Ένας ανώνυμος λογαριασμός στο Instagram «εκθέτει» τους λογοκλόπους της σύγχρονης τέχνης

Ένας ανώνυμος λογαριασμός στο Instagram «εκθέτει» τους λογοκλόπους της σύγχρονης τέχνης Facebook Twitter
1

Το @whos____who έχει ήδη συγκεντρώσει πάνω από 36 χιλ. οπαδούς, δημοσιεύοντας παράλληλα συγκρίσεις έργων σύγχρονης τέχνης. Χωρίς απόψεις ή λεζάντες, εκτός από τα hashtags με τα ονόματα των καλλιτεχνών, μεγάλο μέρος της συζήτησης συμβαίνει στο τμήμα σχολίων.

Στο timeline του λογαριασμού γίνεται σύγκριση έργων τέχνης, πυροδοτώντας έτσι τη συζήτηση γύρω από τη λογοκλοπή και την αναπαραγωγή των έργων στα ψηφιακά μέσα. Είναι σαν τον λογαριασμό @DietPrada που είχε γίνει διάσημος γιατί έφερε στο προσκήνιο την λογοκλοπή στον χώρο της μόδας μόνο που αυτή τη φορά ο λογαριασμός @whos____who ασχολείται με τον κόσμο της τέχνης.

Όπως αναφέρθηκε από το ArtNet, μια πρόσφατη ανάρτηση υπογραμμίζει τις ομοιότητες μεταξύ του πίνακα με το καρπούζι του Josh Smith, που παρουσιάζεται αυτή την περίοδο στη γκαλερί Eva Presenhuber της Νέας Υόρκης, και του έργου του μαύρου λαϊκού καλλιτέχνη Mose Tolliver που προσφάτως έφυγε από τη ζωή. Οι followers του λογαριασμού με αφορμή αυτή την ανάρτηση συζήτησαν σχετικά τις ομοιότητες στα δύο έργα αλλά και σχετικά με την ιδιοποίηση έργων των μαύρων καλλιτεχνών από τους λευκούς.

Στο timeline του λογαριασμού γίνεται σύγκριση έργων τέχνης, πυροδοτώντας έτσι τη συζήτηση γύρω από τη λογοκλοπή και την αναπαραγωγή των έργων στα ψηφιακά μέσα.

Μια άλλη ανάρτηση συγκρίνει τη δουλειά του Bill Barminski- γνωστού για τα έργα του που μοιάζουν με το Dismaland του Banksy και τα γλυπτά από λευκό χαρτόνι – με αυτήν του καλλιτέχνη από το Λος Άντζελες Joshua Vides.

Κάποιες αναρτήσεις του λογαριασμού είναι απλώς παιχνιδιάρικες και ανατρεπτικές, επισύροντας την προσοχή στις καλλιτεχνικές τάσεις της εποχής.

#lygiapape #danielmitelberg

A post shared by @ whos____who on

 

#zoebuckman #charlottecolbert

A post shared by @ whos____who on

#kennycurwood #gelitin

A post shared by @ whos____who on

#johnwesley #fucci

A post shared by @ whos____who on

#dancolen #hanspeterfeldmann

A post shared by @ whos____who on

#bradphillips #madsteglers

A post shared by @ whos____who on

#hilmarfredriksen #alexkatz

A post shared by @ whos____who on

 

#georgecondo #eneascapalbo

A post shared by @ whos____who on

 

 

#siebrenversteeg #laureprovost

A post shared by @ whos____who on

 

#albertoburri #adrianavarejao

A post shared by @ whos____who on

 

#gustavmetzger #dirkskreber #jimmiedurham #bertrandlavier

A post shared by @ whos____who on

#zlatanvehabovic #karelfunk

A post shared by @ whos____who on

#dugannash #tonytasset

A post shared by @ whos____who on

#davidhockney #nikkimaloof

A post shared by @ whos____who on

#ericyahnker #michaelmarks

A post shared by @ whos____who on

#henrirousseau #bensledsens

A post shared by @ whos____who on

#markgonzales #stefanbruggemann

A post shared by @ whos____who on

#raymondpettibon #shepardfairey #royfowler

A post shared by @ whos____who on

#martineder #sonjavordermaier

A post shared by @ whos____who on

#tomwesselmann #alicetippit

A post shared by @ whos____who on

A post shared by @whos____who on

#aiweiwei #anissamack

A post shared by @ whos____who on

#matthewcraven #theomichael

A post shared by @ whos____who on

#etiennegros #adamparkersmith

A post shared by @ whos____who on

Εικαστικά
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τεό Τριανταφυλλίδης 

Portraits 2025 / Τεό Τριανταφυλλίδης: «Υπάρχει μια υπεροψία ότι οι καλλιτέχνες είμαστε το ανώτατο ανθρώπινο επίτευγμα»

Eκφράζοντας την ανησυχία ενός ανθρώπου της γενιάς του, ενός καλλιτέχνη που τον απασχολεί τόσο ό,τι χάνεται όσο και το άδηλο μέλλον, ο Τεό Τριανταφυλλίδης πιστεύει ότι τα είδη της νοημοσύνης -η ανθρώπινη, η τεχνητή και της φύσης- μπορούν να ευνοήσουν το ένα το άλλο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Όλα θα πάνε καλά» λένε τα νέα έργα τέχνης του Γιάννη Βαρελά στο Ωνάσειο

Εικαστικά / «Όλα θα πάνε καλά» λένε τα νέα έργα τέχνης του Γιάννη Βαρελά στο Ωνάσειο

Τρεις νέες δημιουργίες του Έλληνα εικαστικού μαζί με έργα από τη συλλογή του Ιδρύματος Ωνάση βρίσκονται πλέον τοποθετημένα στους χώρους του Ωνάσειου Νοσοκομείου.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η λαχτάρα για το ανήκειν στα ζωγραφικά έργα της Νικόλ Οικονομίδου

Εικαστικά / Η λαχτάρα για το ανήκειν στα ζωγραφικά έργα της Νικόλ Οικονομίδου

Ένας κόσμος μνήμης ξεφεύγει από το προσωπικό επίπεδο και αποκτά πανανθρώπινες διαστάσεις στο έργο της τριαντάχρονης εικαστικού, το οποίο είναι εμπνευσμένο από μια μετακόμιση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Silvina Der Meguerditchian και ο κόσμος της ανθεκτικής μνήμης

Εικαστικά / Τα «χαλιά μνήμης» της Silvina Der Meguerditchian στην γκαλερί Kalfayan

«Εστιάζω σε μέρη με ταραχώδη ιστορία. Με τα χρόνια, η δουλειά μου με τη μνήμη με έκανε να δίνω μεγάλη προσοχή σε μικρές λεπτομέρειες που συχνά η επίσημη ιστορία παραβλέπει»: Στα έργα της νέας της έκθεσης η διεθνούς φήμης καλλιτέχνις ενσωματώνει φωτογραφίες που έχει τραβήξει η ίδια από πόλεις όπως το Χαλέπι και η Βηρυτός.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ονειρεύονται τα ηλεκτρικά πρόβατα;

Εικαστικά / Τα ερωτήματα του Homo sapiens σε μια έκθεση για την τεχνητή νοημοσύνη

Σε τέσσερα ιστορικά αθηναϊκά κτίρια εικαστικοί και ακαδημαϊκοί επιχειρούν να απαντήσουν στα μεγάλα ερωτήματα της ψηφιακής εποχής για τη δημοκρατία, τα ανθρώπινα δικαιώματα και το μέλλον του σύγχρονου ανθρώπου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση με πρωτότυπα έργα του σημαντικού Γερμανού καλλιτέχνη Thomas Schütte στην Αθήνα 

Εικαστικά / Τραχύτητα και χιούμορ: Μια έκθεση με πρωτότυπα έργα του Thomas Schütte στην Αθήνα 

Μνημειακού τύπου γλυπτά, επιτοίχια κεραμικά, παραμορφωμένα πρόσωπα, λουλούδια και άγγελοι, μια έκρηξη χρωμάτων: Το μικροσύμπαν του σπουδαίου καλλιτέχνη στην γκαλερί Bernier/ Eliades.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Εικαστικά / Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή υποδέχεται την αναδρομική έκθεση ενός διεθνούς φήμης ανένταχτου Έλληνα καλλιτέχνη της διασποράς, γνωστού για το πολύπλευρο και στοχαστικό έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια
Κατά την άποψή μου, σίγουρα θα άξιζε να καταδικαστεί κάποιος για τα κατασκευάσματα αυτά.Άσε που η άγνοια των εντοπιστών της αντιγραφής φτάνει μέχρι τον προηγούμενο αντιγραφέα.