Ο φωτογράφος που τεκμηρίωσε την εποχή της Θάτσερ

 Ο φωτογράφος που τεκμηρίωσε την εποχή της Θάτσερ Facebook Twitter
Η δουλειά του Chris Killip προσφέρει μια οικεία και πολύ προσωπική εικόνα για τις κοινωνικές επιπτώσεις της βιομηχανικής παρακμής της Αγγλίας στα πολιτικά χρόνια του αγώνα της Θάτσερ ενάντια στα συνδικάτα
0

 

 Ο φωτογράφος που τεκμηρίωσε την εποχή της Θάτσερ Facebook Twitter

Το J. Paul Getty Museum του Λος Άντζελες, ανακοίνωσε την απόκτηση 49 φωτογραφιών του  βρετανού φωτογράφου, Chris Killip. Το μουσείο είχε ήδη μία φωτογραφία στη συλλογή του, και πλέον  η συλλογή απαρτίζεται από 50 εικόνες, που υπάρχουν στο βιβλίο-oρόσημο του Killip, Ιn Flagrante. Αυτό ένα σημαντικό κομμάτι της δουλειάς του Killip.

Τραβηγμένες μεταξύ 1973 και 1985, οι φωτογραφίες τεκμηριώνουν την κοινωνική κατάσταση της Βόρειας Αγγλίας κατά τη διάρκεια της οικονομικής ύφεσης, που μάστιζε την περιοχή. Οι εικόνες δείχνουν κυρίως ανθρώπους της εργατικής τάξης και των περιοχών που είχαν πληγεί από την αποβιομηχανοποίηση της Βρετανίας, και τα θέματα κυμαίνονται από εγκαταλελειμμένα τοπία και κτήματα μέχρι παρελάσεις και συναυλίες για τις απεργίες των ανθρακωρύχων του 1984. Η περίοδος που υπήρχαν αυτές οι κοινωνικές εντάσεις και η οικονομική αναταραχή στη Βρετανία είναι γνωστή ως η εποχή της Θάτσερ.

"Η δουλειά του Chris Killip προσφέρει μια οικεία και πολύ προσωπική εικόνα για τις κοινωνικές επιπτώσεις της βιομηχανικής παρακμής της Αγγλίας στα πολιτικά χρόνια του αγώνα της Θάτσερ ενάντια στα συνδικάτα," λέει ο Timothy Potts, διευθυντής του μουσείου. ‘’Αυτή η απόκτηση ενισχύει και την επέκταση της συλλογής του φωτογράφου αλλά και τη συλλογή του Τμήματος του μουσείου με τις μεταπολεμικές ντοκιουμενταρίστικες φωτογραφίες από τη δεκαετία του 1970 και του 1980. Οι φωτογραφίες του Killip θα καταλάβουν τώρα μια σημαντική θέση ανάμεσα σε εκείνες του Bill Brandt, του Josef Koudelka, του Martin Parr, και του Graham Smith."

Ο Killip θεωρείται ένας από τους πιο σημαντικούς φωτογράφους της μεταπολεμικής γενιάς. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Isle of Man, ο ίδιος έχει κάνει μια καριέρα μελετώντας και απαθανατίζοντας τους ανθρώπους της Μεγάλης Βρετανίας και τα περιβάλλοντα μέσα στα οποία ζούσαν. Το έργο του έχει εκτεθεί διεθνώς, και τα τελευταία 15 χρόνια περνάει στις εκδόσεις με δουλειές όπως: Pirelli Work (2006), Here Comes Everybody (2009), Seacoal (2011), και Arbeit Work (2012). - Α.Μ.

 Ο φωτογράφος που τεκμηρίωσε την εποχή της Θάτσερ Facebook Twitter
 Ο φωτογράφος που τεκμηρίωσε την εποχή της Θάτσερ Facebook Twitter
 Ο φωτογράφος που τεκμηρίωσε την εποχή της Θάτσερ Facebook Twitter
 Ο φωτογράφος που τεκμηρίωσε την εποχή της Θάτσερ Facebook Twitter
 Ο φωτογράφος που τεκμηρίωσε την εποχή της Θάτσερ Facebook Twitter
 Ο φωτογράφος που τεκμηρίωσε την εποχή της Θάτσερ Facebook Twitter


0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Seacoal. Το έξοχο φωτορεπορτάζ του Chris Killip που συνήργησε στην αναγέννηση του είδους στα χρόνια της επέλασης του θατσερισμού

Αρχείο / Seacoal. Το έξοχο φωτορεπορτάζ του Chris Killip που συνήργησε στην αναγέννηση του είδους στα χρόνια της επέλασης του θατσερισμού

Πρωτοείδα το βιβλίο του Chris Killip για τους "seacoalers" του Lynemouth στο σπίτι του φίλου μου (φωτογράφου) 'Εκτωρα Διμησιάνου. 'Οπως και με το "The Park" του Ιάπωνα Kohei Yoshiyuki, που το ανακάλυψα την ίδια εποχή, ένοιωσα τότε...τη γη να τρέμει. Παρ' ότι ο Chris Killip έλαβε το βραβείο Henri-Cartier Bresson για το σχετικό με το ρεπορτάζ αυτό βιβλίο του "In Flagrante", δεν υπάρχει ευτυχώς στις εικόνες του ίχνος από τη "μαγκνουμική" μαγειρική. 'Οπως δεν υπάρχει και γενικότερα στο έργο της προικισμένης αυτής γενιάς των 'Αγγλων φωτογράφων που αναγέννησαν το κοινωνικό ρεπορτάζ στα χρόνια της επέλασης του θατσερισμού. Κανένας συναισθηματικός εξαναγκασμός δεν εκβιάζεται μέσα από την τεχνητή πολυπλοκότητα της φωτογραφικής σκηνής, στην οποία αρέσκονται (αρέσκονταν ;) τόσο πολύ οι φωτογράφοι του πρακτορείου Magnum. Ακόμη και στις πιο "τακτοποιημένες" εικόνες του, ο Chris Killip αφήνει να περνάει αφιλτράριστη όλη την άγρια ομορφιά του τοπίου και των ανθρώπων που η μοίρα τους συμπιέζεται και συνθλίβεται κάτω από το βαρύ και χαμηλό ουρανό. Χρειάστηκε ωστόσο πολλή προσπάθεια για να γίνει αποδεκτός από την κοινότητα των "seacoalers". Το 1983, επί τέλους, τον αφήνουν να εγκατασταθεί δίπλα τους σε ένα τροχόσπιτο. Για πάνω από ένα χρόνο, ο Chris Killip θα μοιραστεί τη σκληρή ζωή αυτών τών "ανθρακωρύχων της θάλασσας", που συλλέγουν όλο το χρόνο ένα είδος κάρβουνου εξαιρετικής ποιότητας, το οποίο λειαίνεται και ξεβράζεται από τη Βόρεια Θάλασσα. Αν κάποιος απορεί ακόμη με τα γεγονότα του Αυγούστου στο Λονδίνο, ας ανατρέξει λίγο στην αγγλική φωτογραφία της δεκαετίας του '80.
ΣΠΥΡΟΣ ΣΤΑΒΕΡΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τεό Τριανταφυλλίδης 

Portraits 2025 / Τεό Τριανταφυλλίδης: «Υπάρχει μια υπεροψία ότι οι καλλιτέχνες είμαστε το ανώτατο ανθρώπινο επίτευγμα»

Eκφράζοντας την ανησυχία ενός ανθρώπου της γενιάς του, ενός καλλιτέχνη που τον απασχολεί τόσο ό,τι χάνεται όσο και το άδηλο μέλλον, ο Τεό Τριανταφυλλίδης πιστεύει ότι τα είδη της νοημοσύνης -η ανθρώπινη, η τεχνητή και της φύσης- μπορούν να ευνοήσουν το ένα το άλλο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Όλα θα πάνε καλά» λένε τα νέα έργα τέχνης του Γιάννη Βαρελά στο Ωνάσειο

Εικαστικά / «Όλα θα πάνε καλά» λένε τα νέα έργα τέχνης του Γιάννη Βαρελά στο Ωνάσειο

Τρεις νέες δημιουργίες του Έλληνα εικαστικού μαζί με έργα από τη συλλογή του Ιδρύματος Ωνάση βρίσκονται πλέον τοποθετημένα στους χώρους του Ωνάσειου Νοσοκομείου.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η λαχτάρα για το ανήκειν στα ζωγραφικά έργα της Νικόλ Οικονομίδου

Εικαστικά / Η λαχτάρα για το ανήκειν στα ζωγραφικά έργα της Νικόλ Οικονομίδου

Ένας κόσμος μνήμης ξεφεύγει από το προσωπικό επίπεδο και αποκτά πανανθρώπινες διαστάσεις στο έργο της τριαντάχρονης εικαστικού, το οποίο είναι εμπνευσμένο από μια μετακόμιση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Silvina Der Meguerditchian και ο κόσμος της ανθεκτικής μνήμης

Εικαστικά / Τα «χαλιά μνήμης» της Silvina Der Meguerditchian στην γκαλερί Kalfayan

«Εστιάζω σε μέρη με ταραχώδη ιστορία. Με τα χρόνια, η δουλειά μου με τη μνήμη με έκανε να δίνω μεγάλη προσοχή σε μικρές λεπτομέρειες που συχνά η επίσημη ιστορία παραβλέπει»: Στα έργα της νέας της έκθεσης η διεθνούς φήμης καλλιτέχνις ενσωματώνει φωτογραφίες που έχει τραβήξει η ίδια από πόλεις όπως το Χαλέπι και η Βηρυτός.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ονειρεύονται τα ηλεκτρικά πρόβατα;

Εικαστικά / Τα ερωτήματα του Homo sapiens σε μια έκθεση για την τεχνητή νοημοσύνη

Σε τέσσερα ιστορικά αθηναϊκά κτίρια εικαστικοί και ακαδημαϊκοί επιχειρούν να απαντήσουν στα μεγάλα ερωτήματα της ψηφιακής εποχής για τη δημοκρατία, τα ανθρώπινα δικαιώματα και το μέλλον του σύγχρονου ανθρώπου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση με πρωτότυπα έργα του σημαντικού Γερμανού καλλιτέχνη Thomas Schütte στην Αθήνα 

Εικαστικά / Τραχύτητα και χιούμορ: Μια έκθεση με πρωτότυπα έργα του Thomas Schütte στην Αθήνα 

Μνημειακού τύπου γλυπτά, επιτοίχια κεραμικά, παραμορφωμένα πρόσωπα, λουλούδια και άγγελοι, μια έκρηξη χρωμάτων: Το μικροσύμπαν του σπουδαίου καλλιτέχνη στην γκαλερί Bernier/ Eliades.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Εικαστικά / Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή υποδέχεται την αναδρομική έκθεση ενός διεθνούς φήμης ανένταχτου Έλληνα καλλιτέχνη της διασποράς, γνωστού για το πολύπλευρο και στοχαστικό έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ