Ο φωτογράφος που τεκμηρίωσε την εποχή της Θάτσερ

 Ο φωτογράφος που τεκμηρίωσε την εποχή της Θάτσερ Facebook Twitter
Η δουλειά του Chris Killip προσφέρει μια οικεία και πολύ προσωπική εικόνα για τις κοινωνικές επιπτώσεις της βιομηχανικής παρακμής της Αγγλίας στα πολιτικά χρόνια του αγώνα της Θάτσερ ενάντια στα συνδικάτα
0

 

 Ο φωτογράφος που τεκμηρίωσε την εποχή της Θάτσερ Facebook Twitter

Το J. Paul Getty Museum του Λος Άντζελες, ανακοίνωσε την απόκτηση 49 φωτογραφιών του  βρετανού φωτογράφου, Chris Killip. Το μουσείο είχε ήδη μία φωτογραφία στη συλλογή του, και πλέον  η συλλογή απαρτίζεται από 50 εικόνες, που υπάρχουν στο βιβλίο-oρόσημο του Killip, Ιn Flagrante. Αυτό ένα σημαντικό κομμάτι της δουλειάς του Killip.

Τραβηγμένες μεταξύ 1973 και 1985, οι φωτογραφίες τεκμηριώνουν την κοινωνική κατάσταση της Βόρειας Αγγλίας κατά τη διάρκεια της οικονομικής ύφεσης, που μάστιζε την περιοχή. Οι εικόνες δείχνουν κυρίως ανθρώπους της εργατικής τάξης και των περιοχών που είχαν πληγεί από την αποβιομηχανοποίηση της Βρετανίας, και τα θέματα κυμαίνονται από εγκαταλελειμμένα τοπία και κτήματα μέχρι παρελάσεις και συναυλίες για τις απεργίες των ανθρακωρύχων του 1984. Η περίοδος που υπήρχαν αυτές οι κοινωνικές εντάσεις και η οικονομική αναταραχή στη Βρετανία είναι γνωστή ως η εποχή της Θάτσερ.

"Η δουλειά του Chris Killip προσφέρει μια οικεία και πολύ προσωπική εικόνα για τις κοινωνικές επιπτώσεις της βιομηχανικής παρακμής της Αγγλίας στα πολιτικά χρόνια του αγώνα της Θάτσερ ενάντια στα συνδικάτα," λέει ο Timothy Potts, διευθυντής του μουσείου. ‘’Αυτή η απόκτηση ενισχύει και την επέκταση της συλλογής του φωτογράφου αλλά και τη συλλογή του Τμήματος του μουσείου με τις μεταπολεμικές ντοκιουμενταρίστικες φωτογραφίες από τη δεκαετία του 1970 και του 1980. Οι φωτογραφίες του Killip θα καταλάβουν τώρα μια σημαντική θέση ανάμεσα σε εκείνες του Bill Brandt, του Josef Koudelka, του Martin Parr, και του Graham Smith."

Ο Killip θεωρείται ένας από τους πιο σημαντικούς φωτογράφους της μεταπολεμικής γενιάς. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Isle of Man, ο ίδιος έχει κάνει μια καριέρα μελετώντας και απαθανατίζοντας τους ανθρώπους της Μεγάλης Βρετανίας και τα περιβάλλοντα μέσα στα οποία ζούσαν. Το έργο του έχει εκτεθεί διεθνώς, και τα τελευταία 15 χρόνια περνάει στις εκδόσεις με δουλειές όπως: Pirelli Work (2006), Here Comes Everybody (2009), Seacoal (2011), και Arbeit Work (2012). - Α.Μ.

 Ο φωτογράφος που τεκμηρίωσε την εποχή της Θάτσερ Facebook Twitter
 Ο φωτογράφος που τεκμηρίωσε την εποχή της Θάτσερ Facebook Twitter
 Ο φωτογράφος που τεκμηρίωσε την εποχή της Θάτσερ Facebook Twitter
 Ο φωτογράφος που τεκμηρίωσε την εποχή της Θάτσερ Facebook Twitter
 Ο φωτογράφος που τεκμηρίωσε την εποχή της Θάτσερ Facebook Twitter
 Ο φωτογράφος που τεκμηρίωσε την εποχή της Θάτσερ Facebook Twitter


0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Seacoal. Το έξοχο φωτορεπορτάζ του Chris Killip που συνήργησε στην αναγέννηση του είδους στα χρόνια της επέλασης του θατσερισμού

Αρχείο / Seacoal. Το έξοχο φωτορεπορτάζ του Chris Killip που συνήργησε στην αναγέννηση του είδους στα χρόνια της επέλασης του θατσερισμού

Πρωτοείδα το βιβλίο του Chris Killip για τους "seacoalers" του Lynemouth στο σπίτι του φίλου μου (φωτογράφου) 'Εκτωρα Διμησιάνου. 'Οπως και με το "The Park" του Ιάπωνα Kohei Yoshiyuki, που το ανακάλυψα την ίδια εποχή, ένοιωσα τότε...τη γη να τρέμει. Παρ' ότι ο Chris Killip έλαβε το βραβείο Henri-Cartier Bresson για το σχετικό με το ρεπορτάζ αυτό βιβλίο του "In Flagrante", δεν υπάρχει ευτυχώς στις εικόνες του ίχνος από τη "μαγκνουμική" μαγειρική. 'Οπως δεν υπάρχει και γενικότερα στο έργο της προικισμένης αυτής γενιάς των 'Αγγλων φωτογράφων που αναγέννησαν το κοινωνικό ρεπορτάζ στα χρόνια της επέλασης του θατσερισμού. Κανένας συναισθηματικός εξαναγκασμός δεν εκβιάζεται μέσα από την τεχνητή πολυπλοκότητα της φωτογραφικής σκηνής, στην οποία αρέσκονται (αρέσκονταν ;) τόσο πολύ οι φωτογράφοι του πρακτορείου Magnum. Ακόμη και στις πιο "τακτοποιημένες" εικόνες του, ο Chris Killip αφήνει να περνάει αφιλτράριστη όλη την άγρια ομορφιά του τοπίου και των ανθρώπων που η μοίρα τους συμπιέζεται και συνθλίβεται κάτω από το βαρύ και χαμηλό ουρανό. Χρειάστηκε ωστόσο πολλή προσπάθεια για να γίνει αποδεκτός από την κοινότητα των "seacoalers". Το 1983, επί τέλους, τον αφήνουν να εγκατασταθεί δίπλα τους σε ένα τροχόσπιτο. Για πάνω από ένα χρόνο, ο Chris Killip θα μοιραστεί τη σκληρή ζωή αυτών τών "ανθρακωρύχων της θάλασσας", που συλλέγουν όλο το χρόνο ένα είδος κάρβουνου εξαιρετικής ποιότητας, το οποίο λειαίνεται και ξεβράζεται από τη Βόρεια Θάλασσα. Αν κάποιος απορεί ακόμη με τα γεγονότα του Αυγούστου στο Λονδίνο, ας ανατρέξει λίγο στην αγγλική φωτογραφία της δεκαετίας του '80.
ΣΠΥΡΟΣ ΣΤΑΒΕΡΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Εικαστικά / Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή υποδέχεται την αναδρομική έκθεση ενός διεθνούς φήμης ανένταχτου Έλληνα καλλιτέχνη της διασποράς, γνωστού για το πολύπλευρο και στοχαστικό έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ογκίστ Ροντέν: Αυτή είναι η ζωή του καλλιτέχνη που δημιούργησε το γλυπτό ο «Σκεπτόμενος»

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ογκίστ Ροντέν: Αυτή είναι η ζωή του καλλιτέχνη που δημιούργησε το γλυπτό ο «Σκεπτόμενος»

Τα ρεαλιστικά γλυπτά του, που εκφράζουν τα ανθρώπινα συναισθήματα αλλά και τις αδυναμίες, εξακολουθούν να είναι σήμερα ιδιαίτερα δημοφιλή και να συγκεντρώνουν πλήθη φιλότεχνων όπου και αν εκτίθενται.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Λεονάρντο, Μικελάντζελο, Ραφαήλ: Αριστουργήματα και καλλιτεχνικές μονομαχίες 

Εικαστικά / Λεονάρντο, Μικελάντζελο, Ραφαήλ: Αριστουργήματα και καλλιτεχνικές μονομαχίες 

Μια έκθεση στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου φέρνει στο προσκήνιο μετά από έξι αιώνες τη θρυλική καλλιτεχνική «μονομαχία» μεταξύ Ντα Βίντσι και Μικελάντζελο με δυο έργα που δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Tependris vs Tependris

Εικαστικά / Tependris vs Tependris

Μια αναδρομική έκθεση με πίνακες και γλυπτά, εικονογραφήσεις και ηχογραφήσεις, έργα του Κωνσταντίνου Κακανιά από το 1996 μέχρι σήμερα, με θεματικές που εκτείνονται από τα βαθιά παιδικά τραύματα μέχρι το χιούμορ που χαρακτηρίζει τον πολυδιάστατο καλλιτέχνη.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΠΕΤΗΣ
Μέσα στη μεγαλειώδη έκθεση των πορτρέτων του Φράνσις Μπέικον

Εικαστικά / Μέσα στη μεγαλειώδη έκθεση των πορτρέτων του Φράνσις Μπέικον

Η National Portrait Gallery του Λονδίνου φιλοξενεί μια από τις κορυφαίες εικαστικές εκθέσεις της χρονιάς παγκοσμίως, μια ρετροσπεκτίβα στο έργο του Βρετανού καλλιτέχνη που άλλαξε την προσωπογραφία, δημιουργώντας μια ανεπανάληπτη ζωγραφική της φιγούρας με σπαραγμό, απελπισία και ευαισθησία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Ο Τζάκσον Πόλοκ και η επιρροή που είχαν στο έργο του ο Πικάσο και οι μεξικανικές τοιχογραφίες

Πολιτισμός / Ο Πικάσο και οι μεξικανικές τοιχογραφίες στα πρώιμα έργα του Τζάκσον Πόλοκ

Μια μοναδική έκθεση στο Παρίσι παρουσιάζει πίνακές του από τα χρόνια που τον επηρέαζαν οι σουρεαλιστές και ο Καρλ Γιουνγκ, πριν ακόμα γίνει γνωστός για τα αφηρημένα έργα του με την τεχνική «dripping», το 1947.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες

Εικαστικά / Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες

Η μοναδική οπτική του Λουκά Σαμαρά παρουσιάζεται στο μουσείο Dia Beacon της Νέας Υόρκης, στην πρώτη μεταθανάτια έκθεσή του και τελευταία στην οποία συνεργάστηκε ο ίδιος ο καλλιτέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το πέρασμα του Χατζηκυριάκου-Γκίκα από τη Δύση στην Ανατολή μέσα από μια μνημειώδη έκθεση

Εικαστικά / Το πέρασμα του Χατζηκυριάκου-Γκίκα από τη Δύση στην Ανατολή μέσα από μια μνημειώδη έκθεση

Tο Μουσείο Μπενάκη, με αφορμή την επέτειο 30 χρόνων από τον θάνατό του σπουδαίου Έλληνα καλλιτέχνη, διοργανώνει μια έκθεση αφιερωμένη στο ταξίδι του από τη Δύση στην Ανατολή το 1958. Ένα ταξίδι κυριολεκτικό και μεταφορικό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ