Επίσκεψη στο Μουσείο

Επίσκεψη στο Μουσείο Facebook Twitter
Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
0

Το Σάββατο επισκέφθηκα το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο με αφορμή μια ξενάγηση της ομάδας «Κάθε Σάββατο στην Αθήνα» στη (θαυμάσια) αιγυπτιακή συλλογή /

αν δεν ήταν η κοσμοπλημμύρα της δημοφιλούς ομάδας που δημιούργησε πριν από 1,5 χρόνο ο δημοσιογράφος και γνωστός αθηναιογράφος Νίκος Βατόπουλος, οι επισκέπτες θα μπορούσαν να μετρηθούν στα δάχτυλα των δύο χεριών /

εντάξει, υπερβολή, αλλά οπωσδήποτε εντυπωσιακό το γεγονός, δεδομένης της εντελώς διαφορετικής εικόνας στην οποία μας έχει συνηθίσει το Μουσείο της Ακρόπολης /

γνωρίζω την «γκρίνια» των φίλων του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου για «μεροληπτική» πολιτική του κράτους υπέρ του νεότερου μουσείου και μπορεί στα «επιμέρους» να έχουν δίκιο, αλλά σε πολλές περιπτώσεις το πρώτο μουσείο της χώρας, στο οποίο κανονικά οι ουρές θα έπρεπε καλοκαιριάτικα να στρίβουν στην Τοσίτσα, αδικεί μόνο του τον εαυτό του /

αναφέρομαι σε «λεπτομέρειες» που αποκαλύπτουν καθυστέρηση και «βαθύ» δημόσιο τομέα /

σε μια ενημερωτική επιγραφή από πλεξιγκλάς κάποιος ενημέρωνε στους επισκέπτες με «μαρκαδόρο» (!) για τη δυνατότητα ηχογραφημένων περιηγήσεων /

στο ταμείο υπήρχε κολλημένη μια φωτοτυπία που διαφήμιζε το γούρι του 2013 / και στο διπλανό γκισέ αραδιασμένη μια στοίβα από προγράμματα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής... /

όλοι θέλουμε το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο να «πάρει τα πάνω του» και τους τελευταίους μήνες υπάρχει ένα κύμα στήριξης / αλλά θα πρέπει να βοηθήσει και το ίδιο τον εαυτό του /

με μικρές χειρονομίες που δεν κοστίζουν ούτε μισό ευρώ /

παρ' όλα αυτά, υπάρχουν και θετικές ειδήσεις από την περιοχή /

καταρχάς, είδα μια πολύ διαφορετική Τοσίτσα /

τα παρτέρια ήταν περιποιημένα και με γκαζόν, ενώ δεν υπήρχε αυτή η αίσθηση φόβου που σε τύλιγε τις προηγούμενες φορές /

ξέρω ότι οι θαμώνες έχουν εκδιωχθεί νοτιότερα /

ή μάλλον δυτικότερα /

προς πλατεία Βάθης /

και ξέρω πως υπάρχουν αναγνώστες και φίλοι που αντιμετωπίζουν αντίστοιχες «λύσεις» ως ημίμετρα /

και πιθανότατα είναι έτσι, αλλά εφόσον δυσκολευόμαστε τόσο πολύ να λύσουμε ένα πρόβλημα, είμαι της άποψης πως δεν πρέπει υποχρεωτικά να αυτομαστιγωνόμαστε δημιουργώντας ένα επιπλέον /

δηλαδή στον τουρισμό και στην εικόνα της πόλης /

και μη μου πείτε ότι μόνο στην Αθήνα κρύβουμε προβλήματα κάτω από το χαλί /

απλώς εδώ το είχαμε πάει στο άλλο άκρο /

το πιο επικίνδυνο και δυσάρεστο πρόσωπό μας το μοστράραμε στη «βιτρίνα», σε δημοφιλείς τουριστικές διαδρομές, δίπλα σε μουσεία κ.λπ. /

εκτός από την Τοσίτσα, χάρηκα που αφαιρέθηκαν οι τερατώδεις επιγραφές του κλειστού πια θεάτρου Αθήναιον στη συμβολή Πατησίων και Μάρνη /

το θέαμα εξακολουθεί να είναι βάναυσο για όσους μπαινοβγαίνουν στο Μουσείο, αλλά τουλάχιστον δεν βγάζει τόσο πια μάτι... /

πάντως, ένας λόγος που θέλω να προχωρήσει το Re-think Athens είναι για να σουλουπωθεί λίγο η οδός Πατησίων /

το χρειάζεται δέκα φορές περισσότερο από την Πανεπιστημίου /

αγαπημένος δρόμος, απαξιώθηκε οικιστικά και εμπορικά, πρώτον από τη μετοίκηση μεσοαστικών στρωμάτων στα προάστια τη δεκαετία του '70 και στη συνέχεια λόγω της γειτνίασης με τα «εύφλεκτα» Εξάρχεια /

στην οδό Στουρνάρη έχει επιστρέψει η ηρεμία, αλλά οι πληγές χάσκουν ακόμα /

ας ελπίσουμε ότι θα σηκώσει ξανά κεφάλι, και σύντομα.

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τεό Τριανταφυλλίδης 

Portraits 2025 / Τεό Τριανταφυλλίδης: «Υπάρχει μια υπεροψία ότι οι καλλιτέχνες είμαστε το ανώτατο ανθρώπινο επίτευγμα»

Eκφράζοντας την ανησυχία ενός ανθρώπου της γενιάς του, ενός καλλιτέχνη που τον απασχολεί τόσο ό,τι χάνεται όσο και το άδηλο μέλλον, ο Τεό Τριανταφυλλίδης πιστεύει ότι τα είδη της νοημοσύνης -η ανθρώπινη, η τεχνητή και της φύσης- μπορούν να ευνοήσουν το ένα το άλλο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Όλα θα πάνε καλά» λένε τα νέα έργα τέχνης του Γιάννη Βαρελά στο Ωνάσειο

Εικαστικά / «Όλα θα πάνε καλά» λένε τα νέα έργα τέχνης του Γιάννη Βαρελά στο Ωνάσειο

Τρεις νέες δημιουργίες του Έλληνα εικαστικού μαζί με έργα από τη συλλογή του Ιδρύματος Ωνάση βρίσκονται πλέον τοποθετημένα στους χώρους του Ωνάσειου Νοσοκομείου.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η λαχτάρα για το ανήκειν στα ζωγραφικά έργα της Νικόλ Οικονομίδου

Εικαστικά / Η λαχτάρα για το ανήκειν στα ζωγραφικά έργα της Νικόλ Οικονομίδου

Ένας κόσμος μνήμης ξεφεύγει από το προσωπικό επίπεδο και αποκτά πανανθρώπινες διαστάσεις στο έργο της τριαντάχρονης εικαστικού, το οποίο είναι εμπνευσμένο από μια μετακόμιση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Silvina Der Meguerditchian και ο κόσμος της ανθεκτικής μνήμης

Εικαστικά / Τα «χαλιά μνήμης» της Silvina Der Meguerditchian στην γκαλερί Kalfayan

«Εστιάζω σε μέρη με ταραχώδη ιστορία. Με τα χρόνια, η δουλειά μου με τη μνήμη με έκανε να δίνω μεγάλη προσοχή σε μικρές λεπτομέρειες που συχνά η επίσημη ιστορία παραβλέπει»: Στα έργα της νέας της έκθεσης η διεθνούς φήμης καλλιτέχνις ενσωματώνει φωτογραφίες που έχει τραβήξει η ίδια από πόλεις όπως το Χαλέπι και η Βηρυτός.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ονειρεύονται τα ηλεκτρικά πρόβατα;

Εικαστικά / Τα ερωτήματα του Homo sapiens σε μια έκθεση για την τεχνητή νοημοσύνη

Σε τέσσερα ιστορικά αθηναϊκά κτίρια εικαστικοί και ακαδημαϊκοί επιχειρούν να απαντήσουν στα μεγάλα ερωτήματα της ψηφιακής εποχής για τη δημοκρατία, τα ανθρώπινα δικαιώματα και το μέλλον του σύγχρονου ανθρώπου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση με πρωτότυπα έργα του σημαντικού Γερμανού καλλιτέχνη Thomas Schütte στην Αθήνα 

Εικαστικά / Τραχύτητα και χιούμορ: Μια έκθεση με πρωτότυπα έργα του Thomas Schütte στην Αθήνα 

Μνημειακού τύπου γλυπτά, επιτοίχια κεραμικά, παραμορφωμένα πρόσωπα, λουλούδια και άγγελοι, μια έκρηξη χρωμάτων: Το μικροσύμπαν του σπουδαίου καλλιτέχνη στην γκαλερί Bernier/ Eliades.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Εικαστικά / Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή υποδέχεται την αναδρομική έκθεση ενός διεθνούς φήμης ανένταχτου Έλληνα καλλιτέχνη της διασποράς, γνωστού για το πολύπλευρο και στοχαστικό έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ