Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο»

Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter
Zω χωρίς οικονομική ασφάλεια, μεροδούλι-μεροφάι, και ποτέ δεν έχω γνωρίσει τι θα πει να έχεις αρκετά λεφτά για ξόδεμα, έτσι δεν βλέπω κάποια διαφορά στον τρόπο που ζω μέσω της τέχνης...
0

—Πες μας λίγα πράγματα για εσένα;

Είμαι ζωγράφος και illustrator ζω στην Αγγλία και έχω εκθέσει την δουλειά μου στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Ευρώπη, την Αυστραλία, τις ΗΠΑ και τον Καναδά τα τελευταία 6-7 χρόνια. Αναλαμβάνω τόσο εμπορικές όσο και ιδιωτικές παραγγελίες που έχουν σχέση με την ζωγραφική και την εικονογράφηση.

—Γιατί έγινες καλλιτέχνης;

 Συνήθιζα να σχεδιάζω ασταμάτητα ως παιδί, κανένας δεν με σταμάτησε, έτσι φυσικό ήταν συνεχίζοντας να φτάσω εδώ που είμαι!

—Ποια είναι η πιο ζωντανή ανάμνηση που έχεις από την παιδική σου ηλικία;

 Θυμάμαι αρκετά καλά κάποιες από τις πρώτες μας οικογενειακές διακοπές στη Lego Land της Δανίας. Δεν θυμάμαι ακριβώς, θα πρέπει να ήμουν 4 ή 5 ετών. Ήμουν τόσο απορροφημένος από την μικρή πολύχρωμη μινιατούρα του κόσμου έτσι ώστε απομακρύνθηκα από τους γονείς και χάθηκα. Ευτυχώς χωρίς να το γνωρίζω, ενώ οι γονείς μου είχαν φρικάρει εντελώς

Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter
Dark Apollo ©Jon Fox
Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter
Dark retreat ©Jon Fox
Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter
Faith in Shapes ©Jon Fox

—Πιστεύεις ότι ένας καλλιτέχνης έχει κάποια υποχρέωση απέναντι στην κοινωνία;

Δεν είμαι σίγουρος για αυτό, πιθανόν όχι. Αισθάνομαι προσωπικά τόσο υποχρεωμένος όσο ένας κωμικός, ένας μουσικός, ένας κινηματογραφιστής κ.τ.λ όπως θα έλεγαν κάποιοι που διάλεξαν να κερδίζουν τα προς το ζην με τον εκφράζουν την δημιουργικότητα τους, έχεις μια ευκαιρία να κάνεις ένα σχόλιο μέσω της τέχνης σου για γεγονότα της επικαιρότητας και για καταστάσεις της κοινωνίας εάν σου ταιριάζει αυτό που κάνεις και προσπαθείς να το πετύχεις κάθε φορά. Όμως έχεις και την επιλογή να προσπαθήσεις να πας κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει, να εκφράσεις το στίγμα των καιρών και να δημιουργήσεις κάτι παγκόσμιο και διαχρονικό. Εάν μπορείς να κάνεις και τα δυο αυτά ταυτόχρονα λογικά οι άνθρωποι θα δώσουν σημασία στα έργα σου.

 Για να είμαι ειλικρινής ως καλλιτέχνης δεν αισθάνομαι ότι έχω πολλά να πω για τα έργα που δημιουργώ, αυτό που δημιούργησα το δημιούργησα και τέλος. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το περιβάλλον στο οποίο ζούμε ασκεί επιρροή σε αυτό που κάνουμε, ακόμα και εάν δεν είναι αυτή η πρόθεση μας. Μπορεί πράγματι να αισθάνεσαι ότι μέσω των έργων σου δημιουργείς κάτι μεγαλύτερο από τον εαυτό σου και υπάρχει μια δύναμη που σε σπρώχνει να εκφράσεις αυτή την υποχρέωση σου στην κοινωνία- δεν είμαι όμως σίγουρος ότι αυτό βοηθάει το ρεύμα της δημιουργίας, περισσότερο θα έλεγα ότι σε ξενερώνει. Τέλος πάντων αυτή είναι η εμπειρία μου σε αυτό το ζήτημα.

—Πιστεύεις ότι ένας αληθινός καλλιτέχνης θα πρέπει να είναι φτωχός;

Όσο αφορά εμένα ζω χωρίς οικονομική ασφάλεια, μεροδούλι-μεροφάι, και ποτέ δεν έχω γνωρίσει τι θα πει να έχεις αρκετά λεφτά για ξόδεμα, έτσι δεν βλέπω κάποια διαφορά στον τρόπο που ζω μέσω της τέχνης. Όμως για εμένα είναι απλό, τα λεφτά είναι χρόνος, όταν έχω λεφτά έχω περισσότερο χρόνο να κάνω περισσότερη δουλειά. Το να είσαι φτωχός είναι ένα κίνητρο να πιέσεις τον εαυτό σου όσο πιο σκληρά μπορείς-να πάει κάπου, οπουδήποτε- απλά να βγει από την τρύπα που βρίσκεσαι την δεδομένη στιγμή. Δεν έχεις τίποτα να χάσεις. Ο καθένας είναι διαφορετικός και δεν πιστεύω πραγματικά ότι πρέπει να είσαι φτωχός για να είσαι ένας αληθινός/ αποδεκτός καλλιτέχνης. Αυτό εξαρτάται από εσένα, δεν έχει σημασία ποιος είσαι, πόσο φτωχός ή πλούσιος είσαι και ποιο είναι το background σου.

Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter
Darwin Project ©Jon Fox
Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter
Για να είμαι ειλικρινής ως καλλιτέχνης δεν αισθάνομαι ότι έχω πολλά να πω για τα έργα που δημιουργώ, αυτό που δημιούργησα το δημιούργησα και τέλος...portal ©Jon Fox

—Όταν δεν δουλεύεις σε καινούρια προτζεκτ αισθάνεσαι ότι χάνεις κάτι;

Για να είμαι ειλικρινής μου λείπει ο ελεύθερος χρόνος όταν είμαι κολλημένος με την δουλειά περισσότερο από ότι μου λείπει η δουλειά όταν έχω ελεύθερο χρόνο. Στις μέρες μας ο ελεύθερος χρόνος είναι κάτι σπάνιο, έτσι εκτιμώ τον χρόνο που είμαι μακριά από την δουλειά.

—Ένα top5 με τους αγαπημένους σου καλλιτέχνες και ένα σύντομο σχόλιο για τον καθένα;

1. Miro

Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter

Ένας από τους καλύτερους όλων των εποχών, από τις μέρες που ήμουν μαθητής μέχρι το σήμερα, η δουλειά του έχει υπάρξει μια μόνιμη πηγή έμπνευσης

2. Kyffin Williams

Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter

Ένας απίθανος ζωγράφος από την Ουαλία, ο οποίος χρησιμοποίησε ως επί το πλείστον για τους πίνακες του μια παλέτα-μαχαίρι. Με τις επιστρώσεις υπέροχου χρώματος στους πίνακες του συνέθεσε την καθαρή και σκληραγωγημένη φύση της Ουαλίας και των ανθρώπων της.

3. Caravaggio

Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter

Θα θυμάμαι πάντοτε ότι είχα δει δουλειές του κατά την διάρκεια μιας σχολικής εκδρομής στη RA του Λονδίνου. Δεν ήταν η κύρια έκθεση , υπήρχαν σε μια μικρή αίθουσα 3-4 πίνακες του όμως με συνεπήραν εντελώς. Δεν θυμάμαι να έχω δει από τότε τη δουλειά κάποιου άλλου και να παραμένει τόσο ζωντανή στην μνήμη μου.

4. Pablo Palazuelo

Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter

Ένας Ισπανός ζωγράφος και γλύπτης που η αφηρημένη του τέχνη έχει μια δυνατή αρχιτεκτονική και γλαφυρή αισθητική και επιπλέον έχει απλότητα και δύναμη. Ένας καλλιτέχνης που τον ανακάλυψα όταν ήμουν σπουδαστής και συνεχίζει να με επηρεάζει μέχρι και σήμερα.

5. Chuck Jones


Τα Looney Tunes ήταν τα καρτούν που παρακολουθούσα κυρίως ως παιδί. Ο animator/art dicertor πίσω από τα καλύτερα ήταν κατά την γνώμη μου ο Chuck Jones. Υπήρχε πάντα κάτι διαφορετικό στα επεισόδια που σκηνοθετούσε και μπορούσα να το αναγνωρίσω ακόμα και όταν ήμουν παιδί. Έτσι με επηρέασε στο σχέδιο και έμεινα κολλημένος σε αυτή την αισθητική.

—Διάβασες κάποτε ένα βιβλίο που να σου άλλαξε την ζωή για πάντα;

Δεν θα έλεγα ότι είχα μια εμπειρία που να μου άλλαξε την ζωή μέσα από την ανάγνωση ενός βιβλίου, για να είμαι ειλικρινής θα έλεγα ότι κάποια από τα εικονογραφημένα βιβλία που διάβασα ως παιδί με επηρέασαν στην αρχή. Όμως σήμερα, αυτό ακούγεται άσχημο, δεν είμαι κανένας φανατικός αναγνώστης. Εννοώ ότι απολαμβάνω ένα βιβλίο και μένω κολλημένος σε αυτό όταν κάνω διακοπές ή όταν κάνω κάποιο διάλλειμα από την δουλειά. Ο αδερφός μου και η νύφη μου(η οποία είναι από την Θεσσαλονίκη) είναι και οι δυο βιβλιόφιλοι, έτσι κάποιες φορές ακούω τις προτάσεις τους και μου δίνουν τα βιβλία που έχουν διαβάσει.

—Θα αντάλλασσες την ικανότητα σου να δημιουργείς τέχνη με κάτι άλλο;

Πάντα είχα την λαχτάρα να κάνω κάτι περισσότερο δραστήριο στην φύση το οποίο να περιλαμβάνει ταξίδια και περιπέτεια. Κάτι σαν ταξιδιωτικός συγγραφέας/εξερευνητής/ φωτογράφος άγριας ζωής/ πρωταθλητής στο surfing

Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter
Darwin Project ©Jon Fox
Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter
Darwin Project ©Jon Fox

 

Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter
Strike ©Jon Fox

—Σκέψου τον εαυτό σου ως ταξιδιώτη μέσα στον χρόνο που συναντά τον 16χρονο εαυτό σου τι θα του έλεγες;

Αυτό είναι εύκολο. Θα του έλεγα να δώσει περισσότερη προσοχή στο σχολείο στο μάθημα των Γαλλικών . Θα σε βοηθήσει αρκετά στο μέλλον jon! Πιθανόν ο νεαρός εαυτός μου δεν θα έκανε τελικά αυτό που θα του έλεγα.

—Τα μελλοντικά σου σχέδια;

Στο άμεσο μέλλον η επόμενη έκθεση μου θα είναι σε ένα ομαδικό show στην Spoke Art του San Francisco η οποία θα έχει αρκετή διασκεδαστική. Έχει τον τίτλο «Suggestivism», curator είναι ο Nathan Spoor και θα περιλαμβάνει πολλούς αξιόλογους καλλιτέχνες. Υπάρχουν στον ορίζοντα πολλά συναρπαστικά πράγματα που ετοιμάζομαι να κάνω αλλά είναι νωρίς να μιλήσω για αυτά. Εκτός από την δουλειά πρέπει να βρω ένα καινούριο σπίτι και να οργανώσω ένα γάμο.

Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter
Darwin Project ©Jon Fox
Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter
Συνήθιζα να σχεδιάζω ασταμάτητα ως παιδί, κανένας δεν με σταμάτησε...Solar Visions... ©Jon Fox
Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter
Simple Complexity ©Jon Fox
Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter
Darwin Project ©Jon Fox
Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter
So Shall it Be ©Jon Fox
Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter
Darwin Project ©Jon Fox
Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter
Darwin Project ©Jon Fox
Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter
Τα λεφτά είναι χρόνος, όταν έχω λεφτά έχω περισσότερο χρόνο να κάνω περισσότερη δουλειά... ©Jon Fox
Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter
Darwin Project ©Jon Fox
Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter
King of Kings ©Jon Fox
Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter
Έχεις και την επιλογή να προσπαθήσεις να πας κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει, να εκφράσεις το στίγμα των καιρών και να .δημιουργήσεις κάτι παγκόσμιο και διαχρονικό...Rich Pickings ©Jon Fox
Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter
Slow Bullet ©Jon Fox

Όλες οι εικόνες της συνέντευξης παραχωρήθηκαν απο τον Jon Fox για αποκλειστική χρήση απο το LIFO.gr

Info

Περισσότερα για τον Jon Fox εδώ

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Εικαστικά / Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Μια νέα έκθεση στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στο Παρίσι με πορτρέτα της κόρης του Ανρί Ματίς, Μαργκερίτ, προσφέρει μια νέα οπτική στο έργο του μεγάλου Γάλλου καλλιτέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Εικαστικά / Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Αφρικανική τέχνη, κριτική στην αποικιοκρατία, έργα για τα δικαιώματα των ζώων και εμπνευσμένα από διαστημικά ταξίδια, νέοι καλλιτέχνες και αναδρομικές εκθέσεις σε μουσεία και γκαλερί της Αθήνας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τέσσερις σημαντικοί διεθνείς καλλιτέχνες αποτελούν τον προπομπό της μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ

Εικαστικά / ΕΜΣΤ: Τέσσερις διεθνείς καλλιτέχνες και μία θεματική έκθεση για τα ζώα που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ

Δύο ατομικές εκθέσεις και δύο μεγάλης κλίμακας in situ εγκαταστάσεις φωτίζουν τη σχέση μας με τα ζώα και τις οικολογικές συνέπειες της αποικιοκρατίας ενώ αποτελούν προπομπό μιας μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Εικαστικά / «Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Στην υποβλητική της έκθεση στο ΕΜΣΤ, η εικαστικός Τζάνις Ράφα αναδημιουργεί ένα φανταστικό περιβάλλον άδειων στάβλων για να μιλήσει για τη σχέση του ανθρώπινου και του ζωικού κόσμου, ενώ μας προκαλεί να σκεφτούμε τις έννοιες της φροντίδας και της αγάπης, αλλά και την ανάγκη μας για κυριαρχία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Εικαστικά / Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Το Μουσείο Μπενάκη τιμά με μια σημαντική έκθεση τη μνήμη του σκηνοθέτη, διανοούμενου, ιστοριοδίφη και ερευνητή του λαϊκού μας πολιτισμού, συνδημιουργού του θρυλικού «Παρασκηνίου». Ο επιμελητής της έκθεσης, Γιώργος Σκεύας, μας μιλά γι’ αυτήν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγάλη έκθεση του Steve McQueen για τα κινήματα που διαμόρφωσαν τη Μεγάλη Βρετανία

Εικαστικά / Η Μεγάλη Βρετανία που αντιστάθηκε υπάρχει ακόμα στις φωτογραφίες αυτής της έκθεσης

Από τις σουφραζέτες των αρχών του 20ού αιώνα μέχρι τις διαμαρτυρίες για τον πόλεμο στο Ιράκ, η έκθεση σε επιμέλεια του Steve McQueen συγκεντρώνει τις πιο δυνατές εικόνες μιας χώρας που βγήκε πολύ συχνά και πολύ δυνατά στους δρόμους.  
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Η αρχαιομετρία, η τεχνητή νοημοσύνη και η καλλιτεχνική δημιουργία συνεργάστηκαν σε μια καινοτόμο μελέτη αποκατάστασης της τοιχογραφίας με το κυνήγι από τον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην αναβίωση της αρχαίας τέχνης.
M. HULOT
MARTIN GAYFORD: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε εντελώς λάθος» Ή MARTIN GAYFORD: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε λάθος»

Εικαστικά / Martin Gayford: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε εντελώς λάθος»

Ένας από τους πιο επιδραστικούς κριτικούς τέχνης της Βρετανίας μιλά στη LiFO για τις τάσεις που διαμορφώνουν τη σύγχρονη τέχνη, τις φιλικές του σχέσεις με θρυλικούς καλλιτέχνες όπως ο Freud και ο Hockney, αλλά και για το αν η κριτική μπορεί όντως να επηρεάσει τα πράγματα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η πρώτη μεγάλη έκθεση της οραματίστριας καλλιτέχνιδας Ithell Colquhoun

Εικαστικά / Τα σουρεαλιστικά αριστουργήματα της Ithell Colquhoun σε μια μεγάλη έκθεση

Το πολύχρωμο και αποκρυφιστικό σύμπαν της ξετυλίγεται στην πρώτη μεγάλη έκθεση για την οραματίστρια καλλιτέχνιδα, που εξερευνά τη θέση των γυναικών και τη σημασία του φύλου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Βαγγέλης Μπαλής δημιουργεί κεραμικούς σάτυρους που του μοιάζουν

Εικαστικά / Ο Βαγγέλης Μπαλής δημιουργεί κεραμικούς σάτυρους που του μοιάζουν

Ένας νέος καλλιτέχνης δημιουργεί μοναδικά αντικείμενα ανάλογα με τη διάθεσή του, ονειρεύεται έναν χώρο όπου θα δημιουργεί απερίσπαστος και δεν τον νοιάζει καθόλου να βιοποριστεί από την τέχνη.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Μια νέα έκθεση με χαρακτικά της ώριμης περιόδου της Βάσως Κατράκη

Εικαστικά / Βάσω Κατράκη: Η τέχνη της συγκινεί ακόμα

Έργα της σημαντικής Ελληνίδας χαράκτριας που παραπέμπουν στη βία της δικτατορίας, αλλά και άφυλες μορφές της όψιμης περιόδου της με αναφορά στην ελληνική αρχαιότητα, που υπερβαίνουν το ατομικό και γίνονται μέρος της συλλογικής μνήμης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τι απέγινε η πρωτοπορία στην τέχνη;

Εικαστικά / Τι απέγινε η πρωτοπορία στην τέχνη;

Ο κόσμος της σύγχρονης τέχνης έχει καταντήσει να μοιάζει με τσίρκο. Αλλά ο πραγματικός κακός της ιστορίας δεν είναι οι καλλιτέχνες, αλλά η σύγχρονη αγορά της τέχνης, η αξία της οποίας ξεπερνά πλέον τα 60 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως
THE LIFO TEAM
Ο Άνσελμ Κίφερ αποτίνει φόρο τιμής στον Βαν Γκογκ

Εικαστικά / Ο Άνσελμ Κίφερ αποτίνει φόρο τιμής στον Βαν Γκογκ

Μια νέα έκθεση στο Άμστερνταμ με πρόσφατα έργα του Κίφερ αναδεικνύει τη σύνδεσή του με τον Βαν Γκογκ και προκαλεί ήδη πολλές συζητήσεις. Ο σπουδαίος Γερμανός καλλιτέχνης εμπνέεται σταθερά, εδώ και 60 χρόνια, από τον Ολλανδό ζωγράφο. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Helmut Lang: What remains behind

Εικαστικά / Helmut Lang: Από το θρυλικό rubber dress στα πρωτόγονα γλυπτά του

Ο καλλιτέχνης και πρώην σχεδιαστής μόδας διατηρεί την προσήλωσή του στα υλικά και παρουσιάζει γλυπτά που θίγουν τη διαρκή εμμονή του με το θέμα της μνήμης, σε ένα σπίτι-σύμβολο του μοντερνισμού στο Λος Άντζελες.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
62 λεπτά με τον Ανέστη Ιωάννου

Εικαστικά / Από τη Νεφελοκοκκυγία στο skate και το τζιν: Το Εικαστικό Σύμπαν του Ανέστη Ιωάννου

Ο νεαρός εικαστικός αναζητά μια νέα μορφή ελευθερίας και απογείωσης, συνδέοντας τη δυναμική της street culture με την ουτοπία των Ορνίθων και των τσαρουχικών ονείρων, αναζητώντας μια έξοδο από το αστικό τραύμα σε έναν κόσμο γεμάτο δυνατότητες και φαντασία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ