Σταμάτης Μήτσιος aka STMTS

 Σταμάτης Μήτσιος aka STMTS Facebook Twitter
Στην Ελλάδα δεν ελπίζω γενικά, είναι πολύ δύσκολα τα πράγματα. Εδώ δεν βρίσκουν δουλειά επιστήμονες... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO
1


  • Γεννήθηκα στην Αθήνα το 1993 στο Μαρούσι. Ήμουν ανήσυχο παιδί, μου άρεσε να παίζω πολύ με Lego, να φτιάχνω παζλ. Αργότερα, στο γυμνάσιο και στο λύκειο, μου άρεσε να βγαίνω σε αλάνες, να τρέχω, να παίζω, να κάνω skate, να ακούω μουσική, να κάνω πολλές βόλτες, πάρα πολλές βόλτες. Στο σχολείο βόλταρα συνέχεια. Δεν ήμουνα και πολύ καλός μαθητής. Ήμουν καλός μόνο σε πολύ συγκεκριμένα μαθήματα.
  • Μικρός δεν ήξερα τι ήθελα να κάνω. Με ένοιαζε να περνάω καλά. Αργότερα, στη Β' Λυκείου, κατάλαβα ότι μου άρεσε να σχεδιάζω. Ήξερα ότι αυτό με ενδιέφερε, έμαθα για τη Σχολή Καλών Τεχνών κι έβαλα στόχο να μπω. Μπήκα με την πρώτη και αφοσιώθηκα σε αυτό. Άφησα και τις πολλές-πολλές βόλτες και σοβάρεψα, κάπως. Τώρα είμαι στο τρίτο έτος.
  • Με βάση τη δική μου εμπειρία, είναι πολύ μεγάλο χάος η σχολή. Δεν ξέρεις πού να πρωτοπάς, δεν ξέρεις με ποιον να πρωτομιλήσεις, δεν ξέρεις ποιος καθηγητής σού ταιριάζει, ποιο μάθημα σου πηγαίνει, δεν καταλαβαίνεις τις ασκήσεις. Αν δεν είσαι συνειδητοποιημένος στο τι θες να κάνεις και πού θες να βαδίσεις κι επηρεάζεσαι εύκολα από διάφορους καθηγητές ή και από φοιτητές ακόμα, στο τέλος κινδυνεύεις να καείς. Τα δύο πρώτα χρόνια δεν ήμουν ευχαριστημένος, ψαχνόμουν, πήγαινα στο εργαστήριο έτσι απλά, επειδή πήγαιναν και οι φίλοι μου, και δεν μου άρεσε. Δεν είχα βρει αυτό που ήθελα, δεν μπορούσα να συνεννοηθώ και ήμουν απογοητευμένος. Έφτασα σε σημείο να τα παρατήσω. Ευτυχώς, ανακάλυψα τον τομέα της χαρακτικής κι αισθάνομαι πολύ τυχερός που βρήκα αυτούς τους καθηγητές. Τώρα μπορώ να πω ότι είμαι ευχαριστημένος, μαθαίνω πράγματα και χαίρομαι που είμαι σε αυτήν τη σχολή. Πρέπει να ψάχνεσαι. Σε όλα τα πράγματα πρέπει να ψάχνεσαι.
  • Το πώς θα είσαι ως καλλιτέχνης δεν θα σ' το μάθει η σχολή. Η σχολή σού δείχνει κάποια πράγματα, ό,τι ρωτάω μου το λένε, αλλά, από κει και πέρα, το πώς θα εξελιχθείς εσύ και πώς θα εξελίξεις την τέχνη σου είναι δικό σου θέμα. Θέλει πολύ σκληρή δουλειά πλέον, πρέπει να δουλεύεις και να είσαι καλός. Η σχολή δεν σε κάνει καλλιτέχνη σε καμία περίπτωση. Έχω γνωρίσει παιδιά που δεν έχουν πάει σε καμιά σχολή και η δουλειά τους είναι άριστη. Δεν τα ξέρει ούτε η μάνα τους, είναι άγνωστα –δεν τους νοιάζει κιόλας–, αλλά τα έργα τους μου σηκώνουν την τρίχα, είναι απίστευτα.
 Σταμάτης Μήτσιος aka STMTS Facebook Twitter
Παντού υπάρχουν σπουδαίοι καλλιτέχνες. Και στις γκαλερί και στον δρόμο και παντού. Εδώ και 20 χρόνια η τέχνη του δρόμου έχει γίνει μια πολύ δυνατή μορφή τέχνης... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO
  • Στην Ελλάδα δεν ελπίζω γενικά, είναι πολύ δύσκολα τα πράγματα. Εδώ δεν βρίσκουν δουλειά επιστήμονες... Η αγορά της τέχνης έχει πέσει πολύ, αλλά δεν χάνονται οι ελπίδες. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να σε ρίχνει αυτό. Εμένα με κάνει πιο πολύ πεισματάρη. Και δεν στέκομαι στα όρια της Ελλάδας. Υπάρχει το Ίντερνετ, υπάρχουν τόσα μέσα επικοινωνίας, δείχνεις τη δουλειά σου, πας σε ξένες χώρες, κάνεις πιο εύκολα ταξίδια.
  • Ο τρόπος που αντιμετωπίζουν το street art στη σχολή δεν είναι στάνταρ. Εξαρτάται από τον καθηγητή με τον οποίο μιλάς, δεν έχουν όλοι την ίδια άποψη. Σε κάποια σημεία έχουν δίκιο και σε κάποια άδικο. Θεωρούν ότι είναι μόδα και ότι οι καλλιτέχνες του δρόμου δεν είναι απαραίτητα τόσο καλοί. Μου λένε ότι τίποτα δεν είναι τόσο σπουδαίο και ότι ο καθένας μπορεί να φτιάξει κάτι στον δρόμο. Αυτό είναι αλήθεια. Εγώ δεν θαυμάζω κάτι επειδή το κάνει κάποιος στον δρόμο. Μπορεί να κάνει κάτι σπίτι του και να είναι καλό. Σε αυτό που διαφωνώ με τη σχολή είναι ότι δεν πρέπει να τα ισοπεδώνουμε όλα. Παντού υπάρχουν σπουδαίοι καλλιτέχνες. Και στις γκαλερί και στον δρόμο και παντού. Εδώ και 20 χρόνια η τέχνη του δρόμου έχει γίνει μια πολύ δυνατή μορφή τέχνης. Σίγουρα, όμως, είναι και μόδα. Και δεν είναι δύσκολο για κάποιον να βγει έξω και να κάνει κάτι. Το θέμα είναι τι κάνει.
  • Ξεκίνησα το πρότζεκτ με τα παιδιά επειδή αυτό μου βγήκε. Δεν μου αρέσει να τα σχεδιάζω επειδή είναι γλυκούλια ή επειδή είναι συμπαθητικά και χαρούμενα. Τα παιδιά μού βγάζουν μια επαναστατικότητα, μια ξεγνοιασιά. Τα χρησιμοποιώ σαν όπλο, σαν εργαλείο, για να περάσω μηνύματα στον κόσμο, όπως είναι το χιούμορ, ο σαρκασμός. Είναι το μέσο μου. Το παιδάκι με τη γλώσσα έξω στην Πειραιώς ήταν το τρίτο έργο που είχα κάνει στον δρόμο κι έδειχνε αυτό που σκεφτόμασταν όλοι, πάνω-κάτω, εκείνη την εποχή. Είναι ένα παιδί που φοράει γυαλιά μεγάλα, ντύνεται όπως θέλει, βγάζει τη γλώσσα έξω σε όλους και φοράει μπλούζα που γράφει I LOVE LIFE (είχα πάρει το σήμα από το I LOVE NEW YORK). Αυτό το έργο είχε πολύ μεγάλη ανταπόκριση.
  • Τα έργα στον δρόμο μού έχουν ανοίξει πόρτες. Εδώ και δύο χρόνια συνεργάζομαι με μία γκαλερί στο Μαϊάμι. Αυτό προέκυψε μέσω του Ίντερνετ. Ανοίγομαι σιγά-σιγά και στην Ελλάδα και σε άλλες γκαλερί στο εξωτερικό, δεν θέλω να φτάσω 40 χρονών και να κολλάω παντού παιδιά. Εμένα με νοιάζει να ζωγραφίζω. Όσο μεγαλώνεις, έχεις και διαφορετικές ανησυχίες. Προσωπικά, με ενδιαφέρει η γκαλερί, αλλά δεν είναι τα λεφτά ο πρώτος μου στόχος. Θέλω να κάνω αυτό που μου αρέσει και με ενδιαφέρει η άποψη κάποιων συγκεκριμένων ανθρώπων που εκτιμάω και θαυμάζω.
  • Με εμπνέουν αυτά που ζω, η σημερινή κατάσταση με τα αδιέξοδα, η καθημερινή ζωή, τα γεγονότα, η εποχή μου. Και θέλω να τη δείχνω άλλες φορές με λύπη, άλλες με χαρά, άλλες με χιούμορ. Αυτά κυρίως. Και η μουσική με εμπνέει. Μου φτιάχνει εικόνες στο μυαλό. Ακούω μέταλ και λίγο χιπ χοπ και ραπ. Αλλά κυρίως μέταλ. Είμαι της μέταλ γενιάς.
 Σταμάτης Μήτσιος aka STMTS Facebook Twitter
Με εμπνέουν αυτά που ζω, η σημερινή κατάσταση με τα αδιέξοδα, η καθημερινή ζωή, τα γεγονότα, η εποχή μου. Και θέλω να τη δείχνω άλλες φορές με λύπη, άλλες με χαρά, άλλες με χιούμορ... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO
  • Στη street art της Αθήνας σίγουρα υπάρχει ένας κορεσμός, αλλά έχουμε ένα επίπεδο. Ωστόσο, ο καθένας κρίνει με την προσωπική του οπτική. Εγώ έχω να πω ότι δεν με νοιάζει να βάφω παντού. Όταν βγαίνω έξω στον δρόμο, θέλω να κάνω κάτι καλό, δεν με νοιάζει η μαζική παραγωγή και πιστεύω ότι δεν πρέπει όλοι οι τοίχοι να είναι βαμμένοι. Το να βλέπεις σε κάθε δρόμο και ένα έργο τέχνης, το αποδυναμώνει. Γίνεται συνηθισμένο και χάνει το ενδιαφέρον του.
  • Θαυμάζω παλιούς ζωγράφους όπως ο Ρέμπραντ, ο Ντίρερ, ο Ρούμπενς, ο Νταλί, ο Ντορέ κ.ά. Όλοι αυτοί είναι σχολή ολόκληρη για μένα. Επίσης, μου αρέσουν και οι πιο σύγχρονοι, όπως ο Ρίχτερ, ο Ντέιβιντ Χόκνεϊ, ο Φρόιντ, ο Λόρι Λίπτον κ.ά. Μου αρέσουν και καλλιτέχνες που έχουν βγει από τη street art, αλλά έχουν συνεχίσει ως ζωγράφοι, όπως ο Κόνορ Χάρινγκτον, ο Kaws. Από Έλληνες, μου αρέσει ο Κώστας Γραμματόπουλος, ο Γιάννης Κεφαλληνός, ο Τάσσος, ο Στέλιος Φαϊτάκης.
  • Ο πιο μεγάλος μου φόβος είναι να κάνω κάτι που δεν μου αρέσει και να ζήσω μια ζωή που δεν έχω επιλέξει. Είναι χειρότερη και από τον θάνατο, είναι κάτι σαν βασανιστήριο.
  • Δεν πιστεύω στην τύχη! Πιστεύω στη φυσική εξέλιξη του καθενός, στη δουλειά και τη θέληση. Ποτέ μη νομίζεις ότι τελείωσες. Έχω καταλάβει ότι δεν υπάρχει το «τελείωσα, τα έμαθα όλα». Συνεχώς πρέπει να μαθαίνεις πράγματα, πρέπει να εξελίσσεσαι, να δέχεσαι καινούργιες επιρροές. Και να μην τα παρατάς ποτέ. Να είσαι πάντα μαθητής και να μη χάνεις τον πολύτιμο χρόνο σου με ανούσιες χαζομάρες.

Δείτε τη δουλειά του Σταμάτη Μήτσιου στο www.stmtsart.com

 

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Project Mycelium: Η διάβρωση, η αναγέννηση και τα μανιτάρια που φυτρώνουν σε μια φανταστική τουαλέτα της Κάλλας

Εικαστικά / Μια πρωτοποριακή συνάντηση τέχνης, επιστήμης, ιστορίας και οικολογίας

Στο Project Mycelium, τρία εντυπωσιακά κοστούμια, που θα μπορούσαν να φοράνε η Μαρία Κάλλας, η βασίλισσα Αμαλία και ο Ιωάννης Καποδίστριας, καταβροχθίζονται από ζωντανούς μύκητες.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Εικαστικά / Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Η 27χρονη εικαστικός μιλά για τη διαδρομή της από την Αθήνα στο Λος Άντζελες, για το πώς το ερωτικό πάθος μεταμόρφωσε την τέχνη της, καθώς και για τη μυστικιστική διάσταση στα έργα της. Για τη γνωριμία της με τη Lana Del Rey απέφυγε να μιλήσει.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
«Η εμμονή του βλέμματος»: Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

The Review / Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

Ποιο είναι το αποκαλούμενο «εθνικό αφήγημα» που υπηρετεί η Εθνική Πινακοθήκη; Ο Χρήστος Παρίδης συζητά με τον δημοσιογράφο και επιμελητή εκθέσεων Δημήτρη Τρίκα για τη νέα επετειακή έκθεση στη μνήμη του Παναγιώτη Τέτση, η οποία μόλις εγκαινιάστηκε στην Εθνική Πινακοθήκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου / Περικλής Βυζάντιος: από το Παρίσι της Μπελ Επόκ στο φως της Ύδρας 

Εικαστικά / Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου

Μια ανασκόπηση της ζωής και του έργου του ζωγράφου, που ήταν γνωστός για τα ελληνικά τοπία και την Ύδρα, με αφορμή την αναδρομική έκθεση του Περικλή και του Ντίκου Βυζάντιου στο Ίδρυμα Θεοχαράκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
 Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Εικαστικά / Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Με αφορμή την αναδρομική έκθεση στη Συλλογή Peggy Guggenheim στη Βενετία, έφτασε η στιγμή να ανακαλύψουμε τη ζωγράφο που θεωρείται εθνικός θησαυρός για την Πορτογαλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Εικαστικά / Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Μια νέα έκθεση στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στο Παρίσι με πορτρέτα της κόρης του Ανρί Ματίς, Μαργκερίτ, προσφέρει μια νέα οπτική στο έργο του μεγάλου Γάλλου καλλιτέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Εικαστικά / Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Αφρικανική τέχνη, κριτική στην αποικιοκρατία, έργα για τα δικαιώματα των ζώων και εμπνευσμένα από διαστημικά ταξίδια, νέοι καλλιτέχνες και αναδρομικές εκθέσεις σε μουσεία και γκαλερί της Αθήνας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τέσσερις σημαντικοί διεθνείς καλλιτέχνες αποτελούν τον προπομπό της μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ

Εικαστικά / ΕΜΣΤ: Τέσσερις διεθνείς καλλιτέχνες και μία θεματική έκθεση για τα ζώα που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ

Δύο ατομικές εκθέσεις και δύο μεγάλης κλίμακας in situ εγκαταστάσεις φωτίζουν τη σχέση μας με τα ζώα και τις οικολογικές συνέπειες της αποικιοκρατίας ενώ αποτελούν προπομπό μιας μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Εικαστικά / «Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Στην υποβλητική της έκθεση στο ΕΜΣΤ, η εικαστικός Τζάνις Ράφα αναδημιουργεί ένα φανταστικό περιβάλλον άδειων στάβλων για να μιλήσει για τη σχέση του ανθρώπινου και του ζωικού κόσμου, ενώ μας προκαλεί να σκεφτούμε τις έννοιες της φροντίδας και της αγάπης, αλλά και την ανάγκη μας για κυριαρχία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Εικαστικά / Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Το Μουσείο Μπενάκη τιμά με μια σημαντική έκθεση τη μνήμη του σκηνοθέτη, διανοούμενου, ιστοριοδίφη και ερευνητή του λαϊκού μας πολιτισμού, συνδημιουργού του θρυλικού «Παρασκηνίου». Ο επιμελητής της έκθεσης, Γιώργος Σκεύας, μας μιλά γι’ αυτήν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγάλη έκθεση του Steve McQueen για τα κινήματα που διαμόρφωσαν τη Μεγάλη Βρετανία

Εικαστικά / Η Μεγάλη Βρετανία που αντιστάθηκε υπάρχει ακόμα στις φωτογραφίες αυτής της έκθεσης

Από τις σουφραζέτες των αρχών του 20ού αιώνα μέχρι τις διαμαρτυρίες για τον πόλεμο στο Ιράκ, η έκθεση σε επιμέλεια του Steve McQueen συγκεντρώνει τις πιο δυνατές εικόνες μιας χώρας που βγήκε πολύ συχνά και πολύ δυνατά στους δρόμους.  
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Η αρχαιομετρία, η τεχνητή νοημοσύνη και η καλλιτεχνική δημιουργία συνεργάστηκαν σε μια καινοτόμο μελέτη αποκατάστασης της τοιχογραφίας με το κυνήγι από τον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην αναβίωση της αρχαίας τέχνης.
M. HULOT

σχόλια

1 σχόλια
Συμφωνώ με όλα αυτα που λέει και μου αρέσει πολύ η δουλειά του! χαίρομαι να βλέπω τέτοιους νέους ανθρώπους.. Πιστεύω να συνεχίσει έτσι και να μην καβαλήσει το καλάμι οπως πολλοί άλλοι...