Η μεγαλύτερη ανακάλυψη για τον ζωγράφο Ρόμπερτ Μάδεργουελ ήταν τα κολάζ. Ετσι τα περιέγραψε, ως το «το μεγαλύτερο των ανακαλύψεων μας".
Ο Μάδεργουελ ήταν μια δημιουργική φιγούρα του αφηρημένου εξπρεσιονισμού στην Αμερική, εκπρόσωπός της και ένας από τους πιο αφοσιωμένους επαγγελματίες.
"Την πρώτη δεκαετία της καριέρας του, 1941-1951 , ο Μάδεργουελ αναζήτησε και καθιέρωσε την ταυτότητά του μέσα από κολάζ", σχολιάζει η Σούζαν Ντάβινσον, επιμελήτρια της έκθεσης, "Ρόμπερτ Μάδεργουελ, Πρώιμα Κολάζ», που συμπεριλαμβάνει περισσότερες από 60 δουλειές του και θα ξεκινήσει στο Μουσείο Γκούγκενχάιμ της Νέας Υόρκης στις 27 Σεπτεμβρίου.
Η συλλέκτης Πέγκι Γκούγκενχάιμ, ήταν αυτή που ώθησε τον καλλιτέχνη στην τέχνη του κολάζ. Αν και είναι μια πολύ ξεχωριστή μορφή δημιουργίας, πολλοί λίγοι καλλιτέχνες στην Αμερική ασχολήθηκαν με αυτό το μέσο. Η Γκούγκενχάιμ η οποία έβλεπε τη γκαλερί της εν μέρει και ως ερευνητικό εργαστήριο πλησίασε τον Γουίλιαμ Μπαζιότης, τον Τζάκσον Πόλλοκ και τον Ρόμπερτ Μάδεργουελ, για να τους ενθαρρύνει να ασχοληθούν με τα κολάζ.
Οι δυο πρώτοι δοκίμασαν , αλλά εγκατέλειψαν νωρίς τη φόρμα. Ο Μάδεργουελ ανακάλυψε το πάθος του και τις ικανότητές του μέσα στο κολάζ και η Γκουγκενχάιμ του οργάνωσε την πρώτη ατομική του έκθεση το 1944.
Με τα έργα του καθιερώθηκε ως μια πρωτότυπη φωνή στην μεταπολεμική αμερικανική τέχνη.
Στην έκθεσή "Ρόμπερτ Μάδεργουελ, πρώιμα κολάζ", μπορεί κανείς να δει θέματα που θα αναπτυχθούν σε όλη τη σταδιοδρομία του, μεταξύ των οποίων ο Ισπανικός Εμφύλιος Πόλεμος και η φρίκη του πολέμου, και το Μεξικό. Ο Μάδεργουλ με τα κολάζ του μας δείχνει ένα ακόμα πολύ ισχυρό λεξιλόγιο της τέχνης. Μέχρι το τέλος της ζωής του το 1991, είχε φιλοτεχνήσει περισσότερα από 1.000 έργα τέχνης.
*****
σχόλια