Το Μονοπάτι της Ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο

Το Μονοπάτι της Ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Play sculpture in prefabricated steel, 1965-80, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan). ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713
0

Το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης του Τόκιο παρουσιάζει μέχρι τις 29 Αυγούστου μια μεγάλη έκθεση ιστορικής σημασίας αφιερωμένη στον Ισάμου Νογκούτσι. Ο τίτλος της έκθεσης «Μονοπάτι της ανακάλυψης» αφορά ολόκληρη τη διαδρομή ενός από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες του 20ου αιώνα προς την αναζήτηση της φιλοσοφίας και του προσωπικού του αισθητικού οράματος.

Γιός ενός Ιάπωνα και μιας Αμερικανίδας, ο Νογκούτσι αγωνιζόταν για την ταυτότητά του ως καλλιτέχνη που βρέθηκε ανάμεσα σε δύο πολιτισμούς, τον Ανατολικό και τον Δυτικό. Βαθιά επηρεασμένος από το έργο του Κονσταντίν Μπρανκούζι που γνώρισε όταν ήταν είκοσι ετών ο Νογκούτσι αφιέρωσε τη ζωή του στην αναζήτηση ενός κόσμου που θα επέτρεπε τη δημιουργία μιας αφηρημένης μορφής που θα αντηχεί θεμελιωδώς στη φύση.

Λόγω του πολέμου, ο Νογκούτσι γνώριζε επίσης τον πόνο του να ανήκεις σε έθνη που ήταν εχθροί και παρήγαγε έργα τέχνης εμποτισμένα με μια έντονη επιθυμία για ειρήνη.

Στα γλυπτά του, η διπλή καταγωγή του Νογκούτσι εκφράστηκε με το συνδυασμό ετερόκλητων στοιχείων που συνδυάζουν τους δύο πολιτισμούς. Εκτός από την αφαίρεση του Μπρανκούσι και την αρχαία ελληνική γλυπτική, ο Νογκούτσι επηρεάστηκε εξίσου από τους σουρεαλιστές και την ανατολική καλλιγραφία χωρίς όμως, να ενταχθεί ποτέ του σε κάποιο συγκεκριμένο καλλιτεχνικό κίνημα. 

Στην καλλιτεχνική του πορεία ο Νογκούτσι, απεικόνισε με αρχαϊκή απλότητα και καθαρότητα σύγχρονες εικόνες, ανάπλασε τοπία και δημόσιους χώρους, δημιούργησε σκηνικά για παραστάσεις μοντέρνου χορού σε διάφορες χώρες και σχεδίασε αντικείμενα τα οποία επηρέασαν το σύγχρονο ντιζάιν.

Στην καλλιτεχνική του πορεία ο Νογκούτσι, απεικόνισε με αρχαϊκή απλότητα και καθαρότητα σύγχρονες εικόνες, ανάπλασε τοπία και δημόσιους χώρους, δημιούργησε σκηνικά για παραστάσεις μοντέρνου χορού σε διάφορες χώρες και σχεδίασε αντικείμενα τα οποία επηρέασαν το σύγχρονο ντιζάιν.

Η έκθεση επιχειρεί να μεταφέρει τη βαθιά γνώση αυτού του οραματιστή καλλιτέχνη με την περίοπτη θέση στον ιαπωνικό πολιτισμό, αποκαλύπτοντας την ουσία της τέχνης και του νοήματος που έχει για εμάς σήμερα.

Σε τρεις διαφορετικούς χώρους αποκαλύπτονται οι γλυπτικές του εμπνεύσεις ενώ αποκαλύπτουν πολλά για την ουσία του design που υπάρχει στο έργο του. Μέσα από τα διάσημα φωτιστικά του από μπαμπού, μπρούτζινες, χαλύβδινες και μαρμάρινες εγκαταστάσεις, ξεδιπλώνεται η εμβάπτισή του στον ιαπωνικό πολιτισμό.

Το Μονοπάτι της Ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Black Sun, 1967-69, The National Museum of Art, Osaka ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Avatar, 1947 (cast in 1972), Bronze, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan) ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Untitled, 1987, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan) ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713 
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Akari light installation in bamboo, paper & iron, 1952-86, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan) ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713 
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Kyoko-san, 1984, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan) ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713 
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Void, 1971(1980), The Museum of Modern Art, Wakayama ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713 
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Dance 1982, The Museum of Modern Art, Wakayama ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713 
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης The Museum of Modern Art, Wakayama ©2021
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Incarnation, 1947 (cast in 1972), Bronze, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan) ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Αkari installation from up close in paper, bamboo & iron, A, D & F series, 1954-74, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan) ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Squirrel, 1988, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan) ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Untitled, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan) ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Floor Rock, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan) ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan) ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713
Μονοπάτι της ανακάλυψης: Μια ιστορική έκθεση του Ισάμου Νογκούτσι στο Τόκιο Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης, The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum, New York (Whereabouts: The Isamu Noguchi Foundation of Japan) ©2021 The Isamu Noguchi Foundation and Garden Museum/ARS,NY/JASPAR,Tokyo E3713
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Όλα θα πάνε καλά» λένε τα νέα έργα τέχνης του Γιάννη Βαρελά στο Ωνάσειο

Εικαστικά / «Όλα θα πάνε καλά» λένε τα νέα έργα τέχνης του Γιάννη Βαρελά στο Ωνάσειο

Τρεις νέες δημιουργίες του Έλληνα εικαστικού μαζί με έργα από τη συλλογή του Ιδρύματος Ωνάση βρίσκονται πλέον τοποθετημένα στους χώρους του Ωνάσειου Νοσοκομείου.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η λαχτάρα για το ανήκειν στα ζωγραφικά έργα της Νικόλ Οικονομίδου

Εικαστικά / Η λαχτάρα για το ανήκειν στα ζωγραφικά έργα της Νικόλ Οικονομίδου

Ένας κόσμος μνήμης ξεφεύγει από το προσωπικό επίπεδο και αποκτά πανανθρώπινες διαστάσεις στο έργο της τριαντάχρονης εικαστικού, το οποίο είναι εμπνευσμένο από μια μετακόμιση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Silvina Der Meguerditchian και ο κόσμος της ανθεκτικής μνήμης

Εικαστικά / Τα «χαλιά μνήμης» της Silvina Der Meguerditchian στην γκαλερί Kalfayan

«Εστιάζω σε μέρη με ταραχώδη ιστορία. Με τα χρόνια, η δουλειά μου με τη μνήμη με έκανε να δίνω μεγάλη προσοχή σε μικρές λεπτομέρειες που συχνά η επίσημη ιστορία παραβλέπει»: Στα έργα της νέας της έκθεσης η διεθνούς φήμης καλλιτέχνις ενσωματώνει φωτογραφίες που έχει τραβήξει η ίδια από πόλεις όπως το Χαλέπι και η Βηρυτός.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ονειρεύονται τα ηλεκτρικά πρόβατα;

Εικαστικά / Τα ερωτήματα του Homo sapiens σε μια έκθεση για την τεχνητή νοημοσύνη

Σε τέσσερα ιστορικά αθηναϊκά κτίρια εικαστικοί και ακαδημαϊκοί επιχειρούν να απαντήσουν στα μεγάλα ερωτήματα της ψηφιακής εποχής για τη δημοκρατία, τα ανθρώπινα δικαιώματα και το μέλλον του σύγχρονου ανθρώπου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση με πρωτότυπα έργα του σημαντικού Γερμανού καλλιτέχνη Thomas Schütte στην Αθήνα 

Εικαστικά / Τραχύτητα και χιούμορ: Μια έκθεση με πρωτότυπα έργα του Thomas Schütte στην Αθήνα 

Μνημειακού τύπου γλυπτά, επιτοίχια κεραμικά, παραμορφωμένα πρόσωπα, λουλούδια και άγγελοι, μια έκρηξη χρωμάτων: Το μικροσύμπαν του σπουδαίου καλλιτέχνη στην γκαλερί Bernier/ Eliades.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Εικαστικά / Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή υποδέχεται την αναδρομική έκθεση ενός διεθνούς φήμης ανένταχτου Έλληνα καλλιτέχνη της διασποράς, γνωστού για το πολύπλευρο και στοχαστικό έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ογκίστ Ροντέν: Αυτή είναι η ζωή του καλλιτέχνη που δημιούργησε το γλυπτό ο «Σκεπτόμενος»

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ογκίστ Ροντέν: Αυτή είναι η ζωή του καλλιτέχνη που δημιούργησε το γλυπτό ο «Σκεπτόμενος»

Τα ρεαλιστικά γλυπτά του, που εκφράζουν τα ανθρώπινα συναισθήματα αλλά και τις αδυναμίες, εξακολουθούν να είναι σήμερα ιδιαίτερα δημοφιλή και να συγκεντρώνουν πλήθη φιλότεχνων όπου και αν εκτίθενται.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ