Motor City

Motor City Facebook Twitter
Aux 88
0
This is what we do

Αυτό είναι το πρόσφατο μότο της Chrysler, που έχει την έδρα της στο περιβόητο Ντιτρόιτ, το οποίο έχει πάψει, χρόνια τώρα, να είναι το κέντρο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Το φουλ επιθετικό κείμενο της διαφήμισης βρίζει τις εφημερίδες και τους απανταχού δημοσιογράφους που «ποτέ δεν έχουν έρθει εδώ» για να καταλάβουν πως «εδώ δεν είναι Λ.Α.» και πως «εμείς πήγαμε στην κόλαση και επιστρέψαμε» γιατί αυτός είναι ο χαρακτήρας μας. Τη βλέπω καθημερινά, παρακολουθώντας με μανία μετά από πάρα πολλά χρόνια τα πλέι-οφ του NBA, που φέτος έχουν τεράστιο ενδιαφέρον. Βεβαίως, η ομάδα των Πίστονς ακολουθεί την παρακμή της πόλης και δεν βρίσκεται στα παρκέ, κι έτσι χάνεται η ευκαιρία να διαπιστώσεις αν στα διαλείμματα θα ακούσεις μουσική από τα παιδιά-θαύμα- τα της πόλης που έβαλαν μια και καλή την υπογραφή τους στη χορευτική μουσική των τελευταίων δεκαετιών, αλλά αυτά, πάνω κάτω, είναι γνωστά. Με τον ήχο του Ντιτρόιτ να επιστρέφει, είναι λογικό οι βετεράνοι της πόλης να έρχονται στην Ευρώπη για περιοδεία. Το ντουέτο των Aux 88, με μέλη τους Tommy Hamilton και Keith Tucker, είναι άλλο ένα σχήμα που απορρόφη- σε πλήρως την ουσία της μουσικής των Kraftwerk και την ανακάτεψε με τον ήδη διαμορφωμένο ήχο της πόλης, όπως την είχε γεννήσει το μυαλό του Juan Atkins αλλά και η χιπ χοπ παράνοια του Afrika Bambaataa. Ο Hamilton, χορευτής αρχικά, συναντήθηκε με τον DJ Keith Tucker και μετά από διάφορα πειράματα κατέληξαν στους Aux 88. Διάση- μοι για τις εμφανίσεις τους, που θυμίζουν χιπ χοπ συναυλίες, επέστρεψαν πέρσι στη δισκογραφία με την κυκλοφορία του «Black Tokyo». Υιοθετώντας τα ονόματα Arashi Hoshino και Shin Muramatsu, φτιάχνουν καθαρά «4 to the floor» κομμάτια, που λειτουργούν πολύ καλύτερα όταν παραμένουν ορχηστρικά παρά όταν παρεμβάλλονται φωνητικά. Το Σάββατο (30/4) στο Six D.O.G.S. θα παρουσιάσουν ζωντανά τον δίσκο και όσοι αγαπάμε την πόλη τους από παλιά θα περιμένουμε το χαρακτηριστικό γκέτο-κομμάτι τους «I need to freak». Ή, έστω, ένα «Play it loud». Το απόγευμα της ίδιας μέρας, στις 19:30, θα διηγηθούν την ιστορία τους, τις λεπτομέρειες για τη μουσική σκηνή του Ντιτρόιτ και θα αποκαλύψουν πολλά production tips της φουτουριστικής μουσι- κής τους σε ένα workhsop του Red Bull Music Academy (για να δηλώσετε συμμετοχή στο workshop, στείλτε e-mail στο [email protected]).

The man with the mask

Από την ίδια σχολή έρχεται και ο Sherard Ingram aka DJ Stingray, που οι περισσότεροι ξέρουμε από τους Urban Tribe που έφτιαξε μαζί με τους -πολύ διασημότερους- Carl Craig, Moodymann και Anthony ‘Shake’ Shakir. Τα φώτα έπεσαν πάνω του όταν άνοιγε τις συναυλίες των Drexciya, φορώντας full face μάσκες. Κατά βάση, με ενοχλούν τα στημένα μυστήρια, αλλά έρχονται σε δεύτερη μοίρα όταν ξεσκονίζεις και ξανακούς το «Collapse of modern culture» των Urban Tribe που είχε κυκλοφορήσει ο Lavelle στη Mo’ Wax. Ήταν 1998, ήμουν φοιτητής τότε στη Β. Αγγλία και ο τρελός οπαδός της Λίβερπουλ που έμενε από πάνω μου έβγαζε το ηχείο στο μπαλκόνι για να το ακούσει όλος ο κόσμος. Ως Stingray έχει βάλει τη σφραγίδα του σε διάφορες κυκλοφορίες που μόνο εύκολες δεν τις χαρακτηρίζεις. Ανακατεύει techno και electro και τα dj sets του είναι αρκετά επιθετικά ή τουλάχιστον έτσι είναι όσα έχω ακούσει στο ίντερνετ, μια και ποτέ δεν τον έχω ακούσει από κοντά (αν και είχε έρθει με τους Dopplereffekt πριν από μερικά χρόνια). Αυτή την Παρασκευή (29/4) θα εμφανιστεί μαζί με τη μάσκα του στο Bios και αναμένεται χορευτικό παραλήρημα.

Granny takes a trip

Οι Dirty Granny Tales είναι, αν μη τι άλλο, μοναδικοί στο είδος τους, αναμειγνύοντας μουσική, θέατρο, χορό και animation για να διηγηθούν τα παραμύθια τους. Τους παρακολουθώ από την αρχή της πορείας τους, η συνάντηση μας έγινε μάλλον τυχαία, αφού δεν έχω ιδιαίτερη αδυναμία σε τέτοιου είδους παραστάσεις, αλλά ποτέ δεν έχω φύγει απο- γοητευμένος από τα θέατρα όπου εμφανίζονται. Η μουσική τους είναι μια μείξη των Residents (με πινελιές Tiger Lillies) με το black metal, αν και βασίζονται σε ακουστικά όργανα. Μαριονέτες, χορός και βίντεο συνυπάρχουν και εναλλάσσονται στο πρωταγωνιστικό κομμάτι. Αν κάτι τους καθιστά σημαντικούς, δεν είναι η ιδιαιτερότητα αλλά η εξέλιξη. Οτιδήποτε με έχει απογοητεύσει σε μια παράστασή τους διορθώνεται στην επόμενη. Το ίδιο περιμένω και τώρα που τελείωσε η τριλογία Inversed World και μαζί της φαντάζομαι και οι Tιμ Μπάρτον αναφορές. Η καινούργια τους παράσταση λέγεται Rejection και φαίνεται πως στρέφουν το βλέμμα τους στα χιτσκοκικά θρίλερ και το Ψυχώ.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

elton john

Μουσική / Το ντοκιμαντέρ που αποκάλυπτε τον πραγματικό Έλτον Τζον

Ένα νέο ντοκιμαντέρ στο Disney+ ακολουθεί τον διάσημο μουσικό στην πρόσφατη περιοδεία του και κάνει μια αναδρομή στην 55χρονη καριέρα του. Πριν από τρεις δεκαετίες όμως, μια άλλη ταινία τον έδειχνε σε όλο το αφιλτράριστο μεγαλείο του.
THE LIFO TEAM
Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ