
Το εμπνευσμένο σπίτι της Georgia O'Keeffe στο Νέο Μεξικό Facebook Twitter
© Myron Wood, Courtesy Rizzoli
Το εμπνευσμένο σπίτι της Georgia O'Keeffe στο Νέο Μεξικό Facebook Twitter
© Balthazar Korab, Courtesy Rizzoli
Το εμπνευσμένο σπίτι της Georgia O'Keeffe στο Νέο Μεξικό Facebook Twitter
© Myron Wood, Courtesy Rizzoli
Το εμπνευσμένο σπίτι της Georgia O'Keeffe στο Νέο Μεξικό Facebook Twitter
© Balthazar Korab, Courtesy Rizzoli
Το εμπνευσμένο σπίτι της Georgia O'Keeffe στο Νέο Μεξικό Facebook Twitter
© Myron Wood, Courtesy Rizzoli
Design
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η μυστική ζωή της Όντρεϊ Χέπμπορν

Design / Τι σχέση είχαν οι γονείς της Όντρεϊ Χέπμπορν με τον ναζισμό;

Η διάσημη ηθοποιός του Χόλιγουντ βίωσε με πολλούς τρόπους τη φρίκη του Β’ Παγκοσμίου πολέμου. Ένα νέο ισπανικό graphic novel αποκαλύπτει το κεφάλαιο της ζωής της που η ίδια επιθυμούσε να παραμείνει κρυφό.
THE LIFO TEAM
milan_design_week

Design / Milan Design Week: Η εβδομάδα-υπερπαραγωγή δείχνει το μέλλον

Τεχνικές και τεχνολογία, ιστορικό design και πειραματισμοί, αρχιτεκτονική και διακόσμηση, υλικότητα και πνευματικοί στοχασμοί: αυτά είναι τα highlights της εβδομάδας design του Μιλάνου, που προτείνει τη σκηνογραφία της ζωής μας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Design / Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Ο σχεδιασμός της RETINAA στα νέα ελβετικά διαβατήρια συνδυάζει το υψηλό επίπεδο ασφαλείας με το graphic design ενώ είναι και μία αναφορά στα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της Ελβετίας, δημιουργώντας «κάτι παραπάνω από ένα επίσημο διοικητικό έγγραφο».
LIFO NEWSROOM
Ειρήνη Φρεζάδου: «Είμαστε οι αρχιτέκτονες της ζωής μας»

Ειρήνη Φρεζάδου / Ειρήνη Φρεζάδου: «Ό,τι κλείνει στο κέντρο, ανοίγει στη θέση του ένα μπαρ ή ένα εστιατόριο»

Αγωνίζεται ενάντια «στην απληστία που ξοδεύει τον αρχιτεκτονικό, φυσικό και πολιτιστικό μας πλούτο». Βγήκε μπροστά για το κτίριο «που ντροπιάζει την Ακρόπολη». Και τώρα, το νέο της σχέδιο είναι η αναβίωση του ιστορικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου. 
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Kεραμικά Mutina: Εκεί που τα όρια του τι είναι τέχνη και τι ένα απλό αντικείμενο συγχέονται

Design / Mutina: Εκεί που τα όρια του τι είναι τέχνη και τι ένα απλό αντικείμενο συγχέονται

Μια σημαντική έκθεση στο χωριό Φιοράνο της Εμίλια-Ρομάνα, όπου εδώ και είκοσι χρόνια τα κεραμικά Mutina παράγουν αισθητικό πολιτισμό με μια ομάδα σπουδαίων σύγχρονων σχεδιαστών.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η αρχιτέκτονας Μαρία Δέδα εξηγεί πώς δημιουργείς μια ανθρώπινη γειτονιά σήμερα

Design / Η αρχιτέκτονας Μαρία Δέδα εξηγεί πώς δημιουργείς μια ανθρώπινη γειτονιά σήμερα

Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Δύο πόλεις που προχωρούν προς μία επόμενη μέρα, μέσα από αστικές αναπλάσεις και αναπτύξεις. Δύο πόλεις που αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις της ανοδικής πορείας του τουρισμού, της εκτόξευσης των ενοικίων και της ασύμμετρης ανάπτυξης των επιμέρους περιοχών τους. Σε αυτό το τοπίο, η δημιουργία νέων γειτονιών μοιάζει να είναι η λύση που τοποθετεί ξανά τον πολίτη στο ρόλο του πρωταγωνιστή, σύμφωνα με την Μαρία Δέδα, επικεφαλής των Deda Architects.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ

σχόλια

1 σχόλια
Εμένα άλλο με χάλασε: τόσο μεγάλα καθιστικά μου προκαλούν μια αμηχανία, λέω αν έμενα εκεί μέσα θα ένιωθα συνεχώς μοναξιά, γιατί γύρω μου θα έβλεπα 85 άδεια καθίσματα, είναι σαν να είσαι μονίμως σε άδεια καφετέρια κι όχι με την καλή έννοια...