Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης: Τριάντα χρόνια ενός δυναμικού κέντρου τέχνης

Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης: Τριάντα χρόνια ενός δυναμικού κέντρου τέχνης Facebook Twitter
Tο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης κατάφερε να ξεπεράσει και τις πλέον αισιόδοξες προσδοκίες, συγκεντρώνοντας την πανελλήνια και ενίοτε τη διεθνή κοινότητα της τέχνης. 
0

Εκατόν ενενήντα εκθέσεις μονογραφικές και θεματικές, ενενήντα κατάλογοι, τριάντα χρόνια λειτουργίας. Μια ζηλευτή μόνιμη συλλογή που αποτελείται από 750 έργα προερχόμενα από δωρεές κυρίως των ίδιων των καλλιτεχνών και μια διαδρομή μέσα στην οποία το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης κατάφερε να ξεπεράσει και τις πλέον αισιόδοξες προσδοκίες, συγκεντρώνοντας την πανελλήνια και ενίοτε τη διεθνή κοινότητα της τέχνης. 

Η καλλιτεχνική διευθύντρια του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης, Μαρία Μαραγκού, βλέπει σήμερα το όραμά της από τη δεκαετία του 1990 για τη δημιουργία ενός δυναμικού κέντρου σύγχρονης τέχνης στην πόλη του Ρεθύμνου να δίνει τους καρπούς του, ως ένα τολμηρό εγχείρημα που λειτουργεί επιτυχώς στην περιφέρεια.

Τα τριάντα χρόνια λειτουργίας του μουσείου γιορτάζονται με την έκδοση ενός δίγλωσσου τόμου 350 σελίδων, ενός πανοράματος της σύγχρονης ελληνικής τέχνης που βρίσκεται σαν καλά κρυμμένο μυστικό μέσα στο μουσείο, στην καρδιά της παλιάς ιστορικής πόλης, στη σκιά του βενετσιάνικου κάστρου, της Φορτέτζας. Η έκδοση ξεκινάει από τις πρώτες εκθέσεις, το 1992, συγκεκριμένα των Γιάννη Μόραλη, Χατζηκυριάκου-Γκίκα, και ολοκληρώνεται το 2017, αναφερόμενη σε 160 εκθέσεις Ελλήνων και ξένων δημιουργών, ατομικές και ομαδικές.

Η συλλογή του μουσείου καλύπτει ένα ευρύ φάσμα της σύγχρονης ελληνικής εικαστικής πραγματικότητας από το 1950 ως σήμερα. Περιλαμβάνει ακόμα τα έργα του Λ. Κανακάκι (περίπου 50) που προέρχονται από δωρεές του ζεύγους Μπάμπη και Μαρίας Μαραγκού και άλλων συγγενών και φίλων του καλλιτέχνη.

Το παλιό ενετικό κτίσμα που αποτέλεσε στις αρχές του 20ού αιώνα έναν από τους πρώτους βιομηχανικούς χώρους του νησιού, με το εργοστάσιο σαπουνιού που φιλοξενούσε μέχρι τη δεκαετία του '70, σήμερα αποτελεί έναν σύγχρονο μουσειακό χώρο υψηλών προδιαγραφών. Το 1992 λειτούργησε πρώτη φορά ως Δημοτική Πινακοθήκη. Το 1995, το Ρέθυμνο εντάχθηκε στον θεσμό του Εθνικού Πολιτιστικού Δικτύου Πόλεων με συνέπεια την ίδρυση του Κέντρου Σύγχρονης Εικαστικής Δημιουργίας, που προσανατόλισε τις δραστηριότητες της πινακοθήκης στη σύγχρονη τέχνη. Ένας καινούριος χώρος που συμπλήρωσε την παλιά Δημοτική Πινακοθήκη «Λ. Κανακάκις» και το Κέντρο Σύγχρονης Εικαστικής Δημιουργίας ώθησε τη δημιουργία του νέου Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης που απέκτησε η Κρήτη. 

Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης: Τριάντα χρόνια ενός δυναμικού κέντρου τέχνης Facebook Twitter
Η συλλογή καλύπτει επαρκώς δείγματα της τέχνης του δεύτερου μισού του 20ού αιώνα μέχρι και σήμερα.

Ενοποιώντας το παλιό κτίριο με τα διπλανά, επανέρχεται ο κτιριακός ιστός στο ιστορικό κέντρο της πόλης σε έναν ενιαίο χώρο περίπου 1.000 τ.μ. Η μορφή του παλιού ενετικού και βιομηχανικού κελύφους αναπτύχθηκε εσωτερικά.

Η δραστηριότητα του μουσείου μέχρι σήμερα είναι αδιάλειπτη, με περιοδικές εκθέσεις, εκδηλώσεις, συνεργασίες, εκπαιδευτικά και μουσειοπαιδαγωγικά προγράμματα για παιδιά και ενήλικες.

Η συλλογή του μουσείου καλύπτει ένα ευρύ φάσμα της σύγχρονης ελληνικής εικαστικής πραγματικότητας από το 1950 ως σήμερα. Περιλαμβάνει ακόμα τα έργα του Λ. Κανακάκι (περίπου 50) που προέρχονται από δωρεές του ζεύγους Μπάμπη και Μαρίας Μαραγκού και άλλων συγγενών και φίλων του καλλιτέχνη.

«Γεννήθηκα και έκανα τα πρώτα μου βήματα σε ένα σπίτι στην οδό Αγίας Βαρβάρας (τώρα είναι ξενοδοχείο) γεμάτο αγάλματα στην εσωτερική του αυλή. Ήταν τα προπλάσματα του Γιάννη Κανακάκι, του μεγάλου αδελφού της μητέρας μου. Τα φοβόμουν γιατί μου απαγόρευαν να τα αγγίξω (πράγμα που έκανα κρυφά), αλλά και με γοήτευαν. Αυτό το αίθριο, όπως και οι γυαλάδες στις αποχρώσεις του γκρίζου της υγρασίας των δρόμων της παλιάς πόλης, παραμένουν η ισχυρότερη μνήμη των παιδικών μου χρόνων. Δεμένη αθεράπευτα με την πόλη μου, ανέτρεχα στην πολύτιμη ρίζα μου όσο κι αν εργαζόμουν και δρούσα ως πολίτης του κόσμου. Στο ίδιο σπίτι μεγάλωσε ο αγαπημένος μου θείος, ο Λευτέρης Κανακάκις, που έγινε ζωγράφος και μέντοράς μου ως προς τις επιλογές της ζωής μου. Ο θάνατός του το 1985 με συγκλόνισε. Συγκέντρωσα τα έργα του από ολόκληρη την οικογένειά μας, ενώ ήδη κατείχα έναν μεγάλο αριθμό από τη συλλογή του συζύγου μου, ο οποίος παρακολουθούσε και αγόραζε συστηματικά έργα Ελλήνων, και όχι μόνο, καλλιτεχνών. Αυτά ήταν η προίκα της τότε Δημοτικής Πινακοθήκης "Λ. Κανακάκις" που έμελλε να έχει μια ευλογημένη συνέχεια», λέει η Μαρία Μαραγκού.

Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης: Τριάντα χρόνια ενός δυναμικού κέντρου τέχνης Facebook Twitter
Περιοδικές εκθέσεις, εκδηλώσεις, συνεργασίες, εκπαιδευτικά και μουσειοπαιδαγωγικά προγράμματα για τα παιδιά και τους ενήλικες είναι κάποιες από τις δραστηριότητες του μουσείου.
Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης: Τριάντα χρόνια ενός δυναμικού κέντρου τέχνης Facebook Twitter
Η δραστηριότητα του μουσείου μέχρι σήμερα είναι αδιάλειπτη.
Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης: Τριάντα χρόνια ενός δυναμικού κέντρου τέχνης Facebook Twitter
Η είσοδος του μουσείου.

Η συλλογή καλύπτει επαρκώς τα δείγματα της τέχνης του δεύτερου μισού του 20ού αιώνα μέχρι και σήμερα, από την αφαίρεση και τη γεωμετρικότητα μέχρι τον νεοεξπρεσιονισμό, τη νέα παραστατικότητα, τον μινιμαλισμό, το αντικείμενο στον χώρο, τη γλυπτική και τη γλυπτοζωγραφική, τις συναρμογές, τις εγκαταστάσεις στον χώρο και τα περιβάλλοντα, την εννοιακή τέχνη, τη φωτογραφία, τη δημιουργία έργων επεξεργασμένων στον υπολογιστή. Προσκλήθηκε και φιλοξενήθηκε στην Πινακοθήκη Πιερίδη στην Αθήνα, στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Λάρισας, στη Δημοτική Πινακοθήκη Πάτρας, στο Μουσείο Μπενάκη. Υλοποιήθηκαν προγράμματα και συνεργασίες με φορείς αντίστοιχους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ενώ εκπρόσωποι ιδρυμάτων, θεωρητικοί και καλλιτέχνες από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ συναντήθηκαν στους χώρους της, με τους καλλιτέχνες αλλά και την πανεπιστημιακή κοινότητα. 

Το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης λειτουργεί στο πλαίσιο του δήμου Ρεθύμνης (Διεύθυνση Πολιτισμού - Τμήμα Μουσείων), με την οικονομική υποστήριξη του δήμου Ρεθύμνης καθώς και με χορηγίες συνεργαζόμενων φορέων, ενώ η πλούσια δραστηριότητά του με τις δράσεις του Εκπαιδευτικού Τομέα και των Εικαστικών Εργαστηρίων, που πραγματοποιούνται στους χώρους του Μ.Σ.Τ. Κρήτης και σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο στην παλιά πόλη για τα μαθήματα κεραμικής και ζωγραφικής, ανανεώνουν διαρκώς τη σχέση του μουσείου, ενός θύλακα παλλόμενου και ζωντανού, με τους ανθρώπους της πόλης του Ρεθύμνου.

Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης: Τριάντα χρόνια ενός δυναμικού κέντρου τέχνης Facebook Twitter
Διάδραση στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης.
Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης: Τριάντα χρόνια ενός δυναμικού κέντρου τέχνης Facebook Twitter
Ο Γιώργος Γυπαράκης.

Προγραμματισμός εκθέσεων 2024 και 2025

Ιανουάριος 2024
Medphoto - Climate wars / Οι πόλεμοι του κλίματος
Επιμέλεια: Πάσκουα Βοργιά, Δημήτρης Κεχρής

Στο πλαίσιο της συνεργασίας του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης με το Φεστιβάλ Medphoto, η προσεχής έκθεση εστιάζει στην κλιματική κρίση και τις κοινωνικοπολιτικές επιπτώσεις. Θα φιλοξενηθούν φωτογραφίες και ντοκιμαντέρ που ερευνούν την οικολογική καταστροφή σε μη δυτικές χώρες μέσα από πατριαρχικούς μηχανισμούς, οικοκτονία, διαπλοκή, προσφυγικό.

Απρίλιος 2024
Δυνατές στον χρόνο
Ρένα Παπασπύρου – Άσπα Στασινοπούλου
Επιμέλεια: Μαρία Μαραγκού

Το αφιέρωμα της γυναικείας ταυτότητας και της ιστορίας των γυναικών της τέχνης ξεκινά δοξαστικά. Δύο ηγετικές φυσιογνωμίες της δεκαετίας 1970 συνεκθέτουν με έργα που ανήκουν στη μόνιμη συλλογή του μουσείου.

Η Ρένα Παπασπύρου και η Άσπα Στασινοπούλου ακολουθούν παρόμοιες πορείες με αυτές που είχαν στη ζωή έως τον θάνατο της Άσπας, τον Αύγουστο του 2017.

Στην έκθεση θα παρουσιαστεί και το κοινό τους έργο, μια performance της Άσπας, ντυμένης με ρούχο-έργο της Ρένας. 

Δύο γυναίκες που ξεπέρασαν τον χρόνο και παρουσιάζονται σήμερα με φρέσκια και επίκαιρη δουλειά.

Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης: Τριάντα χρόνια ενός δυναμικού κέντρου τέχνης Facebook Twitter
Ο Νίκος Κεσσανλής σε εγκαίνια του μουσείου.

Οκτώβριος 2024
Γυναικείες υπογραφές από χρόνο σε χρόνο
Επιμέλεια: Κωστής Χρηστίδης

Οι γυναίκες εικαστικοί από τη μόνιμη συλλογή του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης.

Μια καταγραφή της πορείας της τέχνης στο τέλος του 20ού αιώνα και στις πρώτες δεκαετίες του 21ου αιώνα.

Απρίλιος 2025
Είσαι ό,τι φοράς
Επιμελητική παρέα: Σταύρος Καβαλλάρης, Μαρία Μαραγκού, Μαρία Παναγίδου

Μια έκθεση για τα στερεότυπα και τις ανατροπές με έργα καλλιτεχνών και σχεδιαστών μόδας. Στο πλαίσιο της έκθεσης, ένα αφιέρωμα στην εμβληματική Σοφία Κοκοσαλάκη.

Φθινόπωρο 2025
Η φύση είναι το έργο
Στον κήπο του Βαγγέλη Παπιομύτογλου

Μια έκθεση-περίπατος στον κήπο του γνωστού μελετητή φυτών Βαγγέλη Παπιομύτογλου. Ο κήπος του διαθέτει σπάνια φυτά, εξαιρετικά κατανεμημένα σε φυτά της Κρήτης, φυτά της Μεσογείου, φυτά του κόσμου.

ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
Δήμος Ρεθύμνης – Διεύθυνση Πολιτισμού – Τμήμα Μουσείων
Μεσολογγίου 32, 74 100 Ρέθυμνο
Τηλ.: +30 28310 52530, 52689

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Συμβιωτικά: Όταν ο οπτικός κώδικας ενδυναμώνει τη συνύπαρξη

Εικαστικά / «Συμβιωτικά» στο ΕΜΣΤ: Πώς επικοινωνούν οι θηλυκότητες στην τέχνη;

Στη νέα ομαδική έκθεση του ΕΜΣΤ οι συμμετέχουσες εικαστικοί δημιουργούν ένα σύγχρονο αφήγημα το οποίο εστιάζει στη διαδικασία επικοινωνίας μέσα από καλλιτεχνικές πρακτικές θηλυκοτήτων στην τέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το Πολυκεντρικό Μουσείο Αιγών

Αλμανάκ / Το Πολυκεντρικό Μουσείο Αιγών. Από τον Σπύρο Στάβερη

"Το νέο μουσείο σχεδιάστηκε για να γίνει η νοηματική πύλη εισόδου στον αρχαιολογικό χώρο και στην ιστορία των Αιγών, στην ιστορία και τον πολιτισμό των Μακεδόνων, αλλά και στην ελληνιστική Οικουμένη".
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Η αρχαιομετρία, η τεχνητή νοημοσύνη και η καλλιτεχνική δημιουργία συνεργάστηκαν σε μια καινοτόμο μελέτη αποκατάστασης της τοιχογραφίας με το κυνήγι από τον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην αναβίωση της αρχαίας τέχνης.
M. HULOT
MARTIN GAYFORD: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε εντελώς λάθος» Ή MARTIN GAYFORD: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε λάθος»

Εικαστικά / Martin Gayford: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε εντελώς λάθος»

Ένας από τους πιο επιδραστικούς κριτικούς τέχνης της Βρετανίας μιλά στη LiFO για τις τάσεις που διαμορφώνουν τη σύγχρονη τέχνη, τις φιλικές του σχέσεις με θρυλικούς καλλιτέχνες όπως ο Freud και ο Hockney, αλλά και για το αν η κριτική μπορεί όντως να επηρεάσει τα πράγματα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η πρώτη μεγάλη έκθεση της οραματίστριας καλλιτέχνιδας Ithell Colquhoun

Εικαστικά / Τα σουρεαλιστικά αριστουργήματα της Ithell Colquhoun σε μια μεγάλη έκθεση

Το πολύχρωμο και αποκρυφιστικό σύμπαν της ξετυλίγεται στην πρώτη μεγάλη έκθεση για την οραματίστρια καλλιτέχνιδα, που εξερευνά τη θέση των γυναικών και τη σημασία του φύλου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Βαγγέλης Μπαλής δημιουργεί κεραμικούς σάτυρους που του μοιάζουν

Εικαστικά / Ο Βαγγέλης Μπαλής δημιουργεί κεραμικούς σάτυρους που του μοιάζουν

Ένας νέος καλλιτέχνης δημιουργεί μοναδικά αντικείμενα ανάλογα με τη διάθεσή του, ονειρεύεται έναν χώρο όπου θα δημιουργεί απερίσπαστος και δεν τον νοιάζει καθόλου να βιοποριστεί από την τέχνη.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Μια νέα έκθεση με χαρακτικά της ώριμης περιόδου της Βάσως Κατράκη

Εικαστικά / Βάσω Κατράκη: Η τέχνη της συγκινεί ακόμα

Έργα της σημαντικής Ελληνίδας χαράκτριας που παραπέμπουν στη βία της δικτατορίας, αλλά και άφυλες μορφές της όψιμης περιόδου της με αναφορά στην ελληνική αρχαιότητα, που υπερβαίνουν το ατομικό και γίνονται μέρος της συλλογικής μνήμης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τι απέγινε η πρωτοπορία στην τέχνη;

Εικαστικά / Τι απέγινε η πρωτοπορία στην τέχνη;

Ο κόσμος της σύγχρονης τέχνης έχει καταντήσει να μοιάζει με τσίρκο. Αλλά ο πραγματικός κακός της ιστορίας δεν είναι οι καλλιτέχνες, αλλά η σύγχρονη αγορά της τέχνης, η αξία της οποίας ξεπερνά πλέον τα 60 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως
THE LIFO TEAM
Ο Άνσελμ Κίφερ αποτίνει φόρο τιμής στον Βαν Γκογκ

Εικαστικά / Ο Άνσελμ Κίφερ αποτίνει φόρο τιμής στον Βαν Γκογκ

Μια νέα έκθεση στο Άμστερνταμ με πρόσφατα έργα του Κίφερ αναδεικνύει τη σύνδεσή του με τον Βαν Γκογκ και προκαλεί ήδη πολλές συζητήσεις. Ο σπουδαίος Γερμανός καλλιτέχνης εμπνέεται σταθερά, εδώ και 60 χρόνια, από τον Ολλανδό ζωγράφο. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Helmut Lang: What remains behind

Εικαστικά / Helmut Lang: Από το θρυλικό rubber dress στα πρωτόγονα γλυπτά του

Ο καλλιτέχνης και πρώην σχεδιαστής μόδας διατηρεί την προσήλωσή του στα υλικά και παρουσιάζει γλυπτά που θίγουν τη διαρκή εμμονή του με το θέμα της μνήμης, σε ένα σπίτι-σύμβολο του μοντερνισμού στο Λος Άντζελες.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
62 λεπτά με τον Ανέστη Ιωάννου

Εικαστικά / Από τη Νεφελοκοκκυγία στο skate και το τζιν: Το Εικαστικό Σύμπαν του Ανέστη Ιωάννου

Ο νεαρός εικαστικός αναζητά μια νέα μορφή ελευθερίας και απογείωσης, συνδέοντας τη δυναμική της street culture με την ουτοπία των Ορνίθων και των τσαρουχικών ονείρων, αναζητώντας μια έξοδο από το αστικό τραύμα σε έναν κόσμο γεμάτο δυνατότητες και φαντασία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο καινοτόμος κεραμίστας–γλύπτης Brian Rochefort παρουσιάζει στην Αθήνα νέα του έργα

Εικαστικά / Brian Rochefort: Ο ριζοσπάστης της κεραμικής παρουσιάζει τα νέα του έργα στην Αθήνα

Είναι διάσημος για τη δημιουργία μεγάλων, ζωηρών κεραμικών γλυπτών με μοναδικές υφές και αφηρημένα μοτίβα, ενώ οι συνθέσεις του ισορροπούν μεταξύ αταξίας και αρμονίας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τα ιστορικά έργα του Κώστα Πανιάρα από βινύλ σε μια νέα έκθεση

Εικαστικά / Τα ιστορικά έργα του Κώστα Πανιάρα από βινύλ σε μια νέα έκθεση

Το βινύλιο υποκαθιστά το χρώμα σε μια σειρά έργων που παρουσιάστηκαν με μεγάλη επιτυχία τη δεκαετία του ’80 στο Παρίσι και στη Νέα Υόρκη από τον Αλέξανδρο Ιόλα. Σαράντα χρόνια μετά, η γκαλερί The Breeder τα επανασυστήνει στο κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατσαδιώτης

Εικαστικά / «Tα έργα μου είναι σκοτεινά, αλλά δεν τα έχω σκεφτεί ποτέ ως προκλητικά»

Μία μέρα μετά τον βανδαλισμό των έργων του από τον βουλευτή της Νίκης, ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης μιλά στη LiFO για τη δουλειά του που προκάλεσε τέτοιες αντιδράσεις σε συγκεκριμένες ομάδες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια πολύ καλή ιδέα, τέλεια εκτελεσμένη»: Η προφορική ιστορία των Λέλουδων 

Εικαστικά / «Μια πολύ κακή ιδέα, τέλεια εκτελεσμένη»: Η προφορική ιστορία των Λέλουδων 

Πώς η ανάγκη μιας κολεκτίβας καλλιτεχνών για χώρο εξελίχθηκε σε ένα από τα πιο φιλόξενα κουίρ σποτ στο κέντρο της πόλης: Μέσα από τις αφηγήσεις των παιδιών που το έφτιαξαν και το έζησαν.  
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Καμία σύμβαση δεν μπορούσε να περιορίσει τον Leigh Bowery

Εικαστικά / Καμία σύμβαση δεν μπορούσε να περιορίσει τον Leigh Bowery

Η Tate Modern φέρνει στις αίθουσές της μια έκθεση για έναν «larger than life» περφόρμερ. Η πορεία του νεαρού αγοριού από το ήσυχο προάστιο Sunshine της Μελβούρνης που έγινε παγκοσμίως διάσημη προσωπικότητα στον χώρο του πολιτισμού, χάρη στον εξωφρενικό, πολύπλοκο και δημιουργικό χαρακτήρα του και άφησε ανεξίτηλο και αδιαμφισβήτητο αποτύπωμα στη σύγχρονη τέχνη και πέρα από αυτήν. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ