Ο Justin Timberlake απλώς δεν το 'χει πια

Ο Justin Timberlake απλώς δεν το 'χει πια Facebook Twitter
Με τον νέο του δίσκο «Man of the woods», τον πρώτο του μετά από πέντε χρόνια, ο Justin Timberlake γίνεται ο τελευταίος σε αυτήν τη σειρά μουσικών που εμπνέονται από τη φύση, τα βουνά, τα δάση και τις παρθένες εκτάσεις της πατρίδας τους, γράφοντας ένα άλμπουμ στο οποίο αναμειγνύει τη μουσική του αμερικανικού Νότου με αυτήν των χιπ αστικών κέντρων.
5

Σε ένα πρόσφατο, πολύ ενδιαφέρον άρθρο της «Guardian» ο συντάκτης διερευνά τους λόγους για τους οποίους οι Αμερικανοί ποπ σταρ το γυρίζουν τελευταία στην ύπαιθρο και στην country μουσική.

Χρησιμοποιώντας αρχικά τα παραδείγματα της Lady Gaga και της Taylor Swift, αναρωτιέται αν πρόκειται για μια πολιτικής φύσεως δήλωση περί επιστροφής στις «λευκές» μας ρίζες ή αν είναι απλώς ένας εμπορικός ελιγμός σε ένα ανεκμετάλλευτο πεδίο το οποίο χαρακτηρίζεται από πιστούς οπαδούς και υψηλές πωλήσεις δίσκων.

Με τον νέο του δίσκο «Man of the woods», τον πρώτο του μετά από πέντε χρόνια, ο Justin Timberlake γίνεται ο τελευταίος σε αυτήν τη σειρά μουσικών που εμπνέονται από τη φύση, τα βουνά, τα δάση και τις παρθένες εκτάσεις της πατρίδας τους, γράφοντας ένα άλμπουμ στο οποίο αναμειγνύει τη μουσική του αμερικανικού Νότου με αυτήν των χιπ αστικών κέντρων.


Ο ίδιος είχε προετοιμάσει το έδαφος για τη φυσιολατρικού τύπου επάνοδό του ήδη από τις πρώτες του δηλώσεις σχετικά με τις πηγές έμπνευσής του.

  

Ο Justin Timberlake απλώς δεν το 'χει πια Facebook Twitter

Η αλήθεια είναι πως ο Timberlake θα μπορούσε πολύ εύκολα να αποφύγει όλες αυτές τις αχρείαστες συσχετίσεις, αλλά, όπως και να 'χει, όλα τα παραπάνω, στο δικό μου μυαλό τουλάχιστον, φαντάζουν ως το νέο επεισόδιο στη σειρά των υπερβολών της σημερινής πολιτικής ορθότητας

«Είναι ένα άλμπουμ για τον γιο, τη γυναίκα, την οικογένειά μου, και περισσότερο για τον τόπο όπου μεγάλωσα, το Tενεσί. Η ύπαιθρος είναι η κεντρική ιδέα του δίσκου» δήλωσε πριν από λίγους μήνες, με τα πρώτα τραγούδια και τους γραφικούς τίτλους τους να το επιβεβαιώνουν πλήρως.

Η πλειονότητα των μουσικών εντύπων υποδέχτηκε αυτήν τη στροφή του κάποτε νεότερου μέλους των NSYNC με το πλέον εχθρικό τρόπο.

Πέρα από την ανέμπνευστη country funk μουσική και τους φτωχούς στίχους που δημιουργούν μια πλασματική, ρομαντική εικόνα της αμερικανικής ενδοχώρας, τα περισσότερα άρθρα κατηγορούν τον 37χρονο ποπ σταρ πως λειτουργεί πλέον ως το πρότυπο του συντηρητικού λευκού άνδρα στην Αμερική του Tραμπ, επιδιδόμενος σε έναν καχύποπτο και κακώς εννοούμενο πατριωτισμό.

Ένα ακόμη γεγονός που επισκιάζει τις δεύτερες και τρίτες αναγνώσεις της νέας του κυκλοφορίας είναι η επαναφορά στο προσκήνιο του περιστατικού του με την Janet Jackson στο σόου του Superbowl του 2004.

Σε αυτό το περιστατικό «wardrobe malfunction», όπως έμεινε το συγκεκριμένο συμβάν στην ιστορία, ο νεαρός τότε Justin Timberlake αποκάλυψε, κατά λάθος υποτίθεται, το στήθος της συμπρωταγωνίστριάς του και μετά από αρκετά χρόνια, σε πρόσφατη συνέντευξή του, εξήγησε ότι «παραπάτησε στα καλώδια».

Έπειτα από αυτό η καριέρα του Timberlake απογειώθηκε και της Jackson χαντακώθηκε, και μια τέτοια ερμηνεία, από την πλευρά του τραγουδιστή, ανοίγει ξανά τη συζήτηση περί φυλετικών και ρατσιστικών ζητημάτων, επιτρέποντας παράλληλα σε πολλούς λάτρεις της πολιτικής ορθότητας να χρωματίσουν με ποικίλους τρόπους τις θεμελιώδεις αξίες της μαμάς πατρίδας όπως αποτυπώνονται στο «Man οf the woods».

 

Man of the Woods (Official Video)

Η αλήθεια είναι πως ο Timberlake θα μπορούσε πολύ εύκολα να αποφύγει όλες αυτές τις αχρείαστες συσχετίσεις, αλλά, όπως και να 'χει, όλα τα παραπάνω, στο δικό μου μυαλό τουλάχιστον, φαντάζουν ως το νέο επεισόδιο στη σειρά των υπερβολών της σημερινής πολιτικής ορθότητας.

Το πρόβλημα είναι αλλού και δεν χρειάζεται τόσο πολλή σκέψη: ο Timberlake απλώς δεν το έχει πια. Τόσο απλά.

Για να καλύψει όλες τις μουσικές και στιχουργικές του αδυναμίες δημιούργησε το brand ενός οικογενειάρχη που ντύνεται με καρό πουκάμισα και αφήνει γενειάδα για να αποτυπωθεί στο πρόσωπό του η ταλαιπωρία από το κυνήγι άγριων ζώων, κι έχει πάντα ένα τσεκούρι στη χίπστερ τσάντα του σε περίπτωση που χρειαστεί να κόψει ξύλα στο Central Park για να βγει κι αυτός ο χειμώνας.

Γενικά, δίνει την αίσθηση ενός ανθρώπου που έγραψε έναν δίσκο-ύμνο στην οικογένεια, στην αγάπη και στη φύση, εμπνεόμενος από τα hashtags #nature και #marriage στο Instagram.

Όλη αυτή η αποστειρωμένη αντίληψη διαχέεται τόσο στους στίχους όσο και στην κιτς, κούφια αισθητική του δίσκου.

Τα οικεία φαλτσέτα του Timberlake δεν μπορούν να σώσουν με τίποτα στίχους στους οποίους παραλληλίζει τον οργασμό της γυναίκας του Jessica Biel με τρεχούμενες βρύσες και ποτάμια, ενώ κάποιες στιγμές συνεχίζει να παραπατάει άγαρμπα ανάμεσα σε φαινομενικά βαθιά concepts, όπως η σχέση πατρότητας και φήμης.

 

What Goes Around...Comes Around

 

Η παραγωγή από τους μόνιμους συνεργάτες του, Timbaland και The Neptunes, που είναι υπεύθυνοι για τις πιο καινοτόμες και κορυφαίες στιγμές στην καριέρα του Timberlake, σώζει τουλάχιστον τα προσχήματα, ενώ η συνεργασία του με τον σταρ της country Chris Stapleton είναι ίσως ό,τι καλύτερο έχει να επιδείξει μουσικά ο δίσκος.

Τελικά, μερικές φορές, τα πράγματα είναι πολύ απλά. Ο Justin Timberlake έχει χάσει την έμπνευσή του και η αξία του ως ενός από τους μεγαλύτερους ποπ σταρ των καιρών μας αμφισβητείται τώρα περισσότερο από ποτέ.

Αλλά, όπως έχει τραγουδήσει σε μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του, το «What goes around... comes around», το παιχνίδι μπορεί να γυρίσει και πάλι, ακόμη και αν τώρα βρίσκεται στο χαμηλότερο σημείο της προσωπικής του πορείας.

Αρκεί να αφήσει στην άκρη το περιττό image making και να εμπιστευτεί τα πρωτόγονα ποπ ένστικτά του, έτσι ώστε να απολαύσουμε ξανά τη μουσική του ανθρώπου που μας έχει χαρίσει δίσκους όπως το «Future Sex / Love Sounds».

Μουσική
5

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Μουσική / Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Λίγο πριν από την αποψινή της περφόρμανς στην Αθήνα (Gazarte), η ρηξικέλευθη σλοβένικη μουσική κολεκτίβα εκθέτει το καλλιτεχνικό και φιλοσοφικό της μανιφέστο στη LiFO «προειδοποιώντας» ότι δεν είναι εδώ για να προσφέρει την άνεση του ψέματος, αλλά τη δυσφορία της αλήθειας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαδημητρίου - Βερόνικα Δαβάκη: «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια και πιο λακωνικά απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Μουσική / «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Με αφορμή τη νέα τους μουσική παράσταση με εντελώς άγνωστα τραγούδια των Παπαϊωάννου και Τούντα, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου και η Βερόνικα Δαβάκη μιλάνε για όσα οραματίζονται για το «Ελληνικό Σχέδιο» που βρίσκεται στην υπηρεσία της ελληνικής μουσικής και των δημιουργών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM