Το νερό της Νεκράς Θάλασσας μεταμόρφωσε ένα απλό μαύρο φόρεμα σε έργο Τέχνης

Το νερό της Νεκράς Θάλασσας μεταμόρφωσε ένα απλό μαύρο φόρεμα σε έργο Τέχνης Facebook Twitter
1
Το νερό της Νεκράς Θάλασσας μεταμόρφωσε ένα απλό μαύρο φόρεμα σε έργο Τέχνης Facebook Twitter

Η Sigalit Landau, καλλιτέχνης από το Ισραήλ, τρέφει έναν πολύ μεγάλο και ιδιαίτερο σεβασμό για την Νεκρά Θάλασσα. Από τότε που ήταν παιδί και ζούσε σε έναν λόφο στην Ιερουσαλήμ, κοιτούσε μακριά τις όχθες με τα κρυστάλλινα νερά, τι οποίες και επισκεπτόταν συχνά με την οικογένειά της τα σαββατοκύριακα. Η δυνατή επιρροή που είχε όλο αυτό πάνω της αντικατοπτρίζεται σήμερα στις δουλειές της, με τελευταίο δείγμα ένα μαύρο φόρεμα που αποφάσισε να αφήσει μέσα στη Νεκρά Θάλασσα, μετατρέποντάς έτσι σε έργο Τέχνης.

"Είναι σαν να συναντάς ένα διαφορετικό χωρόχρονο, μια άλλη λογική, έναν άλλον πλανήτη" εξηγεί η Landau για την πρόσφατη δουλειά της "Salt Bride" που καταγράφει την μεταμόρφωση ενός απλού μαύρου φορέματος, το οποίο άφησε βυθισμένο μέσα στη Νεκρά Θάλασσα για τρεις μήνες. 

Οι οκτώ μεγάλες απεικονίσεις του ενδύματος, που εκτίθενται αυτές τις ημέρες στην Marlborough Contemporary του Λονδίνου, είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας της με τον φωτογράφο Yotam From. 

"My work is very much concerned with the body and my body wants to be a mirror of the place, and I believe this is true in reverse as well; the body can be like metaphor, you can write on the sand, salt crystallization can act as a "scab", it goes back and forth from the land to the body to several narratives" Sigalit Landau interviewed by @keenonmag Marlborough Contemporary is pleased to present "Salt Bride", a serie of eight large colour prints by @sigalitlandau. Preview: Thursday 28 July 2016, 12:00 - 14:00 Image: Sigalit Landau, Salt Crystal Bride Gown VIII, 2014 (detail). Colour print, 163 x 109. Photo: Studio Sigalit Landau #SaltBride #SigalitLandau #Salt #DeadSea #marlboroughcontemporary

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Marlborough Contemporary (@marlborough_contemporary) στις

Η ιδέα βασίζεται από το χρονολογίας 1916 θεατρικό έργο "The Dybbuk" του S. Ansky, στο οποίο μια νεαρή χασιδίστρια γυναίκα (σ.σ. Χασιδισμός ή Χασιντούτ στα εβραϊκά είναι ένα μυστικιστικό κίνημα, το πιο συντηρητικό της εβραϊκής θρησκείας) καταλαμβάνεται από το πνεύμα ενός εραστή της που έχει πεθάνει, παρόλο που είναι αρραβωνιασμένη με κάποιον άλλο άντρα από μια πλούσια οικογένεια.

Η ιστορία είναι γεμάτη ρομαντισμό και μαγεία, κάτι που η Landau θέλησε να μιμηθεί. Το αρχικό μαύρο ρούχο είναι αντίγραφο εκείνου που φορούσε η αντίστοιχη πρωταγωνίστρια στην δραματική παραγωγή του 1920. Το αλάτι χρησιμεύει για να συμβολίσει την υπερφυσική δύναμη που μέσω της μαγείας μετέτρεψε το παλιό ύφασμα σε κάτι εντελώς καινούργιο- ένα λευκό νυφικό.

Το νερό της Νεκράς Θάλασσας μεταμόρφωσε ένα απλό μαύρο φόρεμα σε έργο Τέχνης Facebook Twitter
Το νερό της Νεκράς Θάλασσας μεταμόρφωσε ένα απλό μαύρο φόρεμα σε έργο Τέχνης Facebook Twitter
Το νερό της Νεκράς Θάλασσας μεταμόρφωσε ένα απλό μαύρο φόρεμα σε έργο Τέχνης Facebook Twitter
Το νερό της Νεκράς Θάλασσας μεταμόρφωσε ένα απλό μαύρο φόρεμα σε έργο Τέχνης Facebook Twitter

Η σειρά των φωτογραφιών επίσης χρησιμεύει ως μεταφορά: καθώς το ρούχο έπρεπε να βυθιστεί για να υποστεί την μεταμόρφωση, έτσι και κάθε φωτογραφία έπρεπε απαραιτήτως να επεξεργαστεί με υδρόχρωμα. 

Sigalit Landau, Salt Bride Preview Tomorrow: 12-2 pm Image: Sigalit Landau, Salt Crystal Bride Gown III, 2014 (detail), Colour Print, 163 x 109 cm. Photo: Studio Sigalit Landau #SaltBride #SigalitLandau #Salt #DeadSea #marlboroughcontemporary

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Marlborough Contemporary (@marlborough_contemporary) στις

Οι Landau και From πήγαιναν τακτικά κατά τη διάρκεια των τριών μηνών να δουν το φόρεμα και να απαθανατίσουν τα στάδια της μεταμόρφωσής του κάτω από το νερό.

"Μέσα στα χρόνια, μάθαινα ολοένα και περισσότερα για αυτό το παράξενο μέρος. Η μαγεία είναι ακόμη εκεί και μας περιμένει: νέα πειράματα, ιδέες και συμπεράσματα. Είναι σαν να συναντάς ένα διαφορετικό χωρόχρονο, μια άλλη λογική, έναν άλλον πλανήτη. Μοιάζει με χιόνι, με ζάχαρη, με την αγκαλιά του θανάτου- στέρεα δάκρυα, σαν ένας λευκός κλοιός στη φωτιά και το νερό ταυτόχρονα" λέει Landau για τη Νεκρά Θάλασσα. 

Studio Landau lifting "Small Salt Bride" from the waters of the Dead Sea. Photo: Matanya Tausig #SaltBride #SigalitLandau #Salt #DeadSea #marlboroughcontemporary

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Marlborough Contemporary (@marlborough_contemporary) στις

#Repost @shaxaf Beautiful picture of work in progress in the Dead Sea with @sigalitlandau and her studio #SaltBride #SigalitLandau #Salt #DeadSea #marlboroughcontemporary

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Marlborough Contemporary (@marlborough_contemporary) στις

Το νερό της Νεκράς Θάλασσας μεταμόρφωσε ένα απλό μαύρο φόρεμα σε έργο Τέχνης Facebook Twitter
Το νερό της Νεκράς Θάλασσας μεταμόρφωσε ένα απλό μαύρο φόρεμα σε έργο Τέχνης Facebook Twitter

Η σειρά φωτογραφιών "Salt Bride" δεν είναι η πρώτη καλλιτεχνική ενασχόληση της Landau με τον κόσμο του άλατος. Στην ιστοσελίδα της υπάρχει ολόκληρη σχετική κατηγορία που δείχνει κι άλλες παρόμοιες δημιουργίες της, μεταξύ των οποίων ένα ποδήλατο, ένας πολυέλαιος και ένα βιολί.

#Israeli artist #SigalitLandau's "Bullring Bicycle," 2011, Ready-made after suspension in Dead Sea water.

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Yuden Projects (@yudenprojects) στις

Sigalit Landau, salt crystal Chandelier @ Perez Art Museum, Miami ...soon in Berlin

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Galerie Rolando Anselmi (@rolandoanselmigalerie) στις

Η έκθεση Salt Bride θα διαρκέσει μέχρι τις 3 Σεπτεμβρίου.

* Με πληροφορίες από Mashable και My Modern Met

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τεό Τριανταφυλλίδης 

Portraits 2025 / Τεό Τριανταφυλλίδης: «Υπάρχει μια υπεροψία ότι οι καλλιτέχνες είμαστε το ανώτατο ανθρώπινο επίτευγμα»

Eκφράζοντας την ανησυχία ενός ανθρώπου της γενιάς του, ενός καλλιτέχνη που τον απασχολεί τόσο ό,τι χάνεται όσο και το άδηλο μέλλον, ο Τεό Τριανταφυλλίδης πιστεύει ότι τα είδη της νοημοσύνης -η ανθρώπινη, η τεχνητή και της φύσης- μπορούν να ευνοήσουν το ένα το άλλο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Όλα θα πάνε καλά» λένε τα νέα έργα τέχνης του Γιάννη Βαρελά στο Ωνάσειο

Εικαστικά / «Όλα θα πάνε καλά» λένε τα νέα έργα τέχνης του Γιάννη Βαρελά στο Ωνάσειο

Τρεις νέες δημιουργίες του Έλληνα εικαστικού μαζί με έργα από τη συλλογή του Ιδρύματος Ωνάση βρίσκονται πλέον τοποθετημένα στους χώρους του Ωνάσειου Νοσοκομείου.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η λαχτάρα για το ανήκειν στα ζωγραφικά έργα της Νικόλ Οικονομίδου

Εικαστικά / Η λαχτάρα για το ανήκειν στα ζωγραφικά έργα της Νικόλ Οικονομίδου

Ένας κόσμος μνήμης ξεφεύγει από το προσωπικό επίπεδο και αποκτά πανανθρώπινες διαστάσεις στο έργο της τριαντάχρονης εικαστικού, το οποίο είναι εμπνευσμένο από μια μετακόμιση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Silvina Der Meguerditchian και ο κόσμος της ανθεκτικής μνήμης

Εικαστικά / Τα «χαλιά μνήμης» της Silvina Der Meguerditchian στην γκαλερί Kalfayan

«Εστιάζω σε μέρη με ταραχώδη ιστορία. Με τα χρόνια, η δουλειά μου με τη μνήμη με έκανε να δίνω μεγάλη προσοχή σε μικρές λεπτομέρειες που συχνά η επίσημη ιστορία παραβλέπει»: Στα έργα της νέας της έκθεσης η διεθνούς φήμης καλλιτέχνις ενσωματώνει φωτογραφίες που έχει τραβήξει η ίδια από πόλεις όπως το Χαλέπι και η Βηρυτός.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ονειρεύονται τα ηλεκτρικά πρόβατα;

Εικαστικά / Τα ερωτήματα του Homo sapiens σε μια έκθεση για την τεχνητή νοημοσύνη

Σε τέσσερα ιστορικά αθηναϊκά κτίρια εικαστικοί και ακαδημαϊκοί επιχειρούν να απαντήσουν στα μεγάλα ερωτήματα της ψηφιακής εποχής για τη δημοκρατία, τα ανθρώπινα δικαιώματα και το μέλλον του σύγχρονου ανθρώπου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση με πρωτότυπα έργα του σημαντικού Γερμανού καλλιτέχνη Thomas Schütte στην Αθήνα 

Εικαστικά / Τραχύτητα και χιούμορ: Μια έκθεση με πρωτότυπα έργα του Thomas Schütte στην Αθήνα 

Μνημειακού τύπου γλυπτά, επιτοίχια κεραμικά, παραμορφωμένα πρόσωπα, λουλούδια και άγγελοι, μια έκρηξη χρωμάτων: Το μικροσύμπαν του σπουδαίου καλλιτέχνη στην γκαλερί Bernier/ Eliades.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Εικαστικά / Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή υποδέχεται την αναδρομική έκθεση ενός διεθνούς φήμης ανένταχτου Έλληνα καλλιτέχνη της διασποράς, γνωστού για το πολύπλευρο και στοχαστικό έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια