Ο Τζιμ Κάρεϊ ως εξέχων πολιτικός γελοιογράφος των χαλεπών καιρών μας

Ο Τζιμ Κάρεϊ ως εξέχων πολιτικός γελοιογράφος των χαλεπών καιρών μας Facebook Twitter
"Ο μάνατζερ μου με πίεζε διαρκώς: «Ο κόσμος σ' αγαπάει. Με τα πολιτικά και τα ιδεολογικά ζητήματα που καταπιάνεσαι, θα χάσεις το μισό σου κοινό». Ας το χάσω, του είπα."
1

Ο Τζιμ Κάρεϊ έχει υποδυθεί διάφορους υπερβατικά παράξενους χαρακτήρες στην καριέρα του, φωτίζοντας πάντα την σκοτεινή πλευρά και χαρτογραφώντας ένα σύνθετο τοπίο πάθους, απόλαυσης, ρίσκου και δαιμονικής δυσανεξίας, την οποία πλέον κατευθύνει ενάντια στο καθεστώς Τραμπ με τις ιδιοφυείς ζωγραφιές του που ποστάρει τακτικά στο Twitter.

Ο Κάρεϊ ζωγραφίζει πολιτικά καρτούν σε καθημερινή βάση και, αντίθετα από την πλειοψηφία των παρεπιδημούντων στο Χόλιγουντ, δε μασάει τα λόγια του παρά τις προειδοποιήσεις που δέχεται ότι αυτή η ειλικρινής έκφραση απόψεων κάνει «κακό» στην καριέρα του.

Εκτός από τα καρτούν, ο Κάρεϊ ζωγραφίζει και πίνακες πιο αφηρημένης εικαστικής αντίληψης, οι «γελοιογραφίες» του όμως μοιάζουν πιο αυθεντικές σε βαθμό που θα μπορούσε να θεωρηθεί ένας από τους σημαντικούς πολιτικούς γελοιογράφους των καιρών μας: ένας συνδυασμός Robert Crumb, Jules Feiffer και Philip Guston, που χρησιμοποιεί ως καύσιμο μια πηγαία και ευφάνταστη αγανάκτηση.

Με το που πιάνω μολύβι και χαρτί, επιστρέφω στην ηλικία των 8 ετών, μόνο που τώρα καταπιάνομαι με ένα αντικείμενο πραγματικά σοβαρό, που όμως με διατηρεί πάντα σε επαφή με τη νεότητα. Αισθάνομαι σα να μου έδωσαν ένα χάρισμα.

Με αφορμή την μεγάλη ατομική του έκθεση η οποία εστιάζει σ' αυτά τα πολιτικά καρτούν και παρουσιάζεται στην Maccarone Gallery του Λος Άντζελες, ο Τζιμ Κάρεϊ μίλησε για τη δουλειά του στον επιφανή κριτικό τέχνης του περιοδικού New York, Jerry Staltz. Ιδού κάποια αποσπάσματα του λόγου του...

Κατά βάση, εξακολουθώ να κάνω αυτό που έκανα και όταν ήμουν μικρό παιδί. Από τα 5 ως τα 10 περνούσα όλο τον χρόνο μου στο δωμάτιό μου. Έβγαινα και για να παίξω που και που αλλά το δωμάτιό μου ήταν ο παράδεισός μου, το μέρος όπου σκεφτόμουν «θα ανακαλύψω το σύμπαν εδώ μέσα». Αν κάποιος από την οικογένεια μου έμπαινε και με διέκοπτε καθώς ζωγράφιζα, πάθαινα παροξυσμό και άρχιζα να σπάω πράγματα δεξιά κι αριστερά. Βρισκόμουν στη μεταφυσική μήτρα, που λένε. Με το που πιάνω μολύβι και χαρτί, επιστρέφω στην ηλικία των 8 ετών, μόνο που τώρα καταπιάνομαι με ένα αντικείμενο πραγματικά σοβαρό, που όμως με διατηρεί πάντα σε επαφή με τη νεότητα. Αισθάνομαι σα να μου έδωσαν ένα χάρισμα.

Ο Τζιμ Κάρεϊ ως εξέχων πολιτικός γελοιογράφος των χαλεπών καιρών μας Facebook Twitter
Monster

 

Δεν ζωγραφίζω για να ενθαρρύνω το κοινό όσο για να ενθαρρύνω τον εαυτό μου. Όταν φτάσω στο σημείο να νιώσω ότι ολοκλήρωσα κάτι ενδιαφέρον, ξέρω μέσα μου ότι θα υπάρξει ανταπόκριση. Δεν διαχωρίζω τη δημιουργική μου έκφραση ως ηθοποιού – κωμικού από αυτή κάποιου που σκιτσάρει ή ζωγραφίζει. Η τέχνη είναι ένα πολύ ευάλωτο, ανοιχτό, ευαίσθητο σημείο που σε αφήνει εκτεθειμένο στην κριτική, στην αποδοκιμασία, στις συμβουλές να κάτσεις στα αυγά σου, να μην αλλάζεις λωρίδα κυκλοφορίας. Ποτέ μου δεν πίστεψα στις προδιαγεγραμμένες λωρίδες κυκλοφορίας.

Όταν ξεκίνησα να κάνω αναρτήσεις στο Twitter, έβρισκα διαρκώς τον μπελά μου επειδή ήμουν ειλικρινής – τρομερό ατόπημα για ένα μέσο σαν το Twitter. Στην ουσία λειτουργούσα και εκφραζόμουν ως ακτιβιστής γιατί μου έβγαινε αυθόρμητα παρακολουθώντας όλα αυτά τα φρικαλέα πράγματα που συμβαίνουν. Ο μάνατζερ μου με πίεζε διαρκώς: «Ο κόσμος σ' αγαπάει. Με τα πολιτικά και τα ιδεολογικά ζητήματα που καταπιάνεσαι, θα χάσεις το μισό σου κοινό». Ας το χάσω, του είπα.

Αν το 30 ή το 40 ή όσο είναι τέλος πάντων το ποσοστό της χώρας που δεν είναι πρόθυμο να ανοίξει το μυαλό του και να δει αυτό που συμβαίνει μπροστά στα μάτια του, να συνειδητοποιήσει τοι σόι πολιτικός δαίμονας μας κυβερνά μαζί με τους υποτακτικούς του, τότε δε νομίζω ότι μπορεί να τους βοηθήσει κανείς. Το μόνο που μπορεί να κάνει κάποιος είναι να ακολουθεί το δρόμο του και να λέει την άποψή του και την αλήθεια του και αυτό ακριβώς προσπαθώ να κάνω κι εγώ.

Ο Τζιμ Κάρεϊ ως εξέχων πολιτικός γελοιογράφος των χαλεπών καιρών μας Facebook Twitter
Giuliani Doesn’t Bleach the Bottom Teeth
Ο Τζιμ Κάρεϊ ως εξέχων πολιτικός γελοιογράφος των χαλεπών καιρών μας Facebook Twitter
Capitalism With a Conscience

Ο Τζιμ Κάρεϊ ως εξέχων πολιτικός γελοιογράφος των χαλεπών καιρών μας Facebook Twitter
Bipartisanshit
 

Με στοιχεία από το New York

Εικαστικά
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Tependris vs Tependris

Εικαστικά / Tependris vs Tependris

Μια αναδρομική έκθεση με πίνακες και γλυπτά, εικονογραφήσεις και ηχογραφήσεις, έργα του Κωνσταντίνου Κακανιά από το 1996 μέχρι σήμερα, με θεματικές που εκτείνονται από τα βαθιά παιδικά τραύματα μέχρι το χιούμορ που χαρακτηρίζει τον πολυδιάστατο καλλιτέχνη.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΠΕΤΗΣ
Μέσα στη μεγαλειώδη έκθεση των πορτρέτων του Φράνσις Μπέικον

Εικαστικά / Μέσα στη μεγαλειώδη έκθεση των πορτρέτων του Φράνσις Μπέικον

Η National Portrait Gallery του Λονδίνου φιλοξενεί μια από τις κορυφαίες εικαστικές εκθέσεις της χρονιάς παγκοσμίως, μια ρετροσπεκτίβα στο έργο του Βρετανού καλλιτέχνη που άλλαξε την προσωπογραφία, δημιουργώντας μια ανεπανάληπτη ζωγραφική της φιγούρας με σπαραγμό, απελπισία και ευαισθησία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Ο Τζάκσον Πόλοκ και η επιρροή που είχαν στο έργο του ο Πικάσο και οι μεξικανικές τοιχογραφίες

Πολιτισμός / Ο Πικάσο και οι μεξικανικές τοιχογραφίες στα πρώιμα έργα του Τζάκσον Πόλοκ

Μια μοναδική έκθεση στο Παρίσι παρουσιάζει πίνακές του από τα χρόνια που τον επηρέαζαν οι σουρεαλιστές και ο Καρλ Γιουνγκ, πριν ακόμα γίνει γνωστός για τα αφηρημένα έργα του με την τεχνική «dripping», το 1947.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες

Εικαστικά / Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες

Η μοναδική οπτική του Λουκά Σαμαρά παρουσιάζεται στο μουσείο Dia Beacon της Νέας Υόρκης, στην πρώτη μεταθανάτια έκθεσή του και τελευταία στην οποία συνεργάστηκε ο ίδιος ο καλλιτέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το πέρασμα του Χατζηκυριάκου-Γκίκα από τη Δύση στην Ανατολή μέσα από μια μνημειώδη έκθεση

Εικαστικά / Το πέρασμα του Χατζηκυριάκου-Γκίκα από τη Δύση στην Ανατολή μέσα από μια μνημειώδη έκθεση

Tο Μουσείο Μπενάκη, με αφορμή την επέτειο 30 χρόνων από τον θάνατό του σπουδαίου Έλληνα καλλιτέχνη, διοργανώνει μια έκθεση αφιερωμένη στο ταξίδι του από τη Δύση στην Ανατολή το 1958. Ένα ταξίδι κυριολεκτικό και μεταφορικό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια νέα γκαλερί τέχνης άνοιξε στην οδό Χαλκοκονδύλη στην Ομόνοια

Εικαστικά / Μια νέα γκαλερί τέχνης άνοιξε στην οδό Χαλκοκονδύλη στην Ομόνοια

Η Χριστίνα Ανδρουλιδάκη μετέφερε τη γκαλερί CAN από το Κολωνάκι στην Ομόνοια και μιλά για τη γοητεία του κέντρου και για την αρμονική συνύπαρξη με τις προκλήσεις της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στην Tate Modern και Tate Britain, στα έργα της δωρεάς Δ. Δασκαλόπουλου

Εικαστικά / «Η τέχνη έχει νόημα μόνο όταν βρίσκεται σε συνδιαλλαγή»: Η Tate υποδέχεται τα έργα της δωρεάς Δασκαλόπουλου

Έργα των Louise Bourgeois, Βλάση Κανιάρη, Martin Kippenberger, Damien Hirst και πολλών ακόμα μεγάλων ονομάτων της σύγχρονης τέχνης περιλαμβάνονται στη δωρεά του Δημήτρη Δασκαλόπουλου και φιλοξενούνται πλέον σε νέες εκθέσεις στην Tate Modern και στην Tate Britain.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι δουλειά έχει ένα ρομπότ στην οδό Κριεζώτου;

Εικαστικά / Τι δουλειά έχει ένα ρομπότ στην οδό Κριεζώτου;

Η γκαλερί Ζουμπουλάκη εγκαινιάζει τη φθινοπωρινή της βιτρίνα με ένα ρομπότ εντυπωσιακών διαστάσεων, φιλοδοξώντας να ανοίξει μια νέα συζήτηση για το αποτύπωμα της τεχνητής νοημοσύνης σε πεδία δημιουργίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Anna Boghiguian: Μια ακάματη ταξιδεύτρια επιστρέφει με νέα έκθεση στην Ελλάδα

Εικαστικά / Το εκπληκτικό ταξίδι της Anna Boghiguian καταλήγει στην Αθήνα ― μια συνέντευξη

Με αφορμή τη νέα της έκθεση στον Πειραιά, η σπουδαία καλλιτέχνις, που παρουσιάζει παράλληλα μια εκπληκτική εγκατάσταση στην Tate Modern, μας μίλησε για τις εμπειρίες μιας ζωής και για όσα τη συνδέουν με τον Καβάφη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

1 σχόλια