LifΟ Nights

LifΟ Nights Facebook Twitter
0

Το Σάββατο το βράδυ θα είναι φυσικά αποκλειστικά LifO Night στο Beat και σε ολόκληρη την πλατεία Καρύτση. Τη βραδιά ανοίγουν οι Black Athena στις 23.00 και θα ακολουθήσουν με τη σειρά:

Mark Pritchard / Harmonic 313 στις 00.30

«Ήμουν τυχερός που οι γονείς μου ασχολούνταν με τη μουσική» λέει ο Mark Prichard, «και με ενθάρρυναν από μικρό να μάθω ένα μουσικό όργανο. Μου αγόρασαν ένα παιδικό ταμπούρλο για παιχνίδι και θα πρέπει να τους ζάλισα, γιατί στα 11 με έστειλαν να μάθω κιθάρα. Πρωτοασχολήθηκα με τον ήχο της 2Tone, ειδικά με τους Specials, και λίγο αργότερα, στα 15 μου, άρχισα ν' ακούω Smiths, My Bloody Valentine, Cure. Χορευτική μουσική θα πρέπει να άκουσα από τους Meat Beat Manifesto και από ονόματα όπως οι Shamen. Μεγάλωσα στην εξοχή, όπου υπήρχαν πολλά δωρεάν πάρτι, αλλά ήμουν πολύ μικρός για να μ' αφήνουν να πηγαίνω. Η μόνη χορευτική μουσική που μπορούσα ν' ακούσω στις παμπ ήταν πραγματικά κακή μουσική και στην αρχή με είχε αποθαρρύνει. Μου άρεσαν πράγματα όπως οι Kraftwerk, αλλά δεν με είχε αγγίξει μέχρι που τέλειωσα το σχολείο και άρχισα να ταξιδεύω». Ο Mark Pritchard γεννήθηκε στην Αγγλία, αλλά από νωρίς μετακόμισαν οικογενειακώς στην Αυστραλία, πρώτα στο Σίδνεϊ και μετά στη Μελβούρνη. Την τελευταία 20ετία είναι ξεχωριστή περίπτωση για τη χορευτική μουσική. Ήταν το μισό των Global Communication και των Jedi Knights που κυκλοφόρησαν μερικούς από τους σπουδαιότερους ηλεκτρονικούς δίσκους της δεκαετίας του ‘90. Το 76:14 ψηφίστηκε στην «Guardian» ως το καλύτερο ambient άλμπουμ των ‘90s και από τότε ο ήχος της Evolution και της Universal Language έχει επηρεάσει μία ολόκληρη γενιά δημιουργών της electronica. Για περισσότερα από 15 χρόνια συνεργάζεται με αρκετούς σημαντικούς μουσικούς και ηχογραφεί κάτω από διαφορετικά ψευδώνυμα σχεδόν ολόκληρη την γκάμα της χορευτικής μουσικής, πειραματιζόμενος με το hip hop, το Detroit techno, τη library music, μέχρι το drum'n'bass και το dubstep. Από τον Reload και τον Troubleman καταλήγει στους Harmonic 33 και σήμερα στο Harmonic 313 που τον ξαναφέρνει στην πρώτη γραμμή. Το άλμπουμ του When Machines Exceed Human Intelligence, που μόλις κυκλοφόρησε στη Warp, -με απόηχο hip hop και ήχους της προηγούμενης δεκαετίας μαζί με το φουτουριστικό κοφτό groove που ξανακάνει τη χορευτική μουσική ενδιαφέρουσα- το υποδέχονται παντού με διθυραμβικές κριτικές και σχόλια ενθουσιασμού. «Ως Harmonic 313 o ήχος είναι πιο ηλεκτρονικός» λέει, «εμπνευσμένος κυρίως από το Detroit αλλά και από τον ήχο του Jay Dee, χωρίς πολλά samples. Τον τελευταίο καιρό άκουσα πολύ κλασική μουσική, μουσική από αβανγκάρντ ταινίες και τον ηχητικό σχεδιασμό ταινιών επιστημονικής φαντασίας: Ligeti, Stockhausen, Penderecki. Χρησιμοποίησα ήχους από παλιά synths και δούλεψα πολύ στην παραγωγή μόνος μου. Μπορώ να πω ότι είμαι πολύ χαρούμενος με το αποτέλεσμα...».

Kode 9 στις 02.00

Έχει σπουδάσει φιλοσοφία στο Πανεπιστήμιο του Warwick, είναι καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Ανατολικού Λονδίνου και συμμετέχει σε ένα πρόγραμμα για την κουλτούρα του ήχου, έχει συνεργαστεί με το Cybernetics Culture Research για τη μελέτη της rave κουλτούρας με concept που εμπλέκει την «κυβερνητική», μεταμοντέρνες θεωρίες, την επιστημονική φαντασία και τον «αφροφουτουρισμό». Πάνω από όλα όμως είναι μία από τις σπουδαιότερες μορφές της σημερινής χορευτικής μουσικής. Και όχι μόνο της Αγγλίας. Ο Kode 9 είναι ο ιδρυτής της Hyperdub, της εταιρείας που κάθε κυκλοφορία της είναι γεγονός και μιας από τις πιο πετυχημένες «χορευτικές» της δεκαετίας που διανύουμε, με ονόματα όπως ο Burial, ο Zomby, οι Ikonika, Darkstar, Samiyam, King Midas Sound, LV, τις δουλειές του ίδιου του Kode 9 με τον Spaceape. Με ήχο που όρισε αρχικά το dubstep και σήμερα περισσότερο funky, ένα «νέο» όρο που εμφανίστηκε για να χαρακτηρίσει την τέκνο εξέλιξή του. Ή, έστω, τα μετα-dubstep και πιο πειραματικά παρακλάδια του. «Είναι ωραίο να αναμειγνύεις στοιχεία του βρετανικού house, του hip hop, του grime, του techno, του garage και του dubstep σε ένα κράμα χωρίς να έχεις προκαθορίσει το αποτέλεσμα και χωρίς περιορισμούς». Σχολιάζει «το διαχωρισμό των ειδών και τη μανία των media και των δισκάδικων να εφευρίσκουν νέους όρους» με αυστηρότητα, χαρακτηρίζοντας αυτήν τη μανία «πανούκλα». «Όσο παλιώνουν σιγά σιγά οι μικρο-σκηνές και τα όρια καθορίζονται από άγραφους κανόνες, τόσο σε μπλοκάρουν ως παραγωγό» δηλώνει. Το Σάββατο θα είναι για δεύτερη φορά στην Αθήνα για να αποδείξει το λόγο που τον σέβονται οι μουσικοί και το κοινό, ακόμα και από εντελώς άσχετα είδη...

Peverelist στις 03.30

Κεντρική φιγούρα της dub σκηνής του Μπρίστολ, περισσότερο ρυθμικός και με techno επιρροές. Ιδιοκτήτης της Punch Drunk και υπεύθυνος σε ένα από τα βασικά δισκάδικα του είδους, το Rooted Records. Δηλώνει μεγάλος φαν του Detroit techno: «Σίγουρα το αγαπάω πολύ και με έχει επηρεάσει με διαφορετικούς τρόπους» λέει, «αλλά δεν νομίζω ότι έκανα ποτέ συνειδητά την προσπάθεια να δημιουργήσω ένα crossover κομμάτι. Έρχομαι από διαφορετικό background, εκείνο του drum'n'bass, όπου όλα χτίζονται από το ρυθμό του μπάσου. Μου αρέσει όμως τα κομμάτια μου να ρέουν λίγο περισσότερο και ίσως αυτό να έχει τις ρίζες του στο techno». Στην περσινή επίσκεψή του στην Αθήνα είχε αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις, παρόλο που είχε κάνει απογευματινό set. Ο Peverelist θα κλείσει τη βραδιά.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Σαβίνα Γιαννάτου / Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Το νέο της άλμπουμ, που αποθέωσε η «Guardian», είναι άλλο ένα λιθαράκι στην αξιοζήλευτη μουσική πορεία της. Λίγες μέρες πριν τις εμφανίσεις της στην Ελλάδα, η «υπέροχη Ελληνίδα τραγουδίστρια» όπως την αποκάλεσαν μιλά για τη δουλειά της και το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο που έχει, τη φωνή της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για την Έβδομη Συμφωνία του Γιαν Σιμπέλιους, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του ρομαντικού κινήματος του 19ου αιώνα, που συνέθεσε ο δημιουργός-σύμβολο της Φινλανδίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Σκύλλας

Μουσική / «Υπήρξα αλαζόνας από τη λαχτάρα μου να πετύχω»

Ο διεθνώς καταξιωμένος συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας επιστρέφει με ένα έργο για το Μέγαρο Μουσικής, εμπνευσμένο από την απέριττη ομορφιά της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, αντλώντας στοιχεία από το ηπειρώτικο μοιρολόι αλλά και από τα «σκυλάδικα».
M. HULOT
Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Μουσική / Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Ποπ, ροκ, ραπ, πειραματική ηλεκτρονική μουσική και ξέφρενα πάρτι με χορό δίνουν πολλές επιλογές για διασκέδαση με (σχεδόν) νέα αλλά και δημοφιλή ονόματα του παρελθόντος να διαμορφώνουν ένα καλοκαιρινό μουσικό τοπίο με μεγάλο ενδιαφέρον.
M. HULOT
Οι Blackpink επιστρέφουν αλλά σόλο

Μουσική / Έχετε έστω ακουστά τις Blackpink ή είστε τίποτα boomers;

Σε μια μουσική βιομηχανία που δεν μπορεί να συνέλθει από την απόλυτη κυριαρχία της Κ-pop, τα μέλη του πιο δημοφιλούς νοτιοκορεάτικου γυναικείου γκρουπ κυκλοφόρησαν σόλο δουλειές. Μαζί κατέκτησαν τον κόσμο, μόνες τους τι κάνουν;
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Με αφορμή τη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής στις 11 Απριλίου, η Ματούλα Κουστένη περιγράφει ένα από τα περιφημότερα έργα του συμφωνικού ρεπερτορίου, την εμβληματική Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ, αλλά και αφηγείται ένα από τα διασημότερα σκάνδαλα στην Ιστορία της Μουσικής. Η πρεμιέρα του έργου στο Παρίσι του 1913 συνοδεύτηκε από επεισόδια που οδήγησαν μέχρι και στην παρέμβαση της αστυνομίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
O Kristof και το τέλος του παιχνιδιού

Μουσική / «Αν δουν ένα αγόρι με ρούχα που θεωρούν ότι δεν είναι αντρικά, ξαφνικά το φετιχοποιούν»

Στο νέο άλμπουμ του, ο Kristof εμπνέεται από τα παιχνίδια κάθε είδους και τo fluidity, κυκλοφορώντας την πιο προσωπική δουλειά του μέχρι σήμερα, η οποία συνοδεύεται από ένα επιτραπέζιο.
M. HULOT