Η μανία με τον Picasso συνεχίζεται αμείωτη στο Παρίσι

Η μανία με τον Picasso συνεχίζεται αμείωτη στο Παρίσι Facebook Twitter
Chéri Samba, Picasso (2000) © Chéri Samba
0

Δεν υπάρχει χρονιά, δεν υπάρχει μέρος στον κόσμο που να μην οργανώνει έστω μια φορά το χρόνο μια μεγάλη περιοδική έκθεση για τον Πικάσο. Εκτός από τα μουσεία Πικάσο στην Βαρκελώνη και το Παρίσι, εκτός από τα έργα του που εκτίθενται μόνιμα στα μεγάλα μουσεία και τις γκαλερί του κόσμου, η δημιουργία του μοιάζει να είναι οπτικά ανεξάντλητη, καθώς και η θεματολογία που προκύπτει από αυτήν. Οι είκοσι και περισσότερες εκθέσεις για τον Πικάσο στο Παρίσι από το 1973 μέχρι σήμερα μαρτυρούν την βαθιά επίδραση στους επόμενους, την επίπτωση της δημιουργίας του στην σύγχρονη τέχνη.

«Πικάσο-μάνια» είναι η νέα μεγάλη έκθεση στο Grand Palais, στο Παρίσι και προσεγγίζει θεματολογικά και χρονολογικά τις κρίσιμες καλλιτεχνικές στιγμές της καριέρας του, καθώς και τον μύθο που δημιουργήθηκε γύρω από το όνομά του. Τα έργα της έκθεσης προέρχονται από την οικογένεια και τα μουσεία Πικάσο και έχουν τοποθετηθεί με τον τρόπο που επιθυμούσε ο ίδιος ο καλλιτέχνης όταν είχε προσωπικά εποπτεία των εκθέσεών του όπως στην Αβινιόν, το 1970.

Οι μεγάλες στυλιστικές του φάσεις και τα εμβληματικά του έργα υπάρχουν απέναντι με σύγχρονες δημιουργίες των Hockney, Johns, Lichtenstein, Kippenberger, Erro, Warhol, με μια ποικιλία μέσων και τεχνικών όπως βίντεο, ζωγραφική, γλυπτική, γραφικές τέχνες, κινηματογράφος, φωτογραφία, εγκατάσταση.

Ο Πικάσο έκανε πάνω από 50.000 έργα στην μακρά καριέρα του. Στην έκθεση ρίχνει κανείς μια ματιά στην καλλιτεχνική αλληλεπίδραση με το έργο του Πικάσο των καλλιτεχνών πρωτοπόρων στη δική τους περίοδο, μέσα στην επανάσταση των εικαστικών τεχνών. Η μανία με τον Πικάσο, είναι κάτι πέρα από μια ανάγνωση της τέχνης και της τεχνικής του. Είναι ένας τρόπος μοναδικός με τον οποίο αντιλαμβανόταν την εικόνα και το σχήμα. Γιαυτό εμείς οι θεατές, τον ανακαλύπτουμε ξανά και ξανά, μετατοπιζόμαστε αισθητικά από εποχή σε εποχή και καλλιτεχνική περίοδο, βλέποντας κάθε φορά το παλιό ως νέο, όπως αρμόζει στην μεγάλη τέχνη.

Η μανία με τον Picasso συνεχίζεται αμείωτη στο Παρίσι Facebook Twitter
Martin KippenbergerPodria prestarte algo, pero en eso no te haria ningùn favor, Galeria Leyendecker (T.Ü) © Estate of Martin Kippenberger, Galerie Gisela Capitain, Cologne
Η μανία με τον Picasso συνεχίζεται αμείωτη στο Παρίσι Facebook Twitter
Η μανία με τον Picasso συνεχίζεται αμείωτη στο Παρίσι Facebook Twitter
Pablo Picasso, L’Ombre (ou La Chambre à coucher de l’artiste dans sa villa La Californie).(1953)
Η μανία με τον Picasso συνεχίζεται αμείωτη στο Παρίσι Facebook Twitter
David Hockney, Harlequin [Arlequin] (1980) © David Hockney
Η μανία με τον Picasso συνεχίζεται αμείωτη στο Παρίσι Facebook Twitter
Pablo Picasso, Mousquetaire assis tenant une épée (1969) © Succession Picasso 2015 / photo Béatrice Hatala
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Project Mycelium: Η διάβρωση, η αναγέννηση και τα μανιτάρια που φυτρώνουν σε μια φανταστική τουαλέτα της Κάλλας

Εικαστικά / Μια πρωτοποριακή συνάντηση τέχνης, επιστήμης, ιστορίας και οικολογίας

Στο Project Mycelium, τρία εντυπωσιακά κοστούμια, που θα μπορούσαν να φοράνε η Μαρία Κάλλας, η βασίλισσα Αμαλία και ο Ιωάννης Καποδίστριας, καταβροχθίζονται από ζωντανούς μύκητες.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Εικαστικά / Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Η 27χρονη εικαστικός μιλά για τη διαδρομή της από την Αθήνα στο Λος Άντζελες, για το πώς το ερωτικό πάθος μεταμόρφωσε την τέχνη της, καθώς και για τη μυστικιστική διάσταση στα έργα της. Για τη γνωριμία της με τη Lana Del Rey απέφυγε να μιλήσει.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
«Η εμμονή του βλέμματος»: Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

The Review / Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

Ποιο είναι το αποκαλούμενο «εθνικό αφήγημα» που υπηρετεί η Εθνική Πινακοθήκη; Ο Χρήστος Παρίδης συζητά με τον δημοσιογράφο και επιμελητή εκθέσεων Δημήτρη Τρίκα για τη νέα επετειακή έκθεση στη μνήμη του Παναγιώτη Τέτση, η οποία μόλις εγκαινιάστηκε στην Εθνική Πινακοθήκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου / Περικλής Βυζάντιος: από το Παρίσι της Μπελ Επόκ στο φως της Ύδρας 

Εικαστικά / Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου

Μια ανασκόπηση της ζωής και του έργου του ζωγράφου, που ήταν γνωστός για τα ελληνικά τοπία και την Ύδρα, με αφορμή την αναδρομική έκθεση του Περικλή και του Ντίκου Βυζάντιου στο Ίδρυμα Θεοχαράκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
 Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Εικαστικά / Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Με αφορμή την αναδρομική έκθεση στη Συλλογή Peggy Guggenheim στη Βενετία, έφτασε η στιγμή να ανακαλύψουμε τη ζωγράφο που θεωρείται εθνικός θησαυρός για την Πορτογαλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Εικαστικά / Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Μια νέα έκθεση στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στο Παρίσι με πορτρέτα της κόρης του Ανρί Ματίς, Μαργκερίτ, προσφέρει μια νέα οπτική στο έργο του μεγάλου Γάλλου καλλιτέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Εικαστικά / Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Αφρικανική τέχνη, κριτική στην αποικιοκρατία, έργα για τα δικαιώματα των ζώων και εμπνευσμένα από διαστημικά ταξίδια, νέοι καλλιτέχνες και αναδρομικές εκθέσεις σε μουσεία και γκαλερί της Αθήνας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τέσσερις σημαντικοί διεθνείς καλλιτέχνες αποτελούν τον προπομπό της μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ

Εικαστικά / ΕΜΣΤ: Τέσσερις διεθνείς καλλιτέχνες και μία θεματική έκθεση για τα ζώα που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ

Δύο ατομικές εκθέσεις και δύο μεγάλης κλίμακας in situ εγκαταστάσεις φωτίζουν τη σχέση μας με τα ζώα και τις οικολογικές συνέπειες της αποικιοκρατίας ενώ αποτελούν προπομπό μιας μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Εικαστικά / «Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Στην υποβλητική της έκθεση στο ΕΜΣΤ, η εικαστικός Τζάνις Ράφα αναδημιουργεί ένα φανταστικό περιβάλλον άδειων στάβλων για να μιλήσει για τη σχέση του ανθρώπινου και του ζωικού κόσμου, ενώ μας προκαλεί να σκεφτούμε τις έννοιες της φροντίδας και της αγάπης, αλλά και την ανάγκη μας για κυριαρχία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Εικαστικά / Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Το Μουσείο Μπενάκη τιμά με μια σημαντική έκθεση τη μνήμη του σκηνοθέτη, διανοούμενου, ιστοριοδίφη και ερευνητή του λαϊκού μας πολιτισμού, συνδημιουργού του θρυλικού «Παρασκηνίου». Ο επιμελητής της έκθεσης, Γιώργος Σκεύας, μας μιλά γι’ αυτήν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγάλη έκθεση του Steve McQueen για τα κινήματα που διαμόρφωσαν τη Μεγάλη Βρετανία

Εικαστικά / Η Μεγάλη Βρετανία που αντιστάθηκε υπάρχει ακόμα στις φωτογραφίες αυτής της έκθεσης

Από τις σουφραζέτες των αρχών του 20ού αιώνα μέχρι τις διαμαρτυρίες για τον πόλεμο στο Ιράκ, η έκθεση σε επιμέλεια του Steve McQueen συγκεντρώνει τις πιο δυνατές εικόνες μιας χώρας που βγήκε πολύ συχνά και πολύ δυνατά στους δρόμους.  
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Η αρχαιομετρία, η τεχνητή νοημοσύνη και η καλλιτεχνική δημιουργία συνεργάστηκαν σε μια καινοτόμο μελέτη αποκατάστασης της τοιχογραφίας με το κυνήγι από τον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην αναβίωση της αρχαίας τέχνης.
M. HULOT