Lapee: Τα ροζ γυναικεία ουρητήρια δίχως πόρτες που μειώνουν τις ουρές αναμονής στα φεστιβάλ

Lapee: Τα ροζ γυναικεία ουρητήρια δίχως πόρτες που μειώνουν τις ουρές αναμονής στα φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτο: Olivia Rohde
0

Η Gina Périer και ο Alexander Egebjerg είναι οι άνθρωποι πίσω από τον σχεδιασμό των lapee, των γυναικείων τουαλετών βιομηχανικού τύπου, που είναι ειδικά διαμορφωμένες για φεστιβάλ και άλλου είδους εκδηλώσεις σε υπαίθριους χώρους, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στις γυναίκες παρευρισκόμενες αυτών των events να εξυπηρετούνται γρήγορα και με ασφάλεια. 

Τα λεγόμενα lapee είναι ουσιαστικά πλαστικές, ροζ κατασκευές με τρία ουρητήρια το καθένα σε μορφή σπιράλ. Η καμπύλη που βρίσκεται στην πλάτη του εκάστοτε ουρητηρίου παρέχει την απαραίτητη αίσθηση ιδιωτικότητας που χρειάζεται κανείς σε μια τέτοια συνθήκη, ενώ παράλληλα επιτρέπει στην χρήστρια να βλέπει τι γίνεται τριγύρω. 

Η Périer πιστεύει ότι τα ουρητήρια που δεν έχουν πόρτες, αλλά την ίδια στιγμή έχουν ένα υπερυψωμένο κάθισμα και χαμηλό τείχος για να βλέπουν εκείνη την ώρα οι χρήστες αν κάποιος τους κοιτάζει αδιάκριτα, είναι πολύ πιο ασφαλή από τα τυπικά υπαίθρια ουρητήρια.

Η Périer και ο Egebjerg σχεδίασαν τα lapee προκειμένου να εξασφαλιστεί μια μεγαλύτερη αίσθηση ισότητας αναφορικά με τα υπαίθρια events, καθώς οι γυναίκες συχνά χρειάζεται να περιμένουν σε τεράστιες ουρές για τουαλέτες που έχουν πόρτες - σε αντίθεση με τους άνδρες που μπορούν εύκολα να εξυπηρετηθούν σε ουρητήρια. 

Τα lapee είναι αρκετά στέρεα ως κατασκευές, εύκολα στη μεταφορά και εξίσου εύκολα στον καθαρισμό. "Γνωρίζαμε ότι στο παρελθόν είχαν συμβεί ανάλογες προσπάθειες για γυναικεία ουρητήρια, αλλά καμία από αυτές τις εγκαταστάσεις δεν είχαν αυτόν τον βιομηχανικό χαρακτήρα, όπως τα lapee, και σίγουρα καμία δεν ήταν σε μορφή σπιράλ" αναφέρει η Périer, η Γαλλίδα αρχιτέκτονας με βάση της την Κοπεγχάγη. 

Lapee: Τα ροζ γυναικεία ουρητήρια δίχως πόρτες που μειώνουν τις ουρές αναμονής στα φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτο: Olivia Rohde

Οι σχεδιαστές μελέτησαν την κατασκευή των ανδρικών ουρητηρίων με στόχο να δημιουργηθεί μια λύση για τις γυναίκες που πρέπει να είναι καθιστές, όταν θέλουν να ουρήσουν- μια θέση στην οποία σίγουρα όλοι αισθάνονται πιο ευάλωτοι. 

"Τα αγόρια σε τέτοιες στιγμές πρέπει να καλύπτονται μόνο από τη μπροστινή πλευρά, ενώ τα κορίτσια και από τις δύο", λέει μεταξύ άλλων η Périer. "Αν και τα ουρητήρια έχουν σχεδιαστεί για να είναι εύκολα προσβάσιμα από τα κορίτσια ωστόσο δεν χρειάζεται να υπάρχει μια υπερβολική αίσθηση οικειότητας, η ιδιωτικότητα δηλαδή είναι εξίσου σημαντική". 

Η Périer πιστεύει ότι τα ουρητήρια που δεν έχουν πόρτες, αλλά την ίδια στιγμή έχουν ένα υπερυψωμένο κάθισμα και χαμηλό τείχος για να βλέπουν εκείνη την ώρα οι χρήστες αν κάποιος τους κοιτάζει αδιάκριτα, είναι πολύ πιο ασφαλή από τα τυπικά υπαίθρια ουρητήρια. 

"Αισθάνεσαι πολύ πιο ασφαλής εάν πίσω σου υπάρχει μια κλειδωμένη πόρτα και επομένως, δε μπορεί κανείς να σε δει" εξηγεί η Périer. "Επίσης, βρίσκεσαι επίσης 60 εκατοστά πάνω από το έδαφος. Κάναμε τον συγκεκριμένο σχεδιασμό προκειμένου να μην υπάρχει αυτό το άβολο συναίσθημα ότι κάποιος σε κοιτάζει περίεργα - το ύψος των ματιών σου είναι στο ίδιο επίπεδο με το ύψος των υπόλοιπων παρευρισκομένων στα φεστιβάλ που είναι όρθιοι".

Lapee: Τα ροζ γυναικεία ουρητήρια δίχως πόρτες που μειώνουν τις ουρές αναμονής στα φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτο: Olivia Rohde

Τα lapee μπορούν να συνδεθούν με το υπάρχον σύστημα αποχέτευσης, εφόσον είναι διαθέσιμο, αλλά την ίδια στιγμή έχουν και δική τους αυτόνομη δεξαμενή χωρητικότητας 1.100 λίτρων, η οποία και συλλέγει υγρά απόβλητα. 

"Αυτή τη στιγμή είμαστε σε φάση αναζήτησης συνεργατών, προκειμένου να μπορούν αυτά τα απόβλητα να γίνονται στη συνέχεια και λίπασμα" ισχυρίζεται η Périer. 

Με την αφαίρεση αυτών των δεξαμενών, τα lapees μπορούν να συλλεχθούν και να έπειτα να μεταφερθούν με μεγάλη ευκολία σε φορτηγό. Ζυγίζοντας 200 κιλά όταν είναι άδεια, τα lapee είναι κατασκευασμένα από ανακυκλώσιμο πολυαιθυλένιο, ένα πλαστικό υλικό που μπορεί εύκολα να καθαριστεί, ενώ ταυτόχρονα είναι αρκετά ανθεκτικό στα ενδεχόμενα χτυπήματα που μπορεί να υποστεί σε ένα υπαίθριο event. 

"Από περιβαλλοντική άποψη, ήταν σημαντικό για εμάς να δημιουργήσουμε ένα στέρεο προϊόν, που δε θα διαλυθεί μέσα σε έναν χρόνο. Τα lapee μπορούν να αντέξουν για δεκαετίες" λέει η Périer. 

Τα lapee δοκιμάστηκαν για πρώτη φορά στο Roskilde Festival του 2019, ένα μουσικό φεστιβάλ στη Δανία με πάνω από 130.000 θεατές κάθε χρόνο. Η Périer και ο Egebjerg ελπίζουν ότι αυτή τους η κατασκευή θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί μελλοντικά και σε περιπτώσεις καταστροφής ή σε στρατόπεδα συγκέντρωσης μεταναστών, όπου οι γυναίκες είναι συχνά σε εξαιρετικά μειονεκτική θέση αναφορικά με την πρόσβαση σε τέτοιες συνθήκες υγιεινής. 

Lapee: Τα ροζ γυναικεία ουρητήρια δίχως πόρτες που μειώνουν τις ουρές αναμονής στα φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτο: Olivia Rohde
Lapee: Τα ροζ γυναικεία ουρητήρια δίχως πόρτες που μειώνουν τις ουρές αναμονής στα φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτο: Olivia Rohde
Lapee: Τα ροζ γυναικεία ουρητήρια δίχως πόρτες που μειώνουν τις ουρές αναμονής στα φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτο: Olivia Rohde
Lapee: Τα ροζ γυναικεία ουρητήρια δίχως πόρτες που μειώνουν τις ουρές αναμονής στα φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτο: Olivia Rohde
Lapee: Τα ροζ γυναικεία ουρητήρια δίχως πόρτες που μειώνουν τις ουρές αναμονής στα φεστιβάλ Facebook Twitter
Φωτο: Olivia Rohde

Πηγή: Dezeen

 

 

 

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM