H Barbie εισβάλει σε κλασικούς πίνακες

H Barbie εισβάλει σε κλασικούς πίνακες Facebook Twitter
“The Last Supper”, Leonardo da Vinci
2

Αυτές οι κούκλες Barbie που είναι ζωγραφισμένες στο χέρι από την Catherine Thery προσπαθούν να ζωντανέψουν κλασικούς πίνακες από μια άλλη ματιά. Ο κύριος σκοπός τους είναι να θέσουν ερωτήματα σχετικά με την ομορφιά, την νοημοσύνη και την θέση της γυναίκας στη κοινωνία – και του τότε και του τώρα. Σε κάθε πίνακα, οι Barbies έχουν αντικαταστήσεις τους άντρες από τους αυθεντικούς πίνακες.

H Barbie λανσαρίστηκε το Μάρτιο του 1959 και είχε εμπνευστεί από μια γερμανική κούκλα, την Bild Lili. H Barbie ήταν η πρώτη κούκλα για παιδιά που απεικόνιζε μια ενήλικη γυναίκα. Ο σχεδιαστής της, της έδωσε αυτό το όνομα από την κόρη του που την έλεγαν Barbara. Μια κριτική που της ασκούν συνέχεια είναι ότι προωθεί ένα μη ρεαλιστικό πρότυπο του γυναικείου σώματος. 

H Barbie εισβάλει σε κλασικούς πίνακες Facebook Twitter
“The Son of Man” René Magritte / “American Gothic”, Grant Wood
H Barbie εισβάλει σε κλασικούς πίνακες Facebook Twitter
The Card Players, Cezanne
H Barbie εισβάλει σε κλασικούς πίνακες Facebook Twitter
“The Death of Marat”, Jacques-Louis David
H Barbie εισβάλει σε κλασικούς πίνακες Facebook Twitter
“The Anatomy Lesson of Dr. Nicolaes Tulp”, Rembrandt
H Barbie εισβάλει σε κλασικούς πίνακες Facebook Twitter
“Gabrielle d’Estrées et une de ses soeurs”, Unknown Artist
H Barbie εισβάλει σε κλασικούς πίνακες Facebook Twitter
“Lunch on the Grass”, Édouard Manet

H Barbie εισβάλει σε κλασικούς πίνακες Facebook Twitter
“The Creation of Adam”, Michelangelo

H Barbie εισβάλει σε κλασικούς πίνακες Facebook Twitter
“The Son of Man” René Magritte

H Barbie εισβάλει σε κλασικούς πίνακες Facebook Twitter
“The Scream”, Edvard Munch

H Barbie εισβάλει σε κλασικούς πίνακες Facebook Twitter

H Barbie εισβάλει σε κλασικούς πίνακες Facebook Twitter
“The Two Fridas”, Frida Kahlo

Design
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 Στο Urban Block 11 η βιώσιμη προσέγγιση υπερβαίνει τα στερεότυπα ιεράρχησης δομημένου-φυσικού

Design / Στο Urban Block 11 η βιώσιμη προσέγγιση υπερβαίνει τα στερεότυπα ιεράρχησης δομημένου-φυσικού

Ο Δημήτρης Ποτηρόπουλος, επικεφαλής του γραφείου Potiropoulos+Partners Architecture, μας ξεναγεί στο νέο του πρότζεκτ το οποίο θυμίζει τοπίο πριν από τη μεγάλη αστικοποίηση, με τη φύση πανταχού παρούσα
THE LIFO TEAM
H δημιουργικότητα είναι μια αναπάντεχη δύναμη

Creative Minds / H δημιουργικότητα είναι μια αναπάντεχη δύναμη

Ο Άλεξ Κάβδας συζητά με την Καλλίνα Κυρατσούλη, Head of Creative στη Soho Square Athens και τον Χρήστο Κουτσούκο, Executive Creative Director στην Cream, για τη σημασία της δημιουργικότητας αλλά και το πώς μία καλή ιδέα μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε τον κόσμο, στο πλαίσιο του πρώτου επεισοδίου της νέας σειράς podcast «Creative Minds», με την υποστήριξη των βραβείων Ermis Awards.
Casa Gaia Ένα παράδειγμα εμβληματικών μεσογειακών διακοπών

Design / Casa Gaia Ένα παράδειγμα εμβληματικών μεσογειακών διακοπών

Η Casa Gaia από τους Bobotis+Bobotis Architects είναι μια βίλα που, απόλυτα συνδεδεμένη με το τοπίο, ενσωματώνει με ευαισθησία τις καθημερινές ανθρώπινες ανάγκες, αποτίνοντας φόρο τιμής στη διαχρονική ηρεμία του μεσογειακού καλοκαιριού.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
10 απίθανα αθηναϊκά σπίτια

Design / 10 απίθανα αθηναϊκά σπίτια

Τη χρονιά που μας πέρασε, η Τζούλη Αγοράκη «άνοιξε» για τους αναγνώστες της LifO μερικά από τα πιο ιδιαίτερα, όμορφα, παράξενα, εκκεντρικά, γουστόζικα σπίτια της πόλης μας. Διαλέξαμε 10 που θα μας μείνουν αξέχαστα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΠΑΡΙΣ ΤΑΒΙΤΙΑΝ
CHECK Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Design / Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Στην πόλη της Καβάλας oγδόντα παραμύθια και αγαπημένοι ήρωες προσφέρουν στα παιδιά την ευκαιρία να ταξιδέψουν σ’ έναν φανταστικό κόσμο με τη χρήση απλών, καθημερινών αντικειμένων που συχνά καταλήγουν στα σκουπίδια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Design / Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Ο διευθυντής προγράμματος του Δίεση, Γιώργος Γιαννόπουλος, προτιμά να ψάχνει πράγματα στο «γιουσουρούμ του Facebook» παρά να μπει σε μια αλυσίδα επίπλων. Και όταν έχει τις κλειστές του, μπορεί να ασχολείται με μια καρέκλα για δέκα ώρες χωρίς να κουράζεται.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια
Φοβάμαι ότι θα σχολιάσω αρνητικά το όλο εγχείρημα. Μεγαλειώδη έργα μετατράπηκαν σε έργα υποβαθμισμένης αισθητικής... "Ο κύριος σκοπός τους είναι να θέσουν ερωτήματα σχετικά με την ομορφιά, την νοημοσύνη και την θέση της γυναίκας στη κοινωνία". Χρησιμοποιώντας την Barbie ως πρωταγωνίστρια στις παραπάνω φωτογραφίες, δε βλέπω να έχει αλλάξει η θέση της γυναίκας. Όπως βέβαια, αυτή η θέση εκφράζεται μέσα από τα έργα των κλασσικών και των σύγχρονων. Κοινωνικά και λιγότερο επικριτικά, υπάρχει πρόοδος. Λυπάμαι, αλλά δε βλέπω κάτι το αξιόλογο. Γυμνά σώματα και αντικειμενοποίηση του γυναικείου σώματος τότε και τώρα. Αυτό το project, για εμένα, δεν αποτελεί κάτι παραπάνω από μία πρόχειρη αναπαραγωγή των αρχικών έργων, τυλιγμένη σε ένα πέπλο δήθεν μοντέρνας τέχνης.