Οι Raw in Sect είναι μια μέταλ μπάντα που παίζει μπαγλαμά

Οι Raw in Sect είναι μια μέταλ μπάντα που παίζει μπαγλαμά Facebook Twitter
Ο κόσμος έχει το μέταλ στο μυαλό του ως ακραίο μουσικό είδος, επομένως όλα πρέπει να είναι ακραία. Δεν ισχύει και το λέω ξεκάθαρα, για να μην υπάρχει περιθώριο παρεξήγησης. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

Οι Raw in Sect είναι ίσως από τα πιο τολμηρά μουσικά σχήματα που έχουν βγει από τη μέταλ σκηνή της χώρας τα τελευταία χρόνια. Κι αν δεν φαινόταν από τις προηγούμενες δουλειές τους, που είχαν αμιγώς μέταλ ιδιωματισμούς, το φετινό τους άλμπουμ, το «Kitro», είναι το πιο ακραίο πράγμα που έχουν κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα.

Ακραίο επειδή τίποτα δεν σε προετοιμάζει για την εισαγωγή του «Arena», του πρώτου κομματιού του δίσκου, με τη μελωδία στον μπαγλαμά που μπερδεύεται με τις μέταλ συγχορδίες και τον ελληνικό στίχο. Όσο κι αν σε ξενίζει, παραδόξως λειτουργεί.

Το υπόλοιπο άλμπουμ δεν πάει πίσω, με τους κρητικούς και σμυρναίικους ρυθμούς του. Το γενικό αποτέλεσμα είναι ένα περίεργο κράμα σκληρού ελληνικού ροκ με μέταλ καταβολές.


Στη συζήτηση που έχω ένα ήσυχο απόγευμα στο Γκάζι με τον Κώστα Διαμαντή, που κάνει τα φωνητικά στο γκρουπ, επιβεβαιώνω τις αρχικές μου σκέψεις.

«Τελευταία υπάρχει μια στροφή στην παράδοση, στον σκληρό ήχο» αναφέρει. «Θεωρώ ότι το έχουμε κάνει λίγο διαφορετικά, από την άποψη ότι τα περισσότερα συγκροτήματα που έχω ακούσει έχουν τον σκληρό ήχο και βάζουν τις ελληνικές αναφορές ως κερασάκι. Εμείς το κάνουμε να ακούγεται όσο πιο ελληνικό γίνεται, αλλά με σύγχρονο τρόπο».

Οι Raw in Sect σχηματίστηκαν το 2006 και άλλαξαν αρκετά μέλη για να καταλήξουν στην τωρινή τους σύνθεση. Έχουν περιοδεύσει σε όλη την Ευρώπη και στα Βαλκάνια. O επόμενος στόχος τους είναι η Αμερική, η Αυστραλία και η Ιαπωνία. Είναι από τα ελάχιστα ανερχόμενα ελληνικά συγκροτήματα που έχουν γίνει θέμα στο βρετανικό «Metal Hammer».


«Είναι ιδέα μου ή είναι κάπως δύσκολο να χαρακτηρίσεις τον ήχο σας;». «Είναι λίγο περιοριστικό αυτό και γίνεται πρόβλημα. Για την ακρίβεια, προκάλεσε πονοκέφαλο στους ανθρώπους με τους οποίους συνεργαστήκαμε στο εξωτερικό (σ.σ. η ηχογράφηση του "Kitro" έγινε στη Βρετανία). Μας ρωτούσαν σε ποιο κοινό απευθυνόμαστε. Το αντιλαμβάνονταν ως progressive ethnic.

»Εδώ θα έλεγα ότι αντιπροσωπεύουμε τη νέα γενιά του ελληνικού ροκ. Προσωπικά, πιστεύω ότι αργά ή γρήγορα θα ακολουθήσουν κι άλλοι αυτόν το δρόμο. Αυτό που καταλάβαμε απ' όλη την εμπειρία μας στη μουσική είναι ότι για να αποδώσεις κάτι καλά, πρέπει να έχει επαφή με την ταυτότητά σου.

»Ακούγεται κλισέ, αλλά πάρε για παράδειγμα ένα συγκρότημα σαν τους Radiohead: ο Thom Yorke εκφράζεται τόσο όμορφα και το κάνει επειδή τα αγγλικά είναι το βίωμά του, η γλώσσα του, σκέφτεται σε αυτήν τη γλώσσα, είναι η κουλτούρα με την οποία μεγάλωσε – εγώ π.χ. δεν θα μπορούσα να το κάνω ποτέ.

 

Raw In Sect - Therion

»Θεωρώ ότι η ελληνική γλώσσα έχει απίστευτο βάθος. Επίσης, ανακαλύψαμε ότι έχει τεράστιο εύρος η ελληνική μουσική. Είναι φοβερό το ότι μέσα σε έναν πολύ μικρό μουσικό χώρο υπάρχουν τόσο πολλά μουσικά κινήματα. Σε ολόκληρη την Αμερική βρίσκεις πολύ λιγότερα.

»Έχεις πολλές πηγές απ' όπου μπορείς να αντλήσεις υλικό: από ηπειρώτικα, ρεμπέτικα, σμυρναίικα μέχρι οτιδήποτε είναι ελληνόφωνο (Ξύλινα Σπαθιά, Τρύπες) και σου αρέσει. Ακόμη και από τον Ξυλούρη της δεκαετίας του '70. Κάποια τραγούδια του είναι απίστευτα και θα μπορούσαν, κατά τη γνώμη μου, να ακουστούν και έξω, αλλά στην Ελλάδα δεν υπάρχει βιομηχανία για να κάνει αυτήν τη δουλειά, δηλαδή να προωθεί μουσικούς στο εξωτερικό. Εμάς μας επηρέασαν αρκετά όλα αυτά».


Οι Raw in Sect σχηματίστηκαν το 2006 και άλλαξαν αρκετά μέλη για να καταλήξουν στην τωρινή τους σύνθεση. Έχουν περιοδεύσει σε όλη την Ευρώπη και στα Βαλκάνια. O επόμενος στόχος τους είναι η Αμερική, η Αυστραλία και η Ιαπωνία.

Δεν είναι τυχαίο που έχουν στρέψει το βλέμμα τους προς το εξωτερικό αυτό το διάστημα. Είναι από τα ελάχιστα ανερχόμενα ελληνικά συγκροτήματα που έχουν γίνει θέμα στο βρετανικό «Metal Hammer».

Οι Raw in Sect είναι μια μέταλ μπάντα που παίζει μπαγλαμά Facebook Twitter
Φόβος υπάρχει πάντα, επειδή το τελευταίο πράγμα που θα ήθελα είναι να συνδεθεί αυτός ο δίσκος με ακροδεξιές μαλακίες. Θα είναι αποτυχία αν γίνει κάτι τέτοιο και θα στενοχωρηθούμε. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


«Δεν μου αρέσει που η σκηνή είναι κάπως μικρή εδώ. Υπάρχουν ορισμένες αντιλήψεις και μια ηττοπάθεια, ότι δεν μπορείς να πας παραπέρα. Θα ήθελα να φύγει κι αυτό. Υπάρχει πάρα πολύ ταλέντο, απλώς είναι ρευστό και υπάρχουν ακόμα παλιές νοοτροπίες που έχουν διοχετευτεί στους νέους ανθρώπους. Δεν ξέρω αν θα αλλάξει σύντομα αυτό – μπορεί και όχι.

»Επίσης, υπάρχει έλλειψη επαγγελματισμού. Δεν θέλω να το λέω ή να σνομπάρω κόσμο, αλλά είναι μια αλήθεια. Δεν υπάρχει πνεύμα συνεργασίας. Αυτό είναι το μεγαλύτερο ελάττωμα της Ελλάδας, αν θέλει κάποιος να φτάσει στη ρίζα του κακού. Αν δέκα ειδικοί πρέπει να συνεργαστούν, μπαίνουν στη μέση τα εγώ τους και δεν γίνεται τίποτα στο τέλος. Το βλέπεις ακόμη και στην πολιτική».

Αναρωτιέμαι για τα σχόλια που έχουν ακούσει μέχρι στιγμής όσον αφορά τη στροφή που έχουν κάνει και αν υπάρχει φόβος μήπως τους κατηγορήσουν ότι έχουν «περίεργες» αντιλήψεις.

Raw In Sect - Arena


«Το πιο αστείο ήταν που κάποιος μας είπε "πουλημένα κρέατα". Αυτό που δεν μπορεί να καταλάβει ο κόσμος είναι τι σημαίνει να προσπαθείς να κάνεις διεθνή καριέρα με ελληνικό στίχο και όχι αντιγραφή μιας άλλης πετυχημένης μέταλ μπάντας. Εμένα μου αρέσει αυτό που κάνουν οι Ιάπωνες με τα άνιμε, που κατάφεραν να τα μετατρέψουν σε παγκόσμιο κίνημα και οι φαν δεν θέλουν να τα βλέπουν στα αγγλικά αλλά στα γιαπωνέζικα.

»Φόβος υπάρχει πάντα, επειδή το τελευταίο πράγμα που θα ήθελα είναι να συνδεθεί αυτός ο δίσκος με ακροδεξιές μαλακίες. Θα είναι αποτυχία αν γίνει κάτι τέτοιο και θα στενοχωρηθούμε. Το θέμα είναι να αποδεχτείς αυτό που είσαι, αλλά και τους άλλους.

»Τυχαίνει να μένουμε στην Ελλάδα και όλο αυτό έχει να κάνει πιο πολύ με τα βιώματά μας, όχι με εθνικισμό. Ο κόσμος έχει το μέταλ στο μυαλό του ως ακραίο μουσικό είδος, επομένως όλα πρέπει να είναι ακραία. Δεν ισχύει και το λέω ξεκάθαρα, για να μην υπάρχει περιθώριο παρεξήγησης».

Info:

Οι Raw in Sect θα παρουσιάσουν το «Kitro» στο Temple (Ιάκχου 17, Γκάζι) την Παρασκευή 11 Μαΐου.

Το κείμενο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LIFO

 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Η πιο διάσημη Συμφωνία του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ κρύβει ακόμη και σήμερα άλυτα μυστήρια για ακροατές και μελετητές, τόσο για τη δημιουργία της όσο και για την πρώτη της εκτέλεση. Η συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στις 21 Μαρτίου στο Μέγαρο Μουσικής, στην οποία θα ακουστεί το περίφημο έργο, γίνεται αφορμή για τη Ματούλα Κουστένη να «σκαλίσει» τη ζωή του μεγάλου συνθέτη και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες γράφτηκαν τα τελευταία του έργα.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Lifo Videos / Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Ο τραγουδοποιός που ξεκίνησε από το YouTube μιλά για τη νέα του δουλειά «Η άνθρωπος», για την ανάγκη να σπάσουν τα γλωσσικά στερεότυπα και για τον σεξισμό που επικρατεί στη μουσική βιομηχανία. 
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Μουσική / Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Η μουσική βιομηχανία συχνά ρομαντικοποιεί τον πόνο, αλλά οι γυναίκες πληρώνουν το τίμημα. Από την Amy Winehouse μέχρι τη Duffy, πολλές επιτυχημένες τραγουδίστριες έχουν βρεθεί αντιμέτωπες με ανελέητη πίεση, κακοποίηση και προβλήματα ψυχικής υγείας.
THE LIFO TEAM
79’ με τον Παντελή Δημητριάδη

Μουσική / «Νιώθω ότι δεν μπορώ να συμπλεύσω με τον κόσμο γύρω μου»

Ο Παντελής Δημητριάδης, βασικός δημιουργός των Παιδιών της Παλαιότητας –αρχικά Κόρε. Ύδρο.– μιλά για όλα όσα τον κάνουν να νιώθει ως ένα ον σε μια παράλληλη πραγματικότητα, σε μια ειλικρινή συνέντευξη-απολογισμό με αφορμή τις εμφανίσεις τους στην Αθήνα.
M. HULOT
Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Μουσική / Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Λίγο πριν από την αποψινή της περφόρμανς στην Αθήνα (Gazarte), η ρηξικέλευθη σλοβένικη μουσική κολεκτίβα εκθέτει το καλλιτεχνικό και φιλοσοφικό της μανιφέστο στη LiFO «προειδοποιώντας» ότι δεν είναι εδώ για να προσφέρει την άνεση του ψέματος, αλλά τη δυσφορία της αλήθειας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαδημητρίου - Βερόνικα Δαβάκη: «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια και πιο λακωνικά απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Μουσική / «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Με αφορμή τη νέα τους μουσική παράσταση με εντελώς άγνωστα τραγούδια των Παπαϊωάννου και Τούντα, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου και η Βερόνικα Δαβάκη μιλάνε για όσα οραματίζονται για το «Ελληνικό Σχέδιο» που βρίσκεται στην υπηρεσία της ελληνικής μουσικής και των δημιουργών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ