Ποιος είναι ο αληθινός Μπλεκ;

Ποιος είναι ο αληθινός Μπλεκ; Facebook Twitter
Στην Ελλάδα, οι περιπέτειες του Μπλεκ κυκλοφόρησαν στα περίπτερα τον Ιούνιο του 1969.
0

1

Ο Μπλεκ είναι ήρωας ενός ιταλικού κόμικ που εμφανίστηκε τη δεκαετία του '50, δημιούργημα της καλλιτεχνικής ομάδας EsseGesse, που αποτελούνταν από τους Ιταλούς κομίστες Τζον Σινκέτο, Ντάριο Γκουτσόν και Πιέτρο Σαρτόρι. Αρχικά ονομαζόταν Il Grande Blek (Ο σωματώδης Μπλεκ), αλλά στο μεγάλο κοινό έγινε γνωστός ως Μπλεκ. Κυκλοφόρησε από την Editoriale Dardo.

2

Ο Μπλεκ, ο «ξανθός γίγαντας» για τους συμπρωταγωνιστές του, είναι ένας Αμερικανός κυνηγός που μάχεται τους Βρετανούς αποικιοκράτες στον πόλεμο της Αμερικανικής Ανεξαρτησίας στα τέλη του 18ου αιώνα. Στις διάφορες περιπέτειές του τον ακολουθούν ο θετός γιος του, Ρόντι, και ο φίλος του καθηγητής Μυστήριος.


3

Το πρώτο τεύχος του περιοδικού με τις ιστορίες του Μπλεκ κυκλοφόρησε στην Ιταλία στις 3 Οκτωβρίου 1954 και για περισσότερο από 20 χρόνια πουλούσε 500.000 τεύχη την εβδομάδα.


4

Στην Ελλάδα, οι περιπέτειες του Μπλεκ κυκλοφόρησαν στα περίπτερα τον Ιούνιο του 1969 από τον δημοσιογράφο και εκδότη Στέλιο Ανεμοδουρά, δημιουργό του «Μικρού Ήρωα». Τις δεκαετίες του '70 και του '80 ήταν ένα από τα πιο δημοφιλή εφηβικά περιοδικά. Κυκλοφόρησε, επίσης, σε Τουρκία και Γιουγκοσλαβία, γνωρίζοντας μεγάλη επιτυχία και εκεί.


5

Το τελευταίο τεύχος της πρώτης «χρυσής» περιόδου του «Μπλεκ» κυκλοφόρησε στην Ελλάδα τον Ιούνιο του 1994.


6

Ο Μπλεκ χρησιμοποιεί ως όπλο τις γροθιές του και σπανιότερα το πιστόλι, το μαχαίρι ή την καραμπίνα του. Το ύψος του είναι περίπου 1,90 και τα ρούχα του πολύ χαρακτηριστικά: φορά ένα γούνινο καπέλο με ουρά ζώου, γούνινη ζακέτα και παντελόνι με καστόρινες μπότες. Δεν σχετίζεται ιδιαίτερα με γυναίκες, καθώς οι δημιουργοί αποφεύγουν να παρουσιάσουν την προσωπική ζωή του χαρακτήρα, θέλοντας να περάσουν στους αναγνώστες το μήνυμα της προσήλωσης στον στόχο του, που είναι η απελευθέρωση της πατρίδας του.

7

Το μικρών διαστάσεων περιοδικό της πρώτης περιόδου περιλάμβανε, εκτός από την κύρια ιστορία, τις περιπέτειες του Ρίνγκο, του Τομ και το ανάγνωσμα «Παιδί-Φάντασμα», ενώ τις επόμενες δύο δεκαετίες η θεματολογία πολλαπλασιάστηκε.

8

Η ιστορία που άνοιγε το τεύχος ήταν σταθερά οι περιπέτειες του ομώνυμου ήρωα, ενώ από τις σελίδες του παρέλασε πλήθος ιστοριών κόμικς τόσο Ευρωπαίων όσο και Αμερικανών δημιουργών. Από το 2014 το περιοδικό ξεκίνησε να εκδίδεται ξανά στην Ελλάδα, με τίτλο «Νέος Μπλεκ».

9

Τα βασικά πρόσωπα που τον πλαισιώνουν στις περιπέτειές του είναι ο δικηγόρος Κόνολι, ένας δευτερεύων, αλλά ιδιαίτερα σημαντικός χαρακτήρας. Είναι πατριώτης, επικεφαλής του επαναστατικού δικτύου της Βοστώνης. Η παρουσία του συνδυάζεται με εντολές της κεντρικής επαναστατικής διοίκησης –ουσιαστικά λειτουργεί σαν αγγελιοφόρος– προς τον ηγέτη των κυνηγών του δάσους Μέιν, Μπλεκ, και τους συντρόφους του, προκειμένου αυτοί να φέρουν σε πέρας διάφορες αποστολές εναντίον των Άγγλων αποικιοκρατών, τις οποίες σχεδιάζουν οι αμερικανικές δυνάμεις.

10

Ο καθηγητής Μυστήριος είναι μεσήλικας και αποτελεί τον αφοσιωμένο φίλο του Μπλεκ στον αγώνα του εναντίον των Βρετανών αποικιοκρατών. Μαζί με τον νεαρό προστατευόμενό του Ρόντι, συνιστούν μια αήττητη τριάδα ηρώων που μάχεται για την Ανεξαρτησία των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής.


11

Ο Μυστήριος φέρεται να είναι κάτοχος πολλών γνώσεων από παντός είδους επιστήμες (μαθηματικά, αστρονομία, νομική, ζωολογία κ.λπ.), δυσκίνητος, λαίμαργος, πομπώδης, εύστροφος, πνευματώδης και αποτελεσματικός. Οι εκφράσεις «Μα τον αλλήθωρο ήλιο», «Μα τους χίλιους πλανήτες» κ.ά. είναι συνήθεις αποστροφές του λόγου του, όταν αιφνιδιάζεται, εντυπωσιάζεται από κάποιο απροσδόκητο γεγονός ή συλλαμβάνει μια ενδιαφέρουσα ιδέα.


12

Ο Ρόντι αποτελεί το τρίτο μέλος της συντροφιάς. Είναι ο 12χρονος προστατευόμενος του Μπλεκ και του καθηγητή Μυστήριου, οι οποίοι ουσιαστικά τον θεωρούν παιδί τους. Εμφανίζεται στο πρώτο κιόλας επεισόδιο της σειράς, όταν ανακαλύπτεται από τον Μπλεκ, σχεδόν ημιθανής, μαζί με τον νεκρό πατέρα του, πλάι στα συντρίμμια της καμένης από τους Άγγλους επικυρίαρχους κατοικίας τους. Ο μικρός Ρόντι οδηγείται στην κατασκήνωση των κυνηγών, όπου του προσφέρονται οι πρώτες βοήθειες, και μετά την ανάρρωσή του υιοθετείται και εντάσσεται εθελοντικά στον αγώνα για την απελευθέρωση της χώρας του.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

 

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Design / Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Ο σχεδιασμός της RETINAA στα νέα ελβετικά διαβατήρια συνδυάζει το υψηλό επίπεδο ασφαλείας με το graphic design ενώ είναι και μία αναφορά στα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της Ελβετίας, δημιουργώντας «κάτι παραπάνω από ένα επίσημο διοικητικό έγγραφο».
LIFO NEWSROOM
Ειρήνη Φρεζάδου: «Είμαστε οι αρχιτέκτονες της ζωής μας»

Ειρήνη Φρεζάδου / Ειρήνη Φρεζάδου: «Ό,τι κλείνει στο κέντρο, ανοίγει στη θέση του ένα μπαρ ή ένα εστιατόριο»

Αγωνίζεται ενάντια «στην απληστία που ξοδεύει τον αρχιτεκτονικό, φυσικό και πολιτιστικό μας πλούτο». Βγήκε μπροστά για το κτίριο «που ντροπιάζει την Ακρόπολη». Και τώρα, το νέο της σχέδιο είναι η αναβίωση του ιστορικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου. 
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Kεραμικά Mutina: Εκεί που τα όρια του τι είναι τέχνη και τι ένα απλό αντικείμενο συγχέονται

Design / Mutina: Εκεί που τα όρια του τι είναι τέχνη και τι ένα απλό αντικείμενο συγχέονται

Μια σημαντική έκθεση στο χωριό Φιοράνο της Εμίλια-Ρομάνα, όπου εδώ και είκοσι χρόνια τα κεραμικά Mutina παράγουν αισθητικό πολιτισμό με μια ομάδα σπουδαίων σύγχρονων σχεδιαστών.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η αρχιτέκτονας Μαρία Δέδα εξηγεί πώς δημιουργείς μια ανθρώπινη γειτονιά σήμερα

Design / Η αρχιτέκτονας Μαρία Δέδα εξηγεί πώς δημιουργείς μια ανθρώπινη γειτονιά σήμερα

Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Δύο πόλεις που προχωρούν προς μία επόμενη μέρα, μέσα από αστικές αναπλάσεις και αναπτύξεις. Δύο πόλεις που αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις της ανοδικής πορείας του τουρισμού, της εκτόξευσης των ενοικίων και της ασύμμετρης ανάπτυξης των επιμέρους περιοχών τους. Σε αυτό το τοπίο, η δημιουργία νέων γειτονιών μοιάζει να είναι η λύση που τοποθετεί ξανά τον πολίτη στο ρόλο του πρωταγωνιστή, σύμφωνα με την Μαρία Δέδα, επικεφαλής των Deda Architects.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
 Στο Urban Block 11 η βιώσιμη προσέγγιση υπερβαίνει τα στερεότυπα ιεράρχησης δομημένου-φυσικού

Design / Στο Urban Block 11 η βιώσιμη προσέγγιση υπερβαίνει τα στερεότυπα ιεράρχησης δομημένου-φυσικού

Ο Δημήτρης Ποτηρόπουλος, επικεφαλής του γραφείου Potiropoulos+Partners Architecture, μας ξεναγεί στο νέο του πρότζεκτ το οποίο θυμίζει τοπίο πριν από τη μεγάλη αστικοποίηση, με τη φύση πανταχού παρούσα
THE LIFO TEAM
H δημιουργικότητα είναι μια αναπάντεχη δύναμη

Creative Minds / H δημιουργικότητα είναι μια αναπάντεχη δύναμη

Ο Άλεξ Κάβδας συζητά με την Καλλίνα Κυρατσούλη, Head of Creative στη Soho Square Athens και τον Χρήστο Κουτσούκο, Executive Creative Director στην Cream, για τη σημασία της δημιουργικότητας αλλά και το πώς μία καλή ιδέα μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε τον κόσμο, στο πλαίσιο του πρώτου επεισοδίου της νέας σειράς podcast «Creative Minds», με την υποστήριξη των βραβείων Ermis Awards.