Ακούσαμε το πρώτο άλμπουμ της Σtella

Ακούσαμε το πρώτο άλμπουμ της Σtella Facebook Twitter
0
Ακούσαμε το πρώτο άλμπουμ της Σtella Facebook Twitter

Εντάξει. Όσες «συμμετοχές» και να έχεις κατά νου, όσες συνεργασίες σε εφήμερα ή λιγότερο εφήμερα projects και να έχουν περάσει από το CD-player ή το πικάπ σου, τίποτα δεν μπορεί να υποκαταστήσει την οντότητα ενός ολοκληρωμένου άλμπουμ.

Έτσι, ακόμη και αν θυμόμουν το «XS underwear» των My Wet Calvin (φωνητικά Στέλλα Χρονοπούλου) ή το 45άρι των Fever Kids (Σtella, Αλέξης) κ.λπ. με τίποτα δεν θα μπορούσα να σχηματίσω μία πλήρη και ολοκληρωμένη εικόνα για την τραγουδοποιό Σtella – την εικόνα, τέλος πάντων που μπορεί να μας δώσει το πρώτο φερώνυμο άλμπουμ της στην Inner Ear, ένα από τα πιο ευχάριστα αγγλόφωνα του τελευταίου καιρού.

Η Σtella γράφει τραγούδια με γκελ, με hook όπως λέμε. Τραγούδια δηλαδή που «κυλάνε», δίχως δυσκολία, δίχως «τραβάτε με κι ας κλαίω». Οι στίχοι της αφορούν… σχεσιακές καταστάσεις, τις οποίες όμως η τραγουδοποιός γνωρίζει να τις διαχειρίζεται σωστά, δίνοντας σ’ αυτές ένα ιδιαίτερο «ειδικό βάρος».

Οι μουσικές της Σtella έχουν μια μελωδική χάρη, κατ' αρχάς, η οποία ανοίγει σε πρώτη φάση το παιγνίδι – καθότι εκείνο που ακολουθεί είναι μία πολύ επιτυχής ρυθμική επεξεργασία, όπως και ενοργάνωση, ικανά όλα τούτα να φέρουν τα τραγούδια της στο στόμα των πολλών.

Οι μουσικές της από την άλλη έχουν μια μελωδική χάρη, κατ’ αρχάς, η οποία ανοίγει σε πρώτη φάση το παιγνίδι – καθότι εκείνο που ακολουθεί είναι μία πολύ επιτυχής ρυθμική επεξεργασία, όπως και ενοργάνωση, ικανά όλα τούτα να φέρουν τα τραγούδια της στο στόμα των πολλών.

Τι υπάρχει ακόμη στον… ανώτερο βαθμό; Η φωνή της. Η Σtella έχει πολύ ωραία, μεστή φωνή, δυνατή και εκφραστική, δίχως να «νιαουρίζει».

Τα τραγούδια της είναι ντυμένα… eighties. H ίδια και ο παραγωγός της Nteibint (πρόκειται για τον Γιώργο Μπακαλάκο, τον γιο του Θωμά Μπακαλάκου, που διαθέτει ήδη δυνατό electro στίγμα) έχουν κάνει καλή δουλειά, κυρίως στη χρήση των πλήκτρων (Σtella, Danae Eco, King Elephant), δίχως να έχουν φορτώσει την κατασκευή τους, αφήνοντας πολλά «σύγχρονα» περιθώρια. Εννοώ πως δεν γίνεται να μπερδέψεις την ηχογράφηση του «Σtella» μ’ ένα άλμπουμ του ’80. Υπάρχουν eighties αναφορές, αλλά είναι απλώς αναφορές.

Επίσης μεγάλο μέρος στην επιτυχία της εγγραφής οφείλεται στο rhythm section (Velissarios Prassas, Theod Kopoul – γράφω τα ονόματα όπως ακριβώς είναι τυπωμένα στο inner sleeve), που είναι αρκετά «μπροστά» ορισμένες φορές, δίνοντας άλλον αέρα στα κομμάτια. Το λέω τούτο επειδή είμαι μάλλον επηρεασμένος από το καλύτερο κομμάτι του δίσκου, το Α5 «Wait on me», που έχει πολύ ωραία «σκασίματα». Αλλά και η φωνή έτσι όπως βγαίνει «πάνω» από το rhythm section είναι χάρμα.

Ακούσαμε το πρώτο άλμπουμ της Σtella Facebook Twitter

Δύο φίλοι που εργάζονται τα πρωινά σε γραφεία κι έχουν, στο σπινό, ραδιόφωνο να παίζει, μου είπαν, καθώς ακούγαμε το «Σtella», πως με το “Picking words” (το A1) γίνεται χαμός. Το ήξεραν απ’ έξω – πριν το ακούσουμε όλοι μαζί για πρώτη φορά στο άλμπουμ. Χαίρομαι. Το τραγούδι είναι καλό, και διαθέτει αυτό το «κάτι», ώστε να έχει απανωτά airplays. Μάλιστα οι φίλοι νόμιζαν, εξαιτίας των σωστών αγγλικών τής τραγουδίστριας, πως εκείνη ήταν «ξένη».

Είναι αλήθεια πως έχουν περάσει 50 χρόνια από την εποχή του «γκετ αγουέι φρομ μι», με τους σημερινούς έλληνες αγγλόφωνους να μην διακρίνονται, πάντα, εύκολα, από τους βέρους αγγλόφωνους – παρά ταύτα δεν ξέρω αν αυτό είναι καλό ή κακό (μπορεί να μην είναι και τίποτα από τα δύο).

Δηλαδή δεν ξέρω κατά πόσο είναι… τιμητικό για κάποιον να του λένε πως ακούγεται σαν Εγγλέζος ή Αμερικάνος – όταν και η μουσική του δεν διαθέτει κάτι εμφανές ελληνικό. Από την άλλη, όμως, αν η αγγλική είναι κάτι σαν μητρική σου γλώσσα, γιατί να μην τραγουδάς σωστά αγγλικά και όχι στο περίπου; Παρότι και τα λίγο… τσάτρα-πάτρα αγγλικά έχουν κι αυτά τη χάρη τους. Όπως έχει τη χάρη του ν’ ακούς… περίπου ρεμπέτικα από Φινλανδούς ή το «Κλαίει η μάνα μου στο μνήμα και τα «Τρία παιδιά βολιώτικα» από Αμερικάνους.

Τέλος πάντων, είναι λίγο λεπτά αυτά τα ζητήματα, κατατρώνε την εγχώρια σκηνή από δεκαετίες, και δεν γίνεται τώρα να επεκταθούμε – αν και η Σtella σε μια λίγο παλιότερή συνέντευξή της εδώ στο lifo.gr (στον Αλέξανδρο Διακοσάββα) είχε πει κάτι που το ακούμε από πολλούς Έλληνες (σχεδόν απ’ όλους) που τραγουδούν στην αγγλική:

«Θα ήθελα κάποια στιγμή να πω ελληνικό στίχο. Όταν τραγουδώ ελληνικά συγκινούμαι, σχεδόν βουρκώνω. Είναι η γλώσσα μου, όπως και να το κάνουμε, νιώθω ότι ‘γεμίζω’ αλλιώς».

Το ξαναλέω. Το παρθενικό άλμπουμ της Σtella είναι μια χαρά. Ακούγεται νεράκι από την αρχή μέχρι το τέλος, διαθέτοντας δέκα σεβαστά τραγούδια – σε κάποια εκ των οποίων, όπως στο “Last minute boy” π.χ., ανιχνεύονται και ελληνικά στοιχεία.

Μένει να δούμε το παρακάτω βέβαια, αλλά προς ώρας έχουμε αυτό. Και είναι και πολύ και καλό…

Info:

Η Σtella παρουσιάζει live το ντεμπούτο άλμπουμ της στη Θεσσαλονίκη, Τρίτη 24 Μαρτίου (Μύλος Club) και στην Αθήνα, Πέμπτη 2 Απριλίου (Ρομάντσο)

 

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM
Πόση techno αντέχει η Αθήνα;

The Review / Πόση techno αντέχει η Αθήνα;

O Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο ραδιοφωνικός παραγωγός και DJ Νίκος Ζώης συναντήθηκαν στη δεύτερη μέρα του φετινού Techniques και σχολιάζουν τη βραδιά, το σετ της –ακριβοθώρητης πλέον– Charlotte de Witte και όσα είναι hot τώρα στην ηλεκτρονική σκηνή και στο αθηναϊκό nightlife.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
νταλαρας παπακωνσταντίνου

Μουσική / Γιώργος Νταλάρας και Βασίλης Παπακωνσταντίνου ξανά μαζί 33 χρόνια μετά

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές ετοιμάζονται να μοιραστούν και πάλι τη σκηνή, παρουσιάζοντας μια θεατροποιημένη μουσική παράσταση με κείμενα και αφήγηση του Οδυσσέα Ιωάννου που θα αφορούν το ελληνικό τραγούδι.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Tsugranes

Μουσική / Η επιρροή των ελληνικών '90s -’00s στις Tsugranes και τον ήχο τους

Με αναφορές στον ΛεΠα και την Charli XCX, το τριμελές σχήμα από τα Γιάννενα, που άνοιξε τη συναυλία της Μαρίνας Σάττι στην Τεχνόπολη, φέρνει την πιο φρέσκια μουσική στην ελληνική ανεξάρτητη σκηνή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Οι Khirki παντρεύουν το metal με τα ποραδοσιακά, σείοντας τις Συμπληγάδες 

Μουσική / Οι Khirki παντρεύουν το metal με παραδοσιακά στοιχεία και pop ευαισθησίες

Η νέα μπάντα του ελληνικού underground, που έχει ήδη ξεχωρίσει, ετοιμάζεται να αναχωρήσει για τη δεύτερη ευρωπαϊκή της περιοδεία, περιμένοντας το κοινό από κάτω να φωνάζει «the Greek song, the Greek song».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Μια μουσική πανδαισία στη σκιά του ναού της Αφαίας

Μουσική / Μια μουσική πανδαισία στη σκιά του ναού της Αφαίας

Το «Ταξίδι στο φως», μια σειρά συναυλιών του σπουδαίου μαέστρου Σταύρου Ξαρχάκου σε εμβληματικά μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους, συνεχίστηκε στην Αίγινα με την υποστήριξη της METLEN Energy & Metals.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ