Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter

Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη

0
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Ο Ρήγας Φεραίος ψάλλει το «Θούριο» του Αγώνα. Αντίγραφο μιας από τις σκηνές της ελληνικής επανάστασης του Peter Von Hess με τις οποίες ο Λουδοβίκος Α’ της Βαυαρίας διαδκόσμησε τα ανάκτορα του Μονάχου. Ελαιογραφία 0,15χ0,11 μ. Δωρεά Αντωνίου και Ελένης Χρηστομάνου. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Εφοδιαστικό έγγραφο μέλους της Φιλικής Εταιρείας της μυστικής οργάνωσης που ιδρύθηκε το 1814 στην Οδησσό από τον Εμμανουήλ Ξάνθο, τον Νικόλαο Σκουφά και τον Αθανάσιο Τσακάλωφ με στόχο της προετοιμασία της επανάστασης. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Προκήρυξη του Αλέξανδρου Υψηλάντη (1792-1828) «Μάχου υπέρ Πίστεως και Πατρίδος» από το στρατόπεδο του Ιασίου στις 24 Φεβρουαρίου 1821. Η πρώτη αυτή επίσημη διακήρυξη της ελληνικής επανάστασης μας παραπέμπει στην αποτυχημένη απόπειρα που ενθάρρυνε ο μύθος της αναμενόμενης ρωσικής βοήθειας και η εσφαλμένη στρατηγικά άποψη ότι οι επίσης υπόδουλοι λαοί των Βαλκανίων θα έχυναν το αίμα τους για την ελληνική υπόθεση. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Σπάθα του Κωνσταντίνου Κανάρη. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Η διαθήκη που πρόλαβε να γράψει ο στρατηγός Γέωργιος Καραισκάκης μετά το θανάσιμο τραυματισμό του στο Φάληρο στις 22 Απριλίου 1827 ενώ προετοίμαζε μια μεγάλη επίθεση για την απελευθέρωση των πολιορκημένων στην Ακρόπολη των Αθηνών. Με το συγκλονιστικό αυτό έγγραφο ο ήρωας της επανάστασης κληροδοτεί στο γιό του το μοναδικό του περιουσιακό στοιχείο, ένα σπαθί. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Η διαθήκη που πρόλαβε να γράψει ο στρατηγός Γέωργιος Καραισκάκης μετά το θανάσιμο τραυματισμό του στο Φάληρο στις 22 Απριλίου 1827 ενώ προετοίμαζε μια μεγάλη επίθεση για την απελευθέρωση των πολιορκημένων στην Ακρόπολη των Αθηνών. Με το συγκλονιστικό αυτό έγγραφο ο ήρωας της επανάστασης κληροδοτεί στο γιό του το μοναδικό του περιουσιακό στοιχείο, ένα σπαθί. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Η σπάθα που δώρισε ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης στο συναγωνιστή του Θεόδωρο Λεονάρδο. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Σημαία με την παράσταση της Ελλάδας στην μορφή της θεάς Αθηνάς και την επιγραφή Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Η ΘΑΝΑΤΟΣ. Αρχικά ανήκε στο Θεόδωρο Κολοκοτρώνη ο οποίος την προσέφερε στον Κωνσταντίνο Δραγώνα μέλος της επιτροπής Ζακύνθου που υπηρέτησε τον αγώνα, διευκολύνοντας τις επαφές των Ελλήνων με την αγγλική διοίκηση. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Το τηλεσκόπιο του ναύαρχου Γιακουμάκη Τομπάζη (1782-1829) παραπέμπει στην πρώτη νικηφόρο αναμέτρηση του ελληνικού στόλου με τον τουρκικό στην Ερεσσό της Λέσβου στις 27 Μάιου 1821 η οποία εξασφάλισε στους Έλληνες τον έλεγχο του Αιγαίου. Δωρεά Φίλιππου Δραγούμη. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Η πυξίδα του Ανδρέα Μιαούλη (1769-1835) αρχηγού των ναυτικών δυνάμεων της ελληνικής επανάστασης. Ανάμεσα στα πολλά ηρωικά κατορθώματα οι ναυμαχίες των Πατρών στις 20 Φεβρουαρίου 1822 και της Σούδας στις 31 Μαΐου και 2 Ιουνίου 1825 ξεχωρίζουν οι απεγνωσμένες προσπάθειες ανεφοδιασμού του πολιορκημένου Μεσολογγίου. Δωρεά του Ύπατου Αρμοστή Κρήτης, πρίγκιπα Γεωργίου. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Προσωπικά αντικείμενα του Καποδίστρια. Η σφραγίδα του το κουμπί από την πόλη του και το παράσημο Αστέρας. Δωρεά Ειρήνης Μεταξά. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Προσωπικά αντικείμενα του Καποδίστρια. Η σφραγίδα του το κουμπί από την πόλη του και το παράσημο Αστέρας. Δωρεά Ειρήνης Μεταξά. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Πιστόλια με έκτυπη επίχρυση διακοσμητική επένδυση του Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη. Δωρεά Πέτρου Μαυρομιχάλη. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Πιστόλια με έκτυπη επίχρυση διακοσμητική επένδυση του Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη. Δωρεά Πέτρου Μαυρομιχάλη. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Χρυσή σφραγίδα του Διονυσίου Σολωμού (1798-1857) με το μονόγραμμα του στο κέντρο και περιμετρικά την επιγραφή VERUM AMO VERUM VOLO (=την αλήθεια αγαπώ, την αλήθεια θέλω). © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Χρυσή σφραγίδα του Διονυσίου Σολωμού (1798-1857) με το μονόγραμμα του στο κέντρο και περιμετρικά την επιγραφή VERUM AMO VERUM VOLO (=την αλήθεια αγαπώ, την αλήθεια θέλω). © Μουσείο Μπενάκη
Εικαστικά
0

Γιάννης Πανταζόπουλος

Ο Γιάννης Πανταζόπουλος γεννήθηκε το 1984. Σπούδασε στο τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου. Από το 2008 έχει εργαστεί σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης ως δημοσιογράφος και από το 2014 αποτελεί βασικό μέλος της δημοσιογραφικής ομάδας της έντυπης και ηλεκτρονικής «LiFO». Έχει επιμεληθεί τεύχη ειδικού περιεχομένου της έντυπης LiFO και έχει πάρει συνεντεύξεις από τις κορυφαίες προσωπικότητες της πολιτικής, κοινωνικής και ακαδημαϊκής κοινότητας.
Mail:  [email protected]

 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Project Mycelium: Η διάβρωση, η αναγέννηση και τα μανιτάρια που φυτρώνουν σε μια φανταστική τουαλέτα της Κάλλας

Εικαστικά / Μια πρωτοποριακή συνάντηση τέχνης, επιστήμης, ιστορίας και οικολογίας

Στο Project Mycelium, τρία εντυπωσιακά κοστούμια, που θα μπορούσαν να φοράνε η Μαρία Κάλλας, η βασίλισσα Αμαλία και ο Ιωάννης Καποδίστριας, καταβροχθίζονται από ζωντανούς μύκητες.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Εικαστικά / Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Η 27χρονη εικαστικός μιλά για τη διαδρομή της από την Αθήνα στο Λος Άντζελες, για το πώς το ερωτικό πάθος μεταμόρφωσε την τέχνη της, καθώς και για τη μυστικιστική διάσταση στα έργα της. Για τη γνωριμία της με τη Lana Del Rey απέφυγε να μιλήσει.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
«Η εμμονή του βλέμματος»: Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

The Review / Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

Ποιο είναι το αποκαλούμενο «εθνικό αφήγημα» που υπηρετεί η Εθνική Πινακοθήκη; Ο Χρήστος Παρίδης συζητά με τον δημοσιογράφο και επιμελητή εκθέσεων Δημήτρη Τρίκα για τη νέα επετειακή έκθεση στη μνήμη του Παναγιώτη Τέτση, η οποία μόλις εγκαινιάστηκε στην Εθνική Πινακοθήκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου / Περικλής Βυζάντιος: από το Παρίσι της Μπελ Επόκ στο φως της Ύδρας 

Εικαστικά / Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου

Μια ανασκόπηση της ζωής και του έργου του ζωγράφου, που ήταν γνωστός για τα ελληνικά τοπία και την Ύδρα, με αφορμή την αναδρομική έκθεση του Περικλή και του Ντίκου Βυζάντιου στο Ίδρυμα Θεοχαράκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
 Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Εικαστικά / Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Με αφορμή την αναδρομική έκθεση στη Συλλογή Peggy Guggenheim στη Βενετία, έφτασε η στιγμή να ανακαλύψουμε τη ζωγράφο που θεωρείται εθνικός θησαυρός για την Πορτογαλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Εικαστικά / Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Μια νέα έκθεση στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στο Παρίσι με πορτρέτα της κόρης του Ανρί Ματίς, Μαργκερίτ, προσφέρει μια νέα οπτική στο έργο του μεγάλου Γάλλου καλλιτέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Εικαστικά / Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Αφρικανική τέχνη, κριτική στην αποικιοκρατία, έργα για τα δικαιώματα των ζώων και εμπνευσμένα από διαστημικά ταξίδια, νέοι καλλιτέχνες και αναδρομικές εκθέσεις σε μουσεία και γκαλερί της Αθήνας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τέσσερις σημαντικοί διεθνείς καλλιτέχνες αποτελούν τον προπομπό της μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ

Εικαστικά / ΕΜΣΤ: Τέσσερις διεθνείς καλλιτέχνες και μία θεματική έκθεση για τα ζώα που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ

Δύο ατομικές εκθέσεις και δύο μεγάλης κλίμακας in situ εγκαταστάσεις φωτίζουν τη σχέση μας με τα ζώα και τις οικολογικές συνέπειες της αποικιοκρατίας ενώ αποτελούν προπομπό μιας μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Εικαστικά / «Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Στην υποβλητική της έκθεση στο ΕΜΣΤ, η εικαστικός Τζάνις Ράφα αναδημιουργεί ένα φανταστικό περιβάλλον άδειων στάβλων για να μιλήσει για τη σχέση του ανθρώπινου και του ζωικού κόσμου, ενώ μας προκαλεί να σκεφτούμε τις έννοιες της φροντίδας και της αγάπης, αλλά και την ανάγκη μας για κυριαρχία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Εικαστικά / Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Το Μουσείο Μπενάκη τιμά με μια σημαντική έκθεση τη μνήμη του σκηνοθέτη, διανοούμενου, ιστοριοδίφη και ερευνητή του λαϊκού μας πολιτισμού, συνδημιουργού του θρυλικού «Παρασκηνίου». Ο επιμελητής της έκθεσης, Γιώργος Σκεύας, μας μιλά γι’ αυτήν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγάλη έκθεση του Steve McQueen για τα κινήματα που διαμόρφωσαν τη Μεγάλη Βρετανία

Εικαστικά / Η Μεγάλη Βρετανία που αντιστάθηκε υπάρχει ακόμα στις φωτογραφίες αυτής της έκθεσης

Από τις σουφραζέτες των αρχών του 20ού αιώνα μέχρι τις διαμαρτυρίες για τον πόλεμο στο Ιράκ, η έκθεση σε επιμέλεια του Steve McQueen συγκεντρώνει τις πιο δυνατές εικόνες μιας χώρας που βγήκε πολύ συχνά και πολύ δυνατά στους δρόμους.  
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Η αρχαιομετρία, η τεχνητή νοημοσύνη και η καλλιτεχνική δημιουργία συνεργάστηκαν σε μια καινοτόμο μελέτη αποκατάστασης της τοιχογραφίας με το κυνήγι από τον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην αναβίωση της αρχαίας τέχνης.
M. HULOT