Επίσκεψη στο Μουσείο

Επίσκεψη στο Μουσείο Facebook Twitter
Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
0

Το Σάββατο επισκέφθηκα το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο με αφορμή μια ξενάγηση της ομάδας «Κάθε Σάββατο στην Αθήνα» στη (θαυμάσια) αιγυπτιακή συλλογή /

αν δεν ήταν η κοσμοπλημμύρα της δημοφιλούς ομάδας που δημιούργησε πριν από 1,5 χρόνο ο δημοσιογράφος και γνωστός αθηναιογράφος Νίκος Βατόπουλος, οι επισκέπτες θα μπορούσαν να μετρηθούν στα δάχτυλα των δύο χεριών /

εντάξει, υπερβολή, αλλά οπωσδήποτε εντυπωσιακό το γεγονός, δεδομένης της εντελώς διαφορετικής εικόνας στην οποία μας έχει συνηθίσει το Μουσείο της Ακρόπολης /

γνωρίζω την «γκρίνια» των φίλων του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου για «μεροληπτική» πολιτική του κράτους υπέρ του νεότερου μουσείου και μπορεί στα «επιμέρους» να έχουν δίκιο, αλλά σε πολλές περιπτώσεις το πρώτο μουσείο της χώρας, στο οποίο κανονικά οι ουρές θα έπρεπε καλοκαιριάτικα να στρίβουν στην Τοσίτσα, αδικεί μόνο του τον εαυτό του /

αναφέρομαι σε «λεπτομέρειες» που αποκαλύπτουν καθυστέρηση και «βαθύ» δημόσιο τομέα /

σε μια ενημερωτική επιγραφή από πλεξιγκλάς κάποιος ενημέρωνε στους επισκέπτες με «μαρκαδόρο» (!) για τη δυνατότητα ηχογραφημένων περιηγήσεων /

στο ταμείο υπήρχε κολλημένη μια φωτοτυπία που διαφήμιζε το γούρι του 2013 / και στο διπλανό γκισέ αραδιασμένη μια στοίβα από προγράμματα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής... /

όλοι θέλουμε το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο να «πάρει τα πάνω του» και τους τελευταίους μήνες υπάρχει ένα κύμα στήριξης / αλλά θα πρέπει να βοηθήσει και το ίδιο τον εαυτό του /

με μικρές χειρονομίες που δεν κοστίζουν ούτε μισό ευρώ /

παρ' όλα αυτά, υπάρχουν και θετικές ειδήσεις από την περιοχή /

καταρχάς, είδα μια πολύ διαφορετική Τοσίτσα /

τα παρτέρια ήταν περιποιημένα και με γκαζόν, ενώ δεν υπήρχε αυτή η αίσθηση φόβου που σε τύλιγε τις προηγούμενες φορές /

ξέρω ότι οι θαμώνες έχουν εκδιωχθεί νοτιότερα /

ή μάλλον δυτικότερα /

προς πλατεία Βάθης /

και ξέρω πως υπάρχουν αναγνώστες και φίλοι που αντιμετωπίζουν αντίστοιχες «λύσεις» ως ημίμετρα /

και πιθανότατα είναι έτσι, αλλά εφόσον δυσκολευόμαστε τόσο πολύ να λύσουμε ένα πρόβλημα, είμαι της άποψης πως δεν πρέπει υποχρεωτικά να αυτομαστιγωνόμαστε δημιουργώντας ένα επιπλέον /

δηλαδή στον τουρισμό και στην εικόνα της πόλης /

και μη μου πείτε ότι μόνο στην Αθήνα κρύβουμε προβλήματα κάτω από το χαλί /

απλώς εδώ το είχαμε πάει στο άλλο άκρο /

το πιο επικίνδυνο και δυσάρεστο πρόσωπό μας το μοστράραμε στη «βιτρίνα», σε δημοφιλείς τουριστικές διαδρομές, δίπλα σε μουσεία κ.λπ. /

εκτός από την Τοσίτσα, χάρηκα που αφαιρέθηκαν οι τερατώδεις επιγραφές του κλειστού πια θεάτρου Αθήναιον στη συμβολή Πατησίων και Μάρνη /

το θέαμα εξακολουθεί να είναι βάναυσο για όσους μπαινοβγαίνουν στο Μουσείο, αλλά τουλάχιστον δεν βγάζει τόσο πια μάτι... /

πάντως, ένας λόγος που θέλω να προχωρήσει το Re-think Athens είναι για να σουλουπωθεί λίγο η οδός Πατησίων /

το χρειάζεται δέκα φορές περισσότερο από την Πανεπιστημίου /

αγαπημένος δρόμος, απαξιώθηκε οικιστικά και εμπορικά, πρώτον από τη μετοίκηση μεσοαστικών στρωμάτων στα προάστια τη δεκαετία του '70 και στη συνέχεια λόγω της γειτνίασης με τα «εύφλεκτα» Εξάρχεια /

στην οδό Στουρνάρη έχει επιστρέψει η ηρεμία, αλλά οι πληγές χάσκουν ακόμα /

ας ελπίσουμε ότι θα σηκώσει ξανά κεφάλι, και σύντομα.

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Project Mycelium: Η διάβρωση, η αναγέννηση και τα μανιτάρια που φυτρώνουν σε μια φανταστική τουαλέτα της Κάλλας

Εικαστικά / Μια πρωτοποριακή συνάντηση τέχνης, επιστήμης, ιστορίας και οικολογίας

Στο Project Mycelium, τρία εντυπωσιακά κοστούμια, που θα μπορούσαν να φοράνε η Μαρία Κάλλας, η βασίλισσα Αμαλία και ο Ιωάννης Καποδίστριας, καταβροχθίζονται από ζωντανούς μύκητες.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Εικαστικά / Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Η 27χρονη εικαστικός μιλά για τη διαδρομή της από την Αθήνα στο Λος Άντζελες, για το πώς το ερωτικό πάθος μεταμόρφωσε την τέχνη της, καθώς και για τη μυστικιστική διάσταση στα έργα της. Για τη γνωριμία της με τη Lana Del Rey απέφυγε να μιλήσει.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
«Η εμμονή του βλέμματος»: Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

The Review / Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

Ποιο είναι το αποκαλούμενο «εθνικό αφήγημα» που υπηρετεί η Εθνική Πινακοθήκη; Ο Χρήστος Παρίδης συζητά με τον δημοσιογράφο και επιμελητή εκθέσεων Δημήτρη Τρίκα για τη νέα επετειακή έκθεση στη μνήμη του Παναγιώτη Τέτση, η οποία μόλις εγκαινιάστηκε στην Εθνική Πινακοθήκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου / Περικλής Βυζάντιος: από το Παρίσι της Μπελ Επόκ στο φως της Ύδρας 

Εικαστικά / Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου

Μια ανασκόπηση της ζωής και του έργου του ζωγράφου, που ήταν γνωστός για τα ελληνικά τοπία και την Ύδρα, με αφορμή την αναδρομική έκθεση του Περικλή και του Ντίκου Βυζάντιου στο Ίδρυμα Θεοχαράκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
 Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Εικαστικά / Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Με αφορμή την αναδρομική έκθεση στη Συλλογή Peggy Guggenheim στη Βενετία, έφτασε η στιγμή να ανακαλύψουμε τη ζωγράφο που θεωρείται εθνικός θησαυρός για την Πορτογαλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Εικαστικά / Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Μια νέα έκθεση στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στο Παρίσι με πορτρέτα της κόρης του Ανρί Ματίς, Μαργκερίτ, προσφέρει μια νέα οπτική στο έργο του μεγάλου Γάλλου καλλιτέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Εικαστικά / Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Αφρικανική τέχνη, κριτική στην αποικιοκρατία, έργα για τα δικαιώματα των ζώων και εμπνευσμένα από διαστημικά ταξίδια, νέοι καλλιτέχνες και αναδρομικές εκθέσεις σε μουσεία και γκαλερί της Αθήνας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τέσσερις σημαντικοί διεθνείς καλλιτέχνες αποτελούν τον προπομπό της μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ

Εικαστικά / ΕΜΣΤ: Τέσσερις διεθνείς καλλιτέχνες και μία θεματική έκθεση για τα ζώα που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ

Δύο ατομικές εκθέσεις και δύο μεγάλης κλίμακας in situ εγκαταστάσεις φωτίζουν τη σχέση μας με τα ζώα και τις οικολογικές συνέπειες της αποικιοκρατίας ενώ αποτελούν προπομπό μιας μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Εικαστικά / «Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Στην υποβλητική της έκθεση στο ΕΜΣΤ, η εικαστικός Τζάνις Ράφα αναδημιουργεί ένα φανταστικό περιβάλλον άδειων στάβλων για να μιλήσει για τη σχέση του ανθρώπινου και του ζωικού κόσμου, ενώ μας προκαλεί να σκεφτούμε τις έννοιες της φροντίδας και της αγάπης, αλλά και την ανάγκη μας για κυριαρχία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Εικαστικά / Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Το Μουσείο Μπενάκη τιμά με μια σημαντική έκθεση τη μνήμη του σκηνοθέτη, διανοούμενου, ιστοριοδίφη και ερευνητή του λαϊκού μας πολιτισμού, συνδημιουργού του θρυλικού «Παρασκηνίου». Ο επιμελητής της έκθεσης, Γιώργος Σκεύας, μας μιλά γι’ αυτήν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγάλη έκθεση του Steve McQueen για τα κινήματα που διαμόρφωσαν τη Μεγάλη Βρετανία

Εικαστικά / Η Μεγάλη Βρετανία που αντιστάθηκε υπάρχει ακόμα στις φωτογραφίες αυτής της έκθεσης

Από τις σουφραζέτες των αρχών του 20ού αιώνα μέχρι τις διαμαρτυρίες για τον πόλεμο στο Ιράκ, η έκθεση σε επιμέλεια του Steve McQueen συγκεντρώνει τις πιο δυνατές εικόνες μιας χώρας που βγήκε πολύ συχνά και πολύ δυνατά στους δρόμους.  
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Η αρχαιομετρία, η τεχνητή νοημοσύνη και η καλλιτεχνική δημιουργία συνεργάστηκαν σε μια καινοτόμο μελέτη αποκατάστασης της τοιχογραφίας με το κυνήγι από τον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην αναβίωση της αρχαίας τέχνης.
M. HULOT