Οι τέλειοι χώροι και τα φανταστικά κτίρια του Μπεν Tζόνσον σε μια διαδικτυακή έκθεση στο V&A για όλους

Οι τέλειοι χώροι και τα φανταστικά κτίρια του Μπεν Tζόνσον σε μια διαδικτυακή έκθεση στο V&A για όλους Facebook Twitter
Κάτοψη της εικονικής γκαλερί με τα έργα του Μπεν Τζόνσον.
0

Το μουσείο V&A του Λονδίνου έχει ενώσει τις δυνάμεις του με τους αρχιτέκτονες προκειμένου να δημιουργήσουν μια εικονική γκαλερί με το έργο του καλλιτέχνη Ben Johnson.

Mέσα στον κήπο John Madejski του μουσείου, ο ψηφιακός χώρος περιλαμβάνει δώδεκα περίπτερα, που περιέχουν 10 έργα ζωγραφικής του Τζόνσον, καθώς και μια ματιά στο στούντιο του καλλιτέχνη και τη διαδικασία πίσω από τη δημιουργία κάθε κομματιού. Με σχολαστική λεπτομέρεια, οι πίνακες του Τζόνσον είναι μεγάλης κλίμακας ερμηνείες των αρχιτεκτονικών ορόσημων.

Με αφοσίωση, συγκέντρωση και εμμονή στην τελειότητα, ο Βρετανός ζωγράφος δημιουργεί λεπτομερείς πίνακες αρχιτεκτονικής και τοπίου που απαιτούν τεράστια προσπάθεια και χρόνο για να ολοκληρωθούν.

Η έκθεση αποτελεί ένα σημαντικό γεγονός καθώς τα περισσότερα έργα του Τζόνσον βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές και για πρώτη φορά ένα ευρύτερο κοινό από όλο τον κόσμο μπορεί να δει τόσα πολλά έργα του μαζί στον ίδιο χώρο.

Η έκθεση αποτελεί ένα σημαντικό γεγονός καθώς τα περισσότερα έργα του Τζόνσον βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές και για πρώτη φορά ένα ευρύτερο κοινό από όλο τον κόσμο μπορεί να δει τόσα πολλά έργα του μαζί στον ίδιο χώρο.

Γεννημένος το 1946, ο Τζόνσον επικεντρώνεται στην αρχιτεκτονική για πάνω από 50 χρόνια και έχει συνεργαστεί ακόμη και με τον αρχιτέκτονα Norman Foster για τη δημιουργία απεικονίσεων των κτιρίων του για την πρώτη Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής της Βενετίας, το 1991.

«Ο Μπεν μιλάει τόσο αρμονικά για τα κτίρια που τον εμπνέουν - έχει μια πραγματική ενσυναίσθηση για την αρχιτεκτονική», λέει ο Christopher Turner, υπεύθυνος της της αρχιτεκτονικής και της ψηφιακής ανάπτυξης στο V&A. «Στη δική του περιγραφή, οι πίνακές του αποθεώνουν όλα όσα πιστεύει ότι είναι υπέροχα στην αρχιτεκτονική και τη μηχανική - όχι το εγώ των αρχιτεκτόνων, αλλά τις φιλοδοξίες της αρχιτεκτονικής».

Οι τέλειοι χώροι και τα φανταστικά κτίρια του Μπεν Tζόνσον σε μια διαδικτυακή έκθεση στο V&A για όλους Facebook Twitter
Οι αρχιτέκτονες σχεδίασαν τα ψηφιακά περίπτερα με τον τρόπο που θα έκαναν ένα από τα φυσικά κτίριά τους.

Συχνά συγχέεται με τον φωτορεαλισμό, αλλά οι πίνακες του Μπεν Τζόνσον διερευνούν πολύπλοκες προοπτικές, μερικές φορές κατασκευασμένες από μη δυνατές απόψεις και απεικονίζουν χαμένα κτίρια. Με το κρυσταλλικό τους φως, την προσεκτικά επιλεγμένη κορνίζα και την σταθερότητα, δείχνουν την ισχυρή υποκείμενη γεωμετρία των δομών που ο ζωγράφος  θαυμάζει περισσότερο. «Βλέπω τη ζωγραφική μου ως διαδικασία διαλογισμού», λέει ο Τζόνσον. «Βλέπω τους πίνακες ως συγκέντρωση της έμπνευσής μου».

Το έργο του Τζόνσον στεγάζεται για την έκθεση σε ένα εικονικό «θησαυροφυλάκιο της σύγχρονης τέχνης» που είναι μια πολύ καινοτόμος πλατφόρμα που είναι μια από τις πιο συναρπαστικές απαντήσεις, νομίζω, στο πρόβλημα της καραντίνας και των προβλημάτων που δημιουργεί η κοινωνική απόσταση. Ο Τζόνσον σπούδασε στη Βασιλική Ακαδημία τέχνης τη δεκαετία του 1960, και στη συνέχεια είχε ως βάση το μουσείο V&A, με το έργο του να είναι εμπνευσμένο από τις συλλογές του μουσείου.

Οι αρχιτέκτονες σχεδίασαν τα ψηφιακά περίπτερα με τον τρόπο που θα έκαναν ένα από τα φυσικά κτίριά τους, αξιοποιώντας όμως τα εργαλεία που παρέχει ο ψηφιακός κόσμος.

Στο μέλλον, η πλατφόρμα VCA θα συνεχίσει να εξερευνά τη σύγχρονη τέχνη, αλλά με ιδιαίτερη έμφαση στην αρχιτεκτονική, τις πόλεις και τα μέρη - τόσο αληθινά όσο και φανταστικά. Οι «τέλειοι χώροι: πίνακες του Ben Johnson» θα προβάλονται έως την 1η Σεπτεμβρίου 2021.

Περισσότερα για την έκθεση Perfect Spaces του Μπεν Τζόνσον εδώ.

Οι τέλειοι χώροι και τα φανταστικά κτίρια του Μπεν Tζόνσον σε μια διαδικτυακή έκθεση στο V&A για όλους Facebook Twitter
Three Moments of Illumination, Ben Johnson, 1998. ©Ben Johnson, collection of HSBC holdings.
Οι τέλειοι χώροι και τα φανταστικά κτίρια του Μπεν Tζόνσον σε μια διαδικτυακή έκθεση στο V&A για όλους Facebook Twitter
Poolside Reflection, Ben Johnson, 1984. Collection of the royal institute of british architects ©Ben Johnson
Οι τέλειοι χώροι και τα φανταστικά κτίρια του Μπεν Tζόνσον σε μια διαδικτυακή έκθεση στο V&A για όλους Facebook Twitter
Inmos Central Spine, Ben Johnson, 1998. ©Ben Johnson, collection of HSBC holdings
Οι τέλειοι χώροι και τα φανταστικά κτίρια του Μπεν Tζόνσον σε μια διαδικτυακή έκθεση στο V&A για όλους Facebook Twitter
Queen’s House Greenwich II, Ben Johnson, 1978. ©Ben Johnson
Οι τέλειοι χώροι και τα φανταστικά κτίρια του Μπεν Tζόνσον σε μια διαδικτυακή έκθεση στο V&A για όλους Facebook Twitter
Approaching the Mirador, Ben Johnson, 2013. ©Ben Johnson
Οι τέλειοι χώροι και τα φανταστικά κτίρια του Μπεν Tζόνσον σε μια διαδικτυακή έκθεση στο V&A για όλους Facebook Twitter
Dome of the Rock Triptych, 2017. Collection of the artist. ©Ben Johnson
Οι τέλειοι χώροι και τα φανταστικά κτίρια του Μπεν Tζόνσον σε μια διαδικτυακή έκθεση στο V&A για όλους Facebook Twitter
Crystal Palace Reconstruction II, Ben Johnson, 1986. ©Ben Johnson
Οι τέλειοι χώροι και τα φανταστικά κτίρια του Μπεν Tζόνσον σε μια διαδικτυακή έκθεση στο V&A για όλους Facebook Twitter
Ο Μπεν Τζόνσον στο στούντιό του.
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Η αρχαιομετρία, η τεχνητή νοημοσύνη και η καλλιτεχνική δημιουργία συνεργάστηκαν σε μια καινοτόμο μελέτη αποκατάστασης της τοιχογραφίας με το κυνήγι από τον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην αναβίωση της αρχαίας τέχνης.
M. HULOT
MARTIN GAYFORD: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε εντελώς λάθος» Ή MARTIN GAYFORD: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε λάθος»

Εικαστικά / Martin Gayford: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε εντελώς λάθος»

Ένας από τους πιο επιδραστικούς κριτικούς τέχνης της Βρετανίας μιλά στη LiFO για τις τάσεις που διαμορφώνουν τη σύγχρονη τέχνη, τις φιλικές του σχέσεις με θρυλικούς καλλιτέχνες όπως ο Freud και ο Hockney, αλλά και για το αν η κριτική μπορεί όντως να επηρεάσει τα πράγματα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η πρώτη μεγάλη έκθεση της οραματίστριας καλλιτέχνιδας Ithell Colquhoun

Εικαστικά / Τα σουρεαλιστικά αριστουργήματα της Ithell Colquhoun σε μια μεγάλη έκθεση

Το πολύχρωμο και αποκρυφιστικό σύμπαν της ξετυλίγεται στην πρώτη μεγάλη έκθεση για την οραματίστρια καλλιτέχνιδα, που εξερευνά τη θέση των γυναικών και τη σημασία του φύλου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Βαγγέλης Μπαλής δημιουργεί κεραμικούς σάτυρους που του μοιάζουν

Εικαστικά / Ο Βαγγέλης Μπαλής δημιουργεί κεραμικούς σάτυρους που του μοιάζουν

Ένας νέος καλλιτέχνης δημιουργεί μοναδικά αντικείμενα ανάλογα με τη διάθεσή του, ονειρεύεται έναν χώρο όπου θα δημιουργεί απερίσπαστος και δεν τον νοιάζει καθόλου να βιοποριστεί από την τέχνη.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Μια νέα έκθεση με χαρακτικά της ώριμης περιόδου της Βάσως Κατράκη

Εικαστικά / Βάσω Κατράκη: Η τέχνη της συγκινεί ακόμα

Έργα της σημαντικής Ελληνίδας χαράκτριας που παραπέμπουν στη βία της δικτατορίας, αλλά και άφυλες μορφές της όψιμης περιόδου της με αναφορά στην ελληνική αρχαιότητα, που υπερβαίνουν το ατομικό και γίνονται μέρος της συλλογικής μνήμης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τι απέγινε η πρωτοπορία στην τέχνη;

Εικαστικά / Τι απέγινε η πρωτοπορία στην τέχνη;

Ο κόσμος της σύγχρονης τέχνης έχει καταντήσει να μοιάζει με τσίρκο. Αλλά ο πραγματικός κακός της ιστορίας δεν είναι οι καλλιτέχνες, αλλά η σύγχρονη αγορά της τέχνης, η αξία της οποίας ξεπερνά πλέον τα 60 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως
THE LIFO TEAM
Ο Άνσελμ Κίφερ αποτίνει φόρο τιμής στον Βαν Γκογκ

Εικαστικά / Ο Άνσελμ Κίφερ αποτίνει φόρο τιμής στον Βαν Γκογκ

Μια νέα έκθεση στο Άμστερνταμ με πρόσφατα έργα του Κίφερ αναδεικνύει τη σύνδεσή του με τον Βαν Γκογκ και προκαλεί ήδη πολλές συζητήσεις. Ο σπουδαίος Γερμανός καλλιτέχνης εμπνέεται σταθερά, εδώ και 60 χρόνια, από τον Ολλανδό ζωγράφο. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Helmut Lang: What remains behind

Εικαστικά / Helmut Lang: Από το θρυλικό rubber dress στα πρωτόγονα γλυπτά του

Ο καλλιτέχνης και πρώην σχεδιαστής μόδας διατηρεί την προσήλωσή του στα υλικά και παρουσιάζει γλυπτά που θίγουν τη διαρκή εμμονή του με το θέμα της μνήμης, σε ένα σπίτι-σύμβολο του μοντερνισμού στο Λος Άντζελες.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
62 λεπτά με τον Ανέστη Ιωάννου

Εικαστικά / Από τη Νεφελοκοκκυγία στο skate και το τζιν: Το Εικαστικό Σύμπαν του Ανέστη Ιωάννου

Ο νεαρός εικαστικός αναζητά μια νέα μορφή ελευθερίας και απογείωσης, συνδέοντας τη δυναμική της street culture με την ουτοπία των Ορνίθων και των τσαρουχικών ονείρων, αναζητώντας μια έξοδο από το αστικό τραύμα σε έναν κόσμο γεμάτο δυνατότητες και φαντασία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο καινοτόμος κεραμίστας–γλύπτης Brian Rochefort παρουσιάζει στην Αθήνα νέα του έργα

Εικαστικά / Brian Rochefort: Ο ριζοσπάστης της κεραμικής παρουσιάζει τα νέα του έργα στην Αθήνα

Είναι διάσημος για τη δημιουργία μεγάλων, ζωηρών κεραμικών γλυπτών με μοναδικές υφές και αφηρημένα μοτίβα, ενώ οι συνθέσεις του ισορροπούν μεταξύ αταξίας και αρμονίας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τα ιστορικά έργα του Κώστα Πανιάρα από βινύλ σε μια νέα έκθεση

Εικαστικά / Τα ιστορικά έργα του Κώστα Πανιάρα από βινύλ σε μια νέα έκθεση

Το βινύλιο υποκαθιστά το χρώμα σε μια σειρά έργων που παρουσιάστηκαν με μεγάλη επιτυχία τη δεκαετία του ’80 στο Παρίσι και στη Νέα Υόρκη από τον Αλέξανδρο Ιόλα. Σαράντα χρόνια μετά, η γκαλερί The Breeder τα επανασυστήνει στο κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατσαδιώτης

Εικαστικά / «Tα έργα μου είναι σκοτεινά, αλλά δεν τα έχω σκεφτεί ποτέ ως προκλητικά»

Μία μέρα μετά τον βανδαλισμό των έργων του από τον βουλευτή της Νίκης, ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης μιλά στη LiFO για τη δουλειά του που προκάλεσε τέτοιες αντιδράσεις σε συγκεκριμένες ομάδες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια πολύ καλή ιδέα, τέλεια εκτελεσμένη»: Η προφορική ιστορία των Λέλουδων 

Εικαστικά / «Μια πολύ κακή ιδέα, τέλεια εκτελεσμένη»: Η προφορική ιστορία των Λέλουδων 

Πώς η ανάγκη μιας κολεκτίβας καλλιτεχνών για χώρο εξελίχθηκε σε ένα από τα πιο φιλόξενα κουίρ σποτ στο κέντρο της πόλης: Μέσα από τις αφηγήσεις των παιδιών που το έφτιαξαν και το έζησαν.  
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Καμία σύμβαση δεν μπορούσε να περιορίσει τον Leigh Bowery

Εικαστικά / Καμία σύμβαση δεν μπορούσε να περιορίσει τον Leigh Bowery

Η Tate Modern φέρνει στις αίθουσές της μια έκθεση για έναν «larger than life» περφόρμερ. Η πορεία του νεαρού αγοριού από το ήσυχο προάστιο Sunshine της Μελβούρνης που έγινε παγκοσμίως διάσημη προσωπικότητα στον χώρο του πολιτισμού, χάρη στον εξωφρενικό, πολύπλοκο και δημιουργικό χαρακτήρα του και άφησε ανεξίτηλο και αδιαμφισβήτητο αποτύπωμα στη σύγχρονη τέχνη και πέρα από αυτήν. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ