Eντυπωσιακά δημόσια γλυπτά από κόντρα πλακέ που χρησιμοποιήθηκε στην πανδημία

Τα εντυπωσιακά δημόσια γλυπτά από τα κόντρα πλακέ που χρησιμοποιήθηκαν στην πανδημία Facebook Twitter
The Plywood Protection Project | courtesy Worthless Studios
0

Το Plywood Protection Project είναι ένα πρότζεκτ στο οποίο παίρνουν μέρος καλλιτέχνες με μοναδικό περιορισμό να χρησιμοποιήσουν τα κομμάτια από κόντρα πλακέ που χρησιμοποιήθηκαν για να καλύψουν βιτρίνες και παράθυρα κατά τη διάρκεια της καραντίνας. Έτσι, δημιουργήθηκε μια σειρά έργων τέχνης σε όλη τη Νέα Υόρκη από τα Worthless Studios.

Στην περίοδο της πανδημίας και της καραντίνας η κρατική εντολή που απαγόρευε σε επαγγελματίες να βγουν από το σπίτι τους και να πάνε στα καταστήματά τους ώθησε πολλές επιχειρήσεις να βάλουν φύλλα από κόντρα πλακέ στις βιτρίνες των καταστημάτων τους για να τα προστατεύσουν από βανδαλισμούς ή λεηλασίες.

Πολλοί έμποροι λιανικής, εστιατόρια και μάρκες πολυτελείας έλαβαν επίσης τα ίδια μέτρα για να προστατεύσουν την περιουσία τους κατά τη διάρκεια των διαδηλώσεων Black Lives Matter, στις οποίες σημειώθηκαν μεγάλοι βανδαλισμοί και οι οποίες συνέπεσαν με την άρση του lockdown.

Είναι ένα παράδειγμα ενός υπέροχου τρόπου για την ανακύκλωση του υλικού και προσπαθεί να ανοίξει έναν νέο δρόμο για να παραδειγματίσει σχετικά με το τι πρέπει να αντιπροσωπεύει η δημόσια τέχνη.

Μάλιστα, κατά τη διάρκεια της κορύφωσης των διαδηλώσεων σε όλη τη Νέα Υόρκη, η τιμή του κόντρα πλακέ εκτοξεύτηκε, καθώς εξαντλήθηκαν οι προμήθειες. Σύμφωνα με τα Worthless Studios, κάποια στιγμή μια σανίδα από κόντρα πλακέ διαστάσεων ένα επί δύο μέτρα κόστιζε πάνω από 90 δολάρια.

Η ιδέα για το Plywood Protection Project ήρθε στον ιδρυτή του Worthless Studios, Neil Hamamoto, ενώ οδηγούσε στους ερημικούς δρόμους του Lower Manhattan το καλοκαίρι του 2020.

Τα εντυπωσιακά δημόσια γλυπτά από τα κόντρα πλακέ που χρησιμοποιήθηκαν στην πανδημία Facebook Twitter
The Plywood Protection Project | courtesy Worthless Studios

Ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός Worthless Studios είδε την ευκαιρία να προσκαλέσει τοπικούς κατασκευαστές και καλλιτέχνες να μετατρέψουν τις πεταμένες σανίδες από κόντρα πλακέ σε δημόσια έργα τέχνης και στους πέντε δήμους της Νέας Υόρκης. «Μέρος της αποστολής των Worthless Studios είναι να προάγουν τη δημόσια τέχνη», εξήγησε ο Hamamoto για το έργο, «και έτσι δημιουργούμε ένα πρόγραμμα για να κάνουμε ένα δημόσιο έργο τέχνης που θα μπορούσε να ανταποκρίνεται στην εποχή που ζήσαμε όλοι».

Με φέιγ βολάν στερεωμένα πάνω στα κόντρα πλακέ όταν ακόμα οι βιτρίνες ήταν κλειστές, οι καταστηματάρχες ενημερώθηκαν ότι θα μπορούσαν να δωρίσουν το ανεπιθύμητο υλικό στο έργο.

Στη συνέχεια, ο οργανισμός διοργάνωσε μια ανοιχτή πρόσκληση για έργα γλυπτικής και έλαβε περισσότερες από 200 αιτήσεις. Μια κριτική επιτροπή επέλεξε πέντε καλλιτέχνες για την παραγωγή γλυπτών που εγκαταστάθηκαν σε πάρκα και δημόσιους χώρους. Κάθε καλλιτέχνης έλαβε χώρο στούντιο, εργαλεία και βοήθεια με την κατασκευή και την εγκατάσταση, καθώς και μια ενίσχυση 2.000 δολαρίων και άλλα 500 δολάρια για τα υλικά και την ολοκλήρωση των έργων.

Τα εντυπωσιακά δημόσια γλυπτά από τα κόντρα πλακέ που χρησιμοποιήθηκαν στην πανδημία Facebook Twitter
The Plywood Protection Project | courtesy Worthless Studios

«Δεν νομίζω ότι η εμπειρία κανενός ήταν διαφορετική αν ήταν στο Μανχάταν ή στο Μπρονξ ή στο Κουίνς, όλοι είδαν τις επιχειρήσεις να καταρρέουν, όλοι είδαν διαμαρτυρίες», λέει για τα έργα που τοποθετήθηκαν και στους πέντε δήμους της Ν. Υόρκης ο εμπνευστής της ιδέας. Κάθε εγκατάσταση έχει σκοπό να υπενθυμίσει στους ανθρώπους τις πρωτόγνωρες στιγμές κατά τη διάρκεια της πανδημίας και του κινήματος Black Lives Matter. Τα γλυπτά τοποθετήθηκαν το McCarren Park στο Μπρούκλιν, στο Queensbridge Park στο Κουίνς και στο Thomas Paine Park στο Μανχάταν.

Είναι ένα παράδειγμα ενός υπέροχου τρόπου για την ανακύκλωση του υλικού και προσπαθεί να ανοίξει έναν νέο δρόμο για να παραδειγματίσει σχετικά με το τι πρέπει να αντιπροσωπεύει η δημόσια τέχνη.

Τα εντυπωσιακά δημόσια γλυπτά από τα κόντρα πλακέ που χρησιμοποιήθηκαν στην πανδημία Facebook Twitter
The Plywood Protection Project | courtesy Worthless Studios
ΤΣΕΚ ΦΩΤΟ Τα εντυπωσιακά δημόσια γλυπτά από τα κόντρα πλακέ που χρησιμοποιήθηκαν στην πανδημία Facebook Twitter
The Plywood Protection Project | courtesy Worthless Studios
ΤΣΕΚ ΦΩΤΟ Τα εντυπωσιακά δημόσια γλυπτά από τα κόντρα πλακέ που χρησιμοποιήθηκαν στην πανδημία Facebook Twitter
The Plywood Protection Project | courtesy Worthless Studios
Τα εντυπωσιακά δημόσια γλυπτά από τα κόντρα πλακέ που χρησιμοποιήθηκαν στην πανδημία Facebook Twitter
The Plywood Protection Project | courtesy Worthless Studios
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Η αρχαιομετρία, η τεχνητή νοημοσύνη και η καλλιτεχνική δημιουργία συνεργάστηκαν σε μια καινοτόμο μελέτη αποκατάστασης της τοιχογραφίας με το κυνήγι από τον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην αναβίωση της αρχαίας τέχνης.
M. HULOT
MARTIN GAYFORD: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε εντελώς λάθος» Ή MARTIN GAYFORD: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε λάθος»

Εικαστικά / Martin Gayford: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε εντελώς λάθος»

Ένας από τους πιο επιδραστικούς κριτικούς τέχνης της Βρετανίας μιλά στη LiFO για τις τάσεις που διαμορφώνουν τη σύγχρονη τέχνη, τις φιλικές του σχέσεις με θρυλικούς καλλιτέχνες όπως ο Freud και ο Hockney, αλλά και για το αν η κριτική μπορεί όντως να επηρεάσει τα πράγματα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η πρώτη μεγάλη έκθεση της οραματίστριας καλλιτέχνιδας Ithell Colquhoun

Εικαστικά / Τα σουρεαλιστικά αριστουργήματα της Ithell Colquhoun σε μια μεγάλη έκθεση

Το πολύχρωμο και αποκρυφιστικό σύμπαν της ξετυλίγεται στην πρώτη μεγάλη έκθεση για την οραματίστρια καλλιτέχνιδα, που εξερευνά τη θέση των γυναικών και τη σημασία του φύλου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Βαγγέλης Μπαλής δημιουργεί κεραμικούς σάτυρους που του μοιάζουν

Εικαστικά / Ο Βαγγέλης Μπαλής δημιουργεί κεραμικούς σάτυρους που του μοιάζουν

Ένας νέος καλλιτέχνης δημιουργεί μοναδικά αντικείμενα ανάλογα με τη διάθεσή του, ονειρεύεται έναν χώρο όπου θα δημιουργεί απερίσπαστος και δεν τον νοιάζει καθόλου να βιοποριστεί από την τέχνη.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Μια νέα έκθεση με χαρακτικά της ώριμης περιόδου της Βάσως Κατράκη

Εικαστικά / Βάσω Κατράκη: Η τέχνη της συγκινεί ακόμα

Έργα της σημαντικής Ελληνίδας χαράκτριας που παραπέμπουν στη βία της δικτατορίας, αλλά και άφυλες μορφές της όψιμης περιόδου της με αναφορά στην ελληνική αρχαιότητα, που υπερβαίνουν το ατομικό και γίνονται μέρος της συλλογικής μνήμης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τι απέγινε η πρωτοπορία στην τέχνη;

Εικαστικά / Τι απέγινε η πρωτοπορία στην τέχνη;

Ο κόσμος της σύγχρονης τέχνης έχει καταντήσει να μοιάζει με τσίρκο. Αλλά ο πραγματικός κακός της ιστορίας δεν είναι οι καλλιτέχνες, αλλά η σύγχρονη αγορά της τέχνης, η αξία της οποίας ξεπερνά πλέον τα 60 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως
THE LIFO TEAM
Ο Άνσελμ Κίφερ αποτίνει φόρο τιμής στον Βαν Γκογκ

Εικαστικά / Ο Άνσελμ Κίφερ αποτίνει φόρο τιμής στον Βαν Γκογκ

Μια νέα έκθεση στο Άμστερνταμ με πρόσφατα έργα του Κίφερ αναδεικνύει τη σύνδεσή του με τον Βαν Γκογκ και προκαλεί ήδη πολλές συζητήσεις. Ο σπουδαίος Γερμανός καλλιτέχνης εμπνέεται σταθερά, εδώ και 60 χρόνια, από τον Ολλανδό ζωγράφο. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Helmut Lang: What remains behind

Εικαστικά / Helmut Lang: Από το θρυλικό rubber dress στα πρωτόγονα γλυπτά του

Ο καλλιτέχνης και πρώην σχεδιαστής μόδας διατηρεί την προσήλωσή του στα υλικά και παρουσιάζει γλυπτά που θίγουν τη διαρκή εμμονή του με το θέμα της μνήμης, σε ένα σπίτι-σύμβολο του μοντερνισμού στο Λος Άντζελες.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
62 λεπτά με τον Ανέστη Ιωάννου

Εικαστικά / Από τη Νεφελοκοκκυγία στο skate και το τζιν: Το Εικαστικό Σύμπαν του Ανέστη Ιωάννου

Ο νεαρός εικαστικός αναζητά μια νέα μορφή ελευθερίας και απογείωσης, συνδέοντας τη δυναμική της street culture με την ουτοπία των Ορνίθων και των τσαρουχικών ονείρων, αναζητώντας μια έξοδο από το αστικό τραύμα σε έναν κόσμο γεμάτο δυνατότητες και φαντασία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο καινοτόμος κεραμίστας–γλύπτης Brian Rochefort παρουσιάζει στην Αθήνα νέα του έργα

Εικαστικά / Brian Rochefort: Ο ριζοσπάστης της κεραμικής παρουσιάζει τα νέα του έργα στην Αθήνα

Είναι διάσημος για τη δημιουργία μεγάλων, ζωηρών κεραμικών γλυπτών με μοναδικές υφές και αφηρημένα μοτίβα, ενώ οι συνθέσεις του ισορροπούν μεταξύ αταξίας και αρμονίας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τα ιστορικά έργα του Κώστα Πανιάρα από βινύλ σε μια νέα έκθεση

Εικαστικά / Τα ιστορικά έργα του Κώστα Πανιάρα από βινύλ σε μια νέα έκθεση

Το βινύλιο υποκαθιστά το χρώμα σε μια σειρά έργων που παρουσιάστηκαν με μεγάλη επιτυχία τη δεκαετία του ’80 στο Παρίσι και στη Νέα Υόρκη από τον Αλέξανδρο Ιόλα. Σαράντα χρόνια μετά, η γκαλερί The Breeder τα επανασυστήνει στο κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατσαδιώτης

Εικαστικά / «Tα έργα μου είναι σκοτεινά, αλλά δεν τα έχω σκεφτεί ποτέ ως προκλητικά»

Μία μέρα μετά τον βανδαλισμό των έργων του από τον βουλευτή της Νίκης, ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης μιλά στη LiFO για τη δουλειά του που προκάλεσε τέτοιες αντιδράσεις σε συγκεκριμένες ομάδες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια πολύ καλή ιδέα, τέλεια εκτελεσμένη»: Η προφορική ιστορία των Λέλουδων 

Εικαστικά / «Μια πολύ κακή ιδέα, τέλεια εκτελεσμένη»: Η προφορική ιστορία των Λέλουδων 

Πώς η ανάγκη μιας κολεκτίβας καλλιτεχνών για χώρο εξελίχθηκε σε ένα από τα πιο φιλόξενα κουίρ σποτ στο κέντρο της πόλης: Μέσα από τις αφηγήσεις των παιδιών που το έφτιαξαν και το έζησαν.  
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Καμία σύμβαση δεν μπορούσε να περιορίσει τον Leigh Bowery

Εικαστικά / Καμία σύμβαση δεν μπορούσε να περιορίσει τον Leigh Bowery

Η Tate Modern φέρνει στις αίθουσές της μια έκθεση για έναν «larger than life» περφόρμερ. Η πορεία του νεαρού αγοριού από το ήσυχο προάστιο Sunshine της Μελβούρνης που έγινε παγκοσμίως διάσημη προσωπικότητα στον χώρο του πολιτισμού, χάρη στον εξωφρενικό, πολύπλοκο και δημιουργικό χαρακτήρα του και άφησε ανεξίτηλο και αδιαμφισβήτητο αποτύπωμα στη σύγχρονη τέχνη και πέρα από αυτήν. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ