Ραφαήλ: ο θρίαμβος της ιταλικής Αναγέννησης Facebook Twitter

Ραφαήλ: ο θρίαμβος της ιταλικής Αναγέννησης

1

Ο Ραφαήλ στέκεται ισάξια δίπλα στον Λεονάρντο ντα Βίντσι και τον Μιχαήλ Άγγελο και θεωρείται ως ένας από τους σπουδαιότερους καλλιτέχνες όλων των εποχών. Σαν ζωγράφος και αρχιτέκτονας που εργάστηκε στη Φλωρεντία και τη Ρώμη για πρίγκιπες και θρησκευτικούς ηγέτες ο Ραφαήλ εκπροσωπεί τον μεγαλοφυή καλλιτέχνη της ώριμης Αναγέννησης ο οποίος προσπαθούσε διαρκώς να πετύχει την ισορροπία ανάμεσα στη νατουραλιστική αποτύπωση και την εξιδανίκευση. Απέδωσε με υπερβατική ακρίβεια το νεοπλατωνκό ιδεώδες του ανθρώπινου μεγαλείου μέσα από συνθέσεις στις οποίες η δραματική ένταση ισορροπεί με την απόλυτη αίσθηση του μέτρου σε μια αδιατάρακτη αρμονία. 



Ραφαήλ: ο θρίαμβος της ιταλικής Αναγέννησης Facebook Twitter
Raphael, Madonna dell’Impannata, 1511, © Galleria Palatina, Palazzo Pitti, Uffizi, Florence: Opificio delle Pietre Dure, Φλωρεντία.
Ραφαήλ: ο θρίαμβος της ιταλικής Αναγέννησης Facebook Twitter
Raphael, The Madonna and Child with the Infant Saint John (Esterházy Madonna), 1508, Museum of Fine Arts, Βουδαπέστη.
Ραφαήλ: ο θρίαμβος της ιταλικής Αναγέννησης Facebook Twitter
Raphael, Αυτοπορτρέτο, 1506, Galleria degli Uffizi, Φλωρεντία, © Galleria degli Uffizi.
Ραφαήλ: ο θρίαμβος της ιταλικής Αναγέννησης Facebook Twitter
Raphael,The Vision of Ezekiel (1516-1517), Galleria Pelatina, Palazzo Pitti, Uffici, Φλωρεντία.
Ραφαήλ: ο θρίαμβος της ιταλικής Αναγέννησης Facebook Twitter
Raphael, A study for the head of an apostle in the ‘Transfiguration’ (c.1519), Albertina, Βιέννη.
Ραφαήλ: ο θρίαμβος της ιταλικής Αναγέννησης Facebook Twitter
Raphael, Study of head and hand, 1519-20, Ashmolean Museum, Oxford © Ashmolean Museum, University of Oxford
Ραφαήλ: ο θρίαμβος της ιταλικής Αναγέννησης Facebook Twitter
Raphael,, Protrait of Bindo Altoviti Portraet des Bindo Altoviti, National Gallery of Art, Washington, © National Gallery of Art, Ουάσινγκτον.
Ραφαήλ: ο θρίαμβος της ιταλικής Αναγέννησης Facebook Twitter
Raphael,The Massacre of the Innocent, περ. 1505-1510.
Ραφαήλ: ο θρίαμβος της ιταλικής Αναγέννησης Facebook Twitter
Raphael,The Cumaean Sibyl (Study for the Sibyls fresco in Santa Maria della Pace, Rome) 1511, Albertina, Βιέννη.
Ραφαήλ: ο θρίαμβος της ιταλικής Αναγέννησης Facebook Twitter
Raphael, Saint George, 1505. © Musee Du Louvre, Παρίσι.
Ραφαήλ: ο θρίαμβος της ιταλικής Αναγέννησης Facebook Twitter
Raphael, The Virgin with the Blue Diadem, 1511. © Musee Du Louvre, Παρίσι.
Ραφαήλ: ο θρίαμβος της ιταλικής Αναγέννησης Facebook Twitter
Raphael,The marriage of Alexander and Roxane, 1517, Albertina, Βιέννη.
Ραφαήλ: ο θρίαμβος της ιταλικής Αναγέννησης Facebook Twitter
Raphael, Die Madonna mit dem Granatapfel, 1504, Albertina, Βιέννη.
Ραφαήλ: ο θρίαμβος της ιταλικής Αναγέννησης Facebook Twitter
Raphael, Compositional study (Modello for the lower left side of the Disputa, Stanza della Segnatura, 1509, Βατικανό.
Ραφαήλ: ο θρίαμβος της ιταλικής Αναγέννησης Facebook Twitter
Raphael, The Virgin and Child (Madonna Colonna), 1508, Staatliches Museum, Βερολίνο.
Ραφαήλ: ο θρίαμβος της ιταλικής Αναγέννησης Facebook Twitter
Raphael,, Madonna studies, 1506-1507. © Albertina, Βιέννη.
Ραφαήλ: ο θρίαμβος της ιταλικής Αναγέννησης Facebook Twitter
Raphael,Two Studies of Male Nudes, 1515, Βατικανό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 23.12.2017

Εικαστικά
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

H εκρηκτική συνάντηση του Francis Bacon με τον Peter Beard

Σαν σήμερα / Φράνσις Μπέικον: «Σιχαίνομαι εννιά στις δέκα ζωγραφιές που βλέπω, ανάμεσά τους και τις δικές μου»

Σαν σήμερα το 1992 πεθαίνει ο σπουδαίος αιρετικός Βρετανός ζωγράφος και ανατόμος της ανθρώπινης υπαρξιακής αγωνίας. Ο Βασίλης Κιμούλης είχε μεταφράσει αποκλειστικά για τη LIFO αποσπάσματα από τις εκρηκτικές συνομιλίες του Μπέικον με τον φωτογράφο Peter Beard.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ
Η Κιμώνα τα μεσάνυχτα γίνεται γάτα

Εικαστικά / Όταν η Κιμώνα ήταν μικρή έκλεβε τους μαγνήτες του παππού της, του γλύπτη Takis

Η τοσοδούλα γκαλερί Red Carpet, με το τέλειο γκράφιτι στον τοίχο, ξεχωρίζει από μακριά στην οδό Σολωμού. Κόρη της εικαστικού Λυδίας Βενιέρη και εγγονή του γλύπτη Takis, η ιδιοκτήτριά της, η Κιμώνα, φιλοξενεί 7 καλλιτέχνες σε 15 τετραγωνικά. Όταν της μιλούν για τα Eξάρχεια τα μάτια της βγάζουν καρδούλες.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Άγγελος Μεργές: Οff season παραθεριστές με χρώματα που εκπέμπουν ηλεκτρισμένη ενέργεια

Εικαστικά / Παραθεριστές ή πρόσφυγες; Οι αινιγματικές φιγούρες του Άγγελου Μεργέ

Ο 36χρονος Έλληνας ζωγράφος, με έδρα τη Ζυρίχη, εκθέτει στην γκαλερί Καλφαγιάν έργα του με διφορούμενες –έντονα χρωματισμένες και ηλεκτρισμένες– ανθρώπινες φιγούρες σε off season παραλίες, που θυμίζουν ήρωες του Αντονιόνι.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Leigh Bowery: ακόρεστη όρεξη για έρωτα και υψηλή τέχνη από την καλτ φιγούρα που σημάδεψε μια εποχή

Nothing Days / Leigh Bowery: Ακόρεστη όρεξη για έρωτα και υψηλή τέχνη από την καλτ φιγούρα που σημάδεψε μια εποχή

Ο εκκεντρικός καλλιτέχνης που ο Boy George είχε χαρακτηρίσει ως «μοντέρνα τέχνη με πόδια» έζησε μια περιπετειώδη ζωή με εκατοντάδες συνευρέσεις στις τουαλέτες του Λονδίνου, δημιουργώντας ταυτόχρονα τέχνη με τα μοναδικά καλτ κοστούμια του που σημάδεψαν μια γενιά σχεδιαστών και εξακολουθούν να εμπνέουν.
M. HULOT
Project Mycelium: Η διάβρωση, η αναγέννηση και τα μανιτάρια που φυτρώνουν σε μια φανταστική τουαλέτα της Κάλλας

Εικαστικά / Μια πρωτοποριακή συνάντηση τέχνης, επιστήμης, ιστορίας και οικολογίας

Στο Project Mycelium, τρία εντυπωσιακά κοστούμια, που θα μπορούσαν να φοράνε η Μαρία Κάλλας, η βασίλισσα Αμαλία και ο Ιωάννης Καποδίστριας, καταβροχθίζονται από ζωντανούς μύκητες.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Εικαστικά / Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Η 27χρονη εικαστικός μιλά για τη διαδρομή της από την Αθήνα στο Λος Άντζελες, για το πώς το ερωτικό πάθος μεταμόρφωσε την τέχνη της, καθώς και για τη μυστικιστική διάσταση στα έργα της. Για τη γνωριμία της με τη Lana Del Rey απέφυγε να μιλήσει.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
«Η εμμονή του βλέμματος»: Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

The Review / Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

Ποιο είναι το αποκαλούμενο «εθνικό αφήγημα» που υπηρετεί η Εθνική Πινακοθήκη; Ο Χρήστος Παρίδης συζητά με τον δημοσιογράφο και επιμελητή εκθέσεων Δημήτρη Τρίκα για τη νέα επετειακή έκθεση στη μνήμη του Παναγιώτη Τέτση, η οποία μόλις εγκαινιάστηκε στην Εθνική Πινακοθήκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου / Περικλής Βυζάντιος: από το Παρίσι της Μπελ Επόκ στο φως της Ύδρας 

Εικαστικά / Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου

Μια ανασκόπηση της ζωής και του έργου του ζωγράφου, που ήταν γνωστός για τα ελληνικά τοπία και την Ύδρα, με αφορμή την αναδρομική έκθεση του Περικλή και του Ντίκου Βυζάντιου στο Ίδρυμα Θεοχαράκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
 Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Εικαστικά / Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Με αφορμή την αναδρομική έκθεση στη Συλλογή Peggy Guggenheim στη Βενετία, έφτασε η στιγμή να ανακαλύψουμε τη ζωγράφο που θεωρείται εθνικός θησαυρός για την Πορτογαλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Εικαστικά / Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Μια νέα έκθεση στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στο Παρίσι με πορτρέτα της κόρης του Ανρί Ματίς, Μαργκερίτ, προσφέρει μια νέα οπτική στο έργο του μεγάλου Γάλλου καλλιτέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Εικαστικά / Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Αφρικανική τέχνη, κριτική στην αποικιοκρατία, έργα για τα δικαιώματα των ζώων και εμπνευσμένα από διαστημικά ταξίδια, νέοι καλλιτέχνες και αναδρομικές εκθέσεις σε μουσεία και γκαλερί της Αθήνας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τέσσερις σημαντικοί διεθνείς καλλιτέχνες αποτελούν τον προπομπό της μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ

Εικαστικά / ΕΜΣΤ: Τέσσερις διεθνείς καλλιτέχνες και μία θεματική έκθεση για τα ζώα που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ

Δύο ατομικές εκθέσεις και δύο μεγάλης κλίμακας in situ εγκαταστάσεις φωτίζουν τη σχέση μας με τα ζώα και τις οικολογικές συνέπειες της αποικιοκρατίας ενώ αποτελούν προπομπό μιας μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Εικαστικά / «Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Στην υποβλητική της έκθεση στο ΕΜΣΤ, η εικαστικός Τζάνις Ράφα αναδημιουργεί ένα φανταστικό περιβάλλον άδειων στάβλων για να μιλήσει για τη σχέση του ανθρώπινου και του ζωικού κόσμου, ενώ μας προκαλεί να σκεφτούμε τις έννοιες της φροντίδας και της αγάπης, αλλά και την ανάγκη μας για κυριαρχία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ