Ο Fugo απ’ το Καματερό ραπάρει για «δικά του παιδιά»

Ο Fugo απ’ το Καματερό ραπάρει για «δικά του παιδιά» Facebook Twitter
Το νέο κομμάτι του Fugo είναι η καλύτερή του δουλειά μέχρι τώρα, με καταπληκτικό μελωδικό ρεφρέν, ένα (άγνωστο) σόουλ sample με γυναικεία φωνητικά και στίχους που μιλάει για τα αλάνια της γειτονιάς του.
0

Το πρώτο κομμάτι του Fugo που άκουσα στο Spotify ήταν το «Gango», ένα κομμάτι με έντονο ρυθμό, για χορό, με το οποίο έκανε το ντεμπούτο του τον Μάρτιο και έδειχνε τη δυναμική του ως ράπερ. Ο Fugo είναι παιδί της Δυτικής Αττικής, αυτό φάνηκε περισσότερο στο «Dominos» που ακολούθησε, το οποίο ως θεματική είναι πιο street από το «Gango», όπου με τη χαρακτηριστική «βραχνή» μπάσα φωνή του ραπάρει για τον δρόμο που δεν έχει χώρο για τους δήθεν.

Από τότε μέχρι το νέο του κομμάτι «Westside Freestyle», που κυκλοφόρησε μόλις, η εξέλιξή του είναι τεράστια, σε κάθε επίπεδο. Το νέο του κομμάτι είναι η καλύτερή του δουλειά μέχρι τώρα, με καταπληκτικό μελωδικό ρεφρέν, ένα (άγνωστο) σόουλ sample με γυναικεία φωνητικά και στίχους που μιλάνε για τα αλάνια της γειτονιάς του.

«Το “West Side Freestyle” έχει ιδιαίτερη σημασία για μένα, εκφράζω ένα παράπονο, έναν θυμό λόγω έλλειψης ευκαιριών που είχε να κάνει με το περιβάλλον που μεγαλώσαμε. Παρά τις αντιξοότητες, καταφέραμε να χτίσουμε κάτι εδώ, στη γειτονιά, και αυτό μπορεί να το ερμηνεύσει ο καθένας με τη δική του εμπειρία», λέει. «Γέννημα-θρέμμα Δυτική Αττική, τώρα φοράμε Nike μα ψωνίζαμε λαϊκή, πού να ξέρεις από struggle, ψωνίζαμε ΔΕΗ, όταν δεν είχα για τσιγάρα έκλεβα τον ψιλικατζή…».  

«Το “West Side Freestyle” έχει ιδιαίτερη σημασία για μένα, εκφράζω ένα παράπονο, έναν θυμό λόγω έλλειψης ευκαιριών που είχε να κάνει με το περιβάλλον όπου μεγαλώσαμε. Παρά τις αντιξοότητες, καταφέραμε να χτίσουμε κάτι εδώ, στη γειτονιά, και αυτό μπορεί να το ερμηνεύσει ο καθένας με τη δική του εμπειρία», λέει.

Το επόμενο σινγκλ του έχει ένα συγκινητικό μουσικό μοτίβο με κιθάρα και τη συμμετοχή του 3Verse, που δείχνει ένα λαμπρό μέλλον για τον ράπερ απ’ το Καματερό. «Είμαι 22 χρονών, τα παιδικά μου χρόνια έως το δημοτικό τα έζησα στο Περιστέρι, μέχρι που μετακόμισα στο Καματερό, όπου και ζω ακόμα», λέει. «Πέρα από τη μουσική, ασχολούμαι με το barbering, είμαι κουρέας τα τελευταία πέντε χρόνια, κατά τα οποία έχω ασχοληθεί επίσης με οργανώσεις συναυλιών και έχω street wear brand.

FUGO x Sam - Westside Freestyle (Official Music Video)

Από παιδί συνειδητοποίησα ότι το ραπ ήταν για μένα, δεν ταυτιζόμουν με κανένα άλλο είδος μουσικής. Ένας βασικός παράγοντας που με έκανε να καταλάβω ότι θέλω να ασχοληθώ με τη μουσική ήταν ο κύκλος μου, από τα εφηβικά μου χρόνια οι παρέες που είχα πάντα κυμαίνονταν στο φάσμα του χιπ-χοπ, είτε αυτό ήταν graffiti, είτε freestyle, είτε η διαφορετική συναυλία στην οποία πηγαίναμε κάθε εβδομάδα – ζούσαμε γι’ αυτό.

Το όνομα Fugo δημιουργήθηκε από όταν ήμουν ακόμα στη Β’ Λυκείου. Σε μάθημα Λατινικών αναφέρθηκε η λέξη "fugo", η οποία σε ελεύθερη μετάφραση είναι ο άνθρωπος που φεύγει (έχει τάσεις φυγής), και έμοιαζε και πάρα πολύ με το επίθετό μου, οπότε, πέρα από το ότι ταυτιζόμουν με αυτό που σήμαινε η λέξη, μου άρεσε και ακουστικά. 

Ξεκίνησα να γράφω δικά μου κομμάτια με τη βοήθεια του Joey Evans, ήταν ο άνθρωπος που με έβαλε σ’ αυτό, αρχικά με την τεράστια μουσική επιρροή που είχε πάνω μου και ως φίλος αλλά και ως παραγωγός. Τα πρώτα μου τραγούδια τα έκανα στο Dark Tokyo Studio, που ήταν του Joey. Ακόμα ηχογραφώ στον ίδιο άνθρωπο, αλλά σε πιο εξελιγμένο χώρο, στο καινούργιο του στούντιο, το Red Valley Studio στους Αγίους Αναργύρους. Μπορεί να πεις κανείς πως όσο εξελίσσεται, εξελίσσομαι μαζί του.

Δεν είναι κρυφό πως το περιβάλλον επηρεάζει τους ράπερ. Εγώ θεωρώ πως άμα δεν είχα μεγαλώσει στη Δυτική Αττική θα είχα διαφορετική προσέγγιση στη μουσική, αλλά με τα ακούσματα που μεγαλώσαμε και με τα πράγματα που έχουμε δει από μικρά παιδιά τη γειτονιά μας δεν έχουμε πολλές επιλογές παρά να γράψουμε γι’ αυτά.   

Ο Fugo απ’ το Καματερό ραπάρει για «δικά του παιδιά» Facebook Twitter
Από παιδί συνειδητοποίησα ότι το ραπ ήταν για μένα, δεν ταυτιζόμουν με κανένα άλλο είδος μουσικής.

Οι γονείς μου έχουν κάνει σχόλια για τους στίχους μου πολλές φορές, είτε θετικά είτε αρνητικά, αλλά θεωρώ πως το ραπ είναι για γερά στομάχια, πρέπει να έχεις τη δύναμη να πεις αυτό που θέλεις χωρίς να σε νοιάζει η κριτική τρίτων.

Θεωρώ πως όσοι γράφουν στίχους μπαίνουν στη διαδικασία να αυτολογοκριθούν. Ειδικά όταν μιλάς για πράγματα τα οποία δεν γνωρίζουν οι άνθρωποι τους οποίους συναναστρέφεσαι καθημερινά, βάζεις τον εαυτό σου σε περίεργη θέση, καθώς τον εκθέτεις.

Ίσως γίνω πολύ γραφικός με αυτό, αλλά πιστεύω πολύ στην ιδεολογία του ΛΕΞ. Τα κομμάτια που γράφω πηγαίνουν όλα για τα "δικά μας παιδιά". Για ανθρώπους που θα δω στον δρόμο, είτε τους γνωρίζω είτε όχι, θα πω "αυτός είναι δικό μας παιδί".

Οι φίλοι μου έχουν παίξει βασικό ρόλο σ’ αυτό, δεν θα βρισκόμουν εδώ αν δεν υπήρχαν, και δεν θα μπορούσε να γραφτεί ένα άρθρο για μένα χωρίς να αναφέρω τον Νίκο, τον 3Verse, τον Λευτέρη, τον Βασίλη, τον Μιχάλη, τον Χρήστο, τον Άκη ή τον Joey. Είμαι ένας άνθρωπος που του ασκούν μεγάλη επιρροή οι φίλοι του, και έχουν υποστηρίξει απεριόριστα το όνειρο που έχω. Από παλιές παρέες που χαθήκαμε μέχρι και τις καινούργιες, είναι οι πρώτοι άνθρωποι στους οποίους θα απευθυνθώ για να με συμβουλέψουν για μια κίνησή μου, είτε αυτό είναι ένας στίχος μου, είτε είναι μια παραγωγή, είτε τραγούδι ολόκληρο.  

Ο Fugo απ’ το Καματερό ραπάρει για «δικά του παιδιά» Facebook Twitter
Νιώθω μόνο περηφάνια για τη γενιά μου, έχουμε αφήσει πίσω την παλιά νοοτροπία και έχουμε προοδεύσει προς το καλύτερο σε ένα γενικότερο σύνολο. Σίγουρα είμαστε η πιο παρεξηγημένη γενιά, αλλά το στίγμα που θα αφήσει στις επόμενες γενιές θα είναι θετικό.

Παρακολουθώ πολύ τις νέες κυκλοφορίες Ελλήνων ράπερ και, κρίνοντας από τη νέα γενιά, έχει ακόμα πολύ μέλλον. Έχω ξεχωρίσει τον Kidd και τον Wang, νιώθω πως θα πάρει πολύ καιρό να φύγει αυτή η μουσική απ’ τη χώρα, έχει να εξελιχθεί πολύ ακόμα.  

Νιώθω μόνο περηφάνια για τη γενιά μου, έχουμε αφήσει πίσω την παλιά νοοτροπία και έχουμε προοδεύσει προς το καλύτερο σε ένα γενικότερο σύνολο. Σίγουρα είμαστε η πιο παρεξηγημένη γενιά, αλλά το στίγμα που θα αφήσει στις επόμενες γενιές θα είναι θετικό.

Ίσως πολλοί πιστεύουν πως το ραπ που ακούμε πλέον έχει γίνει γραφικό και δεν θα αφήσει πίσω τίποτα, μα η αλήθεια είναι πως δεν καταλαβαίνεις ότι γράφεται η ιστορία την ώρα που τη ζεις αλλά αφού περάσει.

Ο Fugo απ’ το Καματερό ραπάρει για «δικά του παιδιά» Facebook Twitter
Η καλύτερη στιγμή που έζησα φέτος ήταν όλοι οι καινούργιοι δεσμοί που δημιουργήθηκαν στον κύκλο μου και το ότι η μουσική μου αρχίζει σιγά-σιγά να αναγνωρίζεται.

Σε γενικές γραμμές, το 2023 ήταν καλό, γεμάτο φιλοδοξία και καινούργια όνειρα. Πέραν του προσωπικού επιπέδου, νιώθω πως απλώς κατρακυλάμε. Δεν έχω κάτι να προσθέσω σε αυτό, ξέρουν όλοι σε τι αναφέρομαι, κουράγιο στους πυρόπληκτους.

Η καλύτερη στιγμή που έζησα φέτος ήταν όλοι οι καινούργιοι δεσμοί που δημιουργήθηκαν στον κύκλο μου και το ότι η μουσική μου αρχίζει σιγά-σιγά να αναγνωρίζεται».  

Instagram: @fugo.one 

Βρείτε τον Fugo στο Spotify

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

Πέθανε Σαν Σήμερα / Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

H πολυβραβευμένη συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας που πέθανε σαν σήμερα, το 2018, είχε συνεργαστεί με τον συνθέτη Todd Barton στη δημιουργία ενός φιλόδοξου πρότζεκτ που εκτείνονταν πέρα από τη συγγραφή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Θα πατήσεις σε λουλούδια, θα πατήσεις και σε σκατά για να βρεις διεξόδους»

Μουσική / Αεκτζής, αναρχικός, καζαντζιδικός: Η ανορθόδοξη πορεία του Γιάννη Μπαχ Σπυρόπουλου στο ελληνικό τραγούδι

Συνθέτης, στιχουργός, αρθρογράφος, ζωγράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός, ο Γιάννης Μπαχ Σπυρόπουλος έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ελληνική δισκογραφία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Laurent Garnier

Μουσική / «Βλέπω μαριονέτες να παίζουν μουσική έχοντας τα ακουστικά περισσότερο στον λαιμό παρά στα αυτιά»

Με αφορμή ένα επικό τετραπλό mix –house, techno, UK focus και downtempo– για τα 25 χρόνια λειτουργίας του θρυλικού fabric, ο Γάλλος παραγωγός, DJ και πρόσφατα χρισμένος ιππότης της Λεγεώνας της Τιμής Laurent Garnier μιλά για το τότε και το τώρα της ηλεκτρονικής μουσικής.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Ο Τζούλιους Ίστμαν επιθυμούσε να είναι «μαύρος στον υπερθετικό, μουσικός στον υπερθετικό και ομοφυλόφιλος στον υπερθετικό»

Μουσική / Ο Τζούλιους Ίστμαν επιθυμούσε να είναι «μαύρος, μουσικός και ομοφυλόφιλος στον υπερθετικό»

Η Εναλλακτική σκηνή της Λυρικής παρουσιάζει μια βραδιά αφιερωμένη στο καινοτόμο και κοινωνικοπολιτικά φορτισμένο έργο του πρωτοπόρου Αφροαμερικανού συνθέτη που αναγνωρίστηκε ευρέως μετά θάνατον.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 techno & house parties για το προσεχές τρίμηνο 

Winter Preview 2025 / 10 techno & house parties για το προσεχές τρίμηνο 

Εκεί που η Αθήνα θα χορεύει μέχρι το πρωί, με μεγάλα ονόματα στα decks τους επόμενους μήνες – ή και μέχρι τα μεσάνυχτα, έχουμε και ένα απογευματινό κυριακάτικο πάρτι για εκείνους που πρέπει να ξυπνήσουν τη Δευτέρα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Seven Nation Army: Η ιστορία του πιο διάσημου riff του 21ου αιώνα

Μουσική / Seven Nation Army: Η ιστορία του πιο διάσημου riff του 21ου αιώνα

Από το 2003 που πρωτοκυκλόφορησε μέχρι σήμερα, το κομμάτι των White Stripes με την εθιστική του μελωδία έχει εξαπλωθεί παντού στον πλανήτη, από τα ποδοσφαιρικά γήπεδα μέχρι τις μεγάλες πολιτικές συγκεντρώσεις
THE LIFO TEAM