Αυτά είναι τα πρώτα μεγάλα εικαστικά events της σεζόν Facebook Twitter
Εat Time Europe Performance, Γιώργος Ζαμπουλάκης & Ερευνητικό Θέατρο Θράκης.Σκηνοθεσία: Γιώργος Ζαμπουλάκης. Φωτο: Αλέξανδρος Παρωτίδης

Αυτά είναι τα πρώτα μεγάλα εικαστικά events της σεζόν

0

ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ - Κτίριο Οδού Πειραιώς

(out) - topias: περφόρμανς και υπαίθριος / δημόσιος χώρος

Η έκθεση ξεκινά στις 19 Σεπτεμβρίου και παρουσιάζει βίντεο, βίντεο εγκαταστάσεις, διαδραστικές εγκαταστάσεις, ηχητικούς περιπάτους και μακέτες από ατομικά και ομαδικά πρότζεκτ τα οποία έχουν ως επί το πλείστον υλοποιηθεί στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια και επιδεικνύουν μια νέα, διευρυμένη αντίληψη της επιτελεστικής διάστασης της χωρικότητας. Τα έργα αυτά επιχειρούν μια νέα προσέγγιση του υπαίθριου, δημόσιου χώρου, έχοντας ως επίκεντρο την αντίληψη ότι οποιοσδήποτε χώρος είναι δυνητικά παραστασιακός. Η νέα αυτή χωρική συνειδητοποίηση και η επέκταση της έννοιας της σκηνογραφίας, που σηματοδοτείται από τη στροφή προς τη δυναμική του υπαίθριου χώρου, σχετίζονται με την επαναπράγματευση του δημόσιου/κοινόχρηστου χώρου ως του κατ' εξοχήν συλλογικού χώρου και συνοδεύονται από αυξημένο ενδιαφέρον για τα ιδιαίτερα φυσικά χαρακτηριστικά του περιβάλλοντος, καθώς αυτά συμβάλλουν οργανικά στη διαμόρφωση του παραστασιακού γεγονότος. Παράλληλα, τα έργα λαμβάνουν υπ' όψιν το κοινωνικό και πολιτικό πλαίσιο των ανθρώπινων σχέσεων, μέσα στο οποίο διαμορφώνονται και επαναδιαπραγματεύονται τις σχέσεις που αναπτύσσονται ανάμεσα στο καλλιτεχνικό γεγονός, τον καλλιτέχνη, τον χώρο και το κοινό που συμμετέχει.

Στην έκθεση παρουσιάζονται πρότζεκτ που πήραν μέρος με την Ελληνική Εθνική Συμμετοχή στη 13η Διεθνή Έκθεση Prague Quadrennial of Performance Design and Space 2015, καθώς και η Εθνική Συμμετοχή της Ολλανδίας (πρώτο βραβείο Curatorial Concept PQ 2015). Επίσης, προβάλλεται μια σειρά από νέα projects που έχουν δημιουργηθεί κατά την περίοδο 2015-2016, ενώ παράλληλα, κατά τη διάρκεια της έκθεσης, θα πραγματοποιηθούν σειρά από 25 live performances, 10 εργαστήρια, διαλέξεις, masterclasses, προβολές και συζητήσεις στρογγυλής τραπέζης.

documenta 14

Η Βουλή των Σωμάτων (34 ασκήσεις ελευθερίας)

Λίγους μήνες πριν από τα εγκαίνια της έκθεσης documenta 14 τον Απρίλιο του 2017, η διοργάνωση ξεκινάει με ένα πρόγραμμα δημόσιων δράσεων με τίτλο «Η Βουλή των Σωμάτων», ή αλλιώς «34 Ασκήσεις Ελευθερίας», εμπνευσμένο από τη σκέψη του Φουκό ότι η ελευθερία δεν είναι κάτι δεδομένο για τον άνθρωπο, μια φυσική του συνήθεια, αλλά κάτι που χρειάζεται εξάσκηση. Οι εκδηλώσεις θα γίνουν από τις 14 έως τις 24 Σεπτεμβρίου στο Κέντρο Τεχνών του Δήμου Αθηναίων, ο οποίος συμμετέχει ως συνδιοργανωτής της documenta 14. Σημειωτέον ότι από το 1955, που ξεκίνησε, είναι η πρώτη φορά που η documenta οργανώνεται παράλληλα και σε άλλη πόλη εκτός από το Κάσελ της Γερμανίας.

Το κτίριο όπου θα γίνουν οι δράσεις, το οποίο βρίσκεται στο Πάρκο Ελευθερίας στη λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας, υπήρξε κατά τη διάρκεια της χούντας το αρχηγείο της στρατιωτικής αστυνομίας, της περιβόητης ΕΑΤ-ΕΣΑ, ενώ ακριβώς πίσω από αυτό ένα δεύτερο κτίριο ήταν κέντρο κράτησης και βασανισμού. Σήμερα στεγάζεται εκεί το Μουσείο Αντιδικτατορικής Δημοκρατικής Αντίστασης.

Η documenta, λοιπόν, αξιοποιώντας το Κέντρο Τεχνών, θα μεταμορφώσει το Πάρκο Ελευθερίας σε έναν πειραματικό δημόσιο χώρο άσκησης της ελευθερίας του λόγου, της κίνησης και της ζωντανής παρουσίας.

Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης ανέλαβε τη «διερευνητική ανακαίνιση» του εσωτερικού του κτιρίου προτείνοντας τη δημόσια χρήση του με την αναδιάταξη 68 μπλοκ ψευδο-«ερειπίων» που κατά τον αρχιτέκτονα-εικαστικό αποτελούν ευθεία αναφορά στα σκαλοπάτια της Πνύκας, όπου «χτίστηκε» η έννοια της δημοκρατίας, αλλά και στη σύγχρονη Αθήνα, η οποία κατοικήθηκε και εκδημοκρατίστηκε από την πολυκατοικία. Καθώς δε η εικόνα αυτών των μπλοκ παραπέμπει στο τσιμέντο, θυμίζει και τα αυθαίρετα, με το βασικό δομικό υλικό από το οποίο έχουν κατασκευαστεί. Κατά περίπτωση τα μπλοκ αυτά θα χρησιμοποιούνται από τους ερμηνευτές, τους ομιλητές και τους συζητητές είτε συμπληρώνοντας ως σκηνικό τη δράση είτε αντιστρέφοντας τη σχέση ομιλητή-ακροατή. Φωνές και σώματα καλλιτεχνών, θεωρητικών της κριτικής και ακτιβιστών θα συμπράξουν σε μια σειρά εκδηλώσεις οι οποίες θα εισαγάγουν ρήξεις και νέες κατευθύνσεις, παρεμβαίνοντας ο ένας στις αφηγήσεις του άλλου. Μια «δυσαρμονία» φωνών και σωμάτων από σύγχρονα αντιπατριαρχικά, queer, διεμφυλικά και απάτριδα κινήματα της Αθήνας, αλλά όχι μόνο, θα ασκηθούν σε μια ενορχηστρωμένη πρακτική ετερογλωσσίας και ετερογένειας.

Στις εκδηλώσεις περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, συζητήσεις, περφόρμανς, ομάδες ανάγνωσης, εργαστήρια, προβολές και θεατρικές δράσεις. Τη γενική δραματουργία επιμελείται ο σκηνοθέτης και συνδιευθυντής της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου Πρόδρομος Τσινικόρης.

Αυτές τις εναρκτήριες εκδηλώσεις της Βουλής των Σωμάτων θα διαδεχθεί πρόγραμμα εβδομαδιαίων δημόσιων δράσεων, πάντα στο Κέντρο Τεχνών του Δήμου, που θα ξεκινήσουν τον Οκτώβριο και θα οδηγήσουν σταδιακά στην έκθεση τον Απρίλιο του 2017.

ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ

Ηappy Βirthday

Αυτά είναι τα πρώτα μεγάλα εικαστικά events της σεζόν Facebook Twitter
Γλυπτό από τη σειρά HAPPY BIRTDAY

Στις 22 Σεπτεμβρίου το Μουσείο Μπενάκη, σε συνεργασία με το ΔΕΣΤΕ, εγκαινιάζει στο κτίριο της οδού Κουμπάρη την έκθεση του Γιώργου Λάππα «Happy Birthday». Ο τίτλος ίσως ακούγεται παράδοξος για έναν καλλιτέχνη που πολύ πρόσφατα έφυγε από τη ζωή. Ωστόσο, συνδέεται με μια ενδιαφέρουσα ιστορία: όταν ο Δάκης Ιωάννου, ο καλλιτεχνικός σύμβουλος του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ Γιώργος Τζιρτζιλάκης και η επιμελήτρια του Τμήματος Ζωγραφικής, Χαρακτικών και Σχεδίων του Μουσείου Μπενάκη Πολύνα Κοσμαδάκη κατέβηκαν στο υπόγειο του στούντιο του Λάππα στον Περισσό, μαζί με τη σύζυγό του, επίσης γλύπτρια, Αφροδίτη Λίτη, έμειναν εμβρόντητοι με αυτό που αντίκρισαν. Στον χώρο υπήρχαν περί τα τριακόσια κουτιά, σε μέγεθος κουτιών υποδημάτων, ταξινομημένα με ιδιαίτερη φροντίδα από τον καλλιτέχνη. Περιείχαν σχεδόν ισάριθμα χυτά γλυπτά μικρού μεγέθους από αλουμίνιο, κυρίως ανθρωπόμορφα, πολλά με τη μορφή του ίδιου του Λάππα, άλλα ζωόμορφα, άλλοτε όρθια κι άλλοτε ξαπλωμένα. Πολλά δε από αυτά έφεραν την επιγραφή: Happy Birthday! Σε κάποιες περιπτώσεις η ευχή αναγραφόταν επάνω στο κουτί.

Μα, τι ήταν αυτά τα αντικείμενα; Μήπως έτοιμα δώρα του γλύπτη προς φίλους του; Θα μπορούσε να το σκεφτεί κανείς. Όμως, υπήρχε μια ιδιότυπη λεπτομέρεια που ακύρωνε αυτή την εκδοχή. Η ταξινόμηση όχι μόνο ήταν προσεγμένη αλλά, μέσα από μια συνεχή δομή αριθμών, εμπεριείχε την έννοια ενός αφηγήματος. Από αριστερά προς τα δεξιά και από πάνω προς τα κάτω αποτελούσε μια κωδικοποιημένη συνθήκη της οποίας αγνοούσαν τον κωδικό για να την ξεκλειδώσουν.


Ήταν φανερό στην ομήγυρη ότι αυτή η ομαδοποιημένη «συλλογή» αγαλματιδίων δεν μπορούσε παρά να είναι μια εργασία εν εξελίξει. Αλλά τι μπορεί να σηματοδοτούσε, τι μορφή θα είχε; Αυτό το ερώτημα τους απασχόλησε και όταν αποφάσισαν να στήσουν την έκθεση με βάση τα ευρήματα που θα δούμε σε λίγες μέρες.

«Πώς θα τα έστηνε ο καλλιτέχνης και πώς θα μπορούσαμε να τα στήσουμε εμείς; Μήπως αλλοιώσουμε, μήπως προδώσουμε το έργο του;» αναρωτιέται έως σήμερα ο Τζιρτζιλάκης. «Το σύνολο εμπεριείχε το αίνιγμα, όπως συνήθως και τα υπόλοιπα έργα του Λάππα, ή ακόμα καλύτερα τη συνθήκη της εκκρεμότητας» συμπληρώνει.

Έτσι, οι τρεις επιμελητές της έκθεσης που θα δούμε στο Μπενάκη, ο Τζιρτζιλάκης, η Κοσμαδάκη και η Λίτη, κατέληξαν να ακολουθήσουν την τακτική των αρχαιολόγων και να συνθέσουν την έκθεση με μια κατά προσέγγιση εκδοχή.
Ίσως κάποιος αναρωτηθεί πώς είναι δυνατόν να μην ήξερε ούτε η σύζυγος τον στόχο του έργου αυτού. Όμως σαφή απάντηση δεν είχε ούτε εκείνη, παρότι γνώριζε την ύπαρξη των μικρών αυτών γλυπτών. Πάντως, ήταν φανερό ότι κάτι ετοίμαζε ο σημαντικός γλύπτης, του οποίου η δουλειά συχνά παρέπεμπε στην ψυχανάλυση, καθώς στα νιάτα του είχε περάσει και από σπουδές κλινικής ψυχολογίας στις ΗΠΑ και είχε εργαστεί σε ανάλογο ίδρυμα. Όπως επίσης είχε σχέση με την κινηματογραφική γλώσσα, που συχνά τη χρησιμοποιούσε στις δικές του αφηγήσεις.

Αυτό, λοιπόν, το παράξενο μικροσύμπαν αγαλματιδίων, που δεν θυμίζει τα κόκκινα γλυπτά μεγάλου μεγέθους που ταυτίζουμε με τον Λάππα, θα παρουσιαστεί σαν εύρημα της αρχαιολογικής σκαπάνης, σε μια «νέα» έκθεση εν απουσία του δημιουργού. Συμπληρωματικά θα υπάρχει η γιγάντια «Καμήλα» του, αναφορά στη γενέθλια γη της Αιγύπτου, όπως και δύο ξαπλωμένες φιγούρες του Λάππα ντυμένες με ριγέ φόρμες, σαν άντρες που ξεκουράζονται στις όχθες του Νείλου, οι «Παπαγάλοι» του και, τέλος, η «Πλατεία Ελευθερίας», το τραπέζι από την έκθεση documenta και γλυπτικά τοπία στο Εβραϊκό Μουσείο Θεσσαλονίκης που παρουσίασε το 2014. Επρόκειτο για αναφορά στην τραγική μέρα που οι κατοχικές δυνάμεις της Θεσσαλονίκης συγκέντρωσαν όλους τους άρρενες εβραϊκής καταγωγής στο κέντρο της πόλης για να τους εξευτελίσουν – μια ακόμα μελέτη του Λάππα στο αιώνιο ζήτημα που τον απασχολούσε, την «υπακοή» των ανθρώπων στην εξουσία μέσα από το «Πείραμα Μίλγκραμ».

ΔΕΣΤΕ

The Equilibrists / Oι Eξισορροπιστές

Αυτά είναι τα πρώτα μεγάλα εικαστικά events της σεζόν Facebook Twitter
Zoe Paul, μία εκ των 33 συμμετεχόντων καλλιτεχνών στους The Equilibrists / Οι Εξισορροπιστές.

Στις 9 Οκτωβρίου μια ακόμα συνεργασία του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ, με αφορμή την 33η επέτειο από την ίδρυσή του, και του Μουσείου Μπενάκη παρουσιάζεται στο κοινό. Ο τίτλος είναι «The Equilibrists / Οι Εξισορροπιστές»· πρόκειται για μια έκθεση στην οποία συμμετέχει και το New Museum της Νέας Υόρκης και η οποία περιλαμβάνει αποκλειστικά έργα της νέας γενιάς Ελλήνων και Κύπριων καλλιτεχνών. Η επιλογή έγινε από τους επιμελητές του New Museum Gary Carrion-Murayari και Helga Christoffersen, που βασίστηκαν στην προσωπική τους έρευνα στην Ελλάδα, στην Κύπρο, στο Λονδίνο και στο Βερολίνο, αλλά και σε προτάσεις ομάδας καλλιτεχνών και συγγραφέων από την Ελλάδα.

Επιλέχτηκαν 33 καλλιτέχνες είκοσι πέντε έως τριάντα πέντε ετών, αλλά και ομάδες οι οποίες υιοθετούν μεγάλη γκάμα μέσων, όπως ζωγραφική, γλυπτική, σχέδιο, βίντεο και περφόρμανς, και αποδίδουν «το εύθραυστο της παρούσας στιγμής μέσα από μια κοινή προσέγγιση της υλικότητας». Τα θέματα με τα οποία καταπιάνονται ποικίλλουν: από τις αλλαγές στις απόψεις της πολιτιστικής ταυτότητας έως την ιστορική μνήμη και από την πολιτική της αρχιτεκτονικής και των υποδομών έως τον ψηφιακό χώρο.

Οι νέοι καλλιτέχνες αντιμετωπίζουν τις αυξημένες προκλήσεις στην αβέβαιη εποχή μας, ωστόσο αρνούνται να παραμείνουν αδρανείς. Συμμετέχουν στο σύγχρονο καλλιτεχνικό γίγνεσθαι δημιουργώντας με διάθεση και πνεύμα αυτοσχεδιασμού και συνεργασίας σε χώρους αυτοδιαχείρισης, σε προγράμματα residency και άλλες πλατφόρμες. Η έκθεση στο σύνολό της συμβαδίζει με το πνεύμα του Βραβείου ΔΕΣΤΕ, που κάθε δύο χρόνια τιμά έναν υποσχόμενο Έλληνα καλλιτέχνη.

ΕΜΣΤ

Το ΕΜΣΤ στον κόσμο

Αυτά είναι τα πρώτα μεγάλα εικαστικά events της σεζόν Facebook Twitter

Η πρώτη έκθεση του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης σε κανονική λειτουργία, που θα εγκαινιάσει ταυτόχρονα τον χώρο των Περιοδικών Εκθέσεων, είναι μια συνεργασία με το M HKA της Αμβέρσας. Έχει τίτλο «Το ΕΜΣΤ στον κόσμο» και άρχισε να σχεδιάζεται πριν από έναν χρόνο με στόχο να συνδεθεί το ΕΜΣΤ με άλλα μουσεία και ιδρύματα σύγχρονης και μοντέρνας τέχνης ανά τον κόσμο. Έτσι, από τον Οκτώβριο έργα της συλλογής του ΕΜΣΤ «συνομιλούν» με έργα από τις συλλογές των άλλων μουσείων, αναδεικνύοντας τις όποιες συγγένειες, τις διαφορετικές προσεγγίσεις, τα σύγχρονα ρεύματα και τις δυναμικές της εποχής στην καλλιτεχνική δημιουργία. Στόχος είναι η μελέτη της συμβολής της σύγχρονης τέχνης στον προβληματισμό και στις αντιδράσεις επάνω σε ζητήματα που απασχολούν τις σύγχρονες κοινωνίες τόσο σε τοπικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Η έκθεση περιλαμβάνει γύρω στα εβδομήντα έργα τα οποία εντάσσονται σε διάφορες θεματικές που αποτελούνται από τρία έργα σε κάθε περίπτωση: ενός Έλληνα, ενός Βέλγου και ενός καλλιτέχνη άλλης εθνικότητας από τις συλλογές των δύο μουσείων.
Η ίδια έκθεση θα ταξιδέψει τον Απρίλιο του 2017 στο Βέλγιο, όπου θα εγκαινιαστεί στους χώρους του ανακαινισμένου M HKA.

Αυτά είναι τα πρώτα μεγάλα εικαστικά events της σεζόν Facebook Twitter
Trisha Brown, In Plain Sight

Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση

Ιn Plain Site

Σε συνεργασία με τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση και ως μέρος του νέου φεστιβάλ που ξεκινάει η Στέγη το πρώτο Σαββατοκύριακο του Οκτωβρίου σε δημόσιους χώρους με την ονομασία «Dancing Athens», το ΕΜΣΤ εντάσσει στο πρόγραμμά του τις δράσεις της Trisha Brown και της ομάδας της. Η Αμερικανίδα πρωτοπόρος του κινήματος του μεταμοντέρνου χορού και πολυβραβευμένη χορογράφος θα παρουσιάσει το «In Plain Site», ένα κολάζ από αποσπάσματα εμβληματικών έργων της των τελευταίων πενήντα ετών. Η ιδιότυπη αυτή αναδρομική παρουσίαση θα διαμορφωθεί σε συνεργασία με το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης ειδικά για τους νέους χώρους του. Ένας φόρος τιμής στη ριζοσπαστική δουλειά της Brown, η οποία τη δεκαετία του 1970 έβαλε τον χορό στην καθημερινότητα της πόλης. Η καλλιτεχνική επιμέλεια είναι της Κάτιας Αρφαρά.

NEON

Flying over the Abyss - H Υπέρβαση της Άβυσσος

Ο καλλιτεχνικός οργανισμός ΝΕΟΝ παρουσιάζει στα μέσα Νοεμβρίου την έκθεση «Flying over the Αbyss - Η Υπέρβαση της Άβυσσος», αφιερωμένη στον στοχαστή και συγγραφέα Νίκο Καζαντζάκη. Η έκθεση αποτελείται από μια σειρά έργων σύγχρονων Ελλήνων και ξένων εικαστικών που «συνομιλούν» με την Ασκητική, το σημαντικό φιλοσοφικό πόνημα του σπουδαίου Κρητικού, αλλά και μεταξύ τους, φωτίζοντας τη διαδρομή της ανθρώπινης ζωής, από το τραύμα της γέννησης, τον αγώνα για τη ζωή και τη δημιουργικότητα, έως τον θάνατο. Η έκθεση ξεκίνησε τον προηγούμενο χρόνο στο Ρέθυμνο, σε συνεργασία με το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης και το Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης. Στην Αθήνα θα παρουσιαστεί σε χώρο του Ωδείου Αθηνών. Η επιμέλεια είναι του Δημήτρη Παλαιοκρασσά και της Μαρίας Μαραγκού.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Εικαστικά / Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Αφρικανική τέχνη, κριτική στην αποικιοκρατία, έργα για τα δικαιώματα των ζώων και εμπνευσμένα από διαστημικά ταξίδια, νέοι καλλιτέχνες και αναδρομικές εκθέσεις σε μουσεία και γκαλερί της Αθήνας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τέσσερις σημαντικοί διεθνείς καλλιτέχνες αποτελούν τον προπομπό της μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ

Εικαστικά / ΕΜΣΤ: Τέσσερις διεθνείς καλλιτέχνες και μία θεματική έκθεση για τα ζώα που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ

Δύο ατομικές εκθέσεις και δύο μεγάλης κλίμακας in situ εγκαταστάσεις φωτίζουν τη σχέση μας με τα ζώα και τις οικολογικές συνέπειες της αποικιοκρατίας ενώ αποτελούν προπομπό μιας μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Εικαστικά / «Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Στην υποβλητική της έκθεση στο ΕΜΣΤ, η εικαστικός Τζάνις Ράφα αναδημιουργεί ένα φανταστικό περιβάλλον άδειων στάβλων για να μιλήσει για τη σχέση του ανθρώπινου και του ζωικού κόσμου, ενώ μας προκαλεί να σκεφτούμε τις έννοιες της φροντίδας και της αγάπης, αλλά και την ανάγκη για κυριαρχία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Εικαστικά / Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Το Μουσείο Μπενάκη τιμά με μια σημαντική έκθεση τη μνήμη του σκηνοθέτη, διανοούμενου, ιστοριοδίφη και ερευνητή του λαϊκού μας πολιτισμού, συνδημιουργού του θρυλικού «Παρασκηνίου». Ο επιμελητής της έκθεσης, Γιώργος Σκεύας, μας μιλά γι’ αυτήν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγάλη έκθεση του Steve McQueen για τα κινήματα που διαμόρφωσαν τη Μεγάλη Βρετανία

Εικαστικά / Η Μεγάλη Βρετανία που αντιστάθηκε υπάρχει ακόμα στις φωτογραφίες αυτής της έκθεσης

Από τις σουφραζέτες των αρχών του 20ού αιώνα μέχρι τις διαμαρτυρίες για τον πόλεμο στο Ιράκ, η έκθεση σε επιμέλεια του Steve McQueen συγκεντρώνει τις πιο δυνατές εικόνες μιας χώρας που βγήκε πολύ συχνά και πολύ δυνατά στους δρόμους.  
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Η αρχαιομετρία, η τεχνητή νοημοσύνη και η καλλιτεχνική δημιουργία συνεργάστηκαν σε μια καινοτόμο μελέτη αποκατάστασης της τοιχογραφίας με το κυνήγι από τον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην αναβίωση της αρχαίας τέχνης.
M. HULOT
MARTIN GAYFORD: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε εντελώς λάθος» Ή MARTIN GAYFORD: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε λάθος»

Εικαστικά / Martin Gayford: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε εντελώς λάθος»

Ένας από τους πιο επιδραστικούς κριτικούς τέχνης της Βρετανίας μιλά στη LiFO για τις τάσεις που διαμορφώνουν τη σύγχρονη τέχνη, τις φιλικές του σχέσεις με θρυλικούς καλλιτέχνες όπως ο Freud και ο Hockney, αλλά και για το αν η κριτική μπορεί όντως να επηρεάσει τα πράγματα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η πρώτη μεγάλη έκθεση της οραματίστριας καλλιτέχνιδας Ithell Colquhoun

Εικαστικά / Τα σουρεαλιστικά αριστουργήματα της Ithell Colquhoun σε μια μεγάλη έκθεση

Το πολύχρωμο και αποκρυφιστικό σύμπαν της ξετυλίγεται στην πρώτη μεγάλη έκθεση για την οραματίστρια καλλιτέχνιδα, που εξερευνά τη θέση των γυναικών και τη σημασία του φύλου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Βαγγέλης Μπαλής δημιουργεί κεραμικούς σάτυρους που του μοιάζουν

Εικαστικά / Ο Βαγγέλης Μπαλής δημιουργεί κεραμικούς σάτυρους που του μοιάζουν

Ένας νέος καλλιτέχνης δημιουργεί μοναδικά αντικείμενα ανάλογα με τη διάθεσή του, ονειρεύεται έναν χώρο όπου θα δημιουργεί απερίσπαστος και δεν τον νοιάζει καθόλου να βιοποριστεί από την τέχνη.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Μια νέα έκθεση με χαρακτικά της ώριμης περιόδου της Βάσως Κατράκη

Εικαστικά / Βάσω Κατράκη: Η τέχνη της συγκινεί ακόμα

Έργα της σημαντικής Ελληνίδας χαράκτριας που παραπέμπουν στη βία της δικτατορίας, αλλά και άφυλες μορφές της όψιμης περιόδου της με αναφορά στην ελληνική αρχαιότητα, που υπερβαίνουν το ατομικό και γίνονται μέρος της συλλογικής μνήμης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τι απέγινε η πρωτοπορία στην τέχνη;

Εικαστικά / Τι απέγινε η πρωτοπορία στην τέχνη;

Ο κόσμος της σύγχρονης τέχνης έχει καταντήσει να μοιάζει με τσίρκο. Αλλά ο πραγματικός κακός της ιστορίας δεν είναι οι καλλιτέχνες, αλλά η σύγχρονη αγορά της τέχνης, η αξία της οποίας ξεπερνά πλέον τα 60 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως
THE LIFO TEAM
Ο Άνσελμ Κίφερ αποτίνει φόρο τιμής στον Βαν Γκογκ

Εικαστικά / Ο Άνσελμ Κίφερ αποτίνει φόρο τιμής στον Βαν Γκογκ

Μια νέα έκθεση στο Άμστερνταμ με πρόσφατα έργα του Κίφερ αναδεικνύει τη σύνδεσή του με τον Βαν Γκογκ και προκαλεί ήδη πολλές συζητήσεις. Ο σπουδαίος Γερμανός καλλιτέχνης εμπνέεται σταθερά, εδώ και 60 χρόνια, από τον Ολλανδό ζωγράφο. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Helmut Lang: What remains behind

Εικαστικά / Helmut Lang: Από το θρυλικό rubber dress στα πρωτόγονα γλυπτά του

Ο καλλιτέχνης και πρώην σχεδιαστής μόδας διατηρεί την προσήλωσή του στα υλικά και παρουσιάζει γλυπτά που θίγουν τη διαρκή εμμονή του με το θέμα της μνήμης, σε ένα σπίτι-σύμβολο του μοντερνισμού στο Λος Άντζελες.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
62 λεπτά με τον Ανέστη Ιωάννου

Εικαστικά / Από τη Νεφελοκοκκυγία στο skate και το τζιν: Το Εικαστικό Σύμπαν του Ανέστη Ιωάννου

Ο νεαρός εικαστικός αναζητά μια νέα μορφή ελευθερίας και απογείωσης, συνδέοντας τη δυναμική της street culture με την ουτοπία των Ορνίθων και των τσαρουχικών ονείρων, αναζητώντας μια έξοδο από το αστικό τραύμα σε έναν κόσμο γεμάτο δυνατότητες και φαντασία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο καινοτόμος κεραμίστας–γλύπτης Brian Rochefort παρουσιάζει στην Αθήνα νέα του έργα

Εικαστικά / Brian Rochefort: Ο ριζοσπάστης της κεραμικής παρουσιάζει τα νέα του έργα στην Αθήνα

Είναι διάσημος για τη δημιουργία μεγάλων, ζωηρών κεραμικών γλυπτών με μοναδικές υφές και αφηρημένα μοτίβα, ενώ οι συνθέσεις του ισορροπούν μεταξύ αταξίας και αρμονίας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τα ιστορικά έργα του Κώστα Πανιάρα από βινύλ σε μια νέα έκθεση

Εικαστικά / Τα ιστορικά έργα του Κώστα Πανιάρα από βινύλ σε μια νέα έκθεση

Το βινύλιο υποκαθιστά το χρώμα σε μια σειρά έργων που παρουσιάστηκαν με μεγάλη επιτυχία τη δεκαετία του ’80 στο Παρίσι και στη Νέα Υόρκη από τον Αλέξανδρο Ιόλα. Σαράντα χρόνια μετά, η γκαλερί The Breeder τα επανασυστήνει στο κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ