Οι When in Greece φτιάχνουν ελληνικά σουβενίρ χωρίς Ζορμπά/ τσολιά/ συρτάκι

Οι When in Greece φτιάχνουν ελληνικά σουβενίρ χωρίς Ζορμπά/ τσολιά/ συρτάκι Facebook Twitter
2
Οι When in Greece φτιάχνουν ελληνικά σουβενίρ χωρίς Ζορμπά/ τσολιά/ συρτάκι Facebook Twitter
Αντιμετωπίζουμε το αναμνηστικό ως ένα όχι απαραίτητα «νεκρό» αντικείμενο μνήμης. Θέλουμε ο ταξιδιώτης να αποτελέσει ο ίδιος μέρος του αναμνηστικού, αποκτώντας μια κυριότητα και μια βαθύτερη σχέση με αυτό.

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται ένας επαναπροσδιορισμός των σουβενίρ και πολλές νέες, δημιουργικές ομάδες επιχειρούν να επανασυστήσουν την έννοια των αναμνηστικών ως ένα αντικείμενο κομψού σχεδιασμού που είναι πλήρως αντιπροσωπευτικό της σημερινής Ελλάδας. Μια από αυτές είναι και οι When in Greece, μια ομάδα που ξεκίνησε από το νησί της Ρόδου και δημιουργεί μοντέρνα σουβενίρ και ταξιδιωτικά gadgets, τόσο υπέροχα που δεν χρειάζεται να είσαι ξένος τουρίστας για να τα τιμήσεις.

«Η ιδέα για να δημιουργήσουμε ένα brand που να σχεδιάζει και να παράγει μοντέρνα αναμνηστικά αντικείμενα γεννήθηκε πριν από αρκετά χρόνια, όταν ως φοιτητές στο εξωτερικό βλέπαμε τα πωλητήρια των μουσείων και το αισθητικό επίπεδο των προϊόντων που πρόσφεραν και ονειρευόμασταν κάτι ανάλογο για δική μας χώρα», εξηγεί ο Στέλιος, ο ένας εκ των τεσσάρων της ομάδας και ο μοναδικός πολιτικός μηχανικός μια και οι υπόλοιποι- η Χρύσα, η Μαρία και ο Πρόδρομος- είναι όλοι τους αρχιτέκτονες. «Ξεκινήσαμε πριν από 4 χρόνια από τη Ρόδο ανοίγοντας το δικό μας κατάστημα στο οποίο και πουλάμε προϊόντα εμπνευσμένα από το νησί. Σήμερα, έχουμε εμπλουτίσει τη συλλογή μας με προϊόντα και γραφιστικά με έμπνευση από ολόκληρη την Ελλάδα, τα οποία διατίθενται μέσα από επιλεγμένα καταστήματα σε Ελλάδα και εξωτερικό.

»Προσπαθούμε να δημιουργούμε προϊόντα που να παραμένουν αναλλοίωτα στο χρόνο μακριά από τάσεις και μόδες, όπως οι τσολιάδες, τα μάτια κ.λπ. Προσεγγίζουμε το αναμνηστικό ως ένα αντικείμενο το οποίο θα πρέπει να αποτελεί μια κιβωτό αναμνήσεων και που δεν θα καταλήξει μετά από μερικά χρόνια στα σκουπίδια, αλλά θα παραμένει θεματικά και σχεδιαστικά επίκαιρο, διαχρονικά. Έτσι επιλέγουμε μια πιο μοντέρνα αισθητική προσέγγιση που χαρακτηρίζεται από τις λιτές και καθαρές γραμμές».

Οι περισσότεροι τουρίστες νομίζουν πως ακόμη και σήμερα οι Έλληνες φοράνε μάτια, τρώνε όλη μέρα χταπόδι και φάβα και χορεύουν συρτάκι σαν το Ζορμπά, γύρω από το σουβλιστό αρνί. Άντε μετά εσύ να τους πουλήσεις μίνιμαλ σουβενίρ.

Εκτός από τα t-shirts, τις τσάντες και τις κούπες, στην γκάμα των προϊόντων της When in Greece ξεχωρίζουν και τα σημειωματάρια, τα ημερολόγια και τα colouring books. Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά αντικείμενα του brand είναι οι δερμάτινες ατζέντες. «Χαρακτηρίζουν απόλυτα την προσέγγιση που έχουμε απέναντι στο αναμνηστικό. Είναι εξαιρετικά ποιοτικά αντικείμενα, χωρίς φύλο και ηλικία, και προϋποθέτουν τη συμμετοχή του ίδιου του ταξιδιώτη για να γίνουν αναμνηστικά. Αντιμετωπίζουμε το αναμνηστικό ως ένα όχι απαραίτητα "νεκρό" αντικείμενο μνήμης. Θέλουμε ο ταξιδιώτης να αποτελέσει ο ίδιος μέρος του αναμνηστικού, αποκτώντας μια κυριότητα και μια βαθύτερη σχέση με αυτό. Έτσι το αντικείμενο αποκτά για τον ίδιο μεγαλύτερη αξία».

Οι When in Greece φτιάχνουν ελληνικά σουβενίρ χωρίς Ζορμπά/ τσολιά/ συρτάκι Facebook Twitter
Τ-shirt Μετέωρα

Όλες οι πρώτες ύλες (εκτός ελάχιστων εξαιρέσεων) που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή των αντικειμένων προέρχονται από την Ελλάδα, όπως το εξαιρετικό βαμβάκι της Θεσσαλίας ή τα δέρματα από τα ταμπακαριά των Χανίων. «Ένα μέρος της παραγωγής και επεξεργασίας των προϊόντων γίνεται στο εργαστήριό μας στο Χαλάνδρι ενώ συνεργαζόμαστε και με εξειδικευμένους τεχνίτες σε ολόκληρη την Ελλάδα. Σκεφτείτε πως το δίκτυο συνεργατών μας περιλαμβάνει περισσότερους από 100 παραγωγούς και βιοτέχνες σε τουλάχιστον 20 διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας».

Όμως η Ελλάδα, δυστυχώς ακόμη μέχρι και σήμερα, συνεχίζει να πουλάει στο εξωτερικό μια φολκλόρ εκδοχή της, η οποία την χαρακτηρίζει και προετοιμάζει τον ξένο ταξιδιώτη για κάτι ανάλογο. «Οι περισσότεροι τουρίστες νομίζουν πως ακόμη και σήμερα οι Έλληνες φοράνε μάτια, τρώνε όλη μέρα χταπόδι και φάβα και χορεύουν συρτάκι σαν το Ζορμπά, γύρω από το σουβλιστό αρνί. Άντε μετά εσύ να τους πουλήσεις μίνιμαλ σουβενίρ», δηλώνει ο Στέλιος και συνεχίζει: «Μάλλον, θα έπρεπε η πολιτεία, πιο οργανωμένα να πιστέψει στην σύγχρονη ελληνική αισθητική του Λάνθιμου, της Ευαγγελάτου, των Beetroot κ.α και να επικοινωνήσει στο εξωτερικό κάτι που να χαρακτηρίζεται από πολιτισμό και φρεσκάδα».

Οι When in Greece φτιάχνουν ελληνικά σουβενίρ χωρίς Ζορμπά/ τσολιά/ συρτάκι Facebook Twitter
Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά αντικείμενα του brand είναι οι δερμάτινες ατζέντες
Οι When in Greece φτιάχνουν ελληνικά σουβενίρ χωρίς Ζορμπά/ τσολιά/ συρτάκι Facebook Twitter
Όλες οι πρώτες ύλες (εκτός ελάχιστων εξαιρέσεων) που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή των αντικειμένων προέρχονται από την Ελλάδα, όπως το εξαιρετικό βαμβάκι της Θεσσαλίας ή τα δέρματα από τα ταμπακαριά των Χανίων.
Οι When in Greece φτιάχνουν ελληνικά σουβενίρ χωρίς Ζορμπά/ τσολιά/ συρτάκι Facebook Twitter
Colouring book
Οι When in Greece φτιάχνουν ελληνικά σουβενίρ χωρίς Ζορμπά/ τσολιά/ συρτάκι Facebook Twitter
Καρτποστάλ
Οι When in Greece φτιάχνουν ελληνικά σουβενίρ χωρίς Ζορμπά/ τσολιά/ συρτάκι Facebook Twitter
Κoύπα Κυκλάδες
Design
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Kεραμικά Mutina: Εκεί που τα όρια του τι είναι τέχνη και τι ένα απλό αντικείμενο συγχέονται

Design / Mutina: Εκεί που τα όρια του τι είναι τέχνη και τι ένα απλό αντικείμενο συγχέονται

Μια σημαντική έκθεση στο χωριό Φιοράνο της Εμίλια-Ρομάνα, όπου εδώ και είκοσι χρόνια τα κεραμικά Mutina παράγουν αισθητικό πολιτισμό με μια ομάδα σπουδαίων σύγχρονων σχεδιαστών.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η αρχιτέκτονας Μαρία Δέδα εξηγεί πώς δημιουργείς μια ανθρώπινη γειτονιά σήμερα

Design / Η αρχιτέκτονας Μαρία Δέδα εξηγεί πώς δημιουργείς μια ανθρώπινη γειτονιά σήμερα

Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Δύο πόλεις που προχωρούν προς μία επόμενη μέρα, μέσα από αστικές αναπλάσεις και αναπτύξεις. Δύο πόλεις που αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις της ανοδικής πορείας του τουρισμού, της εκτόξευσης των ενοικίων και της ασύμμετρης ανάπτυξης των επιμέρους περιοχών τους. Σε αυτό το τοπίο, η δημιουργία νέων γειτονιών μοιάζει να είναι η λύση που τοποθετεί ξανά τον πολίτη στο ρόλο του πρωταγωνιστή, σύμφωνα με την Μαρία Δέδα, επικεφαλής των Deda Architects.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
 Στο Urban Block 11 η βιώσιμη προσέγγιση υπερβαίνει τα στερεότυπα ιεράρχησης δομημένου-φυσικού

Design / Στο Urban Block 11 η βιώσιμη προσέγγιση υπερβαίνει τα στερεότυπα ιεράρχησης δομημένου-φυσικού

Ο Δημήτρης Ποτηρόπουλος, επικεφαλής του γραφείου Potiropoulos+Partners Architecture, μας ξεναγεί στο νέο του πρότζεκτ το οποίο θυμίζει τοπίο πριν από τη μεγάλη αστικοποίηση, με τη φύση πανταχού παρούσα
THE LIFO TEAM
H δημιουργικότητα είναι μια αναπάντεχη δύναμη

Creative Minds / H δημιουργικότητα είναι μια αναπάντεχη δύναμη

Ο Άλεξ Κάβδας συζητά με την Καλλίνα Κυρατσούλη, Head of Creative στη Soho Square Athens και τον Χρήστο Κουτσούκο, Executive Creative Director στην Cream, για τη σημασία της δημιουργικότητας αλλά και το πώς μία καλή ιδέα μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε τον κόσμο, στο πλαίσιο του πρώτου επεισοδίου της νέας σειράς podcast «Creative Minds», με την υποστήριξη των βραβείων Ermis Awards.
Casa Gaia Ένα παράδειγμα εμβληματικών μεσογειακών διακοπών

Design / Casa Gaia Ένα παράδειγμα εμβληματικών μεσογειακών διακοπών

Η Casa Gaia από τους Bobotis+Bobotis Architects είναι μια βίλα που, απόλυτα συνδεδεμένη με το τοπίο, ενσωματώνει με ευαισθησία τις καθημερινές ανθρώπινες ανάγκες, αποτίνοντας φόρο τιμής στη διαχρονική ηρεμία του μεσογειακού καλοκαιριού.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
10 απίθανα αθηναϊκά σπίτια

Design / 10 απίθανα αθηναϊκά σπίτια

Τη χρονιά που μας πέρασε, η Τζούλη Αγοράκη «άνοιξε» για τους αναγνώστες της LifO μερικά από τα πιο ιδιαίτερα, όμορφα, παράξενα, εκκεντρικά, γουστόζικα σπίτια της πόλης μας. Διαλέξαμε 10 που θα μας μείνουν αξέχαστα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΠΑΡΙΣ ΤΑΒΙΤΙΑΝ
CHECK Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Design / Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Στην πόλη της Καβάλας oγδόντα παραμύθια και αγαπημένοι ήρωες προσφέρουν στα παιδιά την ευκαιρία να ταξιδέψουν σ’ έναν φανταστικό κόσμο με τη χρήση απλών, καθημερινών αντικειμένων που συχνά καταλήγουν στα σκουπίδια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Design / Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Ο διευθυντής προγράμματος του Δίεση, Γιώργος Γιαννόπουλος, προτιμά να ψάχνει πράγματα στο «γιουσουρούμ του Facebook» παρά να μπει σε μια αλυσίδα επίπλων. Και όταν έχει τις κλειστές του, μπορεί να ασχολείται με μια καρέκλα για δέκα ώρες χωρίς να κουράζεται.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ

σχόλια

2 σχόλια
Δεν ξέρω μου φαίνονται πολύ γραμμικά κατά σχεδια, σε σημείο να μην θυμίζουν Ελλάδα, θα μπορούσαν να υπήρχαν και σε άλλες χώρες χωρίς πρόβλημα. Λες και λείπει το στοιχείο της ανεμελιάς και ίσως λίγο χιούμορ