Βλέποντας με άλλο τρόπο τον κόσμο του Ντέιβιντ Χόκνεϊ Facebook Twitter
Επισκέπτες παρακολουθούν την έκθεση "David Hockney: Bigger & Closer (not smaller & further away) immersive exhibition" στην γκαλερί Lightroom στο Λονδίνο.

Βλέποντας με άλλο τρόπο τον κόσμο του Ντέιβιντ Χόκνεϊ

0

Ο κόσμος του 85χρονου Ντέιβιντ Χόκνεϊ ανοίγει διάπλατα στο κοινό μέσα από μια έκθεση κατά τα πρότυπα αυτών που έχουν γνωρίσει μεγάλη επιτυχία σε όλο τον κόσμο, όπως αυτές για τον Βαν Γκογκ, τον Κλιμτ και τη Φρίντα Κάλο, με τον τίτλο «Bigger & Closer (Not Smaller & Further Away)». Μεγεθύνει τα έργα του Βρετανού καλλιτέχνη και τα προβάλλει στους τοίχους και τα πατώματα άδειων και μεγάλων δωματίων, τα οποία υποδέχονται τους θεατές, προσκαλώντας τους να γίνουν μέρος της εμπειρίας και εξετάζοντας την καριέρα του διάσημου καλλιτέχνη.

Όλα αυτά συμβαίνουν στο Lightroom, έναν νέο χώρο στο Λονδίνο, και θα διαρκέσουν έως τις 4 Ιουνίου 2023.

Ο  Χόκνεϊ, που βοήθησε στον σχεδιασμό της εμπειρίας, λέει στους «New York Times» ότι, παρόλο που δεν έχει δει κανένα από αυτά τα θεάματα που βασίζονται στο έργο άλλων καλλιτεχνών, πιστεύει ότι το δικό του είναι διαφορετικό. «Είναι νεκροί», λέει ο Χόκνεϊ. «Εγώ είμαι ζωντανός, και συμμετείχα στη δημιουργία του».

Ο  Χόκνεϊ λέει στους «New York Times» ότι, παρόλο που δεν έχει δει κανένα από αυτά τα θεάματα που βασίζονται στο έργο άλλων καλλιτεχνών, πιστεύει ότι το δικό του είναι διαφορετικό. «Αυτοί είναι νεκροί», λέει ο Χόκνεϊ. «Εγώ είμαι ζωντανός, και συμμετείχα στη δημιουργία του».

Η γοητεία που του ασκούν διαχρονικά οι δυνατότητες των νέων μέσων εκφράζεται με ζωντάνια σε μια έκθεση που μας καλεί να την κοιτάξουμε πιο προσεκτικά, χωρίς προκατάληψη και με χαρούμενη διάθεση.

Σε έναν κύκλο έξι θεματικών ο Χόκνεϊ αποκαλύπτει τη διαδικασία της δουλειάς του. Ακούμε τη φωνή του καθώς τον παρακολουθούμε να πειραματίζεται με την προοπτική, να χρησιμοποιεί τη φωτογραφία ως έναν τρόπο «ζωγραφικής με φωτογραφική μηχανή», να αποτυπώνει το πέρασμα του χρόνου στα κολάζ του με polaroid και τη χαρά της άνοιξης στο iPad του και να μας δείχνει γιατί μόνο η ζωγραφική μπορεί να αποδώσει σωστά την τεράστια έκταση του Grand Canyon.

Από το Λος Άντζελες μέχρι το Γιόρκσαϊρ και τη Νορμανδία, όπου ζει ο Χόκνεϊ σήμερα, η έκθεση αποτελεί μια άνευ προηγουμένου ευκαιρία να βρεθείτε μαζί με μία από τις μεγαλύτερες ιδιοφυΐες του κόσμου της τέχνης, που εξακολουθεί να καινοτομεί, δημιουργώντας ομορφιά και δέος.

«Ο κόσμος είναι πολύ πολύ όμορφος αν τον κοιτάξεις σωστά, αλλά οι περισσότεροι άνθρωποι δεν αφιερώνουν πολύ χρόνο. Σκανάρουν το έδαφος μπροστά τους για να μπορέσουν να περπατήσουν, δεν κοιτάζουν ουσιαστικά τα πράγματα, με ένταση. Εγώ το κάνω».

Βλέποντας με άλλο τρόπο τον κόσμο του Ντέιβιντ Χόκνεϊ Facebook Twitter
Ο καλλιτέχνης μπροστά από το ¨"The Arrival of Spring in Woldgate", 2011.

Γεννημένος στο Ηνωμένο Βασίλειο το 1937, ο Χόκνεϊ μετακόμισε στο Λος Άντζελες το 1964, όπου εμπνεύστηκε τις πολύχρωμες, λαμπερές σκηνές του, που ζωγράφισε χρησιμοποιώντας ακρυλικά, ένα σχετικά νέο είδος χρώματος εκείνη την εποχή.

Τη δεκαετία του '80 ο Χόκνεϊ στράφηκε στην τεχνολογία. Χρησιμοποίησε μηχανές polaroid για να φτιάξει ασύνδετα πορτρέτα και τοπία που ταξίδευαν στον χρόνο και στον χώρο. Πειραματίστηκε με φαξ και φωτοτυπικά μηχανήματα. Δεκαετίες αργότερα, όταν κυκλοφόρησαν τα iPad, τα χρησιμοποίησε κι αυτά για να κάνει τέχνη.

Ωστόσο δεν έχουν όλοι οι κριτικοί την ίδια γνώμη. Αν και ο Χόκνεϊ έχει κερδίσει από καιρό τον σεβασμό του κόσμου της τέχνης, οι κριτικές για το «Bigger & Closer» δεν ήταν πολύ ευνοϊκές. «Υπάρχουν πάρα πολλά στοιχεία που απογοητεύουν και εκνευρίζουν», γράφει ο Ben Luke στην «Evening Standard». «Πραγματικά δεν βλέπεις πολλά από τα καλύτερα κομμάτια της δουλειάς του». Ο Τζόναθαν Τζόουνς της «Guardian» λέει ότι ο Χόκνεϊ «δανείζει τη φήμη του σε μια ανόητη σύγχρονη μόδα που δεν μπορεί να συλλάβει την ομορφιά της τέχνης του».

Ο Χόκνεϊ, ωστόσο, λέει στους «Times» ότι δεν τον ενοχλούν τέτοιες παρατηρήσεις.«Δεν με νοιάζει τι λένε οι κριτικοί για μένα», λέει ο Χόκνεϊ που με αυτή την έκθεση μας ταξιδεύει στα εξήντα χρόνια της τέχνης του.

Βλέποντας με άλλο τρόπο τον κόσμο του Ντέιβιντ Χόκνεϊ Facebook Twitter
Προβολή του έργου: Pearblossom Hwy., 11-18 Απριλίου 1986
Βλέποντας με άλλο τρόπο τον κόσμο του Ντέιβιντ Χόκνεϊ Facebook Twitter
Άποψη της έκθεση "David Hockney: Bigger & Closer (not smaller & further away) immersive exhibition" στην γκαλερί Lightroom στο Λονδίνο.
Βλέποντας με άλλο τρόπο τον κόσμο του Ντέιβιντ Χόκνεϊ Facebook Twitter
Προβολή του έργου: Mulholland Drive, June 1986 (1986).
Βλέποντας με άλλο τρόπο τον κόσμο του Ντέιβιντ Χόκνεϊ Facebook Twitter
Επισκέπτες παρακολουθούν την έκθεση "David Hockney: Bigger & Closer (not smaller & further away) immersive exhibition" στην γκαλερί Lightroom στο Λονδίνο.
Βλέποντας με άλλο τρόπο τον κόσμο του Ντέιβιντ Χόκνεϊ Facebook Twitter
David Hockney: Bigger & Closer (not smaller & further away) immersive exhibition | Lightroom
Βλέποντας με άλλο τρόπο τον κόσμο του Ντέιβιντ Χόκνεϊ Facebook Twitter
Ο Ντέιβιντ Χόκνεϊ φωτογραφίζει μακέτα του Lightroom.
Βλέποντας με άλλο τρόπο τον κόσμο του Ντέιβιντ Χόκνεϊ Facebook Twitter
David Hockney: Bigger & Closer (not smaller & further away) immersive exhibition | Lightroom
Βλέποντας με άλλο τρόπο τον κόσμο του Ντέιβιντ Χόκνεϊ Facebook Twitter
David Hockney: Bigger & Closer (not smaller & further away) immersive exhibition | Lightroom
Βλέποντας με άλλο τρόπο τον κόσμο του Ντέιβιντ Χόκνεϊ Facebook Twitter
David Hockney: Bigger & Closer (not smaller & further away) immersive exhibition | Lightroom
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Ντέιβιντ Χόκνεϊ, τα νέα έργα του και οι επιστήμες στο Μουσείο Fitzwilliam του Κέμπριτζ

Εικαστικά / Ο Ντέιβιντ Χόκνεϊ, τα νέα έργα του και οι επιστήμες στο Μουσείο Fitzwilliam του Κέμπριτζ

Η έκθεση εξερευνά τους τρόπους με τους οποίους δημιουργεί ο διάσημος Βρετανός καλλιτέχνης, αλλά και την εμμονή του για το πώς ο κόσμος του χρόνου και του χώρου μας μπορεί να αποτυπωθεί στην επιφάνεια μιας επίπεδης οθόνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναβρίσκοντας τον παράδεισο: Ματίς και Χόκνεϊ σε μια συνομιλία-έκρηξη φωτός και ζωής

Εικαστικά / Ξαναβρίσκοντας τον παράδεισο: Ματίς και Χόκνεϊ σε μια συνομιλία γεμάτη φως και ζωή

Τη σχέση των δύο καλλιτεχνών αλλά και αυτή με το φως και τη φύση παρουσιάζει το Μουσείο Ματίς στη Νίκαια, σε μια νέα έκθεση που αποτελεί μια άνευ προηγουμένου συνομιλία μεταξύ του Ντέιβιντ Χόκνεϊ και του Ανρί Ματίς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

63 λεπτά με τη Σοφία Ροζάκη: «Η ντροπή είναι ένας ισχυρός ελεγκτικός μηχανισμός»

Εικαστικά / «Η ντροπή είναι ένας ισχυρός ελεγκτικός μηχανισμός»

Η νεαρή εικαστικός Σοφία Ροζάκη μάς ξεναγεί στην έκθεσή της «that’s what she said», στην οποία με μια φεμινιστική και κουίρ προσέγγιση διερευνά εναλλακτικές αφηγήσεις γύρω από το σώμα, το φύλο, τη μνήμη, το τραύμα και τη σεξουαλικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση με τον θεατρικό και σουρεαλιστικό κόσμο των ρούχων της Ελένης Καββάδα

Εικαστικά / Tα ρούχα που σχεδιάζει η Ελένη Καββάδα είναι σαν έργα τέχνης

Οι δημιουργίες της ελληνίδας σχεδιάστριας παρουσιάζονται ως εκθεσιακά γλυπτά στην Intermission. Ογκώδη, σουρεαλιστικά, ποιητικά, ξεπερνούν τα όρια της μόδας και αγγίζουν την τέχνη. Πρόκειται με διαφορά για ό,τι πιο ενδιαφέρον έχει να παρουσιάσει η Ελλάδα στον χώρο της μόδας και αξίζει μια βόλτα στον Πειραιά για να τα δείτε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Εικαστικά / Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Μια έκθεση εργαστηριακού χαρακτήρα με εκθέματα καλούπια, εργαλεία, προπλάσματα, ημιτελή έργα, σχέδια αλλά και ολοκληρωμένα έργα που για πρώτη φορά βγαίνουν από το εργαστήρι του γλύπτη Γιάννη Παππά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Pulp Fiction / Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος μιλά με τον ψυχίατρο, δραματοθεραπευτή και σκηνοθέτη Στέλιο Κρασανάκη για το αθέατο σύμπαν του ασυνείδητου στο σινεμά, το οποίο υπηρέτησε και απογείωσε ο Λιντς μέσα από το απαράμιλλο έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θόδωρος, γλύπτης: Αντί αναδρομικής» στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Εικαστικά / Ο γλύπτης Θόδωρος παίρνει επιτέλους την αναδρομική έκθεση που του αξίζει

Ήταν ένας από τους βασικούς υποστηρικτές της δημιουργίας ενός μουσείου σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα. Σήμερα, στον δεύτερο όροφο του ΕΜΣΤ, το ανατρεπτικό του έργο, που ξεπερνά κατά πολύ τα όρια της παραδοσιακής γλυπτικής, παρουσιάζεται μέσα από έντεκα ενότητες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Εικαστικά / Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Η πρώτη μεγάλη αναδρομική έκθεση στην Αμερική αφιερωμένη στο έργο του Γερμανού ζωγράφου που στους πολλούς είναι γνωστός για τον πίνακα «Περιπλανώμενος πάνω από τη θάλασσα της ομίχλης».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αφρική ανάμεσά μας*

Εικαστικά / «Χρησιμοποιούμε τα αντικείμενα για να ακουστούν ιστορίες ανθρώπων»

Στο Μουσείο Μπενάκη, η έκθεση «Η Αφρική ανάμεσά μας» αποτελεί έναν ζωντανό διάλογο ανάμεσα σε αντικείμενα, φωνές και μνήμες της ελληνο-αφρικανικής κοινότητας στην Ελλάδα, φωτίζοντας ταυτότητες, κληρονομιές και διασταυρώσεις πολιτισμών.
M. HULOT
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Εικαστικά / Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Στο εικαστικό της έργο τα τόπια γίνονται τοπία, οι κλωστές υφαίνουν τη μνήμη και η γεωγραφία ανάγεται σε κάτι βαθιά προσωπικό που αφορά τη συναισθηματική σχέση και οικειότητα της καλλιτέχνιδας με τον κόσμο του υφάσματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Μποκόρος, εικαστικός

Οι Αθηναίοι / Χρήστος Μποκόρος: «Η τέχνη δεν είναι θέαμα, πρέπει να σε αφορά και να σε πονάει»

Όταν βρέθηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, ένιωσε ότι ναυάγησαν όλα του τα όνειρα και οι επιθυμίες. Αν και έχει ζωγραφίσει χιλιάδες κεράκια, ακόμα αισθάνεται αρχάριος, γιατί το καθένα είναι διαφορετικό, όπως και οι άνθρωποι. Για εκείνον, η τέχνη είναι ένα μνημείο, και κάθε φορά με τα έργα του ακουμπά εκεί που πονάει, για να παίρνει δύναμη.
M. HULOT
CHECK Έκθεση Ephemeral Party

Εικαστικά / Ephemeral Party: Μια έκθεση εικαστικών σε ένα πάρκινγκ στη Βασιλίσσης Σοφίας

Οι χώροι στάθμευσης αποτελούν μόνιμο θέμα συζήτησης για τους Αθηναίους. Και τώρα, ένας τέτοιος χώρος θα συζητηθεί έντονα για εντελώς άλλους λόγους από τους γνωστούς και συνηθισμένους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ανεκτίμητα έργα ισλαμικής τέχνης απ’ τα σημαντικότερα μουσεία του κόσμου 

Αποστολή στην Τζέντα / Ταξίδι στην Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών

Η LIFO ταξίδεψε στη Σαουδική Αραβία και επισκέφθηκε τη δεύτερη Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών, μια έκθεση που γεφυρώνει το χθες με το σήμερα και αναδεικνύει την καλλιτεχνική έκφραση της ισλαμικής κληρονομιάς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ψυχοπαίδης

Εικαστικά / Ο Γιάννης Ψυχοπαίδης έφτιαξε μια πόλη από αναγεννημένα ερείπια στην γκαλερί Ζουμπουλάκη

Από ένα μακρινό ή πρόσφατο παρελθόν ξεβρασμένα στο σήμερα, τα σπασμένα αυτά κομμάτια μάς κάνουν να ανακαλούμε με τη φαντασία μας την προϊστορία τους, μια αλλοτινή ζωή που κάποτε υπήρξε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το νέο μουσείο του Έντβαρντ Μουνκ στο Όσλο μαγνητίζει

Πέθανε Σαν Σήμερα / Έντβαρντ Μουνκ: Αυτό το μουσείο στο Όσλο φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων του

Ένα κάπως αμφιλεγόμενο αλλά σίγουρα εντυπωσιακό κτίριο-ορόσημο, δημιούργημα των Estudio Herreros, φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων ενός από τους σπουδαιότερους και πλέον επιδραστικούς καλλιτέχνες των μοντέρνων καιρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Los Caprichos»: Ο σκωπτικός Γκόγια στην Εθνική Πινακοθήκη

Εικαστικά / «Los Caprichos»: Ο σκωπτικός Γκόγια στην Εθνική Πινακοθήκη

80 χαρακτικά που σατιρίζουν τη διαφθορά, τη θρησκευτική υποκρισία, την απληστία, την αμάθεια και τη δεισιδαιμονία. Έργα που μπορεί να αποτέλεσαν μια οικονομική καταστροφή για τον μεγάλο Ισπανό ζωγράφο, αλλά θεωρούνται πρόδρομοι της μοντέρνας τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αξίζει να τους προσέξετε: Νέα ονόματα στη σύγχρονη τέχνη

Εικαστικά / Αξίζει να τους προσέξετε: Νέα ονόματα στη σύγχρονη τέχνη που δείχνουν τη δουλειά τους τώρα

Οι αθηναϊκές γκαλερί και οι ανεξάρτητοι χώροι μοιάζουν αυτή την περίοδο να βρίσκονται σε μια διαρκή περίοδο δοκιμών, θέλοντας να προτείνουν και νεότερους καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ