H Yayoi Kusama επεμβαίνει στο Γυάλινο Σπίτι του Philip Johnson

H Yayoi Kusama επεμβαίνει στο Γυάλινο Σπίτι του Philip Johnson Facebook Twitter
0

Σα να το 'χουν καταπιεί τα 49 καταπράσινα στρέμματα που το περιβάλλουν, το Γυάλινο Σπίτι του αρχιτέκτονα Philip Johnson, ήταν το σήμα - κατατεθέν της πόλης New Canaan, στο Connecticut. Ωστόσο, φέτος τον Σεπτέμβριο αυτό το σπίτι γίνεται καλλιτεχνικός στόχος της εμπνευσμένης Yayoi Kusama, που για να τιμήσει τα 110 χρόνια από τη γέννηση του 'υπέγραψε' κάθε υαλοπίνακα του σπιτιού με κατακόκκινά πουά, στο πλαίσιο της σειράς installation με τίτλο "Dots Obsession".

 

Άλλωστε, κατά τη διάρκεια της καριέρας της, η Kusama έχει μαρκάρει με το δικό της σήμα κατατεθέν - τα πουά - από τα κρεβάτια της Airbnb μέχρι τον ίδιο τον George Clooney, ο οποίος είχε φωτογραφηθεί πριν από καιρό, ντυμένος από την κορφή ως τα νύχια, στα πουά.

Σε ό,τι αφορά το Γυάλινο Σπίτι, πριν από περίπου δύο χρόνια είχαν ξεκινήσει εργασίες αποκατάστασης, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό και με την ολοκλήρωση τους η επικεφαλής της ομάδας και καλλιτεχνική επιμελήτρια, Irene Shum αποφάσισε ότι όλο αυτό έπρεπε να επισφραγιστεί με μία γιορτή. Όπως εξήγησε, ακριβώς επειδή ο χώρος εμφάνιζε δυσκολίες για ριψοκίνδυνους καλλιτεχνικούς πειραματισμούς, ο πρώτος άνθρωπος, στον οποίο έτρεξε η σκέψη της ήταν η Kusama και για την ακρίβεια το πανέμορφο installation, που είχε δημιουργήσει πριν από 50 χρόνια στη Μπιενάλε της Βενετίας του 1966, με τον τίτλο "Ο Κήπος του Νάρκισσου". Αυτό ήταν. Η Shum αναζήτησε απευθείας την Kusama στο studio της στην Ιαπωνία. 

Για όποιον νομίζει ότι αυτή η πλημμύρα των πουά είναι απλώς ριγμένη στα τζάμια, απλώς πλανάται. "Ήταν πολύ πολύ συγκεκριμένη για το που θα τοποθετηθεί η κάθε βούλα", εξήγησε η Shum γελώντας.

H Yayoi Kusama επεμβαίνει στο Γυάλινο Σπίτι του Philip Johnson Facebook Twitter
Γέμισε κάθε υαλοπίνακα του σπιτιού με κατακόκκινά πουά, στο πλαίσιο της σειράς installation με τίτλο "Dots Obsession".

Οι εργασίες στη λίμνη έξω από το εμβληματικό σπίτι ολοκληρώθηκαν, όταν μέσα της έπλευσαν περίπου 1300 σφαίρες από ανοξείδωτο χάλυβα, ενώ κοντά στην είσοδο της ιδιοκτησίας τοποθετήθηκε ένα ακόμη σήμα - κατατεθέν της Kusama, μία γιγάντια κολοκύθα. Παρ' όλα αυτά ούτε τότε η φιλόδοξη καλλιτέχνις, στα 87 της σήμερα, είχε ολοκληρώσει την παρέμβαση της: αναζητούσε να πειραματιστεί στα παράθυρα του Γυάλινου Σπιτιού, του καλύτερου μέρους, ενός δημιουργήματος από γυαλί για να δει το έργο της να ζωντανεύει σε τόσο μεγάλες επιφάνειες.  

Επειδή, όμως, η ηλικία της Kusama είναι απαγορευτική για τα συχνά ταξίδιααπό την Ιαπωνία στο Κονέκτικατ, τελειοποίησε το σχέδιο στο στούντιο που διατηρεί στην πατρίδα της και ανέθεσε σε καλλιτεχνικές ομάδες να ολοκληρώσουν τη δουλειά. Για όποιον νομίζει ότι αυτή η πλημμύρα των πούα είναι απλώς ριγμένη στα τζάμια, απλώς πλανάται. "Ήταν πολύ πολύ συγκεκριμένη για το που θα τοποθετηθεί η κάθε βούλα", εξήγησε η Shum γελώντας, ωστόσο, το αποτέλεσμα είναι γοητευτικό. Η σημασία στη λεπτομέρεια ανταμείβει τους επισκέπτες καθώς η ανακλαστική φύση του Γυάλινου Σπιτιού, τους επιτρέπει να θαυμάσουν 5 διαφορετικά επίπεδα από πουά - ένα εφέ που θυμίζει έντονα τα φαινομενικά αχανή δωμάτια της Kusama. 

H Yayoi Kusama επεμβαίνει στο Γυάλινο Σπίτι του Philip Johnson Facebook Twitter
H Yayoi Kusama επεμβαίνει στο Γυάλινο Σπίτι του Philip Johnson Facebook Twitter
H Yayoi Kusama επεμβαίνει στο Γυάλινο Σπίτι του Philip Johnson Facebook Twitter
H Yayoi Kusama επεμβαίνει στο Γυάλινο Σπίτι του Philip Johnson Facebook Twitter
H Yayoi Kusama επεμβαίνει στο Γυάλινο Σπίτι του Philip Johnson Facebook Twitter
H Yayoi Kusama επεμβαίνει στο Γυάλινο Σπίτι του Philip Johnson Facebook Twitter
H Yayoi Kusama επεμβαίνει στο Γυάλινο Σπίτι του Philip Johnson Facebook Twitter
H Yayoi Kusama επεμβαίνει στο Γυάλινο Σπίτι του Philip Johnson Facebook Twitter
H Yayoi Kusama επεμβαίνει στο Γυάλινο Σπίτι του Philip Johnson Facebook Twitter
H Yayoi Kusama επεμβαίνει στο Γυάλινο Σπίτι του Philip Johnson Facebook Twitter
H Yayoi Kusama επεμβαίνει στο Γυάλινο Σπίτι του Philip Johnson Facebook Twitter
H Yayoi Kusama επεμβαίνει στο Γυάλινο Σπίτι του Philip Johnson Facebook Twitter
H Yayoi Kusama επεμβαίνει στο Γυάλινο Σπίτι του Philip Johnson Facebook Twitter
H Yayoi Kusama επεμβαίνει στο Γυάλινο Σπίτι του Philip Johnson Facebook Twitter
H Yayoi Kusama επεμβαίνει στο Γυάλινο Σπίτι του Philip Johnson Facebook Twitter
H Yayoi Kusama επεμβαίνει στο Γυάλινο Σπίτι του Philip Johnson Facebook Twitter

Φωτο: Teddy Wolff

 

 

 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Εικαστικά / Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Μια νέα έκθεση στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στο Παρίσι με πορτρέτα της κόρης του Ανρί Ματίς, Μαργκερίτ, προσφέρει μια νέα οπτική στο έργο του μεγάλου Γάλλου καλλιτέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Εικαστικά / Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Αφρικανική τέχνη, κριτική στην αποικιοκρατία, έργα για τα δικαιώματα των ζώων και εμπνευσμένα από διαστημικά ταξίδια, νέοι καλλιτέχνες και αναδρομικές εκθέσεις σε μουσεία και γκαλερί της Αθήνας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τέσσερις σημαντικοί διεθνείς καλλιτέχνες αποτελούν τον προπομπό της μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ

Εικαστικά / ΕΜΣΤ: Τέσσερις διεθνείς καλλιτέχνες και μία θεματική έκθεση για τα ζώα που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ

Δύο ατομικές εκθέσεις και δύο μεγάλης κλίμακας in situ εγκαταστάσεις φωτίζουν τη σχέση μας με τα ζώα και τις οικολογικές συνέπειες της αποικιοκρατίας ενώ αποτελούν προπομπό μιας μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Εικαστικά / «Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Στην υποβλητική της έκθεση στο ΕΜΣΤ, η εικαστικός Τζάνις Ράφα αναδημιουργεί ένα φανταστικό περιβάλλον άδειων στάβλων για να μιλήσει για τη σχέση του ανθρώπινου και του ζωικού κόσμου, ενώ μας προκαλεί να σκεφτούμε τις έννοιες της φροντίδας και της αγάπης, αλλά και την ανάγκη μας για κυριαρχία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Εικαστικά / Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Το Μουσείο Μπενάκη τιμά με μια σημαντική έκθεση τη μνήμη του σκηνοθέτη, διανοούμενου, ιστοριοδίφη και ερευνητή του λαϊκού μας πολιτισμού, συνδημιουργού του θρυλικού «Παρασκηνίου». Ο επιμελητής της έκθεσης, Γιώργος Σκεύας, μας μιλά γι’ αυτήν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγάλη έκθεση του Steve McQueen για τα κινήματα που διαμόρφωσαν τη Μεγάλη Βρετανία

Εικαστικά / Η Μεγάλη Βρετανία που αντιστάθηκε υπάρχει ακόμα στις φωτογραφίες αυτής της έκθεσης

Από τις σουφραζέτες των αρχών του 20ού αιώνα μέχρι τις διαμαρτυρίες για τον πόλεμο στο Ιράκ, η έκθεση σε επιμέλεια του Steve McQueen συγκεντρώνει τις πιο δυνατές εικόνες μιας χώρας που βγήκε πολύ συχνά και πολύ δυνατά στους δρόμους.  
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Η αρχαιομετρία, η τεχνητή νοημοσύνη και η καλλιτεχνική δημιουργία συνεργάστηκαν σε μια καινοτόμο μελέτη αποκατάστασης της τοιχογραφίας με το κυνήγι από τον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην αναβίωση της αρχαίας τέχνης.
M. HULOT
MARTIN GAYFORD: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε εντελώς λάθος» Ή MARTIN GAYFORD: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε λάθος»

Εικαστικά / Martin Gayford: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε εντελώς λάθος»

Ένας από τους πιο επιδραστικούς κριτικούς τέχνης της Βρετανίας μιλά στη LiFO για τις τάσεις που διαμορφώνουν τη σύγχρονη τέχνη, τις φιλικές του σχέσεις με θρυλικούς καλλιτέχνες όπως ο Freud και ο Hockney, αλλά και για το αν η κριτική μπορεί όντως να επηρεάσει τα πράγματα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η πρώτη μεγάλη έκθεση της οραματίστριας καλλιτέχνιδας Ithell Colquhoun

Εικαστικά / Τα σουρεαλιστικά αριστουργήματα της Ithell Colquhoun σε μια μεγάλη έκθεση

Το πολύχρωμο και αποκρυφιστικό σύμπαν της ξετυλίγεται στην πρώτη μεγάλη έκθεση για την οραματίστρια καλλιτέχνιδα, που εξερευνά τη θέση των γυναικών και τη σημασία του φύλου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Βαγγέλης Μπαλής δημιουργεί κεραμικούς σάτυρους που του μοιάζουν

Εικαστικά / Ο Βαγγέλης Μπαλής δημιουργεί κεραμικούς σάτυρους που του μοιάζουν

Ένας νέος καλλιτέχνης δημιουργεί μοναδικά αντικείμενα ανάλογα με τη διάθεσή του, ονειρεύεται έναν χώρο όπου θα δημιουργεί απερίσπαστος και δεν τον νοιάζει καθόλου να βιοποριστεί από την τέχνη.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Μια νέα έκθεση με χαρακτικά της ώριμης περιόδου της Βάσως Κατράκη

Εικαστικά / Βάσω Κατράκη: Η τέχνη της συγκινεί ακόμα

Έργα της σημαντικής Ελληνίδας χαράκτριας που παραπέμπουν στη βία της δικτατορίας, αλλά και άφυλες μορφές της όψιμης περιόδου της με αναφορά στην ελληνική αρχαιότητα, που υπερβαίνουν το ατομικό και γίνονται μέρος της συλλογικής μνήμης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τι απέγινε η πρωτοπορία στην τέχνη;

Εικαστικά / Τι απέγινε η πρωτοπορία στην τέχνη;

Ο κόσμος της σύγχρονης τέχνης έχει καταντήσει να μοιάζει με τσίρκο. Αλλά ο πραγματικός κακός της ιστορίας δεν είναι οι καλλιτέχνες, αλλά η σύγχρονη αγορά της τέχνης, η αξία της οποίας ξεπερνά πλέον τα 60 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως
THE LIFO TEAM
Ο Άνσελμ Κίφερ αποτίνει φόρο τιμής στον Βαν Γκογκ

Εικαστικά / Ο Άνσελμ Κίφερ αποτίνει φόρο τιμής στον Βαν Γκογκ

Μια νέα έκθεση στο Άμστερνταμ με πρόσφατα έργα του Κίφερ αναδεικνύει τη σύνδεσή του με τον Βαν Γκογκ και προκαλεί ήδη πολλές συζητήσεις. Ο σπουδαίος Γερμανός καλλιτέχνης εμπνέεται σταθερά, εδώ και 60 χρόνια, από τον Ολλανδό ζωγράφο. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Helmut Lang: What remains behind

Εικαστικά / Helmut Lang: Από το θρυλικό rubber dress στα πρωτόγονα γλυπτά του

Ο καλλιτέχνης και πρώην σχεδιαστής μόδας διατηρεί την προσήλωσή του στα υλικά και παρουσιάζει γλυπτά που θίγουν τη διαρκή εμμονή του με το θέμα της μνήμης, σε ένα σπίτι-σύμβολο του μοντερνισμού στο Λος Άντζελες.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
62 λεπτά με τον Ανέστη Ιωάννου

Εικαστικά / Από τη Νεφελοκοκκυγία στο skate και το τζιν: Το Εικαστικό Σύμπαν του Ανέστη Ιωάννου

Ο νεαρός εικαστικός αναζητά μια νέα μορφή ελευθερίας και απογείωσης, συνδέοντας τη δυναμική της street culture με την ουτοπία των Ορνίθων και των τσαρουχικών ονείρων, αναζητώντας μια έξοδο από το αστικό τραύμα σε έναν κόσμο γεμάτο δυνατότητες και φαντασία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ