ΚΙΝΗΣΗ

LifΟ Nights

LifΟ Nights Facebook Twitter
0

Το Σάββατο το βράδυ θα είναι φυσικά αποκλειστικά LifO Night στο Beat και σε ολόκληρη την πλατεία Καρύτση. Τη βραδιά ανοίγουν οι Black Athena στις 23.00 και θα ακολουθήσουν με τη σειρά:

Mark Pritchard / Harmonic 313 στις 00.30

«Ήμουν τυχερός που οι γονείς μου ασχολούνταν με τη μουσική» λέει ο Mark Prichard, «και με ενθάρρυναν από μικρό να μάθω ένα μουσικό όργανο. Μου αγόρασαν ένα παιδικό ταμπούρλο για παιχνίδι και θα πρέπει να τους ζάλισα, γιατί στα 11 με έστειλαν να μάθω κιθάρα. Πρωτοασχολήθηκα με τον ήχο της 2Tone, ειδικά με τους Specials, και λίγο αργότερα, στα 15 μου, άρχισα ν' ακούω Smiths, My Bloody Valentine, Cure. Χορευτική μουσική θα πρέπει να άκουσα από τους Meat Beat Manifesto και από ονόματα όπως οι Shamen. Μεγάλωσα στην εξοχή, όπου υπήρχαν πολλά δωρεάν πάρτι, αλλά ήμουν πολύ μικρός για να μ' αφήνουν να πηγαίνω. Η μόνη χορευτική μουσική που μπορούσα ν' ακούσω στις παμπ ήταν πραγματικά κακή μουσική και στην αρχή με είχε αποθαρρύνει. Μου άρεσαν πράγματα όπως οι Kraftwerk, αλλά δεν με είχε αγγίξει μέχρι που τέλειωσα το σχολείο και άρχισα να ταξιδεύω». Ο Mark Pritchard γεννήθηκε στην Αγγλία, αλλά από νωρίς μετακόμισαν οικογενειακώς στην Αυστραλία, πρώτα στο Σίδνεϊ και μετά στη Μελβούρνη. Την τελευταία 20ετία είναι ξεχωριστή περίπτωση για τη χορευτική μουσική. Ήταν το μισό των Global Communication και των Jedi Knights που κυκλοφόρησαν μερικούς από τους σπουδαιότερους ηλεκτρονικούς δίσκους της δεκαετίας του ‘90. Το 76:14 ψηφίστηκε στην «Guardian» ως το καλύτερο ambient άλμπουμ των ‘90s και από τότε ο ήχος της Evolution και της Universal Language έχει επηρεάσει μία ολόκληρη γενιά δημιουργών της electronica. Για περισσότερα από 15 χρόνια συνεργάζεται με αρκετούς σημαντικούς μουσικούς και ηχογραφεί κάτω από διαφορετικά ψευδώνυμα σχεδόν ολόκληρη την γκάμα της χορευτικής μουσικής, πειραματιζόμενος με το hip hop, το Detroit techno, τη library music, μέχρι το drum'n'bass και το dubstep. Από τον Reload και τον Troubleman καταλήγει στους Harmonic 33 και σήμερα στο Harmonic 313 που τον ξαναφέρνει στην πρώτη γραμμή. Το άλμπουμ του When Machines Exceed Human Intelligence, που μόλις κυκλοφόρησε στη Warp, -με απόηχο hip hop και ήχους της προηγούμενης δεκαετίας μαζί με το φουτουριστικό κοφτό groove που ξανακάνει τη χορευτική μουσική ενδιαφέρουσα- το υποδέχονται παντού με διθυραμβικές κριτικές και σχόλια ενθουσιασμού. «Ως Harmonic 313 o ήχος είναι πιο ηλεκτρονικός» λέει, «εμπνευσμένος κυρίως από το Detroit αλλά και από τον ήχο του Jay Dee, χωρίς πολλά samples. Τον τελευταίο καιρό άκουσα πολύ κλασική μουσική, μουσική από αβανγκάρντ ταινίες και τον ηχητικό σχεδιασμό ταινιών επιστημονικής φαντασίας: Ligeti, Stockhausen, Penderecki. Χρησιμοποίησα ήχους από παλιά synths και δούλεψα πολύ στην παραγωγή μόνος μου. Μπορώ να πω ότι είμαι πολύ χαρούμενος με το αποτέλεσμα...».

Kode 9 στις 02.00

Έχει σπουδάσει φιλοσοφία στο Πανεπιστήμιο του Warwick, είναι καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Ανατολικού Λονδίνου και συμμετέχει σε ένα πρόγραμμα για την κουλτούρα του ήχου, έχει συνεργαστεί με το Cybernetics Culture Research για τη μελέτη της rave κουλτούρας με concept που εμπλέκει την «κυβερνητική», μεταμοντέρνες θεωρίες, την επιστημονική φαντασία και τον «αφροφουτουρισμό». Πάνω από όλα όμως είναι μία από τις σπουδαιότερες μορφές της σημερινής χορευτικής μουσικής. Και όχι μόνο της Αγγλίας. Ο Kode 9 είναι ο ιδρυτής της Hyperdub, της εταιρείας που κάθε κυκλοφορία της είναι γεγονός και μιας από τις πιο πετυχημένες «χορευτικές» της δεκαετίας που διανύουμε, με ονόματα όπως ο Burial, ο Zomby, οι Ikonika, Darkstar, Samiyam, King Midas Sound, LV, τις δουλειές του ίδιου του Kode 9 με τον Spaceape. Με ήχο που όρισε αρχικά το dubstep και σήμερα περισσότερο funky, ένα «νέο» όρο που εμφανίστηκε για να χαρακτηρίσει την τέκνο εξέλιξή του. Ή, έστω, τα μετα-dubstep και πιο πειραματικά παρακλάδια του. «Είναι ωραίο να αναμειγνύεις στοιχεία του βρετανικού house, του hip hop, του grime, του techno, του garage και του dubstep σε ένα κράμα χωρίς να έχεις προκαθορίσει το αποτέλεσμα και χωρίς περιορισμούς». Σχολιάζει «το διαχωρισμό των ειδών και τη μανία των media και των δισκάδικων να εφευρίσκουν νέους όρους» με αυστηρότητα, χαρακτηρίζοντας αυτήν τη μανία «πανούκλα». «Όσο παλιώνουν σιγά σιγά οι μικρο-σκηνές και τα όρια καθορίζονται από άγραφους κανόνες, τόσο σε μπλοκάρουν ως παραγωγό» δηλώνει. Το Σάββατο θα είναι για δεύτερη φορά στην Αθήνα για να αποδείξει το λόγο που τον σέβονται οι μουσικοί και το κοινό, ακόμα και από εντελώς άσχετα είδη...

Peverelist στις 03.30

Κεντρική φιγούρα της dub σκηνής του Μπρίστολ, περισσότερο ρυθμικός και με techno επιρροές. Ιδιοκτήτης της Punch Drunk και υπεύθυνος σε ένα από τα βασικά δισκάδικα του είδους, το Rooted Records. Δηλώνει μεγάλος φαν του Detroit techno: «Σίγουρα το αγαπάω πολύ και με έχει επηρεάσει με διαφορετικούς τρόπους» λέει, «αλλά δεν νομίζω ότι έκανα ποτέ συνειδητά την προσπάθεια να δημιουργήσω ένα crossover κομμάτι. Έρχομαι από διαφορετικό background, εκείνο του drum'n'bass, όπου όλα χτίζονται από το ρυθμό του μπάσου. Μου αρέσει όμως τα κομμάτια μου να ρέουν λίγο περισσότερο και ίσως αυτό να έχει τις ρίζες του στο techno». Στην περσινή επίσκεψή του στην Αθήνα είχε αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις, παρόλο που είχε κάνει απογευματινό set. Ο Peverelist θα κλείσει τη βραδιά.

0

ΚΙΝΗΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

elton john

Μουσική / Το ντοκιμαντέρ που αποκάλυπτε τον πραγματικό Έλτον Τζον

Ένα νέο ντοκιμαντέρ στο Disney+ ακολουθεί τον διάσημο μουσικό στην πρόσφατη περιοδεία του και κάνει μια αναδρομή στην 55χρονη καριέρα του. Πριν από τρεις δεκαετίες όμως, μια άλλη ταινία τον έδειχνε σε όλο το αφιλτράριστο μεγαλείο του.
THE LIFO TEAM
Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ