Το σπίτι «κάτω από τις φραγκοσυκιές» στην Ίο

Το σπίτι «κάτω από τις φραγκοσυκιές» στην Ίο Facebook Twitter
1

Κατά τη διάρκεια της ημέρας είναι μάλλον δύσκολο να διακρίνει κανείς την κατοικία αυτή η οποία απολαμβάνει το τέλειο καμουφλάζ των βράχων χάρη στην πέτρα. Το βράδυ, ο ατμοσφαιρικός φωτισμός δίνει το στίγμα της πάνω σε αυτήν την απομακρυσμένη πλαγιά της Ίου.

Αυτό δεν είναι ένα πελώριο σπίτι με πισίνα και υπερβολές, αλλά ένα καλαίσθητο καταφύγιο που εμπεριέχει όλα όσα πραγματικά χρειάζεται κανείς για να περάσει ιδανικά το ελληνικό καλοκαίρι.

Εμπνευστές και εκτελεστές του έργου είναι οι αρχιτέκτονες (Τάσος Γούσης, Joost Frijda,Φωτεινή Αναγνώστου και Έντυ Ρόμπερτς) του αθηναϊκού «gfra architecture» που κλήθηκαν να σχεδιάσουν μια εξοχική κατοικία για ένα ζευγάρι, σε μια ήσυχη, απομακρυσμένη πλαγιά της Ίου και μακρυά από τη θάλασσα. Η πρόθεση ήταν απλή: το σπίτι να αποτελεί τον απόλυτο χώρο ξεκούρασης και χαλάρωσης, προσφέροντας επαφή με τη φύση του νησιού και στοχεύοντας στην ανεμπόδιστη θέα.

Το σπίτι «κάτω από τις φραγκοσυκιές» στην Ίο Facebook Twitter
Η θέα της κατοικίας στην Ίο

Το σπίτι «κάτω από τις φραγκοσυκιές»


Ο σχεδιασμός της κατοικίας ακολούθησε τη λογική του υπόσκαφου, χωρίς όμως να ανήκει στην κατηγορία αυτή.

Η κατοικία αναπτύσσεται σε μια στάθμη 150 περίπου τετραγωνικών, σε ένα ελαφρώς επικλινές αγροτεμάχιο 4 στρεμμάτων. Διαθέτει μια όψη με δυτικό προσανατολισμό, έχοντας επαφή στις υπόλοιπες με τα περιβάλλοντα πρανή του οικοπέδου.

Το δώμα σκεπασμένο και αυτό με χώμα και φυτεμένο με φραγκοσυκιές, προσφέρει μόνωση αλλά και εναρμόνιση του κτηρίου με το φυσικό τοπίο.


Η μοναδική όψη είναι επενδυμένη με την τοπική πέτρα, χτισμένη με τέτοιο τρόπο, ώστε να παραπέμπει ευθέως στις υπάρχουσες ξερολιθιές, εντάσσοντας ήπια το κτίριο στο περιβάλλον του.

Το εσωτερικό, σε αντίθεση με την εξωτερική εμφάνιση του κτηρίου, έχει αντιμετωπιστεί με σύγχρονη αισθητική. Η κουζίνα, η τραπεζαρία, το καθιστικό και η κρεβατοκάμαρα είναι ουσιαστικά ένας μεγάλος ενιαίος χώρος. Η αίσθηση αυτή εντείνεται από το κοινό υλικό που επιλέχθηκε τόσο για τους τοίχους, όσο και για τα πατώματα, μια τσιμεντοκονία σε απαλή γήινη απόχρωση.


Ο φυσικός έμμεσος φωτισμός από τους φεγγίτες της οροφής ενισχύει την καθαρότητα των χώρων, προσδίδοντας μια ήρεμη και χαλαρή ατμόσφαιρα.

Το σπίτι «κάτω από τις φραγκοσυκιές» στην Ίο Facebook Twitter
Το σπίτι «κάτω από τις φραγκοσυκιές» στην Ίο Facebook Twitter
Το σπίτι «κάτω από τις φραγκοσυκιές» στην Ίο Facebook Twitter
Το σπίτι «κάτω από τις φραγκοσυκιές» στην Ίο Facebook Twitter
Το σπίτι «κάτω από τις φραγκοσυκιές» στην Ίο Facebook Twitter
Το σπίτι «κάτω από τις φραγκοσυκιές» στην Ίο Facebook Twitter
Το σπίτι «κάτω από τις φραγκοσυκιές» στην Ίο Facebook Twitter
Το σπίτι «κάτω από τις φραγκοσυκιές» στην Ίο Facebook Twitter
Το σπίτι «κάτω από τις φραγκοσυκιές» στην Ίο Facebook Twitter
Το σπίτι «κάτω από τις φραγκοσυκιές» στην Ίο Facebook Twitter
Το σπίτι «κάτω από τις φραγκοσυκιές» στην Ίο Facebook Twitter
Το σπίτι «κάτω από τις φραγκοσυκιές» στην Ίο Facebook Twitter
Το σπίτι «κάτω από τις φραγκοσυκιές» στην Ίο Facebook Twitter
Το σπίτι «κάτω από τις φραγκοσυκιές» στην Ίο Facebook Twitter
Το σπίτι «κάτω από τις φραγκοσυκιές» στην Ίο Facebook Twitter
Το σπίτι «κάτω από τις φραγκοσυκιές» στην Ίο Facebook Twitter
Το σπίτι «κάτω από τις φραγκοσυκιές» στην Ίο Facebook Twitter
Το σπίτι «κάτω από τις φραγκοσυκιές» στην Ίο Facebook Twitter


Στοιχεία έργου:
αρχιτεκτονική μελέτη: gfra architecture
ομάδα μελέτης: Τάσος Γούσης, Joost Frijda, Έντυ Ρόμπερτς, Φωτεινή Αναγνώστου
εμβαδόν: 150 m2
τοποθεσία: Ίος
κύριος του έργου: Ιδιώτης
μελέτη: 2014
κατασκευή: 2015
φωτογράφος: Παναγιώτης Βουμβάκης

Design
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η μυστική ζωή της Όντρεϊ Χέπμπορν

Design / Τι σχέση είχαν οι γονείς της Όντρεϊ Χέπμπορν με τον ναζισμό;

Η διάσημη ηθοποιός του Χόλιγουντ βίωσε με πολλούς τρόπους τη φρίκη του Β’ Παγκοσμίου πολέμου. Ένα νέο ισπανικό graphic novel αποκαλύπτει το κεφάλαιο της ζωής της που η ίδια επιθυμούσε να παραμείνει κρυφό.
THE LIFO TEAM
milan_design_week

Design / Milan Design Week: Η εβδομάδα-υπερπαραγωγή δείχνει το μέλλον

Τεχνικές και τεχνολογία, ιστορικό design και πειραματισμοί, αρχιτεκτονική και διακόσμηση, υλικότητα και πνευματικοί στοχασμοί: αυτά είναι τα highlights της εβδομάδας design του Μιλάνου, που προτείνει τη σκηνογραφία της ζωής μας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Design / Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Ο σχεδιασμός της RETINAA στα νέα ελβετικά διαβατήρια συνδυάζει το υψηλό επίπεδο ασφαλείας με το graphic design ενώ είναι και μία αναφορά στα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της Ελβετίας, δημιουργώντας «κάτι παραπάνω από ένα επίσημο διοικητικό έγγραφο».
LIFO NEWSROOM
Ειρήνη Φρεζάδου: «Είμαστε οι αρχιτέκτονες της ζωής μας»

Ειρήνη Φρεζάδου / Ειρήνη Φρεζάδου: «Ό,τι κλείνει στο κέντρο, ανοίγει στη θέση του ένα μπαρ ή ένα εστιατόριο»

Αγωνίζεται ενάντια «στην απληστία που ξοδεύει τον αρχιτεκτονικό, φυσικό και πολιτιστικό μας πλούτο». Βγήκε μπροστά για το κτίριο «που ντροπιάζει την Ακρόπολη». Και τώρα, το νέο της σχέδιο είναι η αναβίωση του ιστορικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου. 
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Kεραμικά Mutina: Εκεί που τα όρια του τι είναι τέχνη και τι ένα απλό αντικείμενο συγχέονται

Design / Mutina: Εκεί που τα όρια του τι είναι τέχνη και τι ένα απλό αντικείμενο συγχέονται

Μια σημαντική έκθεση στο χωριό Φιοράνο της Εμίλια-Ρομάνα, όπου εδώ και είκοσι χρόνια τα κεραμικά Mutina παράγουν αισθητικό πολιτισμό με μια ομάδα σπουδαίων σύγχρονων σχεδιαστών.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η αρχιτέκτονας Μαρία Δέδα εξηγεί πώς δημιουργείς μια ανθρώπινη γειτονιά σήμερα

Design / Η αρχιτέκτονας Μαρία Δέδα εξηγεί πώς δημιουργείς μια ανθρώπινη γειτονιά σήμερα

Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Δύο πόλεις που προχωρούν προς μία επόμενη μέρα, μέσα από αστικές αναπλάσεις και αναπτύξεις. Δύο πόλεις που αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις της ανοδικής πορείας του τουρισμού, της εκτόξευσης των ενοικίων και της ασύμμετρης ανάπτυξης των επιμέρους περιοχών τους. Σε αυτό το τοπίο, η δημιουργία νέων γειτονιών μοιάζει να είναι η λύση που τοποθετεί ξανά τον πολίτη στο ρόλο του πρωταγωνιστή, σύμφωνα με την Μαρία Δέδα, επικεφαλής των Deda Architects.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ

σχόλια

1 σχόλια