Οι Raw in Sect είναι μια μέταλ μπάντα που παίζει μπαγλαμά

Οι Raw in Sect είναι μια μέταλ μπάντα που παίζει μπαγλαμά Facebook Twitter
Ο κόσμος έχει το μέταλ στο μυαλό του ως ακραίο μουσικό είδος, επομένως όλα πρέπει να είναι ακραία. Δεν ισχύει και το λέω ξεκάθαρα, για να μην υπάρχει περιθώριο παρεξήγησης. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

Οι Raw in Sect είναι ίσως από τα πιο τολμηρά μουσικά σχήματα που έχουν βγει από τη μέταλ σκηνή της χώρας τα τελευταία χρόνια. Κι αν δεν φαινόταν από τις προηγούμενες δουλειές τους, που είχαν αμιγώς μέταλ ιδιωματισμούς, το φετινό τους άλμπουμ, το «Kitro», είναι το πιο ακραίο πράγμα που έχουν κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα.

Ακραίο επειδή τίποτα δεν σε προετοιμάζει για την εισαγωγή του «Arena», του πρώτου κομματιού του δίσκου, με τη μελωδία στον μπαγλαμά που μπερδεύεται με τις μέταλ συγχορδίες και τον ελληνικό στίχο. Όσο κι αν σε ξενίζει, παραδόξως λειτουργεί.

Το υπόλοιπο άλμπουμ δεν πάει πίσω, με τους κρητικούς και σμυρναίικους ρυθμούς του. Το γενικό αποτέλεσμα είναι ένα περίεργο κράμα σκληρού ελληνικού ροκ με μέταλ καταβολές.


Στη συζήτηση που έχω ένα ήσυχο απόγευμα στο Γκάζι με τον Κώστα Διαμαντή, που κάνει τα φωνητικά στο γκρουπ, επιβεβαιώνω τις αρχικές μου σκέψεις.

«Τελευταία υπάρχει μια στροφή στην παράδοση, στον σκληρό ήχο» αναφέρει. «Θεωρώ ότι το έχουμε κάνει λίγο διαφορετικά, από την άποψη ότι τα περισσότερα συγκροτήματα που έχω ακούσει έχουν τον σκληρό ήχο και βάζουν τις ελληνικές αναφορές ως κερασάκι. Εμείς το κάνουμε να ακούγεται όσο πιο ελληνικό γίνεται, αλλά με σύγχρονο τρόπο».

Οι Raw in Sect σχηματίστηκαν το 2006 και άλλαξαν αρκετά μέλη για να καταλήξουν στην τωρινή τους σύνθεση. Έχουν περιοδεύσει σε όλη την Ευρώπη και στα Βαλκάνια. O επόμενος στόχος τους είναι η Αμερική, η Αυστραλία και η Ιαπωνία. Είναι από τα ελάχιστα ανερχόμενα ελληνικά συγκροτήματα που έχουν γίνει θέμα στο βρετανικό «Metal Hammer».


«Είναι ιδέα μου ή είναι κάπως δύσκολο να χαρακτηρίσεις τον ήχο σας;». «Είναι λίγο περιοριστικό αυτό και γίνεται πρόβλημα. Για την ακρίβεια, προκάλεσε πονοκέφαλο στους ανθρώπους με τους οποίους συνεργαστήκαμε στο εξωτερικό (σ.σ. η ηχογράφηση του "Kitro" έγινε στη Βρετανία). Μας ρωτούσαν σε ποιο κοινό απευθυνόμαστε. Το αντιλαμβάνονταν ως progressive ethnic.

»Εδώ θα έλεγα ότι αντιπροσωπεύουμε τη νέα γενιά του ελληνικού ροκ. Προσωπικά, πιστεύω ότι αργά ή γρήγορα θα ακολουθήσουν κι άλλοι αυτόν το δρόμο. Αυτό που καταλάβαμε απ' όλη την εμπειρία μας στη μουσική είναι ότι για να αποδώσεις κάτι καλά, πρέπει να έχει επαφή με την ταυτότητά σου.

»Ακούγεται κλισέ, αλλά πάρε για παράδειγμα ένα συγκρότημα σαν τους Radiohead: ο Thom Yorke εκφράζεται τόσο όμορφα και το κάνει επειδή τα αγγλικά είναι το βίωμά του, η γλώσσα του, σκέφτεται σε αυτήν τη γλώσσα, είναι η κουλτούρα με την οποία μεγάλωσε – εγώ π.χ. δεν θα μπορούσα να το κάνω ποτέ.

 

Raw In Sect - Therion

»Θεωρώ ότι η ελληνική γλώσσα έχει απίστευτο βάθος. Επίσης, ανακαλύψαμε ότι έχει τεράστιο εύρος η ελληνική μουσική. Είναι φοβερό το ότι μέσα σε έναν πολύ μικρό μουσικό χώρο υπάρχουν τόσο πολλά μουσικά κινήματα. Σε ολόκληρη την Αμερική βρίσκεις πολύ λιγότερα.

»Έχεις πολλές πηγές απ' όπου μπορείς να αντλήσεις υλικό: από ηπειρώτικα, ρεμπέτικα, σμυρναίικα μέχρι οτιδήποτε είναι ελληνόφωνο (Ξύλινα Σπαθιά, Τρύπες) και σου αρέσει. Ακόμη και από τον Ξυλούρη της δεκαετίας του '70. Κάποια τραγούδια του είναι απίστευτα και θα μπορούσαν, κατά τη γνώμη μου, να ακουστούν και έξω, αλλά στην Ελλάδα δεν υπάρχει βιομηχανία για να κάνει αυτήν τη δουλειά, δηλαδή να προωθεί μουσικούς στο εξωτερικό. Εμάς μας επηρέασαν αρκετά όλα αυτά».


Οι Raw in Sect σχηματίστηκαν το 2006 και άλλαξαν αρκετά μέλη για να καταλήξουν στην τωρινή τους σύνθεση. Έχουν περιοδεύσει σε όλη την Ευρώπη και στα Βαλκάνια. O επόμενος στόχος τους είναι η Αμερική, η Αυστραλία και η Ιαπωνία.

Δεν είναι τυχαίο που έχουν στρέψει το βλέμμα τους προς το εξωτερικό αυτό το διάστημα. Είναι από τα ελάχιστα ανερχόμενα ελληνικά συγκροτήματα που έχουν γίνει θέμα στο βρετανικό «Metal Hammer».

Οι Raw in Sect είναι μια μέταλ μπάντα που παίζει μπαγλαμά Facebook Twitter
Φόβος υπάρχει πάντα, επειδή το τελευταίο πράγμα που θα ήθελα είναι να συνδεθεί αυτός ο δίσκος με ακροδεξιές μαλακίες. Θα είναι αποτυχία αν γίνει κάτι τέτοιο και θα στενοχωρηθούμε. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


«Δεν μου αρέσει που η σκηνή είναι κάπως μικρή εδώ. Υπάρχουν ορισμένες αντιλήψεις και μια ηττοπάθεια, ότι δεν μπορείς να πας παραπέρα. Θα ήθελα να φύγει κι αυτό. Υπάρχει πάρα πολύ ταλέντο, απλώς είναι ρευστό και υπάρχουν ακόμα παλιές νοοτροπίες που έχουν διοχετευτεί στους νέους ανθρώπους. Δεν ξέρω αν θα αλλάξει σύντομα αυτό – μπορεί και όχι.

»Επίσης, υπάρχει έλλειψη επαγγελματισμού. Δεν θέλω να το λέω ή να σνομπάρω κόσμο, αλλά είναι μια αλήθεια. Δεν υπάρχει πνεύμα συνεργασίας. Αυτό είναι το μεγαλύτερο ελάττωμα της Ελλάδας, αν θέλει κάποιος να φτάσει στη ρίζα του κακού. Αν δέκα ειδικοί πρέπει να συνεργαστούν, μπαίνουν στη μέση τα εγώ τους και δεν γίνεται τίποτα στο τέλος. Το βλέπεις ακόμη και στην πολιτική».

Αναρωτιέμαι για τα σχόλια που έχουν ακούσει μέχρι στιγμής όσον αφορά τη στροφή που έχουν κάνει και αν υπάρχει φόβος μήπως τους κατηγορήσουν ότι έχουν «περίεργες» αντιλήψεις.

Raw In Sect - Arena


«Το πιο αστείο ήταν που κάποιος μας είπε "πουλημένα κρέατα". Αυτό που δεν μπορεί να καταλάβει ο κόσμος είναι τι σημαίνει να προσπαθείς να κάνεις διεθνή καριέρα με ελληνικό στίχο και όχι αντιγραφή μιας άλλης πετυχημένης μέταλ μπάντας. Εμένα μου αρέσει αυτό που κάνουν οι Ιάπωνες με τα άνιμε, που κατάφεραν να τα μετατρέψουν σε παγκόσμιο κίνημα και οι φαν δεν θέλουν να τα βλέπουν στα αγγλικά αλλά στα γιαπωνέζικα.

»Φόβος υπάρχει πάντα, επειδή το τελευταίο πράγμα που θα ήθελα είναι να συνδεθεί αυτός ο δίσκος με ακροδεξιές μαλακίες. Θα είναι αποτυχία αν γίνει κάτι τέτοιο και θα στενοχωρηθούμε. Το θέμα είναι να αποδεχτείς αυτό που είσαι, αλλά και τους άλλους.

»Τυχαίνει να μένουμε στην Ελλάδα και όλο αυτό έχει να κάνει πιο πολύ με τα βιώματά μας, όχι με εθνικισμό. Ο κόσμος έχει το μέταλ στο μυαλό του ως ακραίο μουσικό είδος, επομένως όλα πρέπει να είναι ακραία. Δεν ισχύει και το λέω ξεκάθαρα, για να μην υπάρχει περιθώριο παρεξήγησης».

Info:

Οι Raw in Sect θα παρουσιάσουν το «Kitro» στο Temple (Ιάκχου 17, Γκάζι) την Παρασκευή 11 Μαΐου.

Το κείμενο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LIFO

 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Μουσική / Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Ποπ, ροκ, ραπ, πειραματική ηλεκτρονική μουσική και ξέφρενα πάρτι με χορό δίνουν πολλές επιλογές για διασκέδαση με (σχεδόν) νέα αλλά και δημοφιλή ονόματα του παρελθόντος να διαμορφώνουν ένα καλοκαιρινό μουσικό τοπίο με μεγάλο ενδιαφέρον.
M. HULOT
Οι Blackpink επιστρέφουν αλλά σόλο

Μουσική / Έχετε έστω ακουστά τις Blackpink ή είστε τίποτα boomers;

Σε μια μουσική βιομηχανία που δεν μπορεί να συνέλθει από την απόλυτη κυριαρχία της Κ-pop, τα μέλη του πιο δημοφιλούς νοτιοκορεάτικου γυναικείου γκρουπ κυκλοφόρησαν σόλο δουλειές. Μαζί κατέκτησαν τον κόσμο, μόνες τους τι κάνουν;
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Με αφορμή τη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής στις 11 Απριλίου, η Ματούλα Κουστένη περιγράφει ένα από τα περιφημότερα έργα του συμφωνικού ρεπερτορίου, την εμβληματική Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ, αλλά και αφηγείται ένα από τα διασημότερα σκάνδαλα στην Ιστορία της Μουσικής. Η πρεμιέρα του έργου στο Παρίσι του 1913 συνοδεύτηκε από επεισόδια που οδήγησαν μέχρι και στην παρέμβαση της αστυνομίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
O Kristof και το τέλος του παιχνιδιού

Μουσική / «Αν δουν ένα αγόρι με ρούχα που θεωρούν ότι δεν είναι αντρικά, ξαφνικά το φετιχοποιούν»

Στο νέο άλμπουμ του, ο Kristof εμπνέεται από τα παιχνίδια κάθε είδους και τo fluidity, κυκλοφορώντας την πιο προσωπική δουλειά του μέχρι σήμερα, η οποία συνοδεύεται από ένα επιτραπέζιο.
M. HULOT
Autow Nite Superstore: Ελληνική dance electronica διεθνών προδιαγραφών

Μουσική / Autow Nite Superstore: Ελληνική dance electronica διεθνών προδιαγραφών

Το άλμπουμ του ανερχόμενου παραγωγού από τη Θεσσαλονίκη, που προκάλεσε διεθνές ενδιαφέρον, φέρνει έναν νέο, πιο προσωπικό ήχο στη σκηνή της ελληνικής ηλεκτρονικής μουσικής, που δεν προορίζεται απαραίτητα για τα clubs.
M. HULOT