Το νέο Εθνικό Στάδιο της Ιαπωνίας που σχεδίασε ο Κένγκο Κούμα δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικό

Το νέο Εθνικό στάδιο της Ιαπωνίας με γιαπωνέζικο ύφος (den ua mporo;yse na e;inai diaforetik;o) Facebook Twitter
Φωτο: © Taisei Corporation, Azusa Sekkei Co., Ltd. , Kengo Kuma and Associates Joint Venture
0

Στάδιο με ύφος Ιαπωνίας, που δένει αρμονικά με το γύρω δάσος Meiji Shrine, είναι το νέο Εθνικό Στάδιο της χώρας που σχεδίασε ο Κένγκο Κούμα και ενσωματώνει στην κατασκευή του το ιαπωνικό στιλ με πολύπλευρες «μαρκίζες».

Οι μαρκίζες είναι ένα συστατικό της παραδοσιακής ιαπωνικής αρχιτεκτονικής, μια καθιερωμένη δομή που βασίζεται στο ιαπωνικό κλίμα. Συμβάλλουν στη δημιουργία φιλικής προς το περιβάλλον αρχιτεκτονικής εμποδίζοντας το φως του ήλιου και φέρνοντας ένα ευχάριστο αεράκι στα περίπτερα. Οι παγόδες έχουν ως χαρακτηριστικό της κατασκευής τους τις μαρκίζες.

Επιπλέον, για να συνδυαστεί με το πλούσιο πράσινο του Εξωτερικού Κήπου του Meiji Shrine, το ύψος του σταδίου ελαχιστοποιείται και οι μαρκίζες είναι κατάφυτες με γηγενή είδη φυτών. Η μεγάλη, επίπεδη οροφή έχει πρόβολο, αποτελούμενο από πλαίσια, μήκους περίπου 60 μέτρων, από ξύλο και χάλυβα. Αυτό το γήπεδο παγκόσμιας κλάσης συνδυάζει την ιαπωνική παράδοση, τη φροντίδα για το κλίμα και την τεχνολογία.

Οι μεγάλες μαρκίζες του ανέμου, όπως αποκαλούνται, βελτιώνουν το θερμικό περιβάλλον των περιπτέρων αξιοποιώντας αποτελεσματικά τον εποχικό άνεμο, ενώ μειώνoυν τη θερμότητα και την υγρασία από το εσωτερικό του σταδίου.

Οι μεγάλες μαρκίζες του ανέμου, όπως αποκαλούνται, βελτιώνουν το θερμικό περιβάλλον των περιπτέρων αξιοποιώντας αποτελεσματικά τον εποχικό άνεμο, ενώ μειώνουν τη θερμότητα και την υγρασία από το εσωτερικό του σταδίου.

Η απόσταση μεταξύ των πλεγμάτων στις μαρκίζες ποικίλλει ανάλογα με την κατεύθυνση του κτιρίου. Η νότια-νοτιοανατολική πλευρά είναι στενότερη για να συλλάβει το καλοκαιρινό αεράκι και να το κατευθύνει στα περίπτερα, ενώ η βόρεια πλευρά είναι ευρύτερη για να εκτρέψει τον άνεμο τον χειμώνα και να την κατευθύνει μέσα στην οροφή.

Προκειμένου να επιτευχθεί ανώτερη ποιότητα και ανθεκτικότητα εντός της περιορισμένης περιόδου κατασκευής, η οροφή και οι βάσεις με πρόσοψη κατασκευάζονται από ένα απλό χαλύβδινο πλαίσιο, κατασκευασμένο από την ίδια δομή που επαναλαμβάνεται στην περιφερειακή κατεύθυνση.

Προκατασκευασμένα υλικά χρησιμοποιήθηκαν σε μεγάλο βαθμό για τα θεμέλια και τα καθίσματα θεατών. Χρησιμοποιώντας μια μαλακή δομή απόσβεσης η κατασκευή απορροφά αποτελεσματικά τη σεισμική ενέργεια.

Το νέο Εθνικό στάδιο της Ιαπωνίας με γιαπωνέζικο ύφος (den ua mporo;yse na e;inai diaforetik;o) Facebook Twitter
Φωτο: © Taisei Corporation, Azusa Sekkei Co., Ltd. , Kengo Kuma and Associates Joint Venture
Το νέο Εθνικό στάδιο της Ιαπωνίας με γιαπωνέζικο ύφος (den ua mporo;yse na e;inai diaforetik;o) Facebook Twitter
Φωτο: © Taisei Corporation, Azusa Sekkei Co., Ltd. , Kengo Kuma and Associates Joint Venture
Το νέο Εθνικό στάδιο της Ιαπωνίας με γιαπωνέζικο ύφος (den ua mporo;yse na e;inai diaforetik;o) Facebook Twitter
Φωτο: © Taisei Corporation, Azusa Sekkei Co., Ltd. , Kengo Kuma and Associates Joint Venture
Το νέο Εθνικό στάδιο της Ιαπωνίας με γιαπωνέζικο ύφος (den ua mporo;yse na e;inai diaforetik;o) Facebook Twitter
Φωτο: © Taisei Corporation, Azusa Sekkei Co., Ltd. , Kengo Kuma and Associates Joint Venture
Το νέο Εθνικό στάδιο της Ιαπωνίας με γιαπωνέζικο ύφος (den ua mporo;yse na e;inai diaforetik;o) Facebook Twitter
Φωτο: © Taisei Corporation, Azusa Sekkei Co., Ltd. , Kengo Kuma and Associates Joint Venture
Το νέο Εθνικό στάδιο της Ιαπωνίας με γιαπωνέζικο ύφος (den ua mporo;yse na e;inai diaforetik;o) Facebook Twitter
Φωτο: © Taisei Corporation, Azusa Sekkei Co., Ltd. , Kengo Kuma and Associates Joint Venture
Το νέο Εθνικό στάδιο της Ιαπωνίας με γιαπωνέζικο ύφος (den ua mporo;yse na e;inai diaforetik;o) Facebook Twitter
Φωτο: © Taisei Corporation, Azusa Sekkei Co., Ltd. , Kengo Kuma and Associates Joint Venture
Το νέο Εθνικό στάδιο της Ιαπωνίας με γιαπωνέζικο ύφος (den ua mporo;yse na e;inai diaforetik;o) Facebook Twitter
Φωτο: © Taisei Corporation, Azusa Sekkei Co., Ltd. , Kengo Kuma and Associates Joint Venture
Το νέο Εθνικό στάδιο της Ιαπωνίας με γιαπωνέζικο ύφος (den ua mporo;yse na e;inai diaforetik;o) Facebook Twitter
Φωτο: © Taisei Corporation, Azusa Sekkei Co., Ltd. , Kengo Kuma and Associates Joint Venture
Το νέο Εθνικό στάδιο της Ιαπωνίας με γιαπωνέζικο ύφος (den ua mporo;yse na e;inai diaforetik;o) Facebook Twitter
Φωτο: © Taisei Corporation, Azusa Sekkei Co., Ltd. , Kengo Kuma and Associates Joint Venture
Το νέο Εθνικό στάδιο της Ιαπωνίας με γιαπωνέζικο ύφος (den ua mporo;yse na e;inai diaforetik;o) Facebook Twitter
Φωτο: © Taisei Corporation, Azusa Sekkei Co., Ltd. , Kengo Kuma and Associates Joint Venture
Το νέο Εθνικό στάδιο της Ιαπωνίας με γιαπωνέζικο ύφος (den ua mporo;yse na e;inai diaforetik;o) Facebook Twitter
Φωτο: © Taisei Corporation, Azusa Sekkei Co., Ltd. , Kengo Kuma and Associates Joint Venture
Το νέο Εθνικό στάδιο της Ιαπωνίας με γιαπωνέζικο ύφος (den ua mporo;yse na e;inai diaforetik;o) Facebook Twitter
Φωτο: © Taisei Corporation, Azusa Sekkei Co., Ltd. , Kengo Kuma and Associates Joint Venture
Το νέο Εθνικό στάδιο της Ιαπωνίας με γιαπωνέζικο ύφος (den ua mporo;yse na e;inai diaforetik;o) Facebook Twitter
Φωτο: © Taisei Corporation, Azusa Sekkei Co., Ltd. , Kengo Kuma and Associates Joint Venture
Το νέο Εθνικό στάδιο της Ιαπωνίας με γιαπωνέζικο ύφος (den ua mporo;yse na e;inai diaforetik;o) Facebook Twitter
Φωτο: © Taisei Corporation, Azusa Sekkei Co., Ltd. , Kengo Kuma and Associates Joint Venture
Το νέο Εθνικό στάδιο της Ιαπωνίας με γιαπωνέζικο ύφος (den ua mporo;yse na e;inai diaforetik;o) Facebook Twitter
Φωτο: © Taisei Corporation, Azusa Sekkei Co., Ltd. , Kengo Kuma and Associates Joint Venture
Το νέο Εθνικό στάδιο της Ιαπωνίας με γιαπωνέζικο ύφος (den ua mporo;yse na e;inai diaforetik;o) Facebook Twitter
Φωτο: © Taisei Corporation, Azusa Sekkei Co., Ltd. , Kengo Kuma and Associates Joint Venture
Το νέο Εθνικό στάδιο της Ιαπωνίας με γιαπωνέζικο ύφος (den ua mporo;yse na e;inai diaforetik;o) Facebook Twitter
Φωτο: © Taisei Corporation, Azusa Sekkei Co., Ltd. , Kengo Kuma and Associates Joint Venture
Το νέο Εθνικό στάδιο της Ιαπωνίας με γιαπωνέζικο ύφος (den ua mporo;yse na e;inai diaforetik;o) Facebook Twitter
Φωτο: © Taisei Corporation, Azusa Sekkei Co., Ltd. , Kengo Kuma and Associates Joint Venture
Το νέο Εθνικό στάδιο της Ιαπωνίας με γιαπωνέζικο ύφος (den ua mporo;yse na e;inai diaforetik;o) Facebook Twitter
Φωτο: © Taisei Corporation, Azusa Sekkei Co., Ltd. , Kengo Kuma and Associates Joint Venture
Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM