Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της)

Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Οι τελίτσες στο πρόσωπο είναι οι κωδικοί μου, κάτι σημαίνουν, αλλά δεν θέλω να σου πω ακριβώς τι. Τις ζωγραφίζω εδώ και έντεκα χρόνια, κάθε μέρα, στο πρόσωπο μου... Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

Βρισκόμαστε πίσω από την πλατεία Βικτωρίας, σε ένα πεζόδρομο. Οι οδηγίες είναι σαφείς. «Θα με πάρετε τηλέφωνο μόλις φθάσετε για να κατέβω να σας ανοίξω, η πόρτα ανοίγει με τηλεκοντρόλ».


Και όντως. Η Αναστασία εμφανίζεται σιγά-σιγά καθώς σηκώνεται το ηλεκτρικό ρολό της πόρτας. Είναι ένα πολύ νέο κορίτσι. Μελαχρινή και όμορφη. Ντυμένη απλά, με τζιν, ένα μαύρο t-shirt και Vans παπούτσια. Στο πρόσωπό της έχει ζωγραφίσει σε διάφορα σημεία, κοντά στα μάτια, μαύρες τελίτσες. Της λέω πόσο μου αρέσουν. Της πάνε πολύ. Γελάει και πατάει το νούμερο 7 στο ασανσέρ.


Το εργαστήριο της Αναστασίας βρίσκεται σε ένα παράξενο κτίριο που στεγάζει στους πρώτους πέντε ορόφους γκαράζ αυτοκινήτων και στους υπόλοιπους τρεις στούντιο, κυρίως καλλιτεχνών. «Παλιά στεγαζόταν εδώ μια εταιρεία τηλεπικοινωνιών και τα στούντιο ήταν τα γραφεία της εταιρείας. Τώρα έχουν μαζευτεί διάφοροι δημιουργικοί άνθρωποι. Κάτω από μένα είναι ένα παιδί που φτιάχνει μουσικά όργανα, πιο πέρα είναι κάποιοι άλλοι που κάνουν μοντάζ, μια κοπέλα που κάνει ρούχα, υπάρχουν καλοτεχνίτες που έρχονται από διάφορα μέρη του κόσμου και που έχουν εδώ το εργαστήριό τους για όσο καιρό βρίσκονται στην Αθήνα. Ακριβώς δίπλα από μένα βέβαια βρίσκεται και ο Τάσος που είναι personal trainer και φέρνει εδώ τους μαθητές τους για γυμναστική. Αν και καμιά φορά είναι λίγο δύσκολη η συνύπαρξη, ωστόσο έχει και την πλάκα του το γεγονός ότι περνάνε μέσα από το στούντιο μου με κολάν και αθλητικά και πηγαίνουν δίπλα για ασκήσεις».

Ο χώρος της Αναστασίας είναι μικρός και γεμάτος με εργαλεία και υλικά που χρησιμοποιεί: Μελάνια, κόλλες, ραπιδογράφοι, πινέλα, διάφορα είδη χαρτιών, γύψοι, τσιμέντο, γάζες, σφραγίδες, κομμάτια ξύλων, μεταξένια υφάσματα ακόμα και υλικά που βρίσκει πεταμένα στα σκουπίδια.


Ο χώρος της Αναστασίας είναι μικρός και γεμάτος με εργαλεία και υλικά που χρησιμοποιεί: Μελάνια, κόλλες, ραπιδογράφοι, πινέλα, διάφορα είδη χαρτιών, γύψοι, τσιμέντο, γάζες, σφραγίδες, κομμάτια ξύλων, μεταξένια υφάσματα ακόμα και υλικά που βρίσκει πεταμένα στα σκουπίδια.


Τα έργα της είναι όλα ασπρόμαυρα. Κάποια από αυτά είναι σε εξέλιξη μέσα στο στούντιο και απεικονίζουν άμορφες μάζες που μέσα από τις επαναλαμβανόμενες τελείες και γραμμές που χρησιμοποιεί για να τα φτιάξει δημιουργούν μια τρισδιάστατη ψευδαίσθηση ροής.

«Εμένα μου αρέσει αυτό εδώ το παράθυρο που μπαίνει ωραίο φως. Κάθομαι και χαζεύω έξω το αστικό τοπίο» λέει και το φως το ήλιου φωτίζει τις τελίτσες του προσώπου της που μοιάζουν τόσο φυσικές πάνω της.

Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Το εργαστήριο της Αναστασίας βρίσκεται σε ένα παράξενο κτίριο που στεγάζει στους πρώτους πέντε ορόφους γκαράζ αυτοκινήτων και στους υπόλοιπους τρεις στούντιο, κυρίως καλλιτεχνών. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


Η Αναστασία σπούδασε γραφιστική στη Βακαλό και αρχικά δούλεψε στον χώρο της διαφήμισης, σε μια μεγάλη διαφημιστική εταιρεία. «Αν και έμαθα πολλά εκεί, ωστόσο ένιωθα να μην ταιριάζω μέσα σε αυτό τον χώρο. Μεγάλωσα μέσα σε εργαστήρια, μια και η μαμά μου είναι καλλιτέχνις, κεραμίστρια, κι έτσι αποφάσισα σταδιακά να δοκιμάσω να αφήσω ελεύθερο το δημιουργικό κομμάτι του εαυτού μου. Νοίκιασα λοιπόν αυτό τον χώρο, μάζεψα τα υλικά μου και ξεκίνησα να ζωγραφίζω».


Οι πιο πολλές τελείες που έχει κάνει, λέει, ήταν για μια μεγάλη τοιχογραφία που έφτιαξε πρόσφατα για το Souzy Tros και είχε διαστάσεις 8 μέτρα επί 1.70. «Ουσιαστικά είναι ένας τοίχος που δημιουργεί μια ψευδαίσθηση, μια οφθαλμαπάτη και μια κίνηση. Έχει μια ενέργεια, μια ροή» μου λέει καθώς μου δείχνει στο κινητό μια φωτογραφία από το εντυπωσιακό της δημιούργημα.


«Καμιά φορά μετράω τις τελείες και τις γραμμές που φτιάχνω αλλά πολύ συχνά χάνομαι μέσα σε αυτό. Αυτή η διαδικασία της επανάληψης σε κάνει να θέλεις να πάρεις τον χρόνο με τον εαυτό σου, χρειάζεται συγκέντρωση και έχει στοιχεία διαλογισμού».

Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
«Εμένα μου αρέσει αυτό εδώ το παράθυρο που μπαίνει ωραίο φως. Κάθομαι και χαζεύω έξω το αστικό τοπίο». Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


«Οι τελίτσες στο πρόσωπο είναι οι κωδικοί μου, κάτι σημαίνουν, αλλά δεν θέλω να σου πω ακριβώς τι. Τις ζωγραφίζω εδώ και έντεκα χρόνια, κάθε μέρα, στο πρόσωπο μου και δεν είναι πάντα στα ίδια σημεία. Τις φτιάχνω κάθε πρωί με αδιάβροχο eyeliner που δεν φεύγει ακόμα κι όταν μπαίνω στη θάλασσα».


Μου λέει ότι το στοιχείο της θάλασσας είναι αυτό που την έχει επηρεάσει όσο τίποτε άλλο. «Νομίζω πως αυτό το στοιχείο της ροής που έχουν τα έργα μου προκύπτει από εκεί. Κάνω ιστιοπλοΐα για χρόνια, από μικρό παιδί. Ουσιαστικά μεγάλωσα μέσα σε ένα ιστιοπλοϊκό, το πρώτο μου ταξίδι το έκανα όταν ήμουν 35 ημερών και συνεχίζω να το κάνω μέχρι και σήμερα» λέει και κάνει μια κίνηση θέλοντας να δείξει ότι είναι «κουνημένη».


Αγαπημένη της καλλιτέχνις είναι η Γιαπωνέζα εικαστικός Γιαγιόι Κουσάμα γεγονός που καθόλου δεν εκπλήσσει μια και το αγαπημένο μοτίβο της Κουσάμα είναι τα πουά που επαναλαμβάνει με έναν ψυχαναγκαστικό τρόπο, ο οποίος, όπως έχει πει η ίδια, έχει τις ρίζες του στην παιδική της ηλικία.

Λίγο μετά μιλάει για το Victoria Square Project, που είναι σχεδόν από κάτω, και μοιάζει όπως λέει «να έχει φωτίσει τη γειτονιά». Της αρέσει πολύ η πλατεία Βικτωρίας με τις αστικές πολυκατοικίες και τα μαγαζάκια των μεταναστών. «Πιο πολύ απ' όλα μου αρέσει ένα που φτιάχνει κάτι πεντανόστιμες γεωργιανές πίτες». Κάθε τόσο παίρνει μια και την τρώει στην πλατεία καθώς χαζεύει την κίνηση, πριν επιστρέψει στο μικρό της ζεν σύμπαν με τις αμέτρητες ασπρόμαυρες τελείες και γραμμές.

Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Καμιά φορά μετράω τις τελείες και τις γραμμές που φτιάχνω αλλά πολύ συχνά χάνομαι μέσα σε αυτές. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Ο χώρος της Αναστασίας είναι μικρός και γεμάτος με εργαλεία και υλικά που χρησιμοποιεί. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Info:

Δείτε περισσότερες δουλειές της Αναστασίας Παπαλεωνίδα-Πούντζα εδώ.

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Εικαστικά / Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή υποδέχεται την αναδρομική έκθεση ενός διεθνούς φήμης ανένταχτου Έλληνα καλλιτέχνη της διασποράς, γνωστού για το πολύπλευρο και στοχαστικό έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ογκίστ Ροντέν: Αυτή είναι η ζωή του καλλιτέχνη που δημιούργησε το γλυπτό ο «Σκεπτόμενος»

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ογκίστ Ροντέν: Αυτή είναι η ζωή του καλλιτέχνη που δημιούργησε το γλυπτό ο «Σκεπτόμενος»

Τα ρεαλιστικά γλυπτά του, που εκφράζουν τα ανθρώπινα συναισθήματα αλλά και τις αδυναμίες, εξακολουθούν να είναι σήμερα ιδιαίτερα δημοφιλή και να συγκεντρώνουν πλήθη φιλότεχνων όπου και αν εκτίθενται.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Λεονάρντο, Μικελάντζελο, Ραφαήλ: Αριστουργήματα και καλλιτεχνικές μονομαχίες 

Εικαστικά / Λεονάρντο, Μικελάντζελο, Ραφαήλ: Αριστουργήματα και καλλιτεχνικές μονομαχίες 

Μια έκθεση στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου φέρνει στο προσκήνιο μετά από έξι αιώνες τη θρυλική καλλιτεχνική «μονομαχία» μεταξύ Ντα Βίντσι και Μικελάντζελο με δυο έργα που δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Tependris vs Tependris

Εικαστικά / Tependris vs Tependris

Μια αναδρομική έκθεση με πίνακες και γλυπτά, εικονογραφήσεις και ηχογραφήσεις, έργα του Κωνσταντίνου Κακανιά από το 1996 μέχρι σήμερα, με θεματικές που εκτείνονται από τα βαθιά παιδικά τραύματα μέχρι το χιούμορ που χαρακτηρίζει τον πολυδιάστατο καλλιτέχνη.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΠΕΤΗΣ
Μέσα στη μεγαλειώδη έκθεση των πορτρέτων του Φράνσις Μπέικον

Εικαστικά / Μέσα στη μεγαλειώδη έκθεση των πορτρέτων του Φράνσις Μπέικον

Η National Portrait Gallery του Λονδίνου φιλοξενεί μια από τις κορυφαίες εικαστικές εκθέσεις της χρονιάς παγκοσμίως, μια ρετροσπεκτίβα στο έργο του Βρετανού καλλιτέχνη που άλλαξε την προσωπογραφία, δημιουργώντας μια ανεπανάληπτη ζωγραφική της φιγούρας με σπαραγμό, απελπισία και ευαισθησία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Ο Τζάκσον Πόλοκ και η επιρροή που είχαν στο έργο του ο Πικάσο και οι μεξικανικές τοιχογραφίες

Πολιτισμός / Ο Πικάσο και οι μεξικανικές τοιχογραφίες στα πρώιμα έργα του Τζάκσον Πόλοκ

Μια μοναδική έκθεση στο Παρίσι παρουσιάζει πίνακές του από τα χρόνια που τον επηρέαζαν οι σουρεαλιστές και ο Καρλ Γιουνγκ, πριν ακόμα γίνει γνωστός για τα αφηρημένα έργα του με την τεχνική «dripping», το 1947.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες

Εικαστικά / Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες

Η μοναδική οπτική του Λουκά Σαμαρά παρουσιάζεται στο μουσείο Dia Beacon της Νέας Υόρκης, στην πρώτη μεταθανάτια έκθεσή του και τελευταία στην οποία συνεργάστηκε ο ίδιος ο καλλιτέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το πέρασμα του Χατζηκυριάκου-Γκίκα από τη Δύση στην Ανατολή μέσα από μια μνημειώδη έκθεση

Εικαστικά / Το πέρασμα του Χατζηκυριάκου-Γκίκα από τη Δύση στην Ανατολή μέσα από μια μνημειώδη έκθεση

Tο Μουσείο Μπενάκη, με αφορμή την επέτειο 30 χρόνων από τον θάνατό του σπουδαίου Έλληνα καλλιτέχνη, διοργανώνει μια έκθεση αφιερωμένη στο ταξίδι του από τη Δύση στην Ανατολή το 1958. Ένα ταξίδι κυριολεκτικό και μεταφορικό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ