ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Ο Γιώργης Χριστοδούλου επιστρέφει για να μας κάνει ''Καντάδα''

Ο Γιώργης Χριστοδούλου επιστρέφει για να μας κάνει ''Καντάδα'' Facebook Twitter
0
Ο Γιώργης Χριστοδούλου επιστρέφει για να μας κάνει ''Καντάδα'' Facebook Twitter
Στο στούντιο κατά την ηχογράφηση. Φωτό: Γιάννης Βαγγελάκης

Δύο χρόνια μετά το ''Barcelonauta'', ένα άλμπουμ διεθνών προδιαγραφών, ο τραγουδοποιός και ερμηνευτής Γιώργης Χριστοδούλου επιστρέφει με μία ''Καντάδα'', ενθυμούμενος την παλιά Αθήνα και τα πιο ακριβά ανθρώπινα συναισθήματα. Παρ' ότι το εγχείρημα του δεν κομίζει καμία πρωτοτυπία, μια και πρόκειται για διασκευές σε γνωστά τραγούδια συν ένα καινούργιο δικό του, το αποτέλεσμα τον δικαιώνει και μπορούμε να πούμε πολλά επ' αυτού.

Κατ' αρχάς, ο Χριστοδούλου διατήρησε την ουσία των τραγουδιών και όχι απλά τη νοσταλγία που μοιραία αναδύεται. Έτσι, το εναρκτήριο ''Το πρωί με ξυπνάς με φιλιά'' (Γ. Κυπαρίσσης/ Χ. Γιαννακόπουλος) ή το, ηχογραφημένο από αμέτρητους συναδέλφους του, ''Ζητάτε να σας πω'' (Αττίκ), αντιμετωπίστηκαν σαν απολύτως σύγχρονες lounge συνθέσεις - τόσο που θα μπορούσε να τις ακούσει κανείς ακόμη και με ξενόγλωσσους στίχους.

Το CD κλείνει με την ''Καντάδα για τη γιαγιά μου'', η οποία, όπως δηλώνει και ο τίτλος, γράφτηκε για την ηλικιωμένη πολυαγαπημένη γιαγιά του Γιώργη Χριστοδούλου. Μία μπαλάντα με την ηδύτητα να υπερτερεί της μελαγχολίας - τα δύο βασικά συστατικά της με τους στίχους να ξεκινούν ως εξής: ''Τώρα που έγινες μικρή κι εγώ μεγάλωσα...'' 

Έμπειρος ενορχηστρωτής, επίσης, καθώς και γνώστης των μουσικών τάσεων της εποχής του, ο Χριστοδούλου επένδυσε τον ήχο των κομματιών με κοντραμπάσο (Ηλίας Καρκαβέλιας), κλαρινέτο (Juli Aymi), jazz κιθάρα (Παναγιώτης Αθάνατος), ακορντεόν (Ηρακλής Βαβάτσικας), βιολί (Δημήτρης Κουζής) και κλασική - ακουστική κιθάρα (Γιώτης Παρασκευαΐδης). Με λίγα λόγια, είναι σα να βρίσκεσαι στο πιο αρτίστικο μπαρ του Βερολίνου, του Άμστερνταμ ή της Βαρκελόνης και ξαφνικά ένας φωτισμένος DJ να σού παίζει τα πιο γλυκά ελληνικά ρετρό τραγούδια. Μία όμορφη πολυπολιτισμικότητα χαρακτηρίζει, λοιπόν, το εν λόγω concept, μακριά από χαρακτηρισμούς του τύπου ''ethnic'' κλπ. Και με την ίδια λογική, αν δεν επρόκειτο για τον Ραπίτη, τον Αττίκ και τον Γιαννίδη, έτσι ο Γιώργης Χριστοδούλου θα προσέγγιζε και τον Carlos Gardel ή τον Georges Brassens.

Ο Γιώργης Χριστοδούλου επιστρέφει για να μας κάνει ''Καντάδα'' Facebook Twitter
Φωτό: Γιάννης Βαγγελάκης

Σε δύο κομμάτια αξίζει να σταθεί κανείς κατά τη γνώμη μου: Στο ''Έτσι ειν' η ζωή'' των Κώστα Γιαννίδη/ Δημήτρη Ευαγγελίδη, ντουέτο του ερμηνευτή με την Ανδριάνα Μπάμπαλη. Εδώ, πραγματικά, ακούς μία άλλη Μπάμπαλη, χαμηλότονη, που το τραγούδι ανεβαίνει από το στήθος, καταλήγει στο διάφραγμα και φεύγει από τα χείλη της σα να θέλει να ταξιδέψει συνοδεία κιθάρας και βιολιού. Η χροιά της φωνής και μόνο είναι αυτή που αποκαλύπτει την ταυτότητα της ερμηνεύτριας!

Το CD κλείνει με την ''Καντάδα για τη γιαγιά μου'', η οποία, όπως δηλώνει και ο τίτλος, γράφτηκε για την ηλικιωμένη πολυαγαπημένη γιαγιά του Γιώργη Χριστοδούλου. Μία μπαλάντα με την ηδύτητα να υπερτερεί της μελαγχολίας - τα δύο βασικά συστατικά της με τους στίχους να ξεκινούν ως εξής: ''Τώρα που έγινες μικρή κι εγώ μεγάλωσα...''

Εν κατακλείδι, δίσκοι με διασκευές σε ένα ανάλογο ρεπερτόριο έχουν κυκλοφορήσει ουκ ολίγοι τα τελευταία χρόνια. Η διαφορά που κάνει η ''Καντάδα'' του Χριστοδούλου έγκειται στις ενορχηστρωτικές προσεγγίσεις του, στο στυλ ερμηνείας του που παραπέμπει απ' ευθείας στην Αρλέτα (''Ζητάτε να σας πω'', 1987) και σε μία εξαιρετικά καλόγουστη αισθητική, που είχε πρωτοφανεί με τις διασκευές του ακόμη και σε συνθέσεις του Φοίβου, του Νίκου Καρβέλα και του Μιχάλη Ρακιντζή (''Δες το κι αλλιώς'', 2003).

 

Μουσική
0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ