Ο Fugo απ’ το Καματερό ραπάρει για «δικά του παιδιά»

Ο Fugo απ’ το Καματερό ραπάρει για «δικά του παιδιά» Facebook Twitter
Το νέο κομμάτι του Fugo είναι η καλύτερή του δουλειά μέχρι τώρα, με καταπληκτικό μελωδικό ρεφρέν, ένα (άγνωστο) σόουλ sample με γυναικεία φωνητικά και στίχους που μιλάει για τα αλάνια της γειτονιάς του.
0

Το πρώτο κομμάτι του Fugo που άκουσα στο Spotify ήταν το «Gango», ένα κομμάτι με έντονο ρυθμό, για χορό, με το οποίο έκανε το ντεμπούτο του τον Μάρτιο και έδειχνε τη δυναμική του ως ράπερ. Ο Fugo είναι παιδί της Δυτικής Αττικής, αυτό φάνηκε περισσότερο στο «Dominos» που ακολούθησε, το οποίο ως θεματική είναι πιο street από το «Gango», όπου με τη χαρακτηριστική «βραχνή» μπάσα φωνή του ραπάρει για τον δρόμο που δεν έχει χώρο για τους δήθεν.

Από τότε μέχρι το νέο του κομμάτι «Westside Freestyle», που κυκλοφόρησε μόλις, η εξέλιξή του είναι τεράστια, σε κάθε επίπεδο. Το νέο του κομμάτι είναι η καλύτερή του δουλειά μέχρι τώρα, με καταπληκτικό μελωδικό ρεφρέν, ένα (άγνωστο) σόουλ sample με γυναικεία φωνητικά και στίχους που μιλάνε για τα αλάνια της γειτονιάς του.

«Το “West Side Freestyle” έχει ιδιαίτερη σημασία για μένα, εκφράζω ένα παράπονο, έναν θυμό λόγω έλλειψης ευκαιριών που είχε να κάνει με το περιβάλλον που μεγαλώσαμε. Παρά τις αντιξοότητες, καταφέραμε να χτίσουμε κάτι εδώ, στη γειτονιά, και αυτό μπορεί να το ερμηνεύσει ο καθένας με τη δική του εμπειρία», λέει. «Γέννημα-θρέμμα Δυτική Αττική, τώρα φοράμε Nike μα ψωνίζαμε λαϊκή, πού να ξέρεις από struggle, ψωνίζαμε ΔΕΗ, όταν δεν είχα για τσιγάρα έκλεβα τον ψιλικατζή…».  

«Το “West Side Freestyle” έχει ιδιαίτερη σημασία για μένα, εκφράζω ένα παράπονο, έναν θυμό λόγω έλλειψης ευκαιριών που είχε να κάνει με το περιβάλλον όπου μεγαλώσαμε. Παρά τις αντιξοότητες, καταφέραμε να χτίσουμε κάτι εδώ, στη γειτονιά, και αυτό μπορεί να το ερμηνεύσει ο καθένας με τη δική του εμπειρία», λέει.

Το επόμενο σινγκλ του έχει ένα συγκινητικό μουσικό μοτίβο με κιθάρα και τη συμμετοχή του 3Verse, που δείχνει ένα λαμπρό μέλλον για τον ράπερ απ’ το Καματερό. «Είμαι 22 χρονών, τα παιδικά μου χρόνια έως το δημοτικό τα έζησα στο Περιστέρι, μέχρι που μετακόμισα στο Καματερό, όπου και ζω ακόμα», λέει. «Πέρα από τη μουσική, ασχολούμαι με το barbering, είμαι κουρέας τα τελευταία πέντε χρόνια, κατά τα οποία έχω ασχοληθεί επίσης με οργανώσεις συναυλιών και έχω street wear brand.

FUGO x Sam - Westside Freestyle (Official Music Video)

Από παιδί συνειδητοποίησα ότι το ραπ ήταν για μένα, δεν ταυτιζόμουν με κανένα άλλο είδος μουσικής. Ένας βασικός παράγοντας που με έκανε να καταλάβω ότι θέλω να ασχοληθώ με τη μουσική ήταν ο κύκλος μου, από τα εφηβικά μου χρόνια οι παρέες που είχα πάντα κυμαίνονταν στο φάσμα του χιπ-χοπ, είτε αυτό ήταν graffiti, είτε freestyle, είτε η διαφορετική συναυλία στην οποία πηγαίναμε κάθε εβδομάδα – ζούσαμε γι’ αυτό.

Το όνομα Fugo δημιουργήθηκε από όταν ήμουν ακόμα στη Β’ Λυκείου. Σε μάθημα Λατινικών αναφέρθηκε η λέξη "fugo", η οποία σε ελεύθερη μετάφραση είναι ο άνθρωπος που φεύγει (έχει τάσεις φυγής), και έμοιαζε και πάρα πολύ με το επίθετό μου, οπότε, πέρα από το ότι ταυτιζόμουν με αυτό που σήμαινε η λέξη, μου άρεσε και ακουστικά. 

Ξεκίνησα να γράφω δικά μου κομμάτια με τη βοήθεια του Joey Evans, ήταν ο άνθρωπος που με έβαλε σ’ αυτό, αρχικά με την τεράστια μουσική επιρροή που είχε πάνω μου και ως φίλος αλλά και ως παραγωγός. Τα πρώτα μου τραγούδια τα έκανα στο Dark Tokyo Studio, που ήταν του Joey. Ακόμα ηχογραφώ στον ίδιο άνθρωπο, αλλά σε πιο εξελιγμένο χώρο, στο καινούργιο του στούντιο, το Red Valley Studio στους Αγίους Αναργύρους. Μπορεί να πεις κανείς πως όσο εξελίσσεται, εξελίσσομαι μαζί του.

Δεν είναι κρυφό πως το περιβάλλον επηρεάζει τους ράπερ. Εγώ θεωρώ πως άμα δεν είχα μεγαλώσει στη Δυτική Αττική θα είχα διαφορετική προσέγγιση στη μουσική, αλλά με τα ακούσματα που μεγαλώσαμε και με τα πράγματα που έχουμε δει από μικρά παιδιά τη γειτονιά μας δεν έχουμε πολλές επιλογές παρά να γράψουμε γι’ αυτά.   

Ο Fugo απ’ το Καματερό ραπάρει για «δικά του παιδιά» Facebook Twitter
Από παιδί συνειδητοποίησα ότι το ραπ ήταν για μένα, δεν ταυτιζόμουν με κανένα άλλο είδος μουσικής.

Οι γονείς μου έχουν κάνει σχόλια για τους στίχους μου πολλές φορές, είτε θετικά είτε αρνητικά, αλλά θεωρώ πως το ραπ είναι για γερά στομάχια, πρέπει να έχεις τη δύναμη να πεις αυτό που θέλεις χωρίς να σε νοιάζει η κριτική τρίτων.

Θεωρώ πως όσοι γράφουν στίχους μπαίνουν στη διαδικασία να αυτολογοκριθούν. Ειδικά όταν μιλάς για πράγματα τα οποία δεν γνωρίζουν οι άνθρωποι τους οποίους συναναστρέφεσαι καθημερινά, βάζεις τον εαυτό σου σε περίεργη θέση, καθώς τον εκθέτεις.

Ίσως γίνω πολύ γραφικός με αυτό, αλλά πιστεύω πολύ στην ιδεολογία του ΛΕΞ. Τα κομμάτια που γράφω πηγαίνουν όλα για τα "δικά μας παιδιά". Για ανθρώπους που θα δω στον δρόμο, είτε τους γνωρίζω είτε όχι, θα πω "αυτός είναι δικό μας παιδί".

Οι φίλοι μου έχουν παίξει βασικό ρόλο σ’ αυτό, δεν θα βρισκόμουν εδώ αν δεν υπήρχαν, και δεν θα μπορούσε να γραφτεί ένα άρθρο για μένα χωρίς να αναφέρω τον Νίκο, τον 3Verse, τον Λευτέρη, τον Βασίλη, τον Μιχάλη, τον Χρήστο, τον Άκη ή τον Joey. Είμαι ένας άνθρωπος που του ασκούν μεγάλη επιρροή οι φίλοι του, και έχουν υποστηρίξει απεριόριστα το όνειρο που έχω. Από παλιές παρέες που χαθήκαμε μέχρι και τις καινούργιες, είναι οι πρώτοι άνθρωποι στους οποίους θα απευθυνθώ για να με συμβουλέψουν για μια κίνησή μου, είτε αυτό είναι ένας στίχος μου, είτε είναι μια παραγωγή, είτε τραγούδι ολόκληρο.  

Ο Fugo απ’ το Καματερό ραπάρει για «δικά του παιδιά» Facebook Twitter
Νιώθω μόνο περηφάνια για τη γενιά μου, έχουμε αφήσει πίσω την παλιά νοοτροπία και έχουμε προοδεύσει προς το καλύτερο σε ένα γενικότερο σύνολο. Σίγουρα είμαστε η πιο παρεξηγημένη γενιά, αλλά το στίγμα που θα αφήσει στις επόμενες γενιές θα είναι θετικό.

Παρακολουθώ πολύ τις νέες κυκλοφορίες Ελλήνων ράπερ και, κρίνοντας από τη νέα γενιά, έχει ακόμα πολύ μέλλον. Έχω ξεχωρίσει τον Kidd και τον Wang, νιώθω πως θα πάρει πολύ καιρό να φύγει αυτή η μουσική απ’ τη χώρα, έχει να εξελιχθεί πολύ ακόμα.  

Νιώθω μόνο περηφάνια για τη γενιά μου, έχουμε αφήσει πίσω την παλιά νοοτροπία και έχουμε προοδεύσει προς το καλύτερο σε ένα γενικότερο σύνολο. Σίγουρα είμαστε η πιο παρεξηγημένη γενιά, αλλά το στίγμα που θα αφήσει στις επόμενες γενιές θα είναι θετικό.

Ίσως πολλοί πιστεύουν πως το ραπ που ακούμε πλέον έχει γίνει γραφικό και δεν θα αφήσει πίσω τίποτα, μα η αλήθεια είναι πως δεν καταλαβαίνεις ότι γράφεται η ιστορία την ώρα που τη ζεις αλλά αφού περάσει.

Ο Fugo απ’ το Καματερό ραπάρει για «δικά του παιδιά» Facebook Twitter
Η καλύτερη στιγμή που έζησα φέτος ήταν όλοι οι καινούργιοι δεσμοί που δημιουργήθηκαν στον κύκλο μου και το ότι η μουσική μου αρχίζει σιγά-σιγά να αναγνωρίζεται.

Σε γενικές γραμμές, το 2023 ήταν καλό, γεμάτο φιλοδοξία και καινούργια όνειρα. Πέραν του προσωπικού επιπέδου, νιώθω πως απλώς κατρακυλάμε. Δεν έχω κάτι να προσθέσω σε αυτό, ξέρουν όλοι σε τι αναφέρομαι, κουράγιο στους πυρόπληκτους.

Η καλύτερη στιγμή που έζησα φέτος ήταν όλοι οι καινούργιοι δεσμοί που δημιουργήθηκαν στον κύκλο μου και το ότι η μουσική μου αρχίζει σιγά-σιγά να αναγνωρίζεται».  

Instagram: @fugo.one 

Βρείτε τον Fugo στο Spotify

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Μουσική / Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Λίγο πριν από την αποψινή της περφόρμανς στην Αθήνα (Gazarte), η ρηξικέλευθη σλοβένικη μουσική κολεκτίβα εκθέτει το καλλιτεχνικό και φιλοσοφικό της μανιφέστο στη LiFO «προειδοποιώντας» ότι δεν είναι εδώ για να προσφέρει την άνεση του ψέματος, αλλά τη δυσφορία της αλήθειας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαδημητρίου - Βερόνικα Δαβάκη: «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια και πιο λακωνικά απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Μουσική / «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Με αφορμή τη νέα τους μουσική παράσταση με εντελώς άγνωστα τραγούδια των Παπαϊωάννου και Τούντα, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου και η Βερόνικα Δαβάκη μιλάνε για όσα οραματίζονται για το «Ελληνικό Σχέδιο» που βρίσκεται στην υπηρεσία της ελληνικής μουσικής και των δημιουργών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ