Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon

Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No Title (Language most shewes...)," 2000. Courtesy of Hauser & Wirth
0

Ο Raymond Pettibon είναι μια σημαντική προσωπικότητα της αμερικανικής τέχνης. Για σχεδόν 40 χρόνια, ο 59χρονος σήμερα καλλιτέχνης που σχετίστηκε για μεγάλο χρονικό διάστημα με την hardcore πανκ σκηνή της νότιας Καλιφόρνια και τώρα πια ζει στη Νέα Υόρκη, παρουσιάζει μέσα από τα σχέδιά του την σκοτεινή, σαρκαστική οπτική του για την αμερικανική ταυτότητα. Κοιτάζοντας τα έργα του ανακαλύπτεις φαντάσματα του τελευταίου αιώνα της αμερικανικής ιστορίας μεταξύ των οποίων ο Charles Manson, ο Gumby, ο Superman και ο Ronald Reagan, χίπις με δολοφονικές διαθέσεις, σωματώδεις παίκτες του μπέιζμπολ και παράτολμους surfers, ενώ φράσεις του Henry James και του William Blake ενώνονται με τα λόγια του ίδιου του Pettibon και δημιουργούν ένα αποτέλεσμα που είναι πολυφωνικό και ανισόρροπο.

Από την αρχή της καριέρας του ο Pettibon χρησιμοποίησε το σχέδιο σε συνδυασμό με το γράψιμο για να ενώσει εντελώς διαφορετικές μεταξύ τους μορφές τέχνης -από ταινίες και λογοτεχνία μέχρι κόμικ και τηλεόραση-και θραύσματα από αφηγήσεις μέσα από ολόκληρη την ιστορία και τον πολιτισμό. O Pettibon υπαινίσσεται οικείες και ξεχασμένες ιστορίες στη δουλειά του ενώ χρησιμοποιεί το χρώμα και τη φόρμα για να προκαλέσει σύνθετες συναισθηματικές καταστάσεις. Ανεξάρτητα από το αν η δουλειά του ασχολείται με το σέρφινγκ, το μπέιζμπολ, τον πόλεμο, την οικογένεια ή μιλάει με τις φωνές του John Ruskin, του Henry James ή του Allen Ginsberg καταφέρνει να προσεγγίσει τις προσωπικές και πανανθρώπινες αντιλήψεις μιας κοινής πολιτισμικής εμπειρίας.

 Η "Raymond Pettibon: A Pen of All Work," η μεγαλύτερη του έκθεση μέχρι σήμερα (από τις 8 Φεβρουαρίου μέχρι τις 16 Απριλίου) στο New Museum της Νέας Υόρκης που επιμελήθηκαν οι Gary Carrion-Murayari και ο  Massimiliano Gioni, εξετάζει τις λογοτεχνικές κλίσεις του, τα σχέδια του και τα σενάρια για τα αποσπασματικά βίντεο που ξεκίνησε να κάνει στα τέλη της δεκαετίας του '80. Ανάμεσα στα 700 σχέδια που επιλέχθηκαν από τα περίπου 5.000 παρουσιάζεται για πρώτη φορά και κάποιο που ο Pettibon έφτιαξε όταν ήταν 8 ετών καθώς επίσης και κείμενα που είχε κόψει από βιβλία και έσωσε για μελλοντική χρήση.

Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No Title (Jesus)," 1979. Courtesy of David Zwirner, New York
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No Title (The paper cut...)," 2004. Courtesy of David Zwirner, New York
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No Title (My purpose in life is to do this)," 1987. Robert Berman Gallery, Santa Monica
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No Title (To make him...)," 2004. Courtesy of the artist and Regen Projects, Los Angeles
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No title (This feeling is)," 2011. Courtesy of the artist and Regen Projects, Los Angeles
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No Title (Good prose is...)," 2013. Courtesy of David Zwirner, New York
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No Title (Do you really)," 2006. Courtesy of Sadie Coles HQ, London
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No Title (Rebellion... Rebellion against...)," 1983. Courtesy of David Zwirner, New York
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No Title (They are innocent...)," ca. 1960s/2000s. Courtesy of David Zwirner, New York
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "Captive Chains," 1978. Courtesy of David Zwirner, New York
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No Title (James Joyce Ulysses)," 1995. Courtesy of David Zwirner, New York
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No Title [Baby blanket toss]," 1981. Courtesy of David Zwirner, New York
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "Captive Chains," 1978. Courtesy of David Zwirner, New York
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No Title (The war, now...)," 2008. Courtesy of David Zwirner, New York
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No Title (Easier to change...)," 1984. Courtesy of David Zwirner, New York
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No Title (Many times she...)," ca. 1960s/2000s. Courtesy of David Zwirner, New York
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No Title (Lieutenant! There’s our)," 2008. Courtesy of the artist and Regen Projects, Los Angeles
|article_no_max_width| |article_no_max_width|
Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μέσα στο ατελιέ του Γιάννη Μόραλη

Εικαστικά / Μέσα στο ατελιέ του Γιάννη Μόραλη

Η ανιψιά του μεγάλου ζωγράφου, Χριστίνα Μόραλη, ανοίγει για πρώτη φορά τις πόρτες του ανακαινισμένου εργαστηρίου του στην Αθήνα για να μας ξεναγήσει σε όλους τους χώρους αλλά και να μας δείξει άγνωστα έργα του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Πολιτισμός / Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Η συνεργασία του Μουσείου Μπενάκη με το Musée du Quai Branly στο Παρίσι φέρνει στο σήμερα το μεγάλο ερώτημα, που προέκυψε τη δεκαετία του 1930 και απασχόλησε τους σουρεαλιστές αλλά και την επιστημονική κοινότητα της εποχής, σχετικά με το τι θεωρούμε αντικείμενο τέχνης. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγαλύτερη αναδρομική για τον David Hockney έρχεται στο Παρίσι

Εικαστικά / Η μεγαλύτερη αναδρομική για τον David Hockney έρχεται στο Παρίσι

Ένας από τους κορυφαίους εν ζωή καλλιτέχνες της Βρετανίας, και από τους πιο ακριβούς, θα δει στα 87 του χρόνια να οργανώνεται τον Απρίλιο η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα αναδρομική έργων του στη δεύτερη πατρίδα του, τη Γαλλία, στο Fondation Louis Vuitton.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Εικαστικά / Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Μια σύγχρονη και κριτική ανάγνωση των θαυμαστών ερμαρίων με αξιοπερίεργα αντικείμενα της Αναγέννησης από 78 σύγχρονους εικαστικούς, με «αφηγήσεις» ενός φανταστικού κόσμου και τις αντιστοιχίες του στις πραγματικότητες του σήμερα, στο MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Σοφία Ροζάκη / Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Η νεαρή εικαστικός Σοφία Ροζάκη μάς ξεναγεί στην έκθεσή της «that’s what she said», στην οποία διερευνά εναλλακτικές αφηγήσεις γύρω από το σώμα, το φύλο, τη μνήμη, το τραύμα και τη σεξουαλικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση με τον θεατρικό και σουρεαλιστικό κόσμο των ρούχων της Ελένης Καββάδα

Εικαστικά / Tα ρούχα που σχεδιάζει η Ελένη Καββάδα είναι σαν έργα τέχνης

Οι δημιουργίες της ελληνίδας σχεδιάστριας παρουσιάζονται ως εκθεσιακά γλυπτά στην Intermission. Ογκώδη, σουρεαλιστικά, ποιητικά, ξεπερνούν τα όρια της μόδας και αγγίζουν την τέχνη. Πρόκειται με διαφορά για ό,τι πιο ενδιαφέρον έχει να παρουσιάσει η Ελλάδα στον χώρο της μόδας και αξίζει μια βόλτα στον Πειραιά για να τα δείτε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Εικαστικά / Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Μια έκθεση εργαστηριακού χαρακτήρα με εκθέματα καλούπια, εργαλεία, προπλάσματα, ημιτελή έργα, σχέδια αλλά και ολοκληρωμένα έργα που για πρώτη φορά βγαίνουν από το εργαστήρι του γλύπτη Γιάννη Παππά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Pulp Fiction / Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος μιλά με τον ψυχίατρο, δραματοθεραπευτή και σκηνοθέτη Στέλιο Κρασανάκη για το αθέατο σύμπαν του ασυνείδητου στο σινεμά, το οποίο υπηρέτησε και απογείωσε ο Λιντς μέσα από το απαράμιλλο έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θόδωρος, γλύπτης: Αντί αναδρομικής» στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Εικαστικά / Ο γλύπτης Θόδωρος παίρνει επιτέλους την αναδρομική έκθεση που του αξίζει

Ήταν ένας από τους βασικούς υποστηρικτές της δημιουργίας ενός μουσείου σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα. Σήμερα, στον δεύτερο όροφο του ΕΜΣΤ, το ανατρεπτικό του έργο, που ξεπερνά κατά πολύ τα όρια της παραδοσιακής γλυπτικής, παρουσιάζεται μέσα από έντεκα ενότητες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Εικαστικά / Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Η πρώτη μεγάλη αναδρομική έκθεση στην Αμερική αφιερωμένη στο έργο του Γερμανού ζωγράφου που στους πολλούς είναι γνωστός για τον πίνακα «Περιπλανώμενος πάνω από τη θάλασσα της ομίχλης».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αφρική ανάμεσά μας*

Εικαστικά / «Χρησιμοποιούμε τα αντικείμενα για να ακουστούν ιστορίες ανθρώπων»

Στο Μουσείο Μπενάκη, η έκθεση «Η Αφρική ανάμεσά μας» αποτελεί έναν ζωντανό διάλογο ανάμεσα σε αντικείμενα, φωνές και μνήμες της ελληνο-αφρικανικής κοινότητας στην Ελλάδα, φωτίζοντας ταυτότητες, κληρονομιές και διασταυρώσεις πολιτισμών.
M. HULOT
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Εικαστικά / Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Στο εικαστικό της έργο τα τόπια γίνονται τοπία, οι κλωστές υφαίνουν τη μνήμη και η γεωγραφία ανάγεται σε κάτι βαθιά προσωπικό που αφορά τη συναισθηματική σχέση και οικειότητα της καλλιτέχνιδας με τον κόσμο του υφάσματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Μποκόρος, εικαστικός

Οι Αθηναίοι / Χρήστος Μποκόρος: «Η τέχνη δεν είναι θέαμα, πρέπει να σε αφορά και να σε πονάει»

Όταν βρέθηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, ένιωσε ότι ναυάγησαν όλα του τα όνειρα και οι επιθυμίες. Αν και έχει ζωγραφίσει χιλιάδες κεράκια, ακόμα αισθάνεται αρχάριος, γιατί το καθένα είναι διαφορετικό, όπως και οι άνθρωποι. Για εκείνον, η τέχνη είναι ένα μνημείο, και κάθε φορά με τα έργα του ακουμπά εκεί που πονάει, για να παίρνει δύναμη.
M. HULOT
CHECK Έκθεση Ephemeral Party

Εικαστικά / Ephemeral Party: Μια έκθεση εικαστικών σε ένα πάρκινγκ στη Βασιλίσσης Σοφίας

Οι χώροι στάθμευσης αποτελούν μόνιμο θέμα συζήτησης για τους Αθηναίους. Και τώρα, ένας τέτοιος χώρος θα συζητηθεί έντονα για εντελώς άλλους λόγους από τους γνωστούς και συνηθισμένους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ανεκτίμητα έργα ισλαμικής τέχνης απ’ τα σημαντικότερα μουσεία του κόσμου 

Αποστολή στην Τζέντα / Ταξίδι στην Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών

Η LIFO ταξίδεψε στη Σαουδική Αραβία και επισκέφθηκε τη δεύτερη Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών, μια έκθεση που γεφυρώνει το χθες με το σήμερα και αναδεικνύει την καλλιτεχνική έκφραση της ισλαμικής κληρονομιάς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ψυχοπαίδης

Εικαστικά / Ο Γιάννης Ψυχοπαίδης έφτιαξε μια πόλη από αναγεννημένα ερείπια στην γκαλερί Ζουμπουλάκη

Από ένα μακρινό ή πρόσφατο παρελθόν ξεβρασμένα στο σήμερα, τα σπασμένα αυτά κομμάτια μάς κάνουν να ανακαλούμε με τη φαντασία μας την προϊστορία τους, μια αλλοτινή ζωή που κάποτε υπήρξε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το νέο μουσείο του Έντβαρντ Μουνκ στο Όσλο μαγνητίζει

Πέθανε Σαν Σήμερα / Έντβαρντ Μουνκ: Αυτό το μουσείο στο Όσλο φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων του

Ένα κάπως αμφιλεγόμενο αλλά σίγουρα εντυπωσιακό κτίριο-ορόσημο, δημιούργημα των Estudio Herreros, φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων ενός από τους σπουδαιότερους και πλέον επιδραστικούς καλλιτέχνες των μοντέρνων καιρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ