To μυστήριο αυτής της φωτογραφίας του Τζίμι Χέντριξ με το τρίχρονο πιτσιρίκι επί σκηνής

To μυστήριο αυτής της φωτογραφίας του Τζίμι Χέντριξ με το τρίχρονο πιτσιρίκι επί σκηνής Facebook Twitter
Η επίμαχη φωτογραφία
0

Όλα ξεκίνησαν όταν ένας Γάλλος ονόματι Yazid Manou που εργαζόταν στο μάρκετινγκ της μουσικής βιομηχανίας και ήταν φανατικός θαυμαστής του Jimi Hendrix, άρχισε να «σκαλίζει» τη ζωή του. Η μεγάλη αγάπη του Manou για το ίνδαλμά του τον οδήγησε στο να οργανώσει μερικά από τα μεγαλύτερα αφιερώματα και ορισμένες τιμητικές εκδηλώσεις στη μνήμη του θρυλικού κιθαρίστα.

Ο Yazid Manou δεν είναι τυχαίος. Έχει δουλέψει για περισσότερα από 20 χρόνια με καλλιτέχνες όπως ο Steve Winwood και οι Led Zeppelin. Αλλά γι 'αυτόν, κανείς δεν συγκρίνεται με τον Jimi Hendrix.

Η αγάπη του Manou για τον ταλαντούχο κιθαρίστα, τον ώθησε να ερευνήσει τη ζωή του Hendrix και να συγκεντρώσει σπάνιο οπτικό υλικό και φωτογραφίες από παραστάσεις. Ήταν ο πρώτος που αποκάλυψε το διάσημο -πλέον- τηλεγράφημα που έστειλε ο Hendrix στον Paul McCartney τον Οκτώβριο του 1969. Το 1998, έδωσε στον BB King αντίγραφο από ένα τζαμάρισμα που είχε κάνει με τον Hendrix, 30 χρόνια νωρίτερα, ένα ηχητικό αριστούργημα που ο βασιλιάς δεν είχε ακούσει ποτέ πριν. Στον Eric Clapton έστειλε φωτογραφίες του με τον Hendrix που ο Clapton δεν είχε δει ποτέ πριν.

To μυστήριο αυτής της φωτογραφίας του Τζίμι Χέντριξ με το τρίχρονο πιτσιρίκι επί σκηνής Facebook Twitter
Με τον Έρικ Κλάπτον
To μυστήριο αυτής της φωτογραφίας του Τζίμι Χέντριξ με το τρίχρονο πιτσιρίκι επί σκηνής Facebook Twitter
Με τον Έρικ Κλάπτον

Είναι απίστευτο να ανοίγεις το mail σου και να βλέπεις ένα κομμάτι από το παρελθόν σου. Δεν είχα δει ποτέ πριν την εικόνα, αλλά θυμάμαι πολύ καθαρά ότι πριν τραβηχτεί η φωτογραφία ήμουν στα παρασκήνια. Ο πατέρας μου μού σύστησε τον Jimi Hendrix. Με έβαλε επάνω στους ώμους του, ήταν ένας υπέροχος τύπος και ένας άνθρωπος με εκπληκτική ενέργεια.

Μια από τις αγαπημένες συναυλίες του Μanou ήταν αυτή που έδωσε ο Hendrix στο Royal Albert Hall του Λονδίνου, στις 24 Φεβρουαρίου του 1969. Από τη συναυλία αυτή, ο δαιμόνιος Manou θυμάται ένα μικρό αγόρι, τριών ή τεσσάρων ετών, το οποίο είχε ανέβει στη σκηνή λίγο πριν από το τέλος της συναυλίας και είχε ψιθυρίσει κάτι στο αυτί του Hendrix. Ευτυχισμένο ότι η αποστολή του ολοκληρώθηκε, το παιδί κατέβηκε από τη σκηνή.

Στις αρχές του 2014, ο Manou είδε μια φωτογραφία από εκείνο το περιστατικό, η οποία δημοσιεύτηκε σε ένα γκρουπ για τον Jimi Hendrix στο Facebook. Συνεπαρμένος από το μυστήριο για το ποιο μπορούσε να είναι αυτό το παιδί, ο Manou είχε να αντιμετωπίσει μια ακόμη νέα πρόκληση. Ξεκίνησε δημοσιεύοντας τη φωτογραφία στα social media, σε σελίδες σχετικές με τον Jimmy Hendrix, και μερικές ημέρες αργότερα είχε την απάντησή του ως προς την ταυτότητα του παιδιού.

To μυστήριο αυτής της φωτογραφίας του Τζίμι Χέντριξ με το τρίχρονο πιτσιρίκι επί σκηνής Facebook Twitter
Μια από τις αγαπημένες συναυλίες του Μanou ήταν αυτή που έδωσε ο Hendrix στο Royal Albert Hall του Λονδίνου

Δεν ήταν ένα απλό παιδί των hippies της εποχής. Ο μικρός δεν ήταν άλλος από τον Charley Weber, που απαθανάτισε (μαζί με την οικογένειά του) στο βιβλίο «A Day in the Life: One Family, the Beautiful People, and the End of the Sixties» ο συγγραφέας Robert Greenfield. Οι γονείς του, Tommy και Sue Weber, ήταν ένα από τα πιο μοντέρνα και εντυπωσιακά ζευγάρια στα μέσα της δεκαετίας του '60, την εποχή του «Swinging London». Ο Tommy, ένας οδηγός αγωνιστικών αυτοκινήτων, βρήκε τον δρόμο του στη μουσική γυρίζοντας ταινίες με τον Hendrix, τους Beatles και άλλα αστέρια της εποχής.

 

Το μικρό αγόρι συναντά τον Τζίμι Χέντριξ στη σκηνή

Ο Charley και ο αδελφός του επέλεξαν μια «πολύχρωμη» και παράξενα νομαδική ζωή, αποτέλεσμα των βιωμάτων στα πρώτα χρόνια της ζωής τους. Όταν οι γονείς τους χώρισαν στα τέλη της δεκαετίας του '60, τα αγόρια έμειναν κυρίως με τον πατέρα, ενώ έκαναν περιστασιακά δονκιχωτικές εκδρομές με τη μητέρα τους.

Όσο για τον Manou, μόλις ανακάλυψε την ταυτότητα του παιδιού, έψαξε και βρήκε τον 50άρη πλέον Weber μέσω e-mail, κάνοντας μια πρώτη επαφή μαζί του. Ο Charley Weber που τώρα ζει στην Τουρκία δεν είχε δει ποτέ πριν τη φωτογραφία. Μόλις αυτή έφτασε με το ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο, δε μπορούσε να συγκρατήσει τη χαρά του.

«Είναι απίστευτο να ανοίγεις το mail σου και να βλέπεις ένα κομμάτι από το παρελθόν σου. Δεν είχα δει ποτέ πριν την εικόνα, αλλά θυμάμαι πολύ καθαρά ότι πριν τραβηχτεί η φωτογραφία ήμουν στα παρασκήνια. Ο πατέρας μου μού σύστησε τον Jimi Hendrix. Με έβαλε επάνω στους ώμους του, ήταν ένας υπέροχος τύπος και ένας άνθρωπος με εκπληκτική ενέργεια».

 

Jimi Hendrix | The Last 24 Hours

Ακόμη και σε αυτή την ηλικία, ο Charlie είχε μεγάλη αγάπη στον Hendrix. «Ήταν ο ήρωάς μου. Γι 'αυτό ήμουν τόσο ενθουσιασμένος στη συναυλία. Ο πατέρας μου είχε γυρίσει μια ταινία γι 'αυτόν κι έτσι ήμουν εξοικειωμένος με τη μουσική και το στυλ του».

Θυμάται τη στιγμή που ανέβηκε στη σκηνή: «Αν κοιτάξετε τη φωτογραφία, είναι σαν εικόνα φαντασίας βγαλμένη από την "Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων". Εκείνη την εποχή, ένα παιδί που περιφερόταν έξω δεν ήταν καθόλου παράξενο, υποθέτω. Κανείς δεν προσπάθησε να με σταματήσει».

Όσο για το τι είπε στον Jimi Hendrix, μάλλον πάνε πολλά χρόνια, αφού δεν είναι απόλυτα σίγουρος. «Τι λες όταν βλέπεις ένα μουσικό ήρωά σου; Υποθέτω ότι θα είχα πει "αγαπώ πολύ τη μουσική σας", ή κάτι σε αυτό το πνεύμα. Ή "θα μπορούσατε να παίξετε το Foxy Lady;"».

 

The Jimi Hendrix Experience - Foxy Lady (Miami Pop 1968)

O Jimi Hendrix γεννήθηκε στις 27 Νοεμβρίου του 1942 και πέθανε στις 18 Σεπτεμβρίου 1970. Η νεκροψία έδειξε ότι ο θάνατος του κιθαρίστα προήλθε από πνευμονική αναρρόφηση του εμετού του και ασφυξία ενώ βρισκόταν υπό την επήρεια βαρβιτουρικών. Αργότερα, αποκαλύφθηκε ότι ο Χέντριξ είχε λάβει εννέα ταμπλέτες Vesparax, 18 φορές πάνω από την επιτρεπτή δόση.

— Ανδρονίκη Κολοβού

 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ