Για πολλά χρόνια ο Λάγκερφελντ ζούσε σ΄ ένα σπίτι στη rue de l'Universite του Παρισιού, όπου προτιμούσε το φως των κεριών από τον ηλεκτρισμό, έτρωγε σε πιάτα Meissen και περπατούσε σ' ένα χαλί που κάποτε ανήκε στον Λουδοβίκο τον 15ο. Το πρώτο διαμέρισμα όμως που παρουσιάστηκε στην Vogue το 1974 – όταν ήταν σχεδιαστής για την Chloé φιλτράροντας την «Εποχή της Τζαζ» μέσα από το πρίσμα των '70s – ήταν το Art Deco έμπνευσης διαμέρισμα του στο Παρίσι.
Ακολούθησαν τα σπίτια του στο Μόντε Κάρλο και στη Ρώμη, που έγιναν σε συνεργασία με την διάσημη σχεδιάστρια εσωτερικών χώρων Andrée Putman, ο οποίος είχε δηλώσει σχετικά: «Καθένα από τα διαμερίσματα του Καρλ αποτελεί ένα τέλειο, ερμητικό αλλά και ειλικρινές όσον αφορά τις προθέσεις του, σύμπαν. Για κάθε μέρος φτάνει στα όρια της εμμονής. Και μετά σιγά-σιγά αρχίζει να πετάει πράγματα».
«Δεν μου αρέσει να προσκολούμαι πολύ στα πράγματα» είχε πει ο ίδιος ο Λάγκερφελντ, «και όταν έρθει η ώρα, απομακρύνομαι».
Ήταν σα να έχει ένα ψυχικό συγχρονισμό με το παρελθόν ενώ συγχρόνως τον πλημμύριζε η επιθυμία να προχωρά διαρκώς μπροστά. Όπως είχε πει ο ίδιος: «Οτιδήποτε σκονισμένο, βρώμικο, μουχλιασμένο – ξέχνα το, δεν το αντέχω. Προτιμώ τον 19ο αιώνα μου πάντα φρέσκο».
Το πιο «σπιτικό» ίσως από τα σπίτια του ήταν στο Le Mée, ένα θέρετρο κοντά στο Fontainebleau έξω από το Παρίσι, «ένα μίγμα από νεο-μπαρόκ τεχνοτροπίες» που ανάδυε όμως μια ανεμελιά και μια χαλαρότητα.
Το 2000, ο Λάγκερφελντ άνοιξε στο περιοδικό και τις πόρτες του εξοχικού του καταφυγίου στο Μπιαρίτζ – έκτασης 30 περίπου στρεμμάτων και με μια εντυπωσιακή πισίνα που είχε σχεδιάσει ο ίδιος - το οποίο καταγράφηκε τότε ως «μια μελέτη πάνω στην εφεδρική πολυτέλεια», επηρεασμένη από το «πλούσιο» αρχιτεκτονικό ύφος της Geheimrat Architektur.
«Το όνειρό μου είναι να φτιάξω κάποτε το απόλυτο μοντέρνο σπίτι» είχε πει στην Vogue το 1992. 16 χρόνια μετά, το όραμα πραγματώθηκε με το γεμάτο γωνίες και καμπύλες «διαστημικό» διαμέρισμα που έφτιαξε στο Παρίσι.
Όπως και ο Άντι Γουόρχολ, ο Λάγκερφελντ ήταν άτομο εντελώς της εποχής του και συγχρόνως αποκομμένο από αυτή. Ήταν σα να έχει ένα ψυχικό συγχρονισμό με το παρελθόν ενώ συγχρόνως τον πλημμύριζε η επιθυμία να προχωρά διαρκώς μπροστά. Όπως είχε πει ο ίδιος: «Οτιδήποτε σκονισμένο, βρώμικο, μουχλιασμένο – ξέχνα το, δεν το αντέχω. Προτιμώ τον 19ο αιώνα μου πάντα φρέσκο».
Με στοχεία από την Vogue
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 26.2.2019